« Politik og spin

Konservative i knæ

146 kommentarer

Nogle gange klumper de politiske historier sig sammen. Der er således sket andet og mere i dag end regeringens forslag til økonomisk indgreb, og det kredser først og fremmest om Det Konservative Folkeparti, der om muligt synes mere og mere i knæ.

For det første forlader Per Ørum Jørgensen folketingsgruppe og parti. I pressemeddelelsen henvises der til sygehus-diskussionen i Vestjylland, hvor han selv er valgt, samt til ledelsens manglende reformvilje. Med Ørums forvandling til løsgænger mister VOK sit flertal. Det var også tilfældet i en kort periode efter sidste valg, efter at Pia Christmas-Møller havde forladt partiet og inden Malou Aamund forlod Ny Alliance til fordel for Venstre. Per Ørum Jørgensen forsikrer, at han fortsat støtter Lars Løkke Rasmussen, men støtter han mon med sin kristne og vestjyske baggrund regeringen, hvis Dansk Folkeparti får fjernet et par milliarder fra udviklingsbistanden i de kommende forhandlinger? Per Ørum Jørgensen mere end antyder, at han gerne vil fortsætte i politik. “Jeg har flere muligheder for at fortsætte mit politiske virke på Chrisitansborg,” siger han lettere kryptisk. Med formuleringerne om ‘reformer’ kunne det betyde Liberal Alliance, der lever et liv som genfødt i øjeblikket. Partiet har næppe egnede kandidater i det vestjyske, så der synes at være en bane klar.

For det andet blev det i dag bekendtgjort, at socialminister Benedikte Kiær bliver ny konservativ folketingskandidat i de konservatives Rolls Royce-kreds i Gentofte efter Connie Hedegaard. Dermed opstiller hun ved næste valg i Københavns Omegns Storkreds i stedet for i Nordsjælland. Bag det umiddelbart uskyldige skifte ligger der flere mellemregninger: For det første ligner stolebytningen en redningsaktion for justitsminister Lars Barfoed, der fortsat er opstillet i Nordsjælland. Barfoed arbejder solidt og kan ikke undværes i folketingsgruppen, men han har og bliver aldrig nogen stemmemagnet. Ved det seneste valg tabte han stort til Pia Christmas-Møller og fik det 2. mandat ved at slå Benedikte Kiær med omkring 500 stemmer. Ved det kommende valg ville hun som minister formentlig have lammetævet ham. Dernæst er der med Kiærs flytning til Gentofte-kredsen uddelt papnæse til enten Charlotte Dyremose eller Naser Khader, der må kæmpe om det 2. mandat. Partiledelsen er formentlig ret ligeglade med, hvem der måtte tabe det slag – hverken Dyremose eller Khader står i særlig høj kurs. Måske de begge ryger ud. For Benedikte Kiærs flytning til Gentofte-kredsen afslører helt overordnet, at Det Konservative Folkeparti er ved at flytte officererne i forberedelse på et nederlag. Så er det surt at være bønder.

For det tredje synes der ikke at være nogen ende på nuværende partileder Lene Espersens besynderlige rejser. Hendes seneste i april til gallafest Malaga, hvor hendes mor også deltog vækker yderligere undren. For det første synes det som om, Udenrigsministeriet fik arrangeret et tilfældigt møde med hendes spanske kollega for overhovedet at legitimere det politisk ligegyldige arrangement. For det andet foregik rejsen på det tidspunkt, hvor balladen om påskens ferie på Mallorca og aflyste møde med bl.a. Hillary Clinton var undervejs. Det viser, hvor lidt modtagelig Lene Espersen har været overfor kritik i offentligheden og hændervriden fra sine embedsmænd. Det vidner om en magtfuldkommenhed og mangel på politisk fornemmelse, som må forbløffe. Der er lang vej op for Lene Espersen. Ifølge B.T.’s Helle Ib formentlig længere, end hun magter. 

OBS, torsdag morgen: Sent onsdag aften blev der lagt et indlæg på bloggen med Naser Khader anført som skribent. Et indlæg som en del har forholdt sig til. Jeg har her til morgen været i kontakt med Naser, som oplyser, at han ikke har forfattet det. Indlægget er slettet og den pågældende IP-adresse vil aldrig mere få adgang til denne blog.

146 kommentarer RSS feed

Se på tidspunktet for Helle Ib’s kommentar (7:28) , i forhold til den nyeste rejsehistorie (8:35). Den er jo vist ikke engang med i hendes artikel ! :-)

Arrghh – jeg må æde mine (forkerte) ord, og for altid blive foreviget her som et fjols ! :-(

“Simply the best” hænger for evigt på Lene Espersen. :)

peter g: prøv evt. med en gammel hat – det er blevet populært…

Afhopper episoden vidner om, hvor lidt Mallorca-Lene har styr på sit parti.

Christmas-Møller blev løsgænger. En anden gik til Ny Alliance. Så fiskede de Khader op ad åen. Og nu svømmer endnu en Konservativ væk.

Det er nu ikke fordi at partiet er så stort, at det har råd til så mange afhoppere.

Mallorca og Malaga trækker mere, end at passe politik.

Det ender med rød blok efter næste valg.

@NKK

Ja, har godt hørt, at efterspørgslen efter hatteopskrifter er stigende :-)

Et uopdyrket og potentielt ret profitabelt – i disse tider – område for NOMA?

Lige ang. gammel hat NKK, er du ved at bestemme dig for hvilken model det skal være? Og kan man evt. se billeder fra hatte middagen.
Er det ikke også Peter Mogensen som har en “gammel hat” på højkant mht. liberal alliance?
Vi er en del som glæder os :)

Nuvel, godt indlæg som altid NKK.

På godt gammelt dansk: Lene E. is in deep shit. ;O

T. Hansen: Det er Henrik Qvortrup, der også har en gammel hat på højkant. Hans er dog i større fare end min. HQ spiser sin, hvis LA kommer ind. Jeg skal spise min, hvis LA kommer ind samtidig med, at den borgerlige regering fortsætter.
Men hvis det skulle ske for os begge, så kryber vi ikke udenom. Ikke noget med Napoleons-hatte her. Mon ikke Brødrene Price kan marinere en gammel stråhat, så den bliver delikat med lidt serano-skinke og kvalitets-olivenolie?

Mon ikke, at det bliver Naser Khader, der “vinder” papnæsen…igen.

Den tapre konservative soldat Helge Adam Møller får vist også lige læst lektien højt i dagens Berlingske/opinion af Peter Skaarup !!!

I bogen: “Det Konservative Blodbad” af Mikkel Faurholdt står citat:…hvordan 198oèrnes ledende regeringsparti, der måtte forlade ministerkontorerne i 1993, blot få år senere kunne havne som en skygge af sig selv, uden nævneværdig parlamentarisk indflydelse og i en hadefuld og voldsom indre splid med sig selv, der i perioder har truet partiets eksistens”

Dette gælder jo stadig for partiet C, at de dog ikke snart bare bliver lidt klogere…

Og endnu et K-mandat forlader Tinget. “Han bør forlade sædet,” lyder det fra talskvinden for det svindende parti.
Tja’,,,tja” hva’ så med de stemmer, som er kommet til – Khader og Aamund… skulle de også være visket ud?
Yderligere “tiloversblevne”
K. -ft-medlemmer, som har meldt sig ud – har de fået samme besked stillet til offentlighedens frie skue?
Flot gået, Henriette

Ja, jeg sætter gerne en hat til livs hvis Liberal Alliance skulle gå hen og blive større end De Konservative ved næste valg; hvis altså C forsætter i samme spor som nu.

Per Ørum Jørgensen er tilsyneladende en kristen og vestjysk helt set med mandagstrænerens optik, fordi han efter sin spritkørsel har meldt sig ud af De Konservative. Jeg kan desværre ikke få øje på den kristne glorie. Det kunne jo være endt med et trafikdrab, ikkeogsåda? Hvorfor have sådan en på sit hold? Og hvorfor laste ledelsen hos De Konservative for det? Det kan jeg ikke få ind i bolden, for nu at blive i mandagstrænerens yndlingsmetaforik.

Et tip til at æde sin gamle hat, for dem der måtte gå i de tanker: En tur i ovnen ved 250+ grader efterfulgt af pulverisering (eller simpel afbrænding) er første skridt. Resterne indføjes så i dej til f.eks. en kage.
Det er værd at undgå f.eks. metal, plastic og krasbørstige farvninger på den valgte hat.

Tak for kommentaren NKK. Jeg var ikke klar over hvor vigtig den Konservative rokade var. Gad vide om Per Ørums timing var tilfældig?

Ja, fru Espersen er godt nok en træls omgang at trækkes med.

Gad godt være en flue på vægesn, når/hvis hun udtaler sig til sine nærmeste om os småstats-eksitenser med ditto mentaliteter.

Jeg mener det er meget uansvarligt af Niels Krause Kjær igen at gå efter Lene Espersen. Det er tydeligt at han ikke er konservativ, men derimod Liberal, og at han er ude på at skade de konservative. En liberal er en mærkelig størrelse for hvem alting er tilladt, alting flyder. Det er tilladt – iflg NKK – at sælge og eksportere menneskeligt arvemateriale fra en virksomhed beliggende i det dekadente Aarhus, oprettet af een med tysk navn – som viser dette befolkningssegments fremmedartethed og større afinitet med Nazi-tysklands praksis ud i skabelsen af kunstige mennesker end hvad der er ægte dansk.

NKK’s navn afslører denne splittelse mellem tysk og dansk. Og han er også fan af en anden person med tyskj/dansk-navnekombination – og bindestreg og hele pictøjet, nemlig den liberale, EU-elskende Uffe Ellemann-Jensen, som er fraskilt i 1969, og datteren gjorde ligeså, sådan som det altid går. Uffe har netop lanceret et angreb på vores udenrigsminister, som straks blev bakket op af NKK. Men som jeg gentagne gange har redegjort for, så blev angrebet sat ind, fordi Lene — i lighed med Hillary Clinton — kan have haft den sunde indstilling, at vi allerede har en organistaion til at atge sig af arktiske forhold, nemlig Arktisk Råd, og den såkaldte Arctic Fiveer derfor noget mærkeligt noget, som er oprettet for at holde Finland, Sverige, Island og det 150.000 store inuit-samfund ude. Disse folk kunne nemlig meget vel tænkes at arbejde for at frede Arktis, sådan som det er tilfældet med Antarktis..

Men igen ser vi -to – journalister, som ikke er i stand til at forme deres egen holdning, men skal ledes. En journalist kan beskrive – det er deres job. Men at forvente nogen selvstændig stillingtagen, det….

Husk også på at NKK troede at der var “masseødelæggelses-våben” i Irak. Dette viser at han ikke kan tænke selv, men sluger alting råt hvad han læser i aviserne. Og denne mand er lektor og med til at uddanne kommende journalister! Ak og ve. Men det er da altid en trøst at uanset hvilken uddannelse fremtidige journalister får, så vil de aldrig kunne hamle op med repræsentanter for os suveræne, selvstændige mennesker, som ikke har valgt at blive journalister.

Citat Peder Bisgaard: “Det er tydeligt at han ikke er konservativ, men derimod Liberal, og at han er ude på at skade de konservative.”

Mener du virkeligt seriøst, at rigtigt og forkert defineres af, hvad der gavner/skader de Konservative og “det borgerlige projekt”?

I så fald er det sikkert der kæden hopper af mellem dig og Niels Krause-Kjær.

Jeg har altid oplevet ham som klart borgerlig, og vi er uenige om mangt og meget. Men jeg har aldrig været i tvivl om, at han forsøger at anvende den samme etik og moral på både venner og fjender.

Jeg er straks mere i tvivl om hvor vidt du gør det samme.

PS. I parantes bemærket kom jeg ikke meget længere i din post end til dine formodninger og at der var noget tysk (og dermed suspekt) i Niels Krause-Kjær. Der hoppede kæden så af for mig.

God og skarp artikel , NNK, som sædvanlig!

Fru Espersen unoder kan ikke udstilles for tit, heller ikke i Berlingeren.

Til Henrik Danielsen

Det er selvfølgelig også Fru Espersens skyld, at den lokale kreds ikke ønsker at genopstille en spritbilist(ironi).

@ Niels P.

Jeg kan heller ikke se den kristne glorie, hverken hos Per Ørum eller andre fra: Det konserva-STIVE folkeparti.

Til Lenette Tine Nielsen

Næh, så hellere støtte Socialdobbeltmoralerne med børnene i privatskolerne, ikkeogsåda?

@ Niels P

Lad os støtte: Liberal Alliance !

Til Lenette Tine Nielsen

Ikke hvis Per Ørum Jørgensen ender sin druktur dér. No Way!

Til Niels P. (18:48)

Det var den sidste trediedel af bloggen, som jeg refererede til og det ved du også godt (ikke ironi)

til Lenette Tine Nielsen (19:14)

No way – Per Ørum eller ej!

Det er utroligt, hvor dybt man kan falde. Fra at være en af de mest populære ministre (noget ufortjent synes jeg, men lad nu det ligge) er Lene E. nu (fuldt fortjent) en af de mindst populære. Det er da også utroligt hvad hun tror hun kan slippe af sted med, og oveni lader det til at talent-massen i partier kan overskues ret hurtigt. Hvorfor er Frederiksbergs ex-borgmester eller lignende “semi-unge” folk med potentiale ikke kørt i stilling? Istedet slæber en vinge-skudt folketingsgruppe sig fra det nederlag til det andet.

Til Henrik Danielsen

Hvad længes du efter?

Hans Engells betonklods?

Bendt Bendtsens gratis jagtselskaber og golfmatcher?

Jeg synes, at Lene Espersen gør det udmærket som blomsterbuket ved siden af statsminister Lars Løkke Rasmussen, når han orienterer om sin plan for genopretningen af dansk økonomi.
Blot også diverse mandagstrænere ville betragte planen som lidt mere end bare spin!

Med Lene Espersen som formand, kan enhver vel blive alkoholiker. Med reference til meningsmålingerne kan hun kan nu snart kaldes fru sex%. Man kan kun håbe, at de konservative er mænd for at udskifte hende inden næste folketingsvalg. Ellers bliver den næste regering rød.

Peder Bisgaard og dit indlæg, synes Godwin’s Law bør nævnes: “As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches.”

Synes dog du lidt for hurtigt når det punkt.

Håber dit indlæg ikke bliver kommenteret yderligere, da det er himmelråbende irelevant – bortset fra dig brug af BOLD som er ret sexet.

@peder Bisgaard

Jeg har studeret litauisk og hvis du slår op i den Store Litauiske Encyclopædi på side 33328, vil du finde en forklaring på dit eget navn, dets litsuiske oprindelse og hvorfor man ikke skal stole på en mand med dette navn.

@Peder Bisgaard

Jeg har studeret litauisk og hvis du slår op i den Store Litauiske Encyclopædi på side 33328, vil du finde en forklaring på dit eget navn, dets litauiske oprindelse og hvorfor man ikke skal stole på en mand med dette navn.

Læg mærke til at Danske Bank ikke er enig med Lene Espersen i hvad vil koste den arbejdsløse. “jeg ved ikke hvor danske bank får de tal fra”, Lene ville hellere tale om Helle, altså tale udenom. Kan de ikke finde et tale og fremlæggelseskursus til hende evt. et eller andet sted i udlandet for der kan hun jo godt lide at være

Som det er slut med Graekenland, er det nu naesten ogsaa SLUT for de Konservative. Forvel og I de nuvaerende vil IKKE blive savnet. Trist at Danmark nu ingen Liberale partier har tilbage. Kun Socialisterne og de rykrads fjernede Radikale.
Ja det er jo naesten forvel til et rigtigt Demokrati i Danmark.

Vil det blive savnet lige saa lidt som Graekenland, hvor demokratiet blev foedt, og socialdemokratiet afgik ved doeden.

Er de konservative på knæ? Nej – de er på hælene, og det er forståeligt. Moster Slap og Mikkelsen har bare ikke formatet, og resten af folketingsgruppen (på nær Per Stig Møller) virker ikke som de mest strålende politiske begavelser. For min skyld må Lene godt tage til Malaga igen hvis hun tager Khader,Helge Adam og de andre med – og så selvfølgelig bliver dernede.

Som partiformand har man selvfølgelig ret til at lede partiet og fordele ministerposter. Men at udnævne sig selv til udenrigsminister fordi, det har jeg altid haft lyst til (men ikke evnerne til) – og omplacere Per Stig Møller til kulturminister – det er i den grad en eklatant fejlvurdering! Hej, jeg hedder Lene… sådan repræsenterer man ikke Danmark i udenrigspolitisk regi. Derfor må de konservative bøde ved næste valg. Hun er en katastrofe. Det tror jeg selv konservative kernevælgere kan se.

Det var dog en ret så forbløffende kommentar.

Er den virkeligt skrevet af Naser Khader? Eller er den blot et indslag begået af en eller anden spøgefugl, ude på at hjælpe liste-K med at nå deres tilsyneladende mål: spærregrænsen?

God analyse af Krause-Kjær.

Som vælger placeret til højre for midten er det pinligt at se en så hamrende inkompetent folketingsgruppe som de Konservatives.

@ Naser Khader
De Konservatives (og i særdeleshed din egen) reaktion til, at en ‘hærskare af tidligere telefonpassere og mappebærere (NK: Niels Krause-Kjær m.fl.) har gjort al politik til et spørgsmål om spin og kommunikation’ (Mortensen), har vel nærmest været, at skabe en modbevægelse til denne trend: I insisterer nærmest på at se bort fra alle former for brugbar spin og gennemtænkt kommunikation, når I skal forklare vælgerne (jeres arbejdsgivere) om jeres planer.

De Konservative står for fald – og du, Naser Khader, har en stor andel i faldet.

Naser Khader:

Hvis det er virkeligt er noget tåbeligt vrøvl, Niels Krause-Kjær skriver her på bloggen, kunne du så ikke gå efter substansen i det, han skriver? Jeg er da sikker på, at flere læsere her ville være oprigtigt interesserede i at høre, hvorfor du mener, at det er så tåbeligt. Uanset hvad fremstår det lidt for nemt blot at gå efter manden, uanset hvad du i øvrigt måtte synes om ham. Sandhedsværdien af hans analyse er fuldstændig uafhængig af hans politiske karriere.

Er der ingen som kan foreslå, en kompetent afløser for Fru. Lene Espersen.?
Eller er det konservative noget tiol det punkt.
Hvor deres bedste bund på en toppolitiker er ferieglade og familieglade Fru. Lene Espersen. ?
Det ser virkeligt trist ud for Danmark, hvis det er den kvalitet, som borgerlige leder støbes efter…

Og alle de falske navne er en pestilens, Berlingske, burde fjerne disse løgnagtige menneskers indlæg.
Hvis du ikke kan kæmpe med åben pande.
Så grav dig ned…
Jeg tror ikke på at @Naser Khader. Er det sande navn på debattør.
Men istedet et sygt menneske som påtager andres identitet, for at kunne udsprede løgne og had.
Føj, og det burde forhindres af moderator på blog.

En god og helt rammende beskrivelse.

Og så har vi slet ikke talt om politireform, retskredse, strukturreform – der alt sammen, underligt nok, har affolket store dele af udkantsområderne.

Selv de bedste og mest udspekulerede spindoktorer kan næppe redde charterminister Lene Espersen ud af den selvskabte suppedas.

Måske var tiden inde til atter at prioritere familien højest…

Det konservative parti er efterhånden en utrolig SLØJ OMGANG. Ligesom DF er en sløj omgang. For DF er jo nærmest endt med at være en dikkende lammehale eller logrende skødehund for regeringen. Hvad har de egentlig udrettet når det kommer til stykket? Indvandringen fortsætter nærmest uanfægtet, infrastrukturen og sundhedsvæsnet smuldrer, Metock-dommen har man accepteret, og de 5oo kr. om måneden til folkepensionisterne er jo spist op af prisstigninger, gebyrer og andet.

Men tilbage til de konservative. Står partiet for nogetsomhelst i retning af at varetage det danske folks interesser? Af partiprogrammet er der ihvertfald INTET tilbage. Og Mallorca-Lene og Lars Barfod og de øvrige, er de noget at samle på??

Det ser sort ud. Hverken VKO eller oppositionen er for alvor på Danmarks og danskernes side? Valget til næste år kommer kun til at handle om: Hvem vil vi helst narres af?

PS: Forresten, hvornår begynder VKO eller oppositionen at kræve grænsekontrollen genindført, så danskerne kan blive fri for de bander af tyve og røvere fra Rumænien, Bulgarien og østeuropa mv., som frit suser ind i vores land med biler, varevogne og lastvogne!!!?

Naser Khader kan da have ret i, at man kan blive lidt træt i låget af alle de politiske kommentatorer, som udlægger dagens tekst. Hans Engell taler solen sort på TV2 News og Mogensen og Christiansen plaprer løs på samme kanal. Krause er så en af dem, der trods alt holder tungen nogenlunde lige i munden med analyser, som gør en en lille smule klogere.Nu er Khaders troværdighed ikke af en karakter, som gør ham til en troværdig dommer. Hans padlen rundt i det politiske liv med synspunkter, som skifter fra dag til dag giver ingen troværdighed.
Nu er han så blevet en tro væbner for Lene Espersen, og det er da klogt at være loyal overfor chefen, når han nu hænger i en tynd tråd i partiet. Han havde svært ved at finde en kreds, som ville opstille ham. De konservative lider af et himmelråbende mangel på politisk talent. Henriette Kjær har det, men hendes forsvar for selv de mest horrible ting, som hendes formand laver, slider også på hendes troværdighed. Samtidig har hun en mand, som er en skidt knægt, hvilket gør, at hun aldrig igen bliver minister.
Lene Espersen skulle hive partiet ud af sumpen, men nu står partiet så i skidt til halsen.Det bliver hårdt arbejde, og når hun skal tale partiets sag i forsamlingshusene i DK, og samtidig være i Ramallah, Islamabad og andre brændpunkter og egentlig hellere vil på ferie, så er det en umulig mission.

@Anne-Grete Voss Bendixen 19. maj 2010 kl. 23:03

Helt enig.

Mallorca-Lene er en katastrofe for det borgerlige Danmark. Vælgerne har også talt. I den seneste meningsmåling, står K til sølle 7.1%. En tilbagegang på over 3% (fra 10.4%).

Hvis den næste meningsmåling viser en yderligere tilbagegang, så at K lander på omkring 5%, en halvering, vil nogen i det konservative bagland så gøre Danmark den tjeneste, at vælte Mallorca-Lene?

Det burde ikke være svært at vælte Mallorca-Lene. Man skal bare vente til næste gang hun tager på ferie, Malaga eller Mallorca, og så samle diverse støttere og få hende væltet.

VK-regeringen er færdig.

Historiebøgerne vil skrive: VK-regeringen tabte på grund af uduelighed, dovenskab og indbilskhed.

Hvis vi udvælger to rejser (Mallorca og Malaga), af rækken af utallige rejser Mallorca-Lene har været på, så tegner der sig et mønster, en iver for, med fandens vold og magt, at holde ferie.

Mallorca-Lene ferie kreativitet er blevet afsløret, i en artikel i BT, forleden dag, hvor det kom frem, at hun “snød” sig til en ferie på Malaga.

I forbindelse med Mallorca rejsen, hvor Mallorca-Lene ikke fandt Arktis mødet med USA’s udenrigsminister, Hillary Clinton, “tung” nok, blev embedsmænd i udenrigsministeriet kritiseret for ikke at have været oppe på dupperne, og irettesætte udenrigsministeren, og tilskynde hende til at deltage i arktismødet.

I forbindelse med Malaga rejsen, er det så kommet frem, at embedsmænd sagde til Mallorca-Lene, at Malaga rejsen ikke var “tung” nok, hvilket jo er sandt; familiebesøg, er i den lette ende af skalaen, for en udenrigsminister.

Hvad gjorde den “begavede” Mallorca-Lene? Hun lagde sit blondine hoved i blød, og udtænkte en kreativ plan, og indflettede et hurtigt møde med den spanske udenrigsminister, for at får Malaga rejsen “opgraderet” til at blive tung nok.

Hvis Mallorca-Lene kunne udvise samme iver for politik, som for rejser, så ville De Konservative stå til en meget stor fremgang.

Mallorca-Lene ville gøre sig godt som tour-guide på Malorca. Hun vil helt sikkert gå ind i jobbet med stor passion.

@Naser Khader 19. maj 2010 kl. 23:10

Din kritik af Krause-Kjær er selvmodsigende.

Du kalder din bog for “Ytringsfrækhed”, men tolererer ikke Krause-Kjær at ytre sin kritik af De Konservatives “la-la land” opførsel, som senest er straffet så grueligt af vælgerne i en meningsmåling der giver dit parti 7%.

Du kan derfor ikke bede Krause-Kjær om at være tavs.

Dit parti vil fortælle alverdens lande om at udøve ytringsfrihed, men når kritikken falder på dit eget parti, så skal vi alle holde mund.

Nej, sådan spiller klaveret ikke, Hr Khader.

Hvis det ikke er Naser Khader som har skrevet indlægget på Krauses blog, så bør Khader straks sige dette til Krause-Kjær.

Enig med Helge Nørager 20.maj kl. 00:00 og 00.05.

Lene Espersen har aldrig været den hurtigste knallert ude på molen i Hirtshals.

Dårskabens vindstyrke i partiet C tager til… vi ser inkompetence, arrogance og i høj grad konservativt dilettanteri.

Er Lars ‘løkke om halsen’ Rasmussen og Mallorca-Lene virkelig det bedste Danmark kan fostre?

Hvor har oppositionen det nemt, rigtig nemt.

Det ene borgerlige træ efter det andet vælter helt af sig selv.

Helle Thorning vinder regeringsmagten mere på grund af den borgerlige lejrs uduelighed, end på grund af sine egne fortræffelige evner.

@”Naser Khader” (hvem du så end er):

Det der er dog en tynd kop te du har skrevet. I stedet for dit indlæg kunne du stort set lige så godt som en 5-årig have skrevet: “Niels Krause-Kjær er dum”, for det er substansen i dit indlæg.

Hvis du ikke kan kan forhold dig til substansen i indlægget burde du måske undlade at kommentere?

Jeg har faktisk meget svært ved at tro, at den gang bavl du har præsteret er forfattet af et folketingsmedlem. Der må da for F være en vis standard for hvor langt ned de kan gå/krybe.

@Niels Krause-Kjær: Nu kender jeg ikke meget til teknikken bag Berlingskes Blog, men er det muligt for dig at se (via mail eller IP nr), om “Naser Khaders” indlæg er skrevet af Naser eller en eller anden tilfældig drengerøv der synes han er smart?

Jeg tvivler meget på at indlægget rent faktisk er Nasers, men hvis jeg tager fejl vil jeg gerne vide det.

Og i går så man så rigets UDENRIGSminister i den bedste sendetid på DR1 forsvare regeringens økonomiske redningspakke. Det er en værre rodebutik, når en partiformand er udenrigsminister. Der er for meget hun skal/vil stille op til i forhold til indenrigspolitik, og udenrigspolitikken sejler vel sagtens så længe… Hvornår opdager Lene E. at der står en ny titel på hendes visitkort. Man så jo i hvert fald aldrig Per Stig – i sin tid som udenrigsminister – stå på TV-Avisen kl. 21 og tale om rigets hjemlige finanser…

Alt i vor tid indrettes på at fremelske middelmådigheden.

Der er “tosser” på begge sider i dansk politik.

Ole Birk Olesen skriver i sin klumme i metroXpress den 19. maj, at Socialdemokraternes ligestillingsordfører, Julie Rademacher fortrød en idé om at tvangslukke A.P. Møller-Mærsk, hvis der på Esplanaden ikke var 40 % kvinder med i bestyrelsen. DEN KOMPAKTE DUMHED !

Flere spørger, om det virkelig er Naser Khader der har skrevet indlægget kl. 23.10 på denne blog eller der er tale om en skribent, som blot forsøger at sværte Nasers navn til. Jeg kan oplyse, at det i alt fald ser ud til at være sendt fra hans computer.

@NKK

Jøsses.

Jeg var i tvivl, da jeg mente, og stadig mener, at indlægget er så langt under lavmålet, at det umuligt kunne være skrevet af en dreven politiker.

Det er så tydeligvis min antagelse “dreven politiker” som er forkert. Yuck!

Som tidligere konservativt medlem, må jeg indrømme at jeg er glad for at have forladt partiet. Det gjorde jeg allerede mens BB var formand. De konservatives egentlige problem er at deres egentlige basis bliver mindre og mindre år for år. De “rigtige” konservative ejere, fabrikanter og grosserer er en uddøende race der erstattes af lønnede direktører, som er rundet af noget helt andet. Her er og bliver de nuværende “konservative” det tynde øl. Lene Espersen har ikke en chance. Så kan hun smile og indynde sig alt hvad hun orker. Det bider ikke på ret mange. Tværtimod, man krummer tæer når hun viser sig.

Citat Niels Krause-Kjær: “Flere spørger, om det virkelig er Naser Khader der har skrevet indlægget kl. 23.10 på denne blog eller der er tale om en skribent, som blot forsøger at sværte Nasers navn til. Jeg kan oplyse, at det i alt fald ser ud til at være sendt fra hans computer.”

Jeg må erklære mig helt enig med peter g ovenfor: Jøsses.

Jeg håber seriøst, at Naser Khader vil vågne op i dag med tømmermænd eller lignende, og så skrive en kort notits her på bloggen hvor han erkender sin fejl og siger pænt undskyld.

Vi kan allesammen miste besindelsen og skrive eller sige noget vi bagefter fortryder. Det der kendetegner et seriøst menneske er, at man bagefter er i stand til at vedgå sig sin fejl.

Så her er en åben mulighed for Naser til redde sig lidt respekt her på bloggen.

Det bliver spændende at se om han griber den.

Kære Alle:
Har netop været i kontakt med Naser Khader.

@Thomas H Jensen

Nemlig. Han kan bare lade sig inspirere af de to første indlæg i denne blogtråd :-)

Kontakt?

……trommehvirvel…..

Og? :-)

Kære alle: Har netop været i kontakt med Naser Khader. INDLÆGGET ER IKKE FORFATTET AF HAM!!! Det vil omgående blive slettet og vedkommende, der har skrevet det vil blive blokeret på sin ip-adresse, så han/hun ikke fremover kan skrive på denne blog.

Det er faktisk en lettelse, selv om jeg ikke stemmer på Naser Khader.

Jeg har svært ved at se at Naser Khaders kommentar her på bloggen i sin argumentationsform adskiller sig substansielt fra hans egen blog. Det er meget lavtflyvende (for at sige det pænt) og med en udtalt despekt for andre mennesker.

Først
“Niels Krause-Kjær
20. maj 2010 kl. 07:38
Flere spørger, om det virkelig er Naser Khader der har skrevet indlægget kl. 23.10 på denne blog eller der er tale om en skribent, som blot forsøger at sværte Nasers navn til. Jeg kan oplyse, at det i alt fald ser ud til at være sendt fra hans computer.Niels Krause-Kjær ”

Dernæst:
“20. maj 2010 kl. 08:21
Kære alle: Har netop været i kontakt med Naser Khader. INDLÆGGET ER IKKE FORFATTET AF HAM!!! ”

Spørgsmålet er nu: hvem skriver indlæg på Nasers computer og i hans navn?
Lyder nærmere som om Naser er blevet ædru og fortryder sit forvrøvlede indlæg. Hvorfor siger han så ikke bare det?

Naser Khader der må jeg give dig ret, Niels Krause-Kjær har længe ført en hadekampagne mod Det Konservative Folkeparti, hvem husker ikke Niels Krause-Kjær “karaktermord” på Lene Espersen, det fortsætter i dagens blok med nye angreb på Lene Espersen, hvor Lene Espersen udstilles som doven dum og rejseglad, men selvfølgelig har Niels Krause-Kjær ytringsfrihed til at mene, hvad han vil, men du har ret Naser Khader, det virker som om, at Niels Krause-Kjær har et personlig opgør med De Konservative gammelt nag åbenbart.

Undskyld mig Niels-Krause-Kjær, men hvor mange gange kan VKO miste sit flertal?? Da Christian hansen for nylig forlod DF var du ude med fanfaren om, at VKO jhavde mistet sit flertal. Du var ovenikøbet ovre på Morten Uhrskovs Jensens JP-blog og forsvare det synspunkt, da han ironiserede over din manglende evne til at sammentælle mandater.

Der har ikke været nogen afhopninger siden Christian Hansens, og nu kommer så Per Ørum Jørgensens afhopning fra de konservative, som jeg er enig med dig i betyder, at VKO mister sit flertal. Men indrømmer du nu, at du tog fejl af mandat-fordelingen efter Christian Hansens exit fra DF for nogle måneder siden??

L. Rasmussen: Email-adressen kunne have været Nasers. IP-adressen vil afsløre, at det ikke er tilfældet. Når Naser Khader oplyser, at det ikke er ham, er det selvfølgelig rigtigt.

Jens Hansen: Jeg kan godt tælle. Også færinger. Christian Hansens afgang betød, at det faste, værdipolitiske flertal var væk

@john petersen

Interessant synspunkt du bidrager med.

Jeg selv, og jeg har på fornemmelsen at jeg ikke er alene om tanken, mener noget andet. Nemlig at den person, der udstiller Lene Espersen som dum, doven og rejseglad, hedder Lene Espersen.

Nasar Khader beklager at jeg har brugt dit navn, da det jo ikke er dig, der har skrevet indlægget.

@Niels Krause-Kjær

Stemmer V-Færingen mod regeringen i værdipolitikken?? Det er nyt for mig.

Jens Hansen: Der er tradition for, at de færøske og grønlandske mandater primært forholder sig til egne sager og naturligvis står bag deres grupper, hvis regeringens liv står på spil. Derfor faldt og falder regeringen naturligvis ikke på det.
Som i 1998, da Ivar Hansen ved lodtrækning blev Folketingets formand, fordi en socialdemokratisk færing ikke ville blande sig i danske forhold, men nok ville bringe en S-ledet regering til magten.

Debatten om ophavet til Khaders blogindlæg medvirker stærkt til at tilsløre det væsentlige i Krause-Kjærs analyse.
Jeg har engang været aktiv i Det konservative Folkeparti, og selvom jeg i en menneskealder ikke har været medlem af noget politisk parti, har jeg stadig en vis veneration for mit gamle parti.
Derfor ser jeg med alvor på den nedtur, der efter min vurdering er tæt forbundet med dårlig ledelse.
Bendt Bendtsen havde så meget at gøre med sit flerarmede ministerium, at han ikke samtidig kunne profilere det parti, han var formand for. Jeg troede, at det ville blive bedre med Lene Espersen ved roret, ikke mindst da hun blev befriet for sit tunge økonomi- og erhvervsministerium og fik en overkommelig opgave i udenrigsministeriet.
Men hun viser slet ikke den politiske dømmekraft, der er en forudsætning for tillid.
Jeg tror ikke, at det ville være gået så galt, hvis man i tide havde satset på Conny Hedegaard som partileder.
Men god ledelse er kun en nødvendig, ikke tilstrækkelig forudsætning for succes. Og bredden i folketingsgruppen er idag simpelthen for dårlig. Ingen tør stå på mål for konservative mærkesager, og ingen formår at placere partiet som det socialt ansvarlige, borgerlige parti.
I min medlemstid lykkedes det Erik Ninn-Hansen at køre partiet helt ned. Schlüter fik vendt skuden. Hvem kan vende den efter mange års nedslidning med BB og LE ved roret?

Jeg skal kraftigt tage afstand fra de angreb som finder sted på de Konservatives leder. Vi ser her en type som “Flyvende pingvin” føre an i et nedrigt angreb på en kvinde. Jeg er selv gået efter Lars Løkke tidligere – men en regeringsleder må finde sig i lidt af hvert. Derimod er der tale om dårlig smag hvis Venstre-folk går efter junior-partneren i regeringen, og ovenikøbet forsøger karaktermord på hende. En uheldig præcedens blev sat da Uffe Ellemann-Jensen indledte angrebet på Lene den 31. marts og umiddelbart efter fik følgeskab af herværende blogskribent i deres nedrige angreb på en kbinde. Det er første gang i Danmarkshistorien at elektroniske blogs er brugt til at sværte regeringspartnere – og dette af formodede borgerlige — men tilfældigvis begge journalister, noget som alvorligt udstiller dette erhvervs moralske habitus.

Hvis du trykker på mit navn nu, så kommer du til en side, hvor der er samlet materiale om Arktisk Råd (som er organet der altid har taget sig af arktiske forhold, og hvori Sverige, Finland, Island og det 150.000 store Inuit-samfund indgår – og så Arctic Five (A5 ), som blev oprettet på initiativ af det danske udenrigsministerium i 2008, og afholdte det første møde dette år i Ilulissat, med udsigt til den berømte gletcher. Det to timer lange møde i Canada som Lene afstod fra at deltage i
var kun det andet i A5-regi, og som du kan se på min side bringer jeg en BBC-rapport, hvor Hillary udtaler, at:

Mrs Clinton said all those “who have legitimate interests in the region”, including indigenous peoples, should have been invited to the conference.

“We need all hands on deck because there is a huge amount to do, and not much time to do it.

Det vil altså sige, at den officielle US-position er at de alle sammen skal være med. Hvis de kommer med er sandsynligheden stor for at der kan arbejdes henimod en fredning af Arktis, som det er sket med Antarktis. Og dette vil være i den sårbare naturs interesse. Og det står klart efter den frygtelige olie-katastrofe ud for Louisianas kyst, at vi simpelthen ikke har råd til at risikere noget tilsvarende i den sårbare arktiske natur. Derfor er mit, Hillary’s og Lene’s synspunkt det rigtige, medens det er Udenrigsministeriet, Uffe og NKK som arbejder efter forældede dagsordener.

Alt fornyelse og alt hvad der er godt kommer fra repræsentanter for den suveræne befolkning.
Historien her er et skoleeksempel på hvordan (ex)politikere og deres villige samarbejdspartnere fra pressen prøver at tvinge dagsordner ned over os, som vi ikke ønsker – i det omfang vi overhovedet bliver spurgt. Vi blev ikke spurgt angående Lissabon-traktaten f.eks. Vi blev godt nok spurgt angående Euroen, men forskastede dette i 2 pmgange, for kun at se DK skygge Euroen i nu 11 år og 4½ måned.

“What happens in the Arctic will have broad consequences for the Earth and its climate.

@Carsten Snedsted

Ja, det er en trist udvikling vi ser hos De Konservative. Men startede denne negative udvikling ikke allerede før Bendt Bendtsen blev valgt som formand?

Efter Danmarks store statsministers afgang, Poul Schlüter, i starten af 1990′erne, fulgte et årti med “de lange knives nat” i Det Konservative Folkeparti.

Helge Adam Møller og Pia Christmas-Møller dominerede partiet.

Faktum er, at inden Bendt Bendtsen trådte til som formand, var partiet allerede kørt i sænk.

Hvordan ved jeg det? Jo, man sagde om Bendt Bendtsen, at hans ypperligste egenskab var hans ringe begavelse, som holdt sammen på partiet.

Sandheden er vel nok snarere, at fløjene i partiet havde allerede slidt hinanden så meget ned, at en letvægter til Bendt Bendtsen, kunne køre den kæntrende skude videre, så længe han ikke selv “vippede båden” for meget.

Det Konservative Folkeparti er et parti der meget vel kan blive spist op af Liberal Alliance. Der bliver kamp om mandaterne mellem disse to partier. Liberal Alliances strandhugst succes afhænger i høj grad af Mallorca-Lenes kommende bommerter.

Jeg tror slet ikke der er noget at gøre for Mallorca-Lene. Man må forstå, at når hun tilsidesætter Per Stig-Møller, i den grad som hun har gjort det, ligegyldigt årsag og motiv, så har hun reelt afmonteret styrken i Det Konservative Folkeparti.

Iøvrigt en trist proces som blev startet af Bendt Bendtsen med sit kronprinsesse valg af Mallorca-Lene, og fravalg af Connie Hedegaard.

Et parti, der har kørt Per Stig Møller og Connie Hedegaard ud på et sidespor, er et pari der har kørt sig selv ud på et sidespor af sine egne.

Intet parti kan overleve, når skaden og dolkningen sker af ens egne.

Derfor vil Samuelsen gå på mandat-rov hos De Konservative, og han vil sikkert gøre en stor fangst, på en nem måde, som at stjæle slik fra et lille barn.

Nå, nu er Peder Bisgaard nået til at man ikke må kritisere Lene Espersen og de konservative fordi hun er kvinde – det er nemlig ikke gentleman agtigt kan jeg forstå.

Gælder det samme for Helle Thorning Schmidt og socialdemokraterne?

Vorherre til hest!

@NKK
Per Ørum har idag udtalt til Politiken, at han synes Fælles-listen ser interessant ud.

@h. munk

Det er muligt, at Per Stig Møller er en strålende begavelse – men da ved Gud ikke politisk. Bortset fra få kvikke øjeblikke, så ser han da mere og mere forvirret ud – næsten som om han ville sige:”Hvor er jeg?”

Niels Krause-Kjær

Jeg gik og troede, at du ville æde din hat, hvis Villy Søvndahl blev minister. Det var måske ikke det du fik sagt en lørdag aften for snart længe siden?

Til Thomas H Jensen

Tja … men det er altså en lidt uskøn oplevelse at overvære et tæskehold næsten udelukkende bestående af mænd og anført af Niels Krause-Kjær tæske løs på udenrigsministeren her på denne plads i en borgerlig avis, fordi hun har været en tur i Málaga. Hvis man ikke kan se det, så er man ikke en gentleman. Hvad med at gå efter bolden i stedet for kvinden for at nu anvende det fodboldsprog, som mandagstræneren holder så meget af?

niels hansen: mange vil sikkert mene, at jeg har sagt meget vrøvl gennem tiderne. men ovenstående kan jeg slet ikke forestille mig, jeg skulle have sagt. det skulle i givet fald have været forud for folketingsvalget i 2007 med henvisning til udfaldet af netop dette valg.
tværtimod har jeg længe opfattet SF som regeringsdueligt.

Jeg har nu fundet ud af, at det indlæg, en Naser Khader skrev i går aftes kl. 23.10 (det kan læses på følgende adresse: kortlink.dk/7snh) i flere passager og ét afsnit ordret er identisk med et indlæg, Anders Samuelsen fra Liberal Alliance skrev til Niels-Krause-Kjær for næsten to år siden (se det på kortlink.dk/7snq).
For nemheds skyld følger her den tekst, der optræder i begge indlæg:
(…)”journalist og forfatter Hans Mortensen (skrev) en skarp og præcis kommentar i Weekendavisen hvor han totalt klædte Krause-Kjær af”
(…)”Efter at have læst det tåbelige vrøvl som Krause-Kjær i denne blog (igen igen) får fyret af…”
(…)”Spis en tude-kiks Krause-Kjær. Man kan kun have ondt af dig. Du har åbenbart erkendt at du kun kan forblive interessant for medierne ved at råbe højt, højere og dummere. God fornøjelse!”
Da Anders Samuelsen og Naser Khader som bekendt var tæt knyttede, først i Det Radikale Venstre og siden i Ny Alliance, kunne man godt få den tanke, at det rent faktisk var Khader, der skrev indlægget her på bloggen i aftes. Egentlig burde det vel være ret nemt at finde ud af, og i så fald har Khader mistet endnu mere af sin i forvejen flossede troværdighed.
I øvrigt er han tidligere kendt for at have skrevet et helt afsnit i sin bog “Ære og skam” af fra en anden forfatter.

Jan Christensen: Det er godt husket. Jeg havde helt glemt Samuelsens indlæg fra dengang.
Men: Drop konspirationsteorierne – det er hverken AS eller NK denne gang.

Niels Krause-Kjær, har du/I tjekket IP-adressen på vedkommende, der skrev indlægget i går aftes, eller er det alene Naser Khaders forklaring, du har taget til indtægt?

Jan Christensen: Hold nu op. Naturligvis stoler jeg på Naser Khader

Citat Niels P: “Hvad med at gå efter bolden i stedet for kvinden for at nu anvende det fodboldsprog.”

Hvis du ikke kan se, at det netop er det Niels Krause-Kjær gør med sin blog, så ville jeg gerne høre hvordan du mener man må kritisere de Konservative.

Lene Espersen deltager ikke i et møde med Hillary Clinton fordi det åbenbart ikke er særligt vigtigt for den danske udenrigsminister at have et personligt kendskab til den Amerikanske.

Men hun vil da gerne til Malaga til fest med sin mor, og når hendes embedsmænd så påpeger at “den holder ikke”, så får hun lige tryllet et møde med den spanske udenrigsminister på bordet.

Den spanske udenrigsminister er åbenbart meget vigtigere end den Amerikanske, den Canadiske og den russiske tilsammen eller hvad?

Tilsvarende med Henriette Kjærs nye kreds og Poul Ørum der forlader partiet.

Prøv at forholde dig til de konkrete punkter i stedet for blot at agere sur og beskylde Niels Krause-Kjær for at være usaglig.

Man kan sagtens være borgerlig uden per automatik at falde på halen i beundring over Lene Espersen og de Konservative.

Prøv selv.

Til Thomas H Jensen

1. Mandagstræneren har tidligere begået et blogindlæg, hvor Lene Espersen fremstilles som Danmarks svar på Sarah Pahlin. Hele indlægget handlede kun om det! Dermed byggede han videre på traditionen med at kalde hende for den talende kavalergang, fiskerpigen fra Thyborøn og andre nedladende og sexistiske prædikater. Det kan godt være, at det er politisk analyse set med dine øjne. Jeg kalder det ved dets rette navn: plat mandehørm fra oldboys-omklædningsrummet.

2. Kun negative historier om De Konservative omtales på mandagstrænerens blog. Udenrigsministeren har jo f.eks. været i Palæstina. Den præstation var der tilsyneladende ikke en finger at sætte på. Så den forbigås i tavshed.

3. Mandagstræneren har tidligere begået et blogindlæg, hvor VK blev fremstillet som et italiensk fodboldhold. Hele indlægget var fuldt af fodboldmetaforer. Det var … i længden … træls læsning. Og minsandten om ikke fodboldmetaforikken fortsatte i kommentarerne til indlægget. Stor politisk analyse, siger jeg (ironi).

4. Og så er vi fremme ved min hovedanke mod mandagstrænerens verdensbillede: Politik bliver alene fremstillet som et spil, et spil om magt, et spil om at blive siddende på ministertaburetterne eller at miste dem. Hvis en politiker lancerer en plan, så gør han/hun det kun for at blive ved magten. Og det synes jeg er underlødigt. Specielt i disse krisetider. Desuden smitter den personfikserede tone af på kommentarerne på tråden. Jeg indrømmer, at jeg selv falder i, men det er mandagstræneren, der slår tonen an.

Niels Krause-Kjær, kl. 08:21 skrev du at vedkommende der skrev under navnet Naser Khader ville blive blokeret på sin ip-adresse. Er det sket?
Jeg spørger fordi de oplysninger Jan Christensen kommer med indikerer at indlægget faktisk kunne være skrevet af Naser Khader eller en “ghostwriter”, hvorfor jeg synes det ville være mest fair for alle hvis du een gang for alle kunne sige at indlægget ikke kom fra Naser Khaders computer.

Jan C: IP-adressen er blokeret og kan fremover ikke bruges hverken til denne blog eller til Naser Khaders blog.

Nu har jeg en ny undersektion på min webside, som omhandler Danmarks tab af konkurrence-evne siden årtusindskiftet (omkring 30 %). Som bekendt kan dette henføres til tre ting:

1.) Høj Løn
2.) Lav Produktivitet
3.) Stærk Kronekurs

Samtidig linker jeg til den nye undersøgelse fra IMD i Schweiz, som viser at Sverige beholder sin 6. plads fra sidste år cushion, som ikke alene har givet eksportvirksomhederne velbehövigt kapital-inflow, men i sin tur også statskassen i form af inflow af skatter og afgifter. I Sverige er de lykkedes med at holde lønnen nede og produktiviteten oppe.

Du siger:

Hvad har det at gøre med os

Men ser du ikke at eftersom vi åbenbart har svækket os selv hvad angår lønnen, så hvis vi holder igen med den og lader kronen flyde, så har vi virkeligt et boost at give vor økonomi, som vil give et pift af optimisme, og vi kan bare håbe på at produktiviteten også går op. (I øvrigt kender vi ikke præcis hvor meget de tre del-elementer i konkurrence-kraft- forringelsen vægter i forhold til hinanden, men vi ved at punkt nummer tre er det eneste skud i bøssen som vi ikke har prøvet. Of det er relativt omkostningsfrit. Tværtimod giver det store provenuer til eksportvirksomhederne og statskassen.)

GENTAGES MED TYPO- OF LINK-FIX. TRYK PÅ MIT NAVN OG SE DE NYE UNDERSIDER. FØRST I DANMARK TIL AT ADRESSERE DETTE PROBLEM

Nu har jeg en ny undersektion på min webside, som omhandler Danmarks tab af konkurrence-evne siden årtusindskiftet (omkring 30 %). Som bekendt kan dette henføres til tre ting:

1.) Høj Løn
2.) Lav Produktivitet
3.) Stærk Kronekurs

Samtidig linker jeg til den nye undersøgelse fra IMD i Schweiz, som viser at Sverige beholder sin 6. plads fra sidste år medens Danmark ryger fra en 5. til en 13. plads!….Og jeg argumenterer at svenskernes fleksibilitet på kronekurs-området kan have virket som cushion, som ikke alene har givet eksportvirksomhederne velbehövigt kapital-inflow, men i sin tur også statskassen i form af inflow af skatter og afgifter. I Sverige er de lykkedes med at holde lønnen nede og produktiviteten oppe.

Du siger:

Hvad har det at gøre med os

Men ser du ikke at eftersom vi åbenbart har svækket os selv hvad angår lønnen, så hvis vi holder igen med den og lader kronen flyde, så har vi virkeligt et boost at give vor økonomi, som vil give et pift af optimisme, og vi kan bare håbe på at produktiviteten også går op. (I øvrigt kender vi ikke præcis hvor meget de tre del-elementer i konkurrence-kraft- forringelsen vægter i forhold til hinanden, men vi ved at punkt nummer tre er det eneste skud i bøssen som vi ikke har prøvet. Of det er relativt omkostningsfrit. Tværtimod giver det store provenuer til eksportvirksomhederne og statskassen.)

NKK

Mange internetleverandører giver stadig kunder vilkårlige ip-adresser fra tid til anden og ikke faste ip-adresser. Så det er et rent gæt fra din side, hvis du vedstår ud fra ip-adressen, at NK ikke har forfattet indlægget kl 23.10.
Hvis brugeren endda har brugt NKs rigtige emailadresse, som i hans tilfælde, nok er temmelig fortrolig, så må du spørge dig selv om NK taler sandt.

Jeg vil indrømmer gerne, at jeg ikke giver 5 flade øre for NKs afvisning af det omtalte indlæg til dig. Dertil var der alt for mange ligheder i skrivesproget. Jan Christiansens glimrende hukommelse skal også tages med i betragtning her.

@Peter T. 20. maj 2010 kl. 16:02

Der er ingen grund til at spekulere.

Hvis Khader siger, at det ikke er ham der har skrevet det indlæg, så er det ikke ham.

Iøvrigt er der en tåbe på Khaders blog, som misbrugte Khaders navn, og stilen mindede meget om Khaders stil, men det var ikke Khader, og Naser Khader truede endda denne tåbe med at politianmelde ham eller hende.

Dette ville i givet fald kræve, at Khader ved hvem denne tåbe er, og det tvivler jeg på at Khader nogensinde vil finde ud af.

Det ville være for langt ude at tro, at Khader skulle lave den slags på sin egen blog. Da denne tåbe har rumsteret på Khaders blog, kunne det tænkes, at det er samme person som har rumsteret på Krauses blog.

Mere suppe kan der ikke koges på den pølse.

PS: Du har ret i, at mange internet udbydere tildeler dynamiske IP adresser, og derfor kan Krause og Khader ikke vide sig sikre, at de har udelukket og blokeret denne tåbe fra deres blogs. Der findes også andre metoder hvorved man kan manipulere med IP adresser, således at Berlingske ikke kan nægte en blogger adgang. Men jeg siger ikke hvordan, da jeg ikke ønsker at hjælpe denne tåbe.

Flying Penguin

Aha. Jeg var ikke klar over, at en anden havde udgivet sig for at være NK inde på hans blog.

Og ja – det er pærenemt at omgå en ip-blokering. Jeg bruger selv en af teknikkerne til daglig så jeg har adgang til bla. piratebay.

Så hedder “Flying Penguin” virkelig det i virkeligheden?? ;-)

“Det ville være for langt ude at tro, at Khader skulle lave den slags på sin egen blog,”
skrev pingvinen, og det er ikke skarpsindigt. For det ville da netop være oplagt at gøre den slags.

Faktum er, at Khaders stærkeste kritikere må leve med mistanken, skønt de sikkert er uskyldige, faktisk har jeg mindst mistanke til dem. Khader må også leve med usikkerheden, hvis han ikke vil melde sagen til politiet og ødelægge sin blog fuldstændigt.

Personlligt satser jeg på, at det var en diskret person, der ikke gav sig til kende på anden måde, og jeg synes, at Khader selv har udfordret sine omgivelser i overkanten af, hvad almindelig pli tilsiger en blogger.

@Niels P: Lad os prøve at se på dine 4 kritikpunkter ang Niels Krause-Kjær og se hvordan de relaterer til denne blog.

Denne blog indeholder ingen sammenligninger mellem Lene Espersen og Sarah Palin jeg har kunnet se (udover at du selv bringer emnet op), så måske det er lidt irrelevant? Hvis du synes sådanne sammenligninger er unfair, så kritiser dem når de finder sted, og ikke når de ikke gør.

2) Nu har jeg heller ikke hørt Niels Krause-Kjær være ligefrem overstrømmende med ros til S, SF og E. Skal jeg tage din post som udtryk for, at han heller ikke må skrive mere om dem? Eller har han ytringsfrihed og dermed ret til at kritisere K såvel som S?

3) Italiensk fodbold. Hvor i denne blog snakker Niels Krause-Kjær om italiensk fodbold? Det er igen dig selv der bringer emnet op. Dette er en ren pendant til 1) ovenfor.

4) Hvis Niels Krause-Kjær generelt skriver blogs om spinnet i politik, kan det så undre dig, at han også skriver blogs om spinnet i K?

Det jeg lægger mærke til er, at INGEN af dine 4 kritikpunkter har nogetsomhelst at gøre med de 3 konkrete punkter Niels Krause-Kjær skriver om i denne blog.

Noget kunne tyde på, at du ganske enkelt ikke har lyst til at tage stilling til hvad han skriver, og derfor bare fejer ham af bordet som en ren rygmarvsreaktion.

Så her er et par spørgsmål fra mig til dig:

1) Hvad mener du om at Per Ørum forlader K? Styrker eller svækker det partiet, og i så fald hvorfor?

2) Hvad mener du om Lene’s rejsefeber? Er det ok ikke at dukke op til møder med Hillary Clinton men til gengæld prioritere fester i Malaga så højt, at man er nødt til lige at arrangere et møde med Spaniens udenrigsminister for at få det til at hænge sammen? Ville du have samme holdning til denne rejsefeber hvis udenrigsministeren havde heddet Villy Søvndal og ikke Lene Espersen?

3) Hvordan vil du tolke at Benedikte Kjær nu skal stille op i samme kreds som Naser Khader? Er det en tillidserklæring fra partiet til Naser at to så prominente konservative skal stille op i same kreds?

Disse spørgsmål forholder sig til den konkrete blog. Dine tidligere kritikpunkter gør ikke.

Tør du svare på dem?

Citat Niels Krause-Kjær: “IP-adressen er blokeret og kan fremover ikke bruges hverken til denne blog eller til Naser Khaders blog.”

Det her er faktisk lidt sort humor.

Hvis det nu alligevel havde været Naser der havde skrevet indlægget, er han netop blevet IP blokeret fra at skrive på sin egen blog.

Jeg vælger selvølgeligt at stole på ham og Krause når de siger det ikke er, men hvis det havde været ville situationen faktisk være lidt morsom.

Så vidt jeg ved, er Naser Khaders adresse hemmelig, så hvis den person, der har skrevet her på bloggen, alligevel har opgivet den rigtige adresse, må vedkommende være Naser Khader. Det må man da kunne finde ud af – hvis man vel at mærke vil.

@Thomas H Jensen

Tænk hvis det er en af Khaders fjender som har skrevet fra Folketinget – de fleste netværk har jo blot en IP-adresse til omverden, og så ville hele Folketinget blive blokeret:-)

@Jan Christensen

Knock it off. Du er i mudderafdelingen nu, og sagen er uddebatteret i hht. blogejeren.

@Arne Kaae 20. maj 2010 kl. 16:33

Ja, det hedder jeg i virkeligheden…

…jeg er af indiansk afstamning. Vi benytter os af den slags navne.

@Thomas H Jensen 20. maj 2010 kl. 17:15

Den tanke strejfede mig også, men det er meget, meget nemt at forbigå en blokeret IP adresse, for de som ved hvordan man gør.

@Jan Christensen 20. maj 2010 kl. 17:30

Naser Khaders adresse er da ikke mere hemmelig, end at nogle af hans politiske modstandere kender den? Kender Samuelsen ikke Khaders adresse?

Flying Penguin, det er vel trods alt meget begrænset, hvor mange mennesker, der kender Khaders adresse. Du mener altså, det kan have været en politisk modstander med et personligt kendskab til Khader, der har skrevet indlægget?

At Khader er kendt, er ikke de samme, som at han er en prominent konservativ politiker, for havde han været det, var han ikke blevet anbragt i Rødovrekredsen. Den kreds er langtfra den drømme position, som han lader som om.

Khader udgør ikke nogen politisk trussel men er derimod en kraftig religiøs udfordring for mange af sine trosfæller. Dette henvises der til i et saftigt indlæg, der for nylig er indløbet på hans egen blog. En anden kendt muslim med fornavnet Bashy kalder sådanne som Khader for en “onkel Tom”, og indlægget henviser ham til et arabisk begreb, der betyder en hykler i trosforhold.

Det virker på mig ubehageligt at Niels Krause Kjær tilsyneladende er gode venner med en person som “PeterG”. Iøvrigt er det da uhyrligt at en artikel-forfatter har “sine favoritter”. Det ser man desværre her på berlingske. – Er man ikke enig med uffemanden, lisbeth m.fl. så bliver kan blacklistet!!!!!!
selv ikke ekstrabladet kunne finde på dette.
Men til sagen: Ja, de konservative er helt på rø…!! Og det ER vel ikke uventet? Men trist for dig Krause der har været “spindoktor” for disse egoistiske, selvfede tåber! Jesus, jeg forstår ikke at danskerne ikke vågner op! Men, nej, de går hen og begår selvmord med Gucci-Helle og “Fred Astaire”-Søvndal.!!!!

På Khaders blog svarer han ikke på spørgsmål om påfaldende kapitler i han skrifter og fortid, der står i et grelt modsætningsforhold til det image, han polerer på i sine blogindlæg. Ikke desto mindre tjener han penge på begge dele.

Khader har skrevet rørstrømsk begejstret om Tariq Ramadan og i vinter bekræftet Ramadans teoriere i en CNN udsendelse, der ligger på youtube, og som jeg lige har set. Her påstår Khader minsandten frækt, at der i Danmark er tale om en vellykket integration af muslimer, at de fleste er i arbejde, og at der er forsvindende små problemer og næsten ikke ghettoer. Lawmaker Naser Khader, Denmark orienterede verden. Fejlorienterede verden.

Hans kritikere indkaldes til kaffemøde i førerbunkeren, og hvis de afslår med begrundelsen, at de deltager i en diskussion på en politisk blog, og at spørgsmål og svar ikke skal være hemmelige for de øvrige deltagere, kan de risikere at blive hånet af af Khader.n Han lader, som om han ikke har skrevet det, som han øjensynligt har skrevet. Kun en lærer fra RUC har taget imod invitationen, og det er ganske tankevækkende.

Dette er under al kritik.

Flyende pingviner og misbrug af Hr. Naser Khaders navn.
Flyende pingo, udfra dit store kendskab, og indsigt i det misbrug som er sket af Hr. Naser Khaders navn.
Rejses følgende spørgsmål de bedes besvare.
hvor skriver de under et latterligt synomyn, Hvorfor ikke, under eget navn. ?
Måske det er den flyende pingo som er falsk Naser Khader.
Hvad ved vi alle intet.
Hvad vi ved at den flyende pingo, ved meget, og ikke vil erkende navn.!!!!!!!!!

@Flying Penguin, beklager at jeg ikke fattede at det er dit indianer navn.m Ingen disrespekt.
Men jeg tror stadig ikke et klap på at det er det navn, som står på dit sygesikringsbevis.
Og du benytter billige trik til at latterliggøre os som efterlyser en åbnen pande.
Lærte dine aner dig ikke at være dig selv. ?
Lærte dig dig at skjule dig selv og dit sind. ?
Men et eller andet sted glem det, det er længe siden jeg har gjort andet end at læse dine indlæg, og undres over et menneske som ikke tør vedgå sig sine meninger.

Til Thomas H Jensen, 20. maj 2010 kl. 17:11

Jeg fastholder selvfølgelig min kritik af NKK som useriøs blogger om dansk politik, da den er berettiget.

Og hvem i alverden har givet dig den besynderlige ide, at man ikke må inddrage begivenheder fra fortiden i sin argumentation? Hvis en mand urinerer for tredie gang uden for ens gadedør, har man da lov at påpege, at det har han gjort to gange før, og at man er temmelig træt af at overvære det. Selvfølgelig må jeg have lov til at fremdrage to tidligere blogindlæg fra NKKs blog. De var skræmmende useriøse.

NKK har tilsyneladende ligesom Pia Christmas-Møller – der lige pludselig genopstod kortvarigt fra de døde for at kommentere på Mallorca-sagen – noget, som han skal have hævnet. Det mærker man på det nedladende og skadefro tonefald, hvormed han omtaler sager, hvor han mener, at De Konservative har trådt i spinaten.

Hvor kommer den useriøse behandling af det politiske stof og det nedladende og skadefro tonefald til udtryk i NKKs aktuelle blogindlæg? Lad mig være præcis.

1. afsnit. Vinklingen på PØJ-sagen er bevidst fordrejet. PØJ fremstilles som en person med kristen og vestjysk baggrund, der kæmper for udkantsdanmark. Sandheden er, at PØJ er en spritbilist, der er blevet fyret af sit bagland, og at han burde overlade sit sæde i Folketinget til sin suppleant.

2. afsnit. Analysen af fordelingen af kredse til de enkelte folketingsmedlemmer er i og for sig OK. Men det er det nedladende og skadefro tonefald ikke. NKK skriver f.eks. at der er uddelt papnæse til enten CD eller NK. Og de sammenlignes med bønder. Måske en metafor fra skakspillets verden (igen opfattes politik som et spil), men det bliver også en karakterstik af de to politikere som mennesker. CD og NK er altså to bønder i NKKs optik. PØJ derimod er en kristen idealist, der kæmper for udkantsdanmark. Kan du ikke se, at den er helt gal?

3. NKK bringer igen Mallorca på bane (han overtræder dermed dit besynderlige bud om, at man kun må forholde sig til nutiden). Der er imidlertid kogt nok suppe på den pølsepind. LE begik en fejl ved ikke selv at deltage i mødet med den amerikanske udenrigsminister. En lignende kommer ikke til at gentage sig. Kan ”sagerne” Mallorca og Málaga overhovedet sammenlignes? Skulkede LE fra et vigtigt møde denne gang? Nej. Og var det ikke det, der var den seriøse anke i Mallorca-sagen? Jo.

Jeg tror ikke, at vi kommer det nærmere. Jeg orker i hvert fald ikke at foretage mere tekstanalyse på NNKs blogindlæg. Det er jo ikke stor litteratur. Jeg vil hellere læse lidt i Simon Singhs ”Big Bang”, som jeg er i gang med, og så glemme alt om spin og forhenværende spindoktorer.

@Niels P: Ja, jeg tror også hellere vi må lade den ligge med en erkendelse af, at i din optik er de Konservative uskyldige selvom det modsatte er bevist.

Jan christiansen

“Så vidt jeg ved, er Naser Khaders adresse hemmelig, så hvis den person, der har skrevet her på bloggen, alligevel har opgivet den rigtige adresse, må vedkommende være Naser Khader.”

Bestemt ikke. Faktisk kan alle og enhver få fat i kendissers adresser og oftest også telefonnumre og emailadresser – og endda meget nemt. Men man skal vide hvordan!

Peter T, det har du formentlig ret i, men stadigvæk, alt taget i betragtning, må man sige, det ville være overvejende sandsynligt, at Naser Khader er Naser Khader, hvis han har opgivet den rigtige fysiske adresse og email-ditto.
Jeg er stadig ikke overbevist om, at det ikke var Naser Khader, der skrev indlægget, og jeg undrer mig over, at han ikke selv har forklaret sig her på bloggen. Det ville jo ikke tage mange sekunder lige at sætte tingene på plads én gang for alle.

@ Kære Niels Krause-Kjær.

Tak for en skarpsindig og begivenhedsrig blog ( med besøg af en luskepeter undervejs ) om konservativ intellektuel nedsmeltning og kollaps.

Citat Jan Christensen: “Jeg er stadig ikke overbevist om, at det ikke var Naser Khader, der skrev indlægget, og jeg undrer mig over, at han ikke selv har forklaret sig her på bloggen”

Nej, men det er nu engang umuligt for Naser Khader at bevise at han IKKE har skrevet dette indlæg, og vi har jo et princip om “uskyldig indtil det modsatte er bevist”.

Mht at forklare sig her, vil mange blot beskylde ham for at lyve (du tror jo åbenlyst at han HAR skrevet det famøse indlæg) så hvad skulle det hjælpe?

Er det ikke snart på tide at lade emnet ligge, i stedet for at fortsætte med at træde rundt i et emne vi ikke kommer videre med?

Thomas H. Jensen, nu er det normalt sådan, at en sag først er afsluttet, når den er afdækket til bunds, men bare rolig: Når hverken Niels Krause-Kjær eller Naser Khader har mere at tilføje, slutter sagen her.

Nogle af os aner end ikke, hvad den handlede om.

Hej Krause-Kjær,

Du siger at De Konservative er knæ. Nu kommer der så et nyt initiativ fra De Konservative, som ønsker en særlov mod Ekstra Bladet fordi avisen har en lav moral.

Ja, vi ved alle at Ekstra Bladet er læsning for pøblen, men ligefrem at lave en sælov mod avisen?!

Hvad bliver det næste? – En særlov mod Krause-Kjærs blog? Der er flere Konservatve som mener at din blog er under lavmålet, så din blog kunne meget nemt blive mål for en særlov, hvis det stod til De Konservative.

Jeg fristes til at nævne, at Mallorca-Lenes egen moral er så flosset, at De Konservative kunne med rette starte med at lave en særlov rette mod deres partileder, Malloca-Lene.

Hvad er din kommentar?

Til alle medbloggere.

Ikke for at træde i det, da der er tærsket meget langhalm på om det var Khader som skrev indlægget på Krauses blog eller ej.

Men, Krause sagde, at Khader, siden i går, er blevet blokeret adgang til Krause-Kjærs blog, og Khaders egen blog.

Jeg undrer mig derfor over, at vi intet har hørt til Khader på Krauses blog? Blot et lille svar af et dementi, ikke?

Khader har ofte været i dialog med bloggerne på sin blog, indtil i går, og nu hører man intet fra Khader på hans egen blog!

Jamen, jamen, jeg fristes til at spørge Krause, om Krause nu har blokeret Khader adgang til Khaders egen blog?

Og hvis ja, så er der jo ingen tvivl om hvem som skrev debatindlægget på Krauses blog, ikke sandt?

- at afstanden mellem særlove og sære love kan være meget lille…

Krause-Kjær har krænket Naser Khaders ære ved at vurdere, at han er en af “bønderne”, som partiledelsen har placeret i udmarken, hvor ingen kan føle sig sikker. Sådan er det politiske spil, blodigt og nådesløst afslørende, når overskudet ikke mere er til stede, og maskerne falder.

Dette er slemt for en arabisk født, der tit og ofte og til bevidstløshed har drømt højt om at blive “en stor mand”, og som ikke desto mindre er nødt til at lade, som om han er ligeglad. Måske løb temperamentet af med ham.

Hvor er min barndoms stoute konservative? Det er længer siden, at de forsvandt. Måske gider de talentfulde ikke Christiansborg, men der er sikkert flere ting, der har trukket i samme retning.

Fra ret pålidelig kilde (historiker) fik jeg en gang fortalt, at Schlüter ikke fremelskede talent, og at han ligefrem kunne finde på at undertrykke det, hvis det var tilstrækkeligt stort. Det virker jo helt kommunalt.

Jeg har aldrig vidst, om det er en rigtig bedømmelse, men noget tyder i hvert fald på, at Det konservative Folkeparti i dag er blæst for det, der førhen skabte respekt om partiet. Per Stig Møllers har en rem af huden, men vi er mange, der ikke har glemt hans alt for imødekommende bidrag til Durban 2. Det ramte mange konservative ved hjerteroden og blev opfattet som et stort svigt med uhyggelige fremtidsudsigter.

I stor hast. Jeg håber, at andre griber stafetten med Schlüter?

Og I bliver ved og ved og ved som en bande gamle sladderkællinger. Move on. SAGEN ER SLUT.

Det er takket være sladderkællinger som jer, at mudder, når først affyret, bliver hængende.

Ganske som for de lærere og pædagoger, som, når først anklaget for noget, aldrig efterfølgende kan gå fri for “Der må nu nok have været noget om sagen”.

Tag det op med Naser Khader selv, eller klap i – hvad I dyrker her er simpelthen to niveauer under smagløst, og ikke voksne mennesker værdigt.

“Tag det op med Naser Khader selv, eller klap i – hvad I dyrker her er simpelthen to niveauer under smagløst, og ikke voksne mennesker værdigt.”

Sandt nok! Som man råber i ørkenen, får man svar, og det bør NK tænke på under sit fortsatte virke. Han har selv bedt om det, han har fået. Men du tager fejl, hvis du tror, at man kan få seriøse svar på seriøse spørgsmål til NK. Det er forsøgt. Man indkaldes i stedet til kammeratlig samtale for at blive indoktrineret med varm luft.

Har du en kommentar til det emne, som jeg skiftede til: Schlüters ansvar for de konservatives tilstand i dag?

@Th Pedersen

Angående Schlüter? Tjah – man kan postulere mangfoldige årsager til liste Ks deroute, og det er nok de færreste af dem, der kan bevises.

Beviseligt er, at talentmassen er rimelig begrænset. Men fremtiden er mere interessant. En af de væsentlige faktorer i politik er de politiske konkurrenters elendighed. Den har vi jo ingen mangel på, så det er efter min opfattelse et kapløb med tiden: når de konservative at udslette sig selv inden enten V eller S&SF undergår dem i en eller anden idiotisk skandale?

Hvis K blot sørger for at holde sig ude af medierne og Espersen synligt og overbevisende begynder på at passe sit job, så vil deres trofaste støtter nok bære dem igennem denne krise. BT-analysten, hvis artikel der er linekt til i oplægget, er mindre optimistisk, og det kan være hun får ret.

By the way – jeg stemte K ved sidste valg, ud fra min daværende idé om, at de kunne trække OV ned på jorden, og at dette kunne kompensere for deres manglende forvaltningsmæssige bedrifter i ministerierne. Jeg påberåber mig “momentan sindssyge” som undskyldning.

@Th. Pedersen 21. maj 2010 kl. 12:51

Jeg deler din sørgmodighed.

Men Danmark har på nuværende tidspunkt ikke en Schlüter II, som du efterlyser.

Dansk kultur har de seneste tyve år ændret sig markant, og danskerne dyrker mere og mere middelmådigheden som ideal.

På Christiansborg findes kun middelmådige politikere som afspejler befolkningens niveau og ideal.

Realiteten er, at det bedste Danmark har kunnet fostre, er Lars ‘løkke om halsen’ Rasmussen som er statsminister (ikke valgt til posten, men arvede den af Anders Fogh), og Mallorca-Lene, som er udenrigsminister (what a joke!).

Grib egen barm, og spørg dig selv:

Er dette virkelig det bedste Danmark kan fostre?

Nej, lad os få nogen af “Flyvende Pingvin”s kaliber. Så er jeg sikker på at der bliver grebet fat om vingebenet på Danmarks problemer.

Time to rub feathers
Så bliver alle muslimer smidt ud, og Israel vil få overført 15 mia. kr hvert år på finansloven

Jeg har aldrig stemt K men med få undtagelser V, og det er jeg heller ikke stolt over at blive ved med.

Men hvem pokker fortjener at blive stemt på? En enkelt her og der, og i dag er det jo helt befriende, at DF har bragt på bane, at indvandrere også bør bidrage økonomisk til den krise, de efter min mening selv udgør en stor del af årsagen til. Vi har mindst et årligt tab på 45-50 mia. på indvandrere, og det kan endda snævres ind til indvandrere fra ikke vestlige lande. Dette har bl.a. Nationalbanken regnet på.

Dertil kommer alt det løse, hvor indvandring også tapper statskassen og i øvrigt også vore nordatlandiske blogtilskudsmodtagere, der foruden de officielle tilskud har mange sugerør i danske skatteborgeres lommer, da de kan tage til sig fra tag-selv-bordet, som de vil og uden nogensinde at have betalt skat for det. Det er klart, at disse emner ikke fortsat kan forties, det må frem, hvadenten det er politisk korrekt eller ej.

Man har ikke samme finfølelse overfor dem, der skal bære Danmark i fremtiden – SU-folket – og dem, der afleverede en velfærdsstat, nemlig pensionisterne.

Det er under de forhold rystende at tænke på, hvordan politikerne bruger masser af penge til egne oversøiske rejser til Vestindien osv., og at Karen Ellemann for blot en enkelt dags pr-kursus betalte omtrent det samme, som en gængs folkepensionist har efter skat. Dette er direkte uanstændigt, og jeg er glad for, at VU trods alt kan se det og kræver, at pengene bliver betalt tilbage.

Som jeg ser det, er Løkke Rasmussens spareplan langt fra tilstrækkelig til at ride stormen af, og jeg har mere end en anelse om, at han regner med eller lader som om, at det indenfor et par år vil gå flot opad igen.

Det betvivler jeg. Vi skal være lykkelige, om vi bevarer status quo. Det kan vi sandsynligvis ikke, arbejdsløsheden vil stige. Hvem skal for eksempel ansætte alle de offentligt fyrede, og mange veluddannede er uden job? Flere kommer til.

Det skal fedt hjælpe, hvis/når oppositionen kommer til magten. Det vil gøre det hele langt værre i løbet af ingen tid, fordi erhvervslivet ikke tåler så meget mere, og mange vil permanent søge til udlandet og aldrig komme tilbage. Det luvslidte Danmark ser ud til at være på vej, og Helles og Villy fugleunger ligger stadig med næbbene på vid gab og vil have mere velfærd.

Pingvinen. Middelmådigheden har altid været en sejlivet følgesvend i det danske samfund, men der har trods alt været en del fornuft i at holde sig ved jorden, og der har også været mange befriende undtagelser.

I dag er det langt værre. Nu dyrkes fladpandetheden, det tarvelige, det vulgære, det uvidende og regulær dumhed. Og skulle nogen være i tvivl, kan de lukke op for DR eller de kulørte blade. I går læste jeg i det eneste blad, der lå i venteværelset hos øjenlægen, og over flere sider blev bredte sig en artikel om en rufferske med baby. Det er det, folket vil have, tror journalisterne. Med Reimer Bo i spidsen har en stor del af standen prostitueret sig. Men heldigvis har vi da stadig nogle værdsatte undtagelser.

Nå, nu er det pinse, og jeg vil i haven.

@Th. Pedersen

Kun en vej frem, IMHO: Tilmeld Løkke & Espersen (og familien Danmark) til “Luksusfælden” :-)

@Th. Pedersen 21. maj 2010 kl. 14:49

Ja, nyd solen…

@Peder Bisgaard 21. maj 2010 kl. 14:25

Tja,… nu ville jeg ikke fremsætte et sådant forslag, og det vil også klart stride imod diverse internationale love, men, blot for argumentets skyld, hvis alle herboende muslimer blev udvist, og vi antager, som Th. Pedersen er inde på i sit seneste indlæg, at Danmark punger 45-50 milliarder kroner ud om året på disse muslimer fra den tredje verden, så ville vi sikkert have råd til at overføre 15 milliarder til Israel samt skaffe de 24 milliarder som regeringen desperat leder efter i disse dage.

Det gode ved at give Israel dette abnorme belød er, at vi ikke vil risikere at sponsorere jihad og få bomber i hovedet som tak.

Iøvrigt udviste alle de arabiske lande, i 1956, alle jøder, og beslaglagde deres værdier. Dette strider klart imod alle Vestlige konventioner, men det går dine arabiske venner nok ikke så højt op i, vel?

@Th. Pedersen

Du kan trøste dig med, at du i virkeligheden ser langt bedre, end de fleste danskere som ikke behøver at gå til øjenlæge.

@NKK
Hvad vurderer du mht. at regeringen muligvis får flertal til deres spareplan med DF? Er det et reelt forligsbrud eller er der en ‘gråzone’ i spil her?
Hvis et flertal af vælgerne opfatter det som et forligsbrud, hvad kan konsekvenserne så blive? Er der historisk tradition for at partier der begår forligsbrud straffes af vælgerne?

Er det virkelig Konservativ politik at lade de aller svageste betale gælden?

Den talende Kavalergang (emerita) har vel blot gennem sine rejsestunts endegyldigt afsløret sin karakter som en grådig, smådum, doven og småkorrupt levebrødspolitiker.
Nu begriber også selv de langsomste i opfattelsen, hvad allerede tidligt i karrieren åbenbaredes, ved misbrug af rejsetillæg og laden sig anvende som reklamesøjle for uhæmmet modtagelse af gaver fra erhvervslivet.
De konservative burde have en god sag, fri for totalitære ideologier, og med øje for den retfærdige statsmagts nødvendighed til begrænsning af markedsfundamentalismen.
Alt sættes desværre over styr ved bedsteborgerskabets manglende charme, lammende mangel på kompetence og politiske forlovelse med ideologiske betonliberalister.

T HA: Jamen vi er jo bare nogle småttænkende provinsdanskere. LE har jo været i lære hos den bedste (Bendt Bendtsen).
Synd !

Tralala HOT PRESS ..BREAKING NEWS – “jeg har lært af kritikken” :

http://www.berlingske.dk/politik/lene-espersen-jeg-har-laert-af-kritikken

Der mangler nogle magiske ord i hele den smøre – hvad mon disse er? Det ved jeg og nok også du som læser med her…hvor svært kan det være?

Hvordan adskiller denne “lært af kritikken” sig fra den “lært af kritikken” i april?

Desuden: det fremgår slet ikke, hvad det er, ministeren har “lært” af kritikken. Betyder det, at bygningerne på Asiatisk Plads ikke længere er et privat rejsebureau? Eller betyder det, at det som så smukt hedder “flim flam” på engelsk vil blive bragt op til et mere skudