Glædelig jul fra S
103 kommentarerDet er som om to af oppositionens partiledere, Helle Thorning-Schmidt og Villy Søvndal, befinder sig pÃ¥ to forskellige planeter i øjeblikket. Den ene lammet af partiblødninger til begge sider. Den anden med en evne til tilsynaldende at kunne gÃ¥ pÃ¥ vandet.Â
Sidste gang Helle Thorning-Scmidt eksempelvis skrev et indlæg pÃ¥ sin blog var den 21. december 2007. Den socialdemokratiske partiformand ønskede under overskriften “Højtider” god jul. Til sammenligning har Villy Søvndal væltet dagsordenen de seneste dage med flere blogindlæg om islamisk ekstremisme og integration.
Men det er der skam en forklaring pÃ¥, hvis man skal tro Helle Thorning-Schmidts nye og i øvrigt begavede rÃ¥dgiver, Noa Reddington. Til Politikens netavis forklarer han det bl.a. pÃ¥ følgende mÃ¥de: “Den blog, der er nu, og den stemning, der er pÃ¥ hele sitet, er meget valgkampsagtig, og der skal vi finde en model, der afspejler, hvor vi er henne nu i den politiske cyklus. Vi skal finde den rigtige form og rytme pÃ¥ baggrund af de erfaringer, vi har gjort i valgkampen.” Se sÃ¥ skulle den ged jo være barberet! Det er svært at forstÃ¥ en lyd af, hvad der menes, men bundlinjen er vist, at Villy har banen for sig selv lidt endnu.
SÃ¥ er det jo godt, at der er socialdemokratiske politikere, som i stedet kan blande sig i debatten og sætte tingene pÃ¥ plads. Som nu partiets integrationsordfører, Henrik Dam Kristensen. Til Jyllands-Postens netavis laver han politisk kant med følgende guldkorn: “Jeg synes, at det er vigtigt at fÃ¥ sagt – med adresse til muslimer i Danmark – at de tanker, som ligger til baggrund for Hizb ut-Tahrir, ikke er forenelige med værdierne i et demokratisk land som Danmark.” Smukt og ædelt. Især, hvis man er interesseret i at blive ladt i fred af offentligheden resten af dagen og ugerne frem.
Man skulle tro, at partiet havde lært af Muhammed-krise I og de katastrofale meningsmålinger for to år siden. Tilsyneladende havde partiet fået sig placeret værdipolitisk og strategisk rigtigt i de første dage under Muhammed-krise II. I alt fald så rigtigt, at partimedlem og biskop Kjeld Holm truede med udmeldelse (det blev dog ved truslen, må man forstå). Så kom Anders Fogh Rasmussen og Villy Søvndal og besatte den værdipolitiske bane. Det bemærkelsesværdige er ikke, at de gør det. Det bemærkelsesværdige er, hvor let de skubber Socialdemokratiet helt uden for skiven. Politikens Peter Mogensen er i sin blog meget præcis i sin kritik af partiets position lige nu og advarer om, at omgående handling er nødvendig, hvis chancen ved næste valg skal være mere end blot teoretisk.
Socialdemokratiet og SF er ifølge meningsmÃ¥linger i øjeblikket ved at nærme sig hinanden i størrelse. Hvad der for kort tid siden var galmandstanke – at SF ville være større end Socialdemokratiet – er efterhÃ¥nden en realistisk mulighed. Det skyldes hverken Helle Thorning-Schmidt eller Villy Søvndal alene. Men det mÃ¥ indrømmes, at de hver især hjælper godt til i disse dage.
Hvad i alverden er det, der sker med Socialdemokratiet?
103 kommentarer RSS feed
Værdipolitik har aldrig været Socialdemokratiets stærke side. Man har kæmpet for forbedringer af folks levevilkår, demokratisering af adgangen til kultur osv. Samtidig har man siden 1934 set sig selv som det store bredtfavnende folkeparti. Så bredtfavnende tilsyneladende, at man af frygt for at sige noget som helst om noget, affinder sig med sin noget handlingslammede position i denne slags værdidebatter.
Men godt er det nu at se, at venstrefløjen med Villy endelig vågner op af tornerosesøvnen og melder klart ud. Hidtil har undertegnede været noget i tvivl om, hvor meget venstrefløjens så ofte italesatte tolerance kunne bære. Godt at se en aktiv tolerance istedet for en passiv, metafysisk ligegyldig en af slagsen.
Jeg stemmer ikke pÃ¥ et parti (igen), der ikke syntes danskerne og især de “rige” betaler for meget i skat.
Men Villy viser virkelig at man godt kan være venstreorienteret med markante holdninger og en realistisk tilgang til problemløsning.
Det er fantastisk godt for os alle uanset politisk observans.
Officiel dansk fordømmelse af Israel vil løse alle vore problemer.
Med en Anker Jørgensens menneskevarme og af og til svirp til Israel for at bygge bosættelser pÃ¥ besat omrÃ¥de – noget som er forbudt i henh. til alle fortolkninger af International Lov bortset fra deres egen – garanterer jeg , at der ikke havde været nogen uroligheder.
Som en selvfølge ville Anker være gået i rette med Jyllandposten for 2 år siden, for bevidst at fornærme muslimer. Det koster jo ikke noget politisk at sige, at Jyllandsposten gjorde fejl, og at man som landets stastminister er meget ked af
hvis en dansk avis grundet uforstand eller ond vilje har såret muslimers følelser.
I det klansamfund som de kommer fra ,og dermed autoritative styreform, har de naturlig respekt for kransekagefiguren, hvis altså denne lever op til visse minimumskrav. Det inkluderer at tale imod de som øver uret mod det arabiske folk.
Når Fogh tværtimod har omfavnet Bush samt aldrig nogensinde i skarpt odvalg talt imod Israel, så skal det gå, som det er gået.
Man kan også vælge at betragte Danmarks pt. ensidige mellemøstpoltik, som et udtryk for det ’stranglehold’ som zionistiske meningspådrivere udøver på regeringsførelsen. Hvis man betragter det således, er det Israel som er skyld i at mere ned 10 skoler er brændt ned.
Men jeg hÃ¥ber og tror at en person med integriteten i orden, alligevel er istand til at føre en mere nuanceret politik – og som jeg har nævnt rummer den diplomatiske tilgang mange muligheder. NÃ¥r man siger noget indenfor diplomatiet, behøver man ikke nødvendigvis at mene det, men man kan sige det fordi det gavner situationen og een selv. Dette skal sÃ¥ vejes op imod den skade som udtalelsen kan gøre.
Jeg har svært ved at se at en skarp kritik af Israels opførsel i de besatte omrÃ¥der kan skade os – at det skulle skade at mellemøstens militære stærkeste magt med en hidtil uset ’stranglehold’ pÃ¥ udformningen af amerikans mellemøstpolitik – at sÃ¥dan en magt ikke skulle kunne tÃ¥le det.
Men ved at udtale kritik af Israel offentligt, vil vi bÃ¥de gøre vor mellemøstpolitik mere nuanceret samt bedre sikkerheden og Goodwill’en for Danmark og danskere pÃ¥ rejse i disse lande og de almindelige arabere bÃ¥de dér og herhjemme, vil fÃ¥ et mere positivt indtryk, og bedre forstÃ¥ at det danske folk er pÃ¥ deres side i den uretfærdighed de har været ude for med etableringen af Israel,hvor mange palæstinensere nu lever under kummerlige forhold i f.ex verdens største koncentrationslejr GAZA med 1,5 millioner indbyggere i hvad som er verdens højeste befolkningstæthed, iflygtningelejre i Libanon og Syrien hvor deres rettigheder er begrænsede – eller i eksil i mange af verdens lande, som i Gjellerup,Vollsmose eller Tingbjerg.
Danmark har allieret sig med den grimmeste hest, den mest forfærdelige krikke, det usleste øg, som verden endnu har set. Det er jo nærmest en tradition, fra da dengang kongen allierede sig med Napoleon, og da det officielle Danmark tilpassede sig Hitlers Neuropa.
Men akkurat som disse ting ser kujonagtige ud i dag, således vil associationen med Israel og identificeringen med dets strategiske interesser uden en konstant kritik af hvad eksistensen af dette chauvinistiske land på arabisk jord betyder for alle frihedselskende folk, om føje år, måske maximalt 20, når israel er behørigt nedlagt, og arabisk majoritetstyre er indført, blive betragtet med foragt af alle frihedselskende mennesker, således som det er tilfældet idag med de mest oplyste af os.
Socialdemokratiet KAN ikke fungere i nutidens verden.. det er pÃ¥ tide de alle gÃ¥r pÃ¥ pension eller efterløn… og lukker og slukker efter sig. Ingen kan være tjent med et parti som totalt isolerer sig, nÃ¥r landet og dets borgere er i krise.
De kan kun fungere ved, at holde valgtaler…kritisere andre partier, som PRØVER, at komme med løsninger. Hov… jeg glemte, at de ogsÃ¥ kan lide at nedsætte udvalg.
Hovsa…jeg glemte sørme at de ogsÃ¥ kan lide, at vedtage love… som de springer fra, nÃ¥r de skal effektueres.
Nej de er en skandale… tro mig, jeg er ked af det.
Tidl Socialdemokrat
Det er virkelig trist at se hvor passive og trudseagtige soicaldemokraterne opfører sig. Som bange eller usikre mennesker. Det er ikke et parti værdigt.
Partiet bruger mere tid pÃ¥ rød 1970′er skole, end pÃ¥ at sikres vores ytringsfrihed og øvrige frihedsrettigheder.
Partiet har ikke mere n…..
Kun smukke, men usikre høje hæle. Men kan de høje hæle pÃ¥ sigt bære kolodsen der nu deler sig i to – en Ritt retning og en Thorning retning?
Vil tilføje at også jeg tidligere har stemt socialdemokratisk.
Det er naturligvis ok at Søvndal har bekendt
kulør overfor den hårde islamistiske organisation, når nu Venstre og Konservative
har fået kamel-uld i munden.
Men det er jo gratis for Søvndal, idet hans parti og vennerne derovre jo blokerer enhver form for handling, til fx at forbyde den orga-
nisation-Hizb-ut Tahir.
S er bare ikke synlig i det hele taget. Eller S politikerne er ligesom spillere i en fodboldkamp, der sender bolden til hinandne og ikke forsøger at sende den i mål.
Helle T. skal blæse på Ritt og de andre kulørte skoledeltagere, og være lige så klokkeklar i alle sine udmeldinger som Villy S har været det.
Den “pæne” Helle T. skal bare give slip pÃ¥ sin lillpige stil, være sig selv og sige hvad hun mener i klare utvetydige vendinger uden spin…..for pigen er jo kvik nok ligesom jeg har en fornemmelse af, at hun rummer langt mere end hun giver udtryk for. Endelig mÃ¥ hun hellere end gerne undgÃ¥ ordvalgene, der blev gentaget i en uendelighed i valgkampen.
Det ville være godt for afbalanceringen i det politiske liv, hvis Helle T. “sprang ud” og erklærede sig for Tingets “femme terrible”.
Tænkte jeg det ikke nok: Villy Søvndal vÃ¥gnede op af dvalen, da Hizb-utTahrir demonstrede og truede POLITIKERNE…(han var helt usynlig tidligere) Villy buldrede med meninger, som danskere gerne ville høre sÃ¥som; GÃ¥ ad H til…ud af landet…danskere bliver diskrimineret, og han scorede billige point. Men han ville ikke være med til at forbyde Hizb-ut-Tahrir???
Nu er han mere sig selv…og udtaler i Politiken, at vore terrorister og brandstiftere og Hizb-ut-Tahrir bliver diskrimineret og vi igen..igen mÃ¥ have fredelige løsninger og dialog
Se det er den rigtige Villy Søvndal…
Se på Radikal Venstre TOTAL TAVSHED
Enhedslisten TOTAL TAVSHED
SF TOTAL TAVSHED, lille opvÃ¥gning…tilbagefald
Socialdemokratiet TOTAL TAVSHED.. de gået på pension, det er også på tide.
Venstre TOTAL TAVSHED
Konservative TOTAL TAVSHED
Dansk Folkeparti TOTAL TAVSHED
Det er disse partier vi danskere skal sætte vores lid til i krisestunder…uha da da
Alt medens Danmark og Danskerne blev brændt ned.
@ KLH
Hvordan definerer du “total tavshed”?
Jeg var lidt uretfærig Venstres Søren Pind var på banen og sagde mange rigtige ting. Han nu uden for indflydelse, hvad siger dette om politik?
til Thomas B
Nøjagtig hvad jeg skrev TOTAL TAVSHED fra USYNLIGE politikere i den forgangne uge.
Med Ritt’s legitimering af politisk vold, har HTS tilmelding til den Røde Skole vist sig at være et politisk selvmÃ¥l af rang.
Socialdemokraterne er færdige…Vælgerne flygter over til “Willy Løgndal og Pia glasskÃ¥r” Partiet mangler visioner,de “Bræger” lidt i øst og vest og forsøger forgæves at øve kunstigt Ã¥ndedræt i den røde skole..Men det dur ikke “Herman” for luften er ved at sive ud af den røde gummibÃ¥d.
@Alf Vestergård
20. februar 2008 kl. 14:07
Hold dig væk fra tastaturet. Dine kopi indlæg på hver eneste blog er ikke relevante for emnerne. Ellers må vi bede plejehjemmet at lukke for din internet adgang.
Ellers mÃ¥ vi nok give NKK ret i at “venstrefløjs” politikernes adfærd er højst besynderlige.
Helle thorning og S kører i tomgang direkte mod isolering og udslettelse. Ritt BjerregÃ¥rds “Rød skole” gør ikke noget godt for S men understreger blot deres totale mangel pÃ¥ et projekt med indhold der svarer til nutiden.
SFs Villy Søvndal tæft for at score billige point fortsætter. Valgkampen afslørede tydeligt at passiv valgkamp betaler sig. Han vandt egentlig ikke…de andre S tabte bare og det gav point pÃ¥ SF tavlen.
Nu tør han minsandten tale ca. 200 synlige ekstremister midt imod. Når det kommer til lovgivning på området springer han fra.
Han vil efter al sandsynlighed ikke medvirke til at indfange dem og undersøge muligheden for udvisning ved deres blotte medlemskab i Hizb ut-Tahrir.
Når det kommer til krav om overholdelse af folketingets vedtagne love(terror loven)kryber han uden om og kræver ekstra retssikkerhed for uønskede gæster.
Vi ved godt han har svunget sig op pÃ¥ populistisk passivitet under devisen hvis jeg ikke siger noget…forkert,ikke har den forkerte bil, vil de andre S tabe i popularitet.
Hvordan han vil overbevise os om at den lille gruppe der er mÃ¥let for hans “modige” udfald skulle være i stand til at udføre disse skændige ugerninger overalt i landet, stÃ¥r hen i de uvisse.
At Enhedslisten ikke har meldt sig på banen er jo forståligt nok. De går jo ind for anarki med hærværk, brandstiftelse og rød maling som legal politisk argumentation.
Nu er socialdemokraterne jo traditionelt et midtersøgende parti på venstrefløjen i langt højere grad end eksempelvist SF.
SÃ¥ som kommentar til NKK’s blog kan jeg jo være lidt ondsindet og sige af nok synes socialdemokraterne i krise, men den er vel næppe sÃ¥ dyb som krisen hos den midtersøgende del af højrefløjen?
Vi står desværre efter 6 års ensidig blokpolitik fra regeringen i en situation hvor det politiske resultat er det altafgørende i dansk politik. At snakke om brede kompromisser lyder måske meget godt fra en politiker, men når det kommer til stykket stås der fast på den ensidige blokpolitik.
Socialdemokraterne vil gerne arbejde ind over midten i dansk politik. Der er bare ingen at samarbejde med. VK har valgt udelukkende at søge mod højre og Ny Alliance er ikke lige noget reelt alternativ.
Det midtersøgende socialdemokrati står rådvilde tilbage og ved ikke rigtigt hvad de skal gøre og hvem de skal snakke med.
Hvis der er en ting denne periode under VK regeringen vil blive husket for i historiebøgerne må det vel være dette: Den har skilt Danmark og danskerne i en grad der aldrig er set før.
Paradoksalt nok understreger socialdemokraternes krise altså blot behovet for et midtersøgende borgerligt alternativ til VK.
Med mindre selvfølgeligt du ikke synes at det ikke er utilfredsstillende at 40-45% af Danmarks befolkning er sat udenfor indflydelse på rigets politik og at Danmark er reduceret fra et folkestyre til et flertalsdiktatur.
Nogle indvender, at Villy Søvndal med sine ord scorer en gratis omgang med sine udmeldinger. Fordi det netop kun er ord og ikke handling. Men er det nu rigtigt? Samme diskussion kører i øjeblikket i USA, hvor Barack Obama er blevet beskyldt for det samme. Hans efterfølgende (lånte) ord, om at ord faktisk kan ændre og gøre en forskel i historien var ikke så ueffen. Mindre kan gøre det i tilfældet Villy. Men før handling kommer tanker og ord.
“Ellers mÃ¥ vi bede plejehjemmet at lukke for din internet adgang.” Det var ikke noget dit forbillede fra BBCs serie kunne finde pÃ¥ at sige. Han var nemlig meget large, og forstod at vi ogsÃ¥ skal have lov at være der. Hvad bilder du dig ind med at definere hvad der er relevant og ikke? Hvis jeg synes det er relevant, sÃ¥ poster jeg det.Vi kan tales ved, nÃ¥r Israel er nedlagt. alle som støttede op om dette foretagende, vil blive grundigt mobbet af mig, thi deres dømmekraft kan der jo ikke regnes med. SÃ¥ godt som alle der støtter israels ret til at være til, var ogsÃ¥ tilhænger af Irak krigen – en krig initieret af Israel lobbyen. Denne krig var ‘a defining moment’ i moderne historie. De som støttede, kan man i realiteten ikke regne med.
Løsningen for S ligge jo ikke i at kopiere regeringen og DF, men snarere kraftigt at kritisere Israel sådan som Lykketoft gjorde, og udtale at vi er på de undertryktes side, nemlig de stakkels palæstinensere, som slet ikke har noget land.
Som jeg tidligere har været inde på, så vil en ugentlig kraftig fordømmelse af Israel, med et trylleslag gavne vore relationer til arab-verdene og vi vil være alle araberes darling.
Der findes jo mere end 200 millioner arabere , men kun 5 millioner israelere, så det er da udtryk for en kolossal skævvridning at favorisere
dette mindretal – et mindretal, som i kraft af deres gerninger, reelt har tabt den moralske ret til at være i omrÃ¥det. Det ligner gustent overlæg med at holde pÃ¥ den hest, man skønner er stærkest. Men det er en moralsk koorrupt hest, som ikke er i Danmarks langsigtede interesse at basere sin mellemøstpolitik i overenstemmelse med.
@Martha Toft og KLH
“Men det er jo gratis for Søvndal, idet hans parti og vennerne derovre jo blokerer enhver form for handling, til fx at forbyde den orga-
nisation-Hizb-ut Tahir.”
“Men han ville ikke være med til at forbyde Hizb-ut-Tahrir???”
Jeg er ikke med – gÃ¥r I ikke ind for ytringsfrihed. Eller den gælder mÃ¥ske kun for de udvalgte…
Nazi-partiet og andre udemokratiske partier er heller ikke forbudt…
@Niels Krause-Kjær
20. februar 2008 kl. 16:20
“Mindre kan gøre det i tilfældet Villy. Men før handling kommer tanker og ord.”
Enig…Meen
Nu er Villy Søvndal ikke nyankommen i politik!
Hans udmelding var klar nok…jeg antager at han først havde tænk dybt over det.
Nu mangler han blot at sætte handling på sine ord og hjælpe dem på vej mod målet.
Hvor lang tid syntes du vi skal give ham?
Anders Fogh ansvarlig for ekplosionskader
Vi ser her en utisigtet følgevirkning af engagementet i fjerne lande, først at nævne den fatale og helt unødvendige Irak krig, men ogsÃ¥ den fatale – og ligesÃ¥ u-vindelige – aggression mod Talibans højborg i Syd i Juni 2006.
der var efter 9/11 almindelig eneighed mellem verdens nationer om at fjerne diverse lejre i aghanistan, men det er noget nyt at en forsvarsallliance hjemmehørende i det nord-atlantiske område aggressivt angriber et fattigt bjergfolk midt inde på det asiatiske kontinent.
Krigen kan da heller ikke vindes, men i mellemtiuden får danske soldater altså eksplosionskader og deres hjerne får huller.
Og tænk så lige på alle de uskyldige aghanere som oplever eksplosioner tæt ved!!
***
Når der en dag skal føres retssag mod de skyldige for Irak krigen vil alle disse eksplosionsskader, hvor folks hjerner skrumper som konsekvens, få en fremtrædende plads i anklageskriftet, det tør jeg gerne love.
Og alle de skrivebordsgeneraler som her og andre steder har bakket disse krige op – deres dømmekraft kan man ikke regne med – nÃ¥r de er villige til at risikere sÃ¥danne livsvarige mén for vore modige soldater – i 2 krige som er ført pÃ¥ falsk grundlag og som ikke kan vindes.
****
BERLINGSKE TIDENDE Onsdag den 20. februar 2008, 09:22
Soldater vil scannes for huller i hjernen
>Soldaternes fagforening vil have forsvaret til at scanne hjemvendte soldater for hjerneskader.
Af Louise Lyck Dreehsen
Sidst opdateret Onsdag den 20. februar 2008, 09:22
Forsvaret skal være bedre til at undersøge hjemvendte soldater for hjerneskader, mener soldaternes fagforening.
Udmeldingen kommer efter amerikansk forskning har vist, at soldater, som lider af svimmelhed, søvnløshed og hukommelsesbesvær, måske har fået hjernerystelser.
2.525 amerikanske soldater, som havde været på mission i Irak, blev undersøgt, og lægerne fandt frem til, at hjerneskaderne kunne kædes sammen med posttraumatisk stress, skriver WebMD.Mange soldater ramt
Skaderne i hjernevævet opstår, fordi lufttrykket fra en eksplosion bevæger sig med omkring 1000 kilometer i timen.
Det maser de sarte væv i hjernen og kan betyde, at man blandt andet kan få svært ved at koncentrere sig og problemer med hukommelsen.
En neurolog vurderede for nyligt i fagbladet Science, at mellem hver tiende og tyvende udsendte kommer tilbage fra missioner med huller i hjernen.
Weekendavisen har regnet sig frem til, at det betyder, at mellem 800 og 1600 danske soldater potentielt kan være ramt af fænomenet.>
*****
http://www.berlingske.dk/article/20080220/danmark/80220027/
@Onslow
“Nu mangler han blot at sætte handling pÃ¥ sine ord og hjælpe dem pÃ¥ vej mod mÃ¥let.”
Hvilken form for handling er det du tænker på..???
Jo jeg gÃ¥r bestemt ind for ytringsfrihed… men bryder mig ikke om brandtaler, som han ABSOLUT ikke gÃ¥r ind for… og ganske rigtigt den sande Villy kan nu læses i Politiken med modsatte meninger…Nu er de dÃ¥rligt behandlet og vi mÃ¥ finde løsninger og dialog for 120 gang. Jeg bryder mig ikke om Villy Søvndals billige mÃ¥de at score point pÃ¥.
Nazi-partiet og andre udemokratiske partier bør også forbydes.
Vore egne BZ-ere bør behandles på samme måde som disse terrorister/brandstiftere. De skal slet ikke have belønning som et ungdomshus.
Bortset fra dette mener jeg ikke, at demokratiet kan vinde over U-demokratiske udlændinge. Demokratiet er selvudslettende, endeløs snakkende og handlingslammede, og kan ikke forsvare sig med disse politikere vi har siddende for nuværende.
Jeg er faktisk urolig… og det bør danskerne ogsÃ¥ være.
@KLH
Så du mener, vi bør tage antidemokratiske midler i brug, for at stoppe antidemokratiske bevægelser???
Det lyder ikke klogt – det lyder som et skrÃ¥plan
»Der er faktisk ogsÃ¥ danskere – ikke mindst unge piger – som oplever, at de bliver udsat for diskrimination. Fra unge mænd med anden etnisk baggrund. Men at der findes diskrimination og uretfærdighed er ikke en Ã¥ben ladeport for at brænde biler eller affaldscontainere af«, skriver Villy Søvndal pÃ¥ sin blog.”
»Og til alle med muslimsk baggrund i Danmark: Løsningen pÃ¥ jeres problemer – som jeg anerkender og forstÃ¥r – gÃ¥r ikke gennem mere religion. Og slet ikke gennem religiøs fanatisme som den, vi finder hos Hizb-ut-Tahrir«, skriver Søvndal. ”
http://politiken.dk/politik/article473769.ece
Hvor er Villy’s modsatte meninger…????
@Alf Vestergård
Du spammer hele Tanten med dit bragesnak. Stop dit antisemitiske ævl. Det er jo ligegyldig hvor man kikker hen. Du fylder nu mere end rigeligt. Men er du medlem af HUT? Det forklarer en hel del!
Til Stephan
Jeg mente, at jeg havde skrevet det forståeligt,
men gentager gerne; I gÃ¥r udtalte Søvndal sig meget kontant: de kunne gÃ¥ ad helvede til…de var mørkemænd…danskerne blev ogsÃ¥ diskrimineret… de hørte ikke til i dette land.
I dag i politiken er han SÃ… forstÃ¥ende: de er diskrimineret… de skal ikke forbydes, vi skal finde løsninger og have dialog, hans meninger er som de altid har været, og han har scoret nogle billige point. For mig er dette meget utroværdigt.
Der er stadig sÃ¥ mange fløje og intern ballade i S at partiet ikke aner hvad ben det skal stÃ¥ pÃ¥ og derfor kommer der sÃ¥dan nogle sorte og uklare meldinger som f.eks. Henrik Dam’s! Helle Thorning er gÃ¥et helt kold efter Socialkammeraternes dÃ¥rligste valg i 100 Ã¥r og det hjælper jo heller ikke at den gamle kone pÃ¥ Københavns RÃ¥dhus blander sig og næsten ydmyger Thorning ved at oprette en fraktion i partiet! Ritt BjerregÃ¥rd belønner de unge voldspsykopater mens Thorning prøver at tage afstand fra dem – men i sÃ¥ vage vendinger at vi ikke rigtigt ved hvad vi skal tro! Villy Søvndal har smart vejret folkestemningen og siger bramfrit at de antidemokratiske og kriminelle muslimer skal “smides ad helvede til” og ligger dermed (ihvertfald udadtil) pÃ¥ linie med de borgerlige partier! Da venstrefløjspartierne har hovedansvaret for at vi har importeret alle disse mørkemænd mÃ¥ vi da ogsÃ¥ forvente at de prøver at rette bare lidt op pÃ¥ fortidens fejltagelser!
Det er langt farligere,at forbyde rÃ¥ddenskabet som disse yderligegÃ¥ende udemokratiske grupper bestÃ¥r af…Der er behov for at samfundet kan se hvor de befinder sig.Her mÃ¥ jeg give villy søvndal ret.”Bæen” skal pÃ¥ bordet..
Alle lige fra nazierne til hizb-ut-tahir
skal nøje overvåges-stresses og verbalt
hÃ¥nes…Hvis vi forbyder dem eksistens
og ytringsfrihed, vil de for alvor vokse
og brede sig ud i undergrunden…
Der er tale om kræfter,som for alvor
ønsker samfundet splittet…
Derfor er det bedst de er fremme i lyset
Thi i mørket trives de bedst.
@Stephan
20. februar 2008 kl. 16:47
“Hvilken form for handling er det du tænker pÃ¥..???”
Tjah…Nu var det Villy Søvndal der blev citeret for at medælemmerne af Hizb ut-Tahrir kunne “GÃ¥ ad helvede til”. Organisation er forbudt i andre EU lande som terror organisation. Nogle medlemmer dømt i Danmark.
Villy Søvnland kunne f. eks. støtte forbud mod foreningen, sende evt. medlemmer der ikke er Danske statsborgere om ikke til helvede så dog tilbage til deres, i egen opfattelse, ideelle hjemland.
Deres samfunds omstyrtende propaganda hører efter min og angiveligt Villy Søvndals mening ikke hjemme her.
Han kunne f.eks. også konsekvent støtte at udenlanske gæster der lægger planer om mordforsøg på Danske statsborgere blev ekspederet ud af landet i htt. gældende terror lov uden unødig trætte.
@Stephen, Danmark har jo tidligere lavet “antidemokratiske” love, sÃ¥som Rocker og Tvind loven. Var du ogsÃ¥ oppe og markere det udemokratiske dengang?
En meget klog mand forudså for år tilbage at DF og S ad åre ville nærme sig hinanden i størrelse. Nu har vi den situation at DF, S, og
SF nærmer sig samme størelse. Og een ting kan man være sikker pÃ¥: Det er et rædselsscenarie for S – at blive gnavet i fra hver sin side.
Samtidig med at man internt hele tiden skal tage hensyn til forskellige strømninger i partiet. Sådan går det når man hellere vil ligne de sofistikerede radikale end at vedgå sig sin arv sammen med den brede jævne befolkning.
Yderst tankevækkende læsning fra flere.
Man skal ikke bekymre sig så meget om Thornings blog, det er jo ikke bloggen der laver ens politikse fundament. At Villy S får 900 klap-mails for hård retorik, hvad kan du bruge det til, lige nu minder han om Obama. Forfriskende pust, men substansen vil jeg se.
Jeg er slet ikke bekymret for hverken Thorning Ritt, Hilary eller soc.dem., de er hverken overflødige eller nede. De bidrager jo alle i rigt mål til at holde agressiviteten i live hos mange på højrefløjen som har utrolig travlt med at dømme ude.
NK.K spørger hvad sker der lige nu, hvorfors tormer den en frem og den anden udsættes for hårde ord og urefærdige knubs, fordi sådan er vælgerstemninger, det kan vende om en uge. Sidst gik det ud over Khader, denne måned er det Thorning, som spankes. Soc.dem. har så lang en historie såvel som venstre og konservative, så de forsvinder ikke og slet ikke fordi en blog ligger stille grundet hårdt arbejde. I dag på besøg i Gjellerupparken f.eks.
Det er Niels Krause-Kjærs opgave at lave politik. Det gør han så; men at påstå, at Fogh
besatte den værdipolitiske bane, kan han ikke engang fÃ¥ en venstremand til at hoppe pÃ¥. Ingen har vist sig for offentligheden mere rÃ¥dvild og uden mening end netop Anders Fogh. Han er sÃ¥ langt ude i hampen i denne sag, at han ikke kan komme uden om at “rose” Søvndal. SÃ¥ er han langt ude – ude, hvor han ikke selv synes om at være.
Det er fint, at Niels Krause-Kjær gør alt, hvad han kan for at hjælpe Fogh – hans hjælp kan altsÃ¥ ogsÃ¥ være for primitiv.
Venstre har fået min stemme for sidste gang.
Nu står Søvndal for tur, såfremt han spiller sine kort ordentligt.
Til Calle C Ellemose
Ja.. sÃ¥dan vil det gÃ¥…Socialdemokratiet udraderer sig selv…desværre… men folket har ikke brug for lallepolitik… og SLET ikke Radikal Politik… Socialdemokratiet er ikke mere FOR folket. De er mere et parti for udlændinge, og andre med de rigtige meninger, mennesker som er stuerene. Jeg glemmer dem aldrig for det.
Pricipielt er det jo helt fint, at Helle holder kæft når hun ikke har noget fornuftigt at sige.
Det kunne Vestergård tage ved lære af!
Det er imidlertid ikke så fint at Socialdemokratiet tilsyneladende ikke har nogen politik overhovedet.
I virkeliheden burde man gøre sig tanker om at nedlægge partiet eller at fusionere med Ny Alliance for sammen at ride bort mod den nedgående sol. THE END.
Nu vil den konservative borgmester pÃ¥ Københavns RÃ¥dhus sende hele balladefamilier til Jylland – altsÃ¥ løbe fra sit ansvar ved at lade andre overtage det.
Som “gammel” konservativ mÃ¥ Krause-Kjær være i stand til at fortælle lidt om denne konservative mÃ¥de at løse problemer pÃ¥.
Fortæl – Fortæl Niels Krause-Kjær.
Her drejer sagen sig ikke om en tom Webside; men om eksport af ballademagere til Jylland.
@KLH
“I dag i politiken er han SÃ… forstÃ¥ende: de er diskrimineret… de skal ikke forbydes, vi skal finde løsninger og have dialog, hans meninger er som de altid har været, og han har scoret nogle billige point. For mig er dette meget utroværdigt.”
Det virker som om du ikke læser den Søvndahl artikel i Politiken i dag, som jeg linker til, for den er da stik modsat af det, du siger.
http://politiken.dk/politik/article473769.ece
@Onslow
SÃ¥ Villy Søvndahl er kun troværdig hvis han gÃ¥r imod Dansk Grundlov og den danske ytringsfrihed og hopper med pÃ¥ at forbyde en fundamentalistisk muslimsk organisation, mens vi lader nazisterne være…
Come on hvordan synes du selv det lyder…
@Hans L
Ja jeg synes dele af de lovgivninger er tvivlsomme ligesom dele af terrorlovgivningen er det…men nu har hverken Tvind eller rockerne meget at gøre med en samfundsomstyrtende religiøsfundamentalistisk organisation at gøre – du kan bedre sammenligne dem med nazisterne og dem forbyder vi ikke.
Og nej jeg hopper ikke i fælden med at jeg er en blød socialistsympatisør, der har et naivt syn på islam..:-)
@Stephan, du skriver lovgivningerne er tvivlsomme, betyder det du er imod alle særlove, eller er der tilfælde hvor de kan være nødvendige?, m.a.o. hvad skal der til før du finder særlove retfærdiggjort?
@ Onslow
Du skriver, at “Villy Søvnland kunne f. eks. støtte forbud mod foreningen [Hizb-Ut-Tahrir]”
Onslow, du synes at være en handlingens mand. Der skal handling på bordet, fordi det viser, at der gøres noget ved problemerne. Korrekt analyse?
Og jeg er enig i, at man ikke bare skal sidde pÃ¥ sidelinjen og klappe i hænderne af det, der sker. “Noget skal gøres”. Men spørgsmÃ¥let er: Hvad er det, der skal gøres for at komme urolighedernes rod til livs? Skal vi glemme Grundloven og ytrings- og foreningsfrihed? Skal vi trille enhver dialog til hjørnespark og bare smadre det system, som vi møjsommeligt og gennem mange kampe har stablet pÃ¥ benene?
Handling kan være mange ting. Og jeg synes, man skal overveje, hvilken type handling, man går ind for og med hvilke konsekvenser til følge.
Til Billing: Nu er det godt nok 20 Ã¥r siden, jeg meldte mig ud af partiet (i forbindelse med, at jeg var journalistelev – de ting bør ikke forenes), men det hænger Ã¥benbart ved. Ang. den konservative københavner-borgmesters forslag om at sende ballademagere inkl. familie fra Kbh. til Esbjerg eller Hanstholm: Det hører vel til et af de mest tÃ¥belige udgydelser i denne debat, slÃ¥r Søren Pind med længder og er ovenikøbet spruttende ulovligt. I bedste fald er det i afdelingen for spøg og skæmt. I værste fald er der tale om en politiker, som vil tages alvorligt. Jeg har i øvrigt tidligere beskæftiget mig med den borgerlige opposition pÃ¥ Kbh.s RÃ¥dhus i en blog i efterÃ¥ret. Her flugtede konklusionerne nogenlunde med dagens forslag.
Til Stephan
Stig ned fra din højr….. nedladende hest og udtryk dig sÃ¥ folk kan forstÃ¥, hvad du egentlig stÃ¥r for.
Det virker som om du læser artikler som vinden blæser…først den ene vej …sÃ¥ den anden vej.
Hvad er du for..hvad er du imod… eller kan du ikke finde ud det.
@Krause-Kjær
Hvis den konservative københavner-borgmesters forslag hører til i spøg & skæmt afdelingen, hvor mener du så Foghs optræden i 21 Søndag på DR, hvor han appellerer til de urationelles rationalitet, for at bringe den senste uges uroligheder til ophør, hører hjemme?
De regeringsbærende partier (A, B, C & V) er vel blevet politisk impotente? Hvor ser du deres vilje og evne til at regere og lede landet?
Og hører det svar også hjemme i spøg & skæmt afdelingen?
@stephan
20. februar 2008 kl. 19:21
“mens vi lader nazisterne være…”
Det står du alene med.
Det er ikke min dagsorden har overhovedet ikke nævnt dem.
Hvis du absolut føler trang til at kommentere indlæg skulle du indskrænke dig til at forholde dig til det du kan læse.
Det jeg skrev var min uvilje mod een
ekstremistisk udemokratisk forening hvis samfundomstyrtende dagsorden ikke hører hjemme i vores del af verden…og venstrefløjs partierne inklusive S manglende mod/vilje til effektivt at hÃ¥ndtere dem med alle tilrÃ¥delighed værende midler hvis og nÃ¥r mulighederne var der.
For god orden skyld er ingen af de nævnte grupper/foreninger repræsenteret af partier som du i forvirringen ophøjede dem til.
Til Niels Krause-Kjær
Efter min ringe mening er det et udmærket forslag, at sende kriminelle brandstiftere til yder områderne i Jylland eller til Grønland som er meget forstående over for kriminelle elementer.
Lad os bare kalde det deportation. De bør ikke leve mellem lovlydige danskere og sprede skræk og utryghed.
Jeg kan heller ikke se noget tåbeligt i Søren Pind forslag, rigtig mange danskere enige med ham, og det hører bestemt ikke hjemme i Spøg & Skæmt Afd.
Til KLH: Det er ikke alle nye problemer, der kan løses med ny lovgivning af politikerne. Mange problemer er faktisk myndighedsopgaver.
Endelig: Hvad i alverden bilder man sig ind – at mene, at man “bare” kan sende folk til Esbjerg eller Hanstholm? Skal det forstÃ¥s som en straf? Og i givet fald for hvem – borgerne i Hansthom og Esbjerg, eller de deporterede?
Til Niels Krause-Kjær
jeg mener sÃ¥mænd kun… man kan flytte kriminelle elementer til ØDE yderomrÃ¥der, dem har vi stadig nogen tilbage af…sÃ¥ de ikke generer beboerne i Jylland… hvorfor skal det hele foregÃ¥ i København. Ja.. det skal forstÃ¥s som en straf for brandstiftere og terrorister.
Niels… jeg er dødtræt af folk med de rigtige meninger og deres pladderhumanisme.. indtil nu er der ikke kommet noget godt ud det.
@Alf Vestergaard. Jeg troede efter et langt liv at have hørt alle verdens dumheder, men dit indlæg kvalificerer dig på unik måde til at blive kåret som stormester med egeløv og brillianter indenfor kategorien Idiotiske indlæg.
Ævl og bævl og pladder kommer ud af din mund
@Hans L
“du skriver lovgivningerne er tvivlsomme, betyder det du er imod alle særlove, eller er der tilfælde hvor de kan være nødvendige?, m.a.o. hvad skal der til før du finder særlove retfærdiggjort?”
Lad være at skifte emne, særlove i forb. med Tvind og rockere, har intet med sagen at gøre.
@Onslow
“Villy Søvnland kunne f. eks. støtte forbud mod foreningen”
OvenstÃ¥ende er dine ord – hvis man forbyder Hitz… skal man vel ogsÃ¥ forbyde alle de andre antidemokratiske foreninger sÃ¥ som nazisterne og altsÃ¥ ændre grundloven. Med mindre det er en særlov, der kun gælder for muslimske fundementalister, vi skal have.
Jeg har aldrig pÃ¥stÃ¥et, at du har nævnt nazisterne – jeg har selv nævnt dem, som nogen vi ogsÃ¥ mÃ¥ forbyde, hvis vi vil forbyde antidemokratiske foreninger. Med mindre det skal se tÃ¥beligt og diskriminerede ud i omverdens øjne.
“For god orden skyld er ingen af de nævnte grupper/foreninger repræsenteret af partier som du i forvirringen ophøjede dem til.”
Jeg har ikke sagt noget om partier…dette er hvad jeg skrevet:
“…forbyde en fundamentalistisk muslimsk organisation, mens vi lader nazisterne være…”
@KLH
“Stig ned fra din højr….. nedladende hest og udtryk dig sÃ¥ folk kan forstÃ¥, hvad du egentlig stÃ¥r for.
Det virker som om du læser artikler som vinden blæser…først den ene vej …sÃ¥ den anden vej.”
Det er sandelig den kradse pen, du har fremme…
Jeg vil stadig mene, at det er absurd, hvis du mener, at denne artikel http://politiken.dk/politik/article473769.ece
kan læses som om han sige det modsatte af igår eller som citeret fra dit indlæg:
“I dag i politiken er han SÃ… forstÃ¥ende: de er diskrimineret… de skal ikke forbydes, vi skal finde løsninger og have dialog, hans meninger er som de altid har været, og han har scoret nogle billige point. For mig er dette meget utroværdigt.”
Til KLH: Godt ord igen. Så mange øde områder er der altså ikke i Jylland.
KLH: Jeg er nu mere træt af folk med de forkerte meninger…
Til Stephan
du er fuldstændig enøjet..ensporet og må bestemt være vælger af Enhedslisten med deres
forkvaklede syn på lov og ret.
Prøv, at skrive et indlæg selv, hvis du er i stand til det. SÃ¥ man kan se hvad du egentligt stÃ¥r for… og kan kommentere det. NÃ¥… nej det skal du nok vare dig for.
Når alt det er sagt, så ville det være bedre med en socialdemokratisk ledet regering.
Jeg er så træt af regeringens umenneskelige og ubarmhjertige flygtninge/indvandrer-politik, dens skattepolitik, der favoriserer dem som har og dens nedskæringer på uddannelsesområdet.
…og ikke mindst dens manglende erkendelse og skyldfølelse over katastrofen i Irak.
Men det er nok ikke de politiske kommentatorers stærke sider, at se på substansen og følgerne af den valgte politik. De vægter kun indpakningen og salgstalerne.
Historisk og traditionelt er Socialdemokratiet arbejdernes parti og arbejdere, Stauning, Hedtoft, HC Hansen og Anker Jørgensen, har ledet partiet og opnået resultater for deres vælgergruppe.
Selvom Kragh ikke var arbejder, så havde han et pondus, som efterfølgende Akademiske karriere-Socialdemokrater jo slet ikke besidder.
Med LO bossen Thomas Nielsen’s ord “Vi har sejret ad helvede til”.
I dag har alle det jo materielt så godt, at der er intet for at have hverken politisk arbejder sammenhold eller ligge under for fagforeningspampere.
Så længe Danmark har været et demokrati har politiske ledere taget deres flertal hvor de kunne få det. Det er akkurat hvad Fogh gør idag og har gjort i 6 år. Jeg er sikker på, at han ville gerne tage et andet flertal med en mere stueren linie end DF. Eneste mulighed er jo Socialdemokratiet, men selvom de bød sig til er jeg sikker på han betakker sig, sålænge den Socialdemokratiske leder og hendes gruppe alene er så totalt fokuseret på taburetter, i stedet for at indse at Socialdemokratiet har forpasset sin nødvendighed som ledende parti. I stedet for at stille sig op som en flok fornærmede konfirmander, burde de søge noget af deres program gennemført som et troværdigt støtteparti til VK, så diktatoren Pia endelig kunne blive en sidebemærkning.
Man kunne godt forledes til at tro, at hver gang der er bål og brand i Danmark, så må det være socialdemokraternes skyld. Hvor er Helle og hvor er socialdemokraterne?
Måske har de tænkt, at det er nok at høre på Lene Espersen og Pia Kjærsgård. De skræpper op og skræpper op, så det ikke er til at holde ud.
Men de har jo kun løsninger der medfører mere straf.
Og det er blevet sådan i Danmark, at man ikke må sige ret mange pæne ord om indvandrerne.
Så bliver man revset med det samme af alle de borgerlige. De kan da kun være tilfredse med, at der er nogle syndebukke i dette land, ellers tror jeg at deres dage måske var talte.
@Stephan
20. februar 2008 kl. 16:26
@Martha Toft og KLH
Nazi-partiet og andre udemokratiske partier er heller ikke forbudt…
Dine ord! undskyld hvis jeg har tolket dem forkert!
Men hvis du i noget af deres klubmateriale kan finde noget ulovligt der minder om omstyrtning af det Danske samfunds grundlovssikrede demokratiske styreform. SÃ¥ stiller du bare forslag om at de skal forbydes ved lov.
Jeg er alligevel lidt nysgerrig! Hvem er de andre udemokratiske partier?
@onslow
Ok du fik fik mig…:-)
Forkert formulering – det skulle ikke have været partier i denne situation (som ikke var henvendt til dig) men orginasation/forening som er brugt de 3-4 andre gange jeg omtaler det. Jeg tror godt du ved, hvad jeg mener, men du vil vist hellere diskutere form frem for indhold, som jeg trækker mig…
@KLH
Du er en kværulant, der ikke ønsker at diskutere endsige forsvare dine egne synspunter, du vil hellere svine til.
“Til Stephan
du er fuldstændig enøjet..ensporet og må bestemt være vælger af Enhedslisten med deres
forkvaklede syn på lov og ret.
Prøv, at skrive et indlæg selv, hvis du er i stand til det. SÃ¥ man kan se hvad du egentligt stÃ¥r for… og kan kommentere det. Nå… nej det skal du nok vare dig for”
SÃ¥ vi stopper her – det gider jeg ikke længere bruge tid pÃ¥.
Til Stephan
Det glæder mig, at stopper her.
Også SLUT herfra
Den aktuelle tegning-krise er et midlertidigt men måske jævnligt tilbagevendende problem.
Det er ikke den mere eller mindre “medie-smarte” krise-hÃ¥ndtering af tegninger, der i sidste ende bestemmer udfaldet af et folketingsvalg og partiernes størrelse(med mindre valget og krisen skulle blive sammenfaldende, men det er ikke særligt sandsynligt).
Regeringsmagten i Danmark ligger i hænderne pÃ¥ en gruppe af “swing-voters”, som kan gÃ¥ til begge sider afhængig af valgets hovedtemaer. Nogle vælgere er potentielle “swing-voters” pÃ¥ et emne-omrÃ¥de, og andre vælgere bliver “swing-voters” nÃ¥r andre temaer dukker op. Det er altsÃ¥ emnerne, der afgør, om en konkret vælger bliver en “swing-voter”.
Helt sikkert er det, at danskere ikke vil “skeje for meget ud” til nogen af siderne i en valgkamp. Man vil have stabilitet og driftssikkerhed og kun overskuelige bevægelser mellem “højre og venstre” , sÃ¥ bukserne ikke revner (det er jo helt super fornuftigt).
Hvis man vil bevæge danskerne til “højre” eller til “venstre”, sÃ¥ skal det ske i smÃ¥ bitte nøk, hvor hvert nyt nøk tages, nÃ¥r det foregÃ¥ende har bevist sin bæreevne (danskere er super fornuftige).
Hvis man vil score ved næste valg, så må man som mindstemål på en eller anden måde signalere, at man
- er ansvarlig
- er driftssikker
- kan skrue gennemførlige reformer sammen
- er værdimæssigt i takt med vælgerne
Man må nok også til at indstille sig på, at vælgerne gennemsnitligt bliver ældre, og at en del af dem, der er over 50 år, måske ikke mere gider blive regeret af folk, der fremtræder for meget som årsunger og medie-stuntere uden livs- og erhvervserfaring.
“Den aktuelle tegning-krise er et midlertidigt men mÃ¥ske jævnligt tilbagevendende problem”
Ja 2 gange indenfor 2½ år er det sket, at skriverkakle af distingveret israelitisk etnicitet forsøgt integreret i Danmarks største provins, København, i overenstemmelse med Israels strategiske interesser har fremprovokeret en krise mellem verdens 2 største religioner.
Det er forbavsende at OVERHOVEDET INGEN journalister i artikler eller blogge, eller blokke af artikler, har sat fokus pÃ¥ de bagmænd som organiserede den samtidige trykning af KW’s tegning forrige Onsdag. Det er ogsÃ¥ pÃ¥faldende at aviserne gav forskellige begrundelser for tryjningen, Lisbeth Knudsen satte lavmÃ¥let, da hun hævdede at det var for at ‘dokumentere’ hvad det var for en tegning som folk ønskede KW’s hoved pÃ¥ et fad for. Men alle her i Danmark har set tegningerne før, og det ville have været nok at nævne det med bomben i turbanen, det var og bliver helt unødvendigt og en forbandet provokation igen ayt publicere tegningen. At Berlingske gjorde det for første gang – og med denne tynde begrundelse, vidner ogsÃ¥ om at stærke kræfter i kulisserne har presset Berlingske.
Til Niels Krause-Kjær…
Det undrer mig en hel del,at
Socialdemokratiet ikke var repræcenteret
ved tv2 news,debat i går aftes..
NA-V var der heller ikke,men nu handler
denne blog om soc-erne..
yderst underligt at Danmarks næststørste
parti ikke deltager i sådan en vigtig
debat…
[...] pinlige fejl med ikke at publicere tekster på sin blog. Niels Krause-Kjær brugte Thornings manglende aktivitet på bloggen som sindbilledet på, at alting åbenbart står helt stille i S-lejren. Hvorfor skriver Thorning [...]
Tina
“Det undrer mig en hel del,at
Socialdemokratiet ikke var repræcenteret
ved tv2 news,debat”
Ingen ærlige mennesker ser ‘TV2 news’. Det drejer sig af al magt om at boycotte dette overfladiske fænomen, som ikke har bragt noget godt med sig, men har mnedført mere hastværk og overfladiskhed.
Og Tina, hvorfor tror du at denne kanal afholder en sÃ¥dan debat? Det er for at skaffe seere, som sÃ¥ i skyndingen kan kigge pÃ¥ nogle reklamer – tror de. for i virkeligheden er folk blevet sÃ¥ drevne, at de skipper reklamer, og denne markeføringsmetode regnes som snart uden betydning for foplks forbrygsmønster – mÃ¥ske med undtagelse mellem programmer mÃ¥lrettet børn, som Niels Cristian Meyer’s (‘Bubber’ to you)børneprogrammer.
Det viser jo i en Nøddeskal hvilken lav moral, folkene bag TV2 haver. og denne kanal fortjener at blive boycottet af alle ærlige og kulturbærende individer i vort mangfoldige land.
Socialisme præges af fattigdom, undertrykkelse og ledighed.
Socialisterne har valgt at dyrke Muslimer som et symbol på alt det fortidige.
Søvndal støtter Muslimer og hans seneste udtalelser er falske. Han mener ikke reelt at Muslimske terrororganisationer skal forbydes og den danske Rigsadvokat har endnu ikke vist sit værd.
Hmm spekulerer pÃ¥, hvorfor Niels Kjær og mange andre borgerlige kommentatorer er sÃ¥dan i haserne pÃ¥ Thorning-Schmidt. Mistænker, at hun som kvinde – og med sin kvindelighed! – er en sÃ¥dan torn i øjet pÃ¥ d’herrer (der jo ikke selv ligefrem er nÃ¥et særlig langt i livet, vel), at man benytter enhver lejlighed til st “skyde” pÃ¥ hende. Jeg synes, det er en force, at hun ikke lader sig dirigere rundt at tilfældige stemninger og føler sig forpligtet til at kommenetere pÃ¥ det ene og det andet i tide og utide.
Ellen: Hmmm. Jeg synes faktisk ikke, jeg har været særlig hård ved HTS i hendes formandstid. I perioder faktisk tværtimod. Nu er det jo svært at psykoanalysere sig selv, men hvis din præmis havde været rigtig (at jeg er efter HTS), så kan jeg helt ind i det inderste af min sorte sjæl afvise, at hendes køn og kvindelighed skulle spille en rolle.
@Knud Sørensen
“Ja 2 gange indenfor 2½ Ã¥r er det sket, at skriverkakle af distingveret israelitisk etnicitet forsøgt integreret i Danmarks største provins, København, i overenstemmelse med Israels strategiske interesser har fremprovokeret en krise mellem verdens 2 største religioner.”
Den her vil jeg meget gerne have uddybet. Har du nogle konkrete beviser på, at hele denne karikaturkrise, begge omgange, er styret af et slags jødisk komplot? For mig lyder det som en venstrefløjsplade fra 1970erne, der er gået i stå i rillen. Men fremlæg da endelig beviser for den jødiske lobbys infilitrering af 17 (var det ikke 17 aviser der bragte den?) danske avisers redaktioner og Knud Westergaard og Kåre Bluitgens sind.
@Thomas B
20. februar 2008 kl. 20:01
“Skal vi glemme Grundloven og ytrings- og foreningsfrihed?”
“Skal vi trille enhver dialog til hjørnespark”
“Handling kan være mange ting. Og jeg synes, man skal overveje, hvilken type handling, man gÃ¥r ind for og med hvilke konsekvenser til følge.”
1 og 2 nej 3 enig.
Min erfaring fra erhvervslivet hvor krav til ledelse bl.a. foregår efter devicen; identifier og sæt navn på problemet, find løsningen i gruppe eller alene, iværksæt tiltag og se resultatet udmøntes idenfor den afstukne horisont, vil nok gøre det svært for mig at navigere i den politiske verden. :-)
Hvor konsekvens kun forekommer ved evt. kollektiv afstraffelse på valgdagen i form af mandattab.
Politisk berørings(vælger)angst udmøntes i min optik mere som effektivt at sparke bolden ud over sidelinien og afvente at den selv triller tilbage eller nogen kaster den ind på banen igen.
I den aktuelle situation med afbrændning af stort set alt overalt vil en hÃ¥ndfast besked til forældre…til mindreÃ¥rige bÃ¥de under og over en kriminelle lavalder der antræffes pÃ¥ gaden i de sene aften og nattetimer…være øjeblikkelig indkaldelse til en kammeratlig samtale om forældreansvar!…risiko for… erstatningkrav ved hærværk etc…. tvangsfjernelse med konsekvent tab af børnecheck…
Selvfølgelig ved jeg godt at dette ikke stÃ¥r alene. Forebyggelse med ufravigelige krav om sproglig og social tilpasning til samfundet lagt tidligere(kald det integration eller assimilering alt efter temperament…bare det virker),er blevet gradbøjet til ukendelighed i den politiske verden af angst for at fremstÃ¥ som de tilrejsendes hjemlands bødlers forlængede arm.
Vi har som du pÃ¥peger opbygget et relativt godt demokratisk samfund (bl.a. ved hjælp af mine surt tjente skattekroner incl. den nu forhadte topskat)med et fintmasket socialt og økonomisk sikkerhedsnet der fÃ¥r enhver “rig bjergbonde” i mange indvanderes hjemland i vores øjne til at fremstÃ¥ som en socialøonomiskt taber. Hvilket ogsÃ¥ ses af de mange frivillige familiesammenføringer.
Netop det at det er friviligt burde være et incitament til samfunds tilpasning.
Det er her Vi og Nydanskerne har svigtet fælt bl.a. ved det opståede fænomen der kaldes politisk korrekthed.
Det er også her landets største oppositionsparti S udstiller sin larmende usynlighed se blot TV debatten i går. Ingen S repræsetant tilstede.
Kan mÃ¥ske undskyldes med at kun deltagere med en mening(holdning) til den aktuelle situation var inviteret…ynkeligt
David Olsen, vi har kun indicier. Anders Jerichow fra Politiken agerer MEGET selvstændigt, i en grad så det er mærkeligt at han ikke fyres af Seidenfaden, men han beskyttes uden tvivl af Politikens ejere, som jeg aldrig rigtig er lykkedes med at finde ud af hvem er, de gemmer sig bag en obskur konstruktion af fonde.
Men man gætter næppe meget forkert, hvis man konkluderer at ejerne er af distingveret israelitisk oprindelse. Man kan jo bare se på den helt utrolige række af efterkommere af de honorære israelitter der er blandt bladets journalister. Anders Jerichow,Michael Jarlner,Herbert Pundik,Hanne Foighel,Vibeke Sperling,Anders Jerichow,Marcus Rubin, Jacob Fuglsang,Olav Hergel,Thomas Bredsdorff m.m.fl.
Og blandt formænd for fonde m.v: Leif Ahm.
Jeg vil gerne understrege at ingen nogensinde har hørt eller skal høre et eneste ondt ord fra mig vendt mod de som er i kunst,business eller videnskab. Ej heller ham som sidder i Silkeborg Byråd eller skriver klummer i Ringkøbing Amts Dagblad. Men de som er indenfor politik eller medie, hvor de kan øve indflydelse på offficiel dansk politik udformning i Israels nærområde(f.ex Irak) eller andre ting som samstemmer med Israels strategiske interesser (f.ex Muhammedkrisen) ja de skal forvente her i Demokratiet (og Jantelovens) Danmark at blive kraftigt imødegået, gransket og udstillet med hvad de har gang i.
___________________________________
Anders Jerichow er en af dem som mest energisk har forsvaret Flemming Rose, og været med til at understøtte spinnet om at publiceringen er et spørgsmål om Ytringsfrihed.
Han var tillige den herhjemme som var den største fortaler for demokratiseringsbestræbelserne i Mellemøsten med Irak som første station, vel at mærke EFTER at ingen WMD’s eller links til AQ var funden – for dermed at legitimere krigen, i et klart ekko af amerikanske neokonservative og Israels strategiske interesser.
Siden har han i månedsvis ført en hetz mod Iran, for brat at stoppe med publiceringen af den amerikanbske efterretningsrapport i begyndelsen af december 2007, som siger, at Iran intet atomvåbenprogram har.
Han har været meget bitter over hans chef, Seidenfadens, moderate og forsonende holdning i den første Muhammedkrise, og været fast besluttet på at ændre dette og dessavouere Seidenfaden. Og det lykkedes med trykningen i 17 aviser på een og samme gang forrige Onsdag.
Hans ageren i alle disse sager har stærk kongruens til Israels strategiske holdning, i en grad så man ligefrem kan mistænke ham for at være Israelsk agent. Hvis ikke, er han ihvertfald den, som i offentligheden mest energisk arbejder for Israels overordnede strategiske interesser.
Herunder hører at udstille Israels strategiske modstandere, som umodne og tilbagestÃ¥ende – idet det sÃ¥ fremstiller Israel som moderne og udviklet.
Men man må beundre organiseringsgraden af dette, og det er det som jeg vil bede uafhængige journalister om at undersøge: Hvordan kan det lade sig gøre? Hvem har organiseret det?
Davis Olsen:
“Har du nogle konkrete beviser pÃ¥, at hele denne karikaturkrise, begge omgange, er styret af et slags jødisk komplot? ”
Med hensyn til den første, kan vi jo bare se på personerne bag. Flemming Rose var manden, som trykte tegningerne, efter at Kåre Bluitgen angiveligt ikke havde kunne finde tegnere til en bog. Dette med at Kåre Bluitgen ikke har kunnet finde tegnere er et internt Københavnsk fænomen, som ikke nødvendigvis fordrer at en redaktør fra Jyllandsposten i Viby så at sige skal hjælpe ham med dette forehavende. Der kan jo være en grund til at der ikke er tegnere, nemlig at det i henh. til islamisk tradition ikke er tilladt at afbilde profeten, og de tegnere som sagde Nej, dermed handlede både moralsk rigtigt og klogt. At det var klogt, tyder den omstændighed, at mange tegnere nu er gået under jorden og lever under beskyttelse.
Det er simpelthen et kardinalpunkt i Islam at man ikke mÃ¥ afbilde profeten, og det er grotesk spin at sige at det er et spørsgmÃ¥l om Ytringsfrihed at tegningen skal trykkes. Efter som bÃ¥de Bluitgen og Rose er hobnorære efterkommere af de distingverede israelitter, og de begge har pÃ¥berÃ¥bt sig at Ytringsfriheden var truet (fordi de ingen vilkle tegne Muhammed) følger heraf at de bevidst eller pÃ¥grund af kolossal uforstand eller ‘a-kultur’ er de, som har fremkaldt krisen. Og de skammer sig jo ikke just over det, tværtimod er de stolte over det som de har afstedkommet, som de ser som et spørsgmÃ¥l om principper.
Og Anders Jerichow den som mest energisk har bakket Rose op, både i ord, og hvis min formodning er korrekt, også i gerning, da han organiserede den samtidige gen-trykning forrige Onsdag i 17 aviser.
Kære Knud Sørensen: Kan jeg ikke få dig til at hærge en anden blog med dine konspirationsteorier?
Knud Sørensen,
Når det nu ifølge dig, er et faktum, at det er israeliter, som styrer Verden gang, og at deres modstandere ikke er i stand til at urette noget som helst andet end at skrige op og sprænge sig selv og tilfældige andre i luften, så har det jo ingen mening at kæmpe imod dem.
Lad os vælge den stærke side og tilslutte os vinderne i stedet for at følge taberne. Der er intet at hente for os, og hvad skal vi med deres anerkendelse, hvis de ikke har nogen indflydelse alligevel.
Den olie vi skal bruge er jo ligeglad med hvem der trasker rund på overfladen.
Det vil naturligvis være lidt ærgerligt for araberne, men helt ærligt: Hvad har de nogensinde gjort for os?
@Knud Sørensen
Jeg ved ikke engang hvad jeg skal svare til den slags paranoide tirader. Men en skam er det da, at de, som Krause påpeger, skal hærge herinde. Tag nogle af trådene inde på information istedet. Der er en bredere klangbund for dette. Der vil du nok bare blive afkrævet tydeligere at inddrage USA, CIA og Mossad i konspirationen.
Til Ellen: Du er uden tvivl inde pÃ¥ noget af det rigtige. OgsÃ¥ Claes Kastholm er jo nærmest besat af at nedgøre Helle Thorning, disse ur-instinktstyrede, gamle mænd, der ikke har drevet det til noget selv, har meget svært ved at anerkende, at en kvinde rager milevidt op over dem selv. SÃ¥ enkelt forholder det sig. Niels Krause-Kjær kan ikke selv fÃ¥ øje pÃ¥ forholdet – grineren – lad mig da pege pÃ¥ blot et par andre af hans kommentarer, der er udtryk for nøjagtig samme pinagtige forhold til kvinder og deres magt: Hans nedladende omtale af Malou Aamunds forstÃ¥elige og kloge beslutning om at forlade den sunkne skude, hendes nøgternhed “straffes” som kølighed. MEGET skræmmende for disse mænd med en kølig og velovervejet kvinde, spørg bare Ritt Bjerregaard! (Viser en kvinde i offentligheden derimod følelsesladethed, kan hun imidlertid ogsÃ¥ latterliggøres for det, men er en mindre trussel, og man vil sjældnere se angreb pÃ¥ dem). Et andet eksempel er Niels Krause-Kjærs negative omtale af Kvinder for Frihed, selvom enhver kan se, at der er hÃ¥rdt brug for en organisation, der kan tale især etniske kvinders sag. Til slut vil jeg nævne et forhold, som jeg ogsÃ¥ er studset over: Nemlig Krause-Kjærs bekendelse forleden vedrørende hans fascination af Britney Spears’ forfald. Kan der være en sammenhæng mellem denne bemærkelsesværdige fascination af en desperat og falleret kvinde og sÃ¥ hans besatte kommentarer om stærke, intelligente kvinder i dansk politik? Jeg tror det – det er udtryk for en urgammel trang hos (nogle) mænd til at dominere kvinden, dvs. bekæmpe hende til hun skønnes “uskadelig” og siden frydes over hendes underlegne position. SÃ¥ meget for indsigten i sin sorte sjæl..
Alf Vestergård!!
Ærlig talt, du er sÃ¥ velkommen til din anti-semitiske holdninger osv. osv., OG du har ogsÃ¥ din grundlovsbaserede ret til ytringsfrihed, men herregud mennesker, hør pÃ¥ dig selv… Hvad i alverden har dit indlæg dog at gøre med den interessante diskussion den gode Krause-Kjær har søsat her????
Der findes altså debatforummer, hvor du kan få din lyst i den retning. Tale er sølv, tavshed er guld. Det er da dybt useriøst at forsøge at skidte emne midt i et fora som her.
Det er nu godt at se, at offermentaliteten ikke kun hærger hos enkelte utilpassede ekstremister, men at den også kan figurere i en kønspolitisk sammenhæng på en blog her på berlingske. Her er antagelsen, at kvinder apriorisk er undertrykte af onde, midaldrende mænd. Udtrykt faktisk meget klassisk ovenfor af Sofie. På den måde kan man da se fra hvilke miljøer den nuværende intifada på Nørrebro henter sin legitimitet til at kategorisere sig selv som ofre. Om man så er offer pga. køn, etnicitet, arbejdsløse, offentligt ansatte, alkoholikere, homoseksuelle, misbrugere, unge. Det er sådan set lige meget. Det vigtigste er inden for denne offerdiskurs blot at få sig selv positioneret som et undertrykt offer, så man ikke selv skal bøvle med irriterende begreber som skyld og personligt ansvar.
Til David Olsen: Et nærmest kært forsøg på at affærdige den kønspolitiske debat, du dér leverer. Nice try, men om igen. Jeg præsenterer fredeligt en analyse af bloggerens kommentarer. Det gør mig hverken til offer eller ekstremist, men jeg kan godt se, at det ville være skønt for dig, hvis jeg kunne passe ind i den skuffe. Pist væk. Hvad med, om du forholdte dig til substansen i det, jeg skrev?
Jamen hvad er substansen i, det du skriver? Det er jo præcist dette, at onde, midaldrende,, hvide bitre mænd til hver en tid vil undertrykke det kvindelige køn. Om du vil det eller ej, så er det en offergørelse af dit eget køn, og en, synes jeg, anstrengt måde at forsøge at læse køn ind i ting. Men belær mig endelig, hvis der er landevindinger inden for den moderne feminisme, som er gået min opmærksomhed forbi. For jeg hører stadig kun offersangen og dens faste partner: kravet om positiv diskrimination.
Det kunne jo også være, at en Claes Kastholm simpelthen var politisk uenig med Helle T og socialdemokratiet? Bare for nu at rokke ved en af de ting, du skriver i dit indlæg. Istedet gøres det til en kønskamp. Ligesom jeg synes, at det er noget tendentiøst at gøre det Krause har skrevet i denne blog til et spørgsmål om den primitive, imperialistiske onde, hvide mand. Så skal der i hvert fald læses ud fra en voldsom kønspolitisk diskurs.
Har fulgt debatten her meget, og må sige at jeg synes det er latterligt som flere er barske i deres syn på Thorning. Hun er veluddannet, hun er dygtig, hun er superflittig, hun er ikke harsk og skinger som Pia K. og Lene E. i sin retorik. Hun arbejder istedet for at bruge sin tid på blogskrivning, det løser nemlig ikke de problemer der er p.t. i samfundet. Hun har hjemmeside med mange gode indlæg, hendes taler står der altid. S har lavet en glimrende jobplan og et fint finanslovforslag som modvægt til VK `s og en flot ordførertale af Bødskov i folketinget.
Så NK_K- det er forletkøbt det du kommer med og du som normalt er en klog fyr, det her er en ommer.
Som Ellen og Sofie skriver, mon det er fordi hun, Helle T. er kvinde, og har visioner…. nej sÃ¥ dumme er mænd af i dag da ikke eller er de ?
Fogh kommer på i bedste sende tid på alle kanaler søndag og siger lidt om det er forældrene osv. en tynd tale af en statsminister, og så jubles der gudhjælpemig i de danske hjem. Han burde gå ud som Thorning og
Ritt m.fl. og høre hvad er det her for noget.
Hvad har i gang i? Det er helt galt spor i er inde på osv. der kom ingen løsningforslag fra Fogh. Men ok. VKO profittere jo også på det vælgermæssigt DF går altid voldsomt frem under
sådanne kriser.
Jeg kan ogsÃ¥ spørge pÃ¥ en anden mÃ¥de. Kan en mand, som nu f.eks Krause, nogensinde kritisere en kvindelig politiker, uden at det er udtryk for, som du skriver: “ur-instinktstyrede, gamle mænd, der ikke har drevet det til noget selv, har meget svært ved at anerkende, at en kvinde rager milevidt op over dem selv”? Eller har de i kraft af deres køn mistet denne ret og mÃ¥ nøjes med at kritisere andre mænd?
Nej…Nej Nej! I denne blog optræder NKK ikke som hverken racist eller mandchauvinist.
I indlægget indgår 2 partiers optræden på den politiske scene bla. a. med drøje hug til S integrationsordfører Henrik Dam.
Som formand for et parti i fuld drift mod udslettelse er det, som i alle andre sammhæng, lederen der først står for skud.
HTS overtog efter eget valg ledelsen af et parti med massivt troværdigheds problem først efter Nyrups vælgerbedrag, mest af alt overfor hans egne kernevælgere(efterløns sagen), ved hans sidste valgsejr. Derefter ved Lykketofts håbløse enmandskrig med et partiprogram uden egentlig værdipolitik.
Ingen ville i øvrigt have troet på ham alligevel. Vælgernes hukommelse er måske kort, men ikke så kort.
Hvad han (NKK) venligt undlader at pÃ¥pege er…at frænde er frænde værst…HTS er sat skakmat i den politiske og aktuelle debat pÃ¥ 2 fronter. Ikke af AFR…ikke af PK, eller nogen andre politikere pÃ¥ borgen, men af sit eget ærværdige medlem af S overborgmesteren i københavn Ritt BjerregÃ¥rd.
Først udmeldingen, under balladen om ungdomshuset fra RB var meget bastant, ingen skal true eller hærge sig til særlige borgerbetalte fordele. Sammenstemmende udmelding (knap sÃ¥ bastant) fra HTS.– RB drejer 180 grader og forhandler om nyt ungdomshus pÃ¥ betingelser der tilpasses ballademagernes ønsker.
Socialdemokratiet og HTS har en tabersag(en rigtig stinker).
Dernæst partipolitisk erobrer RB medierne med en overspringshandling med sin “rød skole” og sætter meget loyalt sin formand helt op pÃ¥ bagerste tilskuerrække.
Hvis HTS gÃ¥r ud i den aktuelle situation og sætter hælede hÃ¥rdt i jorden og kræver mere her end ved tidligere ballader…bliver hun udrÃ¥bt som Ã¥ret racist… hvis hun ikke siger eller gør noget…bliver hun udrÃ¥bt som Ã¥rets mest usynlige vatnisse af én partiformand.
Hun står nu med et klassisk problem. Hun skal vælge mellem tab/tab eller tab/vind situation.
Hvis HTS stadig har overlevelses driften i sig og vil erobre sine S vælgere tilbage bliver hun i hvert fald nødt til at være tilstede og melde ud hvad hun og et moderne S står for (uden gentagne brug af tomme slogans).
Naturligvis med risiko for ogsa at miste nogle vælgere og fornærme RB.
Til Helle-Sofie og Ellen
Det er noget sludder i disker op med.
Socialdemokratiet er ved, at nedlægge sig selv p.g.a deres intetsigende lallepoliti.
Hvem vil stemme på et parti som belønner BZ-ere med nyt hus efter de har ødelagt københavn.
Hvem stemme på et parti som er usynligt når Danmark og danskerne er i brand.
Hvem vil stemme på et parti som løber fra aftaler de har indgået, når aftalen skal effektueres.
Hvem vil stemme på et parti som har udviklet sig til, at være et parti for muslimer.
Hvem vil stemme pÃ¥ et parti, hvis formand KUN kan sige de samme ord igen og igen…nemlig de samme ord hun brugte under valgkampen. Hvad med lidt fornyelse i retorikken.
Nej socialdemokratiet udraderer sig SELV, de lever ikke i denne verden og bør hurtigst muligt gå på pension eller efterløn, og lukke og slukke efter sig.
Hvem vil stemme på et parti, hvis eneste politik går ud på at nedsætte udvalg og løbe fra aftaler.
Det er trist, men sandt. Den almindelige dansker føler ikke mere Socialpartiet er parti for dem.
Rettelse: skal være lallepolitik…ikke lallepoliti.
Rettelse nederst: Socialdemokratiet…ikke Socialpartiet.
[...] now the blog has gone silent and not only has Politiken commented, but Niels Krause-Kjær from Berlinske has also made an insightful comparsion to Villy Søvndal’s active blogging efforts and how [...]
Under Muhammed 1 optrÃ¥dte Villy Søvndal som et skvat pÃ¥ grænsen til landsforrædder – og nu under Muhammed 2 prøver Villy igen at puste sig op – og ender igen som et fejt skvat i TV2′s snik/snak om integration i Nørrebrohallen.
Yes… den Villy du sÃ¥ i Nørrebro Hallen er den ægte
Kære Niels Krause Kjær.
Du afslutter dit udmærkede indlæg med:
Hvad i alverden er det, der sker med socialdemokratiet? Og forventer, at det er det vi skal kommentere. Og hvad sker der? 86 indlæg, nogle holder sig emnet – men de fleste er da helt ude i hampen. Og svære at forholde sig til. Det har været noget af en maraton læsning at komme igennem alle ytringerne – til sidst mistede jeg fokus! Jeg mÃ¥tte scrolle tilbage for at se, hvad det egentlig var de kommenterede. Hvis disse blogs skal have nogen relevans, sÃ¥ er vi altsÃ¥ nødt til at holde os til emnet – ellers udvandes det. Og sÃ¥ mÃ¥ tÃ¥berne finde et andet debatforum og ikke afspore debatten.
A.G. Bendixen:
Muslimers intog i DK, er jo den indirekte Ã¥rsag til S’s fald. Hjernedøde Poul Nyrup & Co er ankermænd/Ã¥rsag til de trængsler vi først for alvor er begyndt at se nu. Mange bække smÃ¥ – muslimer sætter Danmark i stÃ¥.
A.G. Bendixen
“Muslimers intog i DK, er jo den indirekte Ã¥rsag til S’s fald. Hjernedøde Poul Nyrup & Co er ankermænd/Ã¥rsag til de trængsler vi først for alvor er begyndt at se nu. Mange bække smÃ¥ -muslimer sætter Danmark i stÃ¥.”
Der bliver sagt sÃ¥ mange tÃ¥beligheder i blogs’ne ligesÃ¥ snart, det handler det mindste om muslimer.
@ Biberkopf.
Du er ikke rigtig inde i Danmarks nyere historie. Du ved f.eks. ikke, at da Schlutter i 1983 fik vedtaget de første indvandrelove, da statede det morads, som vi sidder i i dag.
Selv om den ene regering efter den anden har forsøgt at ændre Schlutters love fra 1983, så er det ikke lykkedes at få stoppet indvandringen. Det skyldes naturligvis også tidens krigssituation, at der i 80erne og 90erne kom mange flygtninge til Danmark.
MEN alt i alt, sÃ¥ var det Schlutter, der startede “den store indvandring”.
Du kan læse loven på Folketingete Webside.
Det er helt utrolig at tænke sig hvis Pia fra
DF havde sagt det som Villy har udtalt om muslimerne var hun blevet svinet til af alle i folketinget.
Der var en mand der for 30 år siden fortalde os hvad vi havde gang i da Villys parti sammen med andre åbnede vår døre for alle i dag må vi nok sige dennepersons forudsigelser er kun lige begyndt.
Socialdemokratiet er kun til noget når det har en leder som den stærke smed Georg Poulsen, som
i parentes bemærket altid har talt det smukkest
tænkelige dansk.
Men der er ingen saft,kraft og modstand med glød
som det kører nu, trist al den stund den borgerlige fløj også keder sig med slappe modstandere.
Søvndal kan måske blive en farverig modspiller,dersom
han ikke taler med to tunger.
Tydeligvis har store dele af den europæiske venstrefløj erstattet Marx med Mohammed.
Men Søvndal har givet haft en søvnløs nat før
han kom til det resultat at de rabiate muslimer alligevel ikke stemmer på SF, derfor kunne han
kaste sig ud i gloser, som Pia Kjærsgaard næppe var sluppet godt fra at bruge.
At folk fra SF går ud og ytrer mishag med Villy
Søvndals udmelding kan være aftalt spil.
marta toft.
Hvornår har Georg Poulsen været leder for
socialdemokraterne?????????
Hvad er det for en del af venstrefløjen, der har erstattet Marx med Muhammed???
Vigtigt spørgsmål: Hvor har du alle dine vidtløftige og mytomane udsagn fra?????
Billing: Du har ret. Men nu hørte Poul S. heller ikke til blandt de skarpeste. Tiden var en anden, og hvem kunne forudse/have formodninger om, – at muslimer vitterligt har til hensigt at omdøbe Heaven on earth, til Hell on Earth? Der er ca. 2 milliarder muslimer i verden. Det “siges” at kun et fÃ¥tal er extremister, resten er ganske almindelige borgere som du og jeg. Hvordan kan det sÃ¥ være at alle “de mange” almindelige muslimske borgere er tavse som graven – hver gang der er
uroligheder i deres geledder? Kan det være fordi at muslimer har sÃ¥ svært ved at finde fodfæste her i vores frie kultur, og land, og i bund og grund hellere sigter efter at omgøre vores demokrati og ytringsfrihed. Det er som om at en enkelt “krage” i deres termer, har det altafgørende ord, og deres egen mening er pÃ¥ fisketur – igen. Skip imamerne.. de høre ikke til her. Det er simpelthen en farce, med ulærte
der ikke ved en skid om noget som helst.
Undskyld til Wahid Petersen. Men du er dog det grimmeste eksempel pÃ¥ landsforædderi jeg har oplevet. Som mine unger udtrykker det: What an ugly mo fo.. is that beard for real? NAAA . . it’s a Muhammed wanna beeee.. ha ha ha haaaaaaaaa
I dag lufter Villy Søvndal endnu et synspunkt.
Han vil bruge 120 mio kr pÃ¥, at bruge politiet som barnepige for terrorister og brandstiftere… for vi mÃ¥ sandelig ikke sætte en elektronisk barnepige pÃ¥ anklerne af de berigende personer.
Jeg syntes de 120 mio kr kan bruges på bedre mennesker end disse, om ikke andet på alle de danskere som har det svært, og de danskere som betaler. Eller på et mere håndfast politi og bedre løn til politiet, når man tænker på hvad de skal finde sig i fra forbryderiske udlændinge.
De skal ikke visiteres mere… da det er dem begÃ¥r de fleste forbrydelser lyder det jo fuldstændigt vanvittigt… de skal som BZ-ere BELØNNES…
HvornÃ¥r skal jeg forgyldes for, at opføre mig lovlydigt… betaler min skat uden at kny…generer ikke andre mennesker… har aldrig modtaget sociale ydelser… kun betalt og betalt… jeg og mine har ogsÃ¥ ønsker vi vil have opfyldt. Først og fremmest ønsker jeg mig et bedre handlekraftigt Folketing.
SF-har gennem årtier arbejdet ihærdigt for masseindvandring af fanatiske muslimer til Danmark. Nu vil partiet så bruge kæmpesummer på at mandsopdække Muhammeds banditter for at sætte en stopper for pyromanbrandene.
Alle der dengang havde en anden mening end SF blev udnævnt til “raahzister”. SF bestÃ¥r Ã¥benbart af Skrupskøre Fjolser og landsforræddere.
Næste fase bliver, at Muhammeds pyromaner fortsætter med at formere sig og sender endnu flere banditter ud på gaderne. Jamen, hvad skal vi dog gøre, næste gang de bliver sure over et eller andet? Men Danmark skal ikke laves om til et nyt Kosovo.
Derfor skal der handles NU: Alle utilpassede Muhammedanere skal sendes ud af landet, til hjemlandet eller en afrikansk transitlejr, dansk statsborgerskab fratages administratrivt.
Der skal genindføres personkontrol ved alle grænser!
Endelig et godt svar på muhammedanernes hærgen.
Niels: HØRT!
Alf V. og Knud S. – begge semi-uddannede samfundsanalytikere der gyser ved al tanke om initiativ, ansvar, selvstændighed og kontant afregning.
Venstrefløjsparanoia’en skummer langt væk. Det er vel lige før de to klummerrøve tror, at Blekingebanden ogsÃ¥ var sponsoreret af Israel for at kaste PFLP i fordærv. Godaw dÃ¥!
Så tilbage til det egentlige! Jeg kender masser af socialdemokrater. Fælles for 99% af dem, er at de er gået i stå. Det er ren tomgang. De har aldrig ønsket et stærkt forsvar eller en stærk retsstat. De har altid talt med stor ironi om danske traditioner. Og nu forstår de ikke, hvad der sker. Det er pludselig gået op for dem, at deres budskaber og idéer ikke fører til andet end ladhed, dovenskab og ængstelse.
Næh! I gamle dage havde Socialdemokraterne mottoet: kræv din ret! Kend din pligt! I dag er det kun “Kræv din ret”, der stÃ¥r tilbage.
En god socialdemokrat er en person, der efter at være blevet overfaldet af dig, inviterer dig på en øl og betaler for en Royal-league kamp efterfølgende. For bedre at forstå hvilke forfærdelige kår, som har ført til, at du er blevet en overfaldsmand. Helt grotesk. Hvor anti-mand og anti-testosteron kan man blive? De er jo reduceret til åndende nullermænd med brune fløjsbukser og latte-skæg.
Forleden kunne vi læse i Berlingske fra en af de kriminelle selv, at den generelle ååå-så-synd-for-dig-og-det-er-din-fars-og-samfundets-skyld mantra har infiltreret hele den venstreorienterede pædagog-stand med det resultat, at hvis de unge kriminelle smadrer ovnen i køkkenet, ja så får de fluks pizza udefra!!!
Det er jo absurd. Og det didigeres af voksne mennesker! Vor herre bevares!! De burde ha’ en gang smæk i numsi og en kold fisk til morgenmad.
KLH! Enig med dig!
Hørt! Alle os der opfører os ordentligt og betaler skat! Hvornår får vi noget?
Til Ritt Bjerregaard: jeg har netop smadret min ovn! Jeg vil derfor gerne bestille en nr. 4 – pizza vesuvio med ekstra løgringe!!
Bring den ud ASAP – pÃ¥ kommunens regning!
Ritt! Kan du ikke høre ordentligt efter?
Jeg har smadret mit komfur og hele mit køkken! Kan jeg sÃ¥ fÃ¥ den nr. 4 – pizza vesuvio med ekstra løgringe?
ASAP blev der skrevet. Og bagefter vil jeg gerne ha’ en billet til Barca’s næste champions League kamp! Og det skal være nu!
Og sæt det hele pÃ¥ kommunens regning. Jeg kan forstÃ¥ pÃ¥ Per BregengÃ¥rd, at der alligevel ikke er en skid styr pÃ¥ de kommunale regnskaber…
Ja hvis Socialdemokratiet fÃ¥r magt som de har agt….SÃ¥ gÃ¥r det skidt for Danmark og danskerne… de fungerer ikke i denne verden…
Ritt B kan du godt glemme, at fÃ¥ noget ud af…hun bruger alle pengene pÃ¥, at forgylde BZ’ere efter de brændte København ned… hun har en svaghed for pyromaner og kriminelle.
[...] af partiledernes brug af egne blogs, var i slutningen af februar, hvor der stadig lå en aktuel julehilsen fra Socialdemokratiets formand. Hvor meget er der sket siden da? En hurtig gennemgang af [...]
Skriv en kommentar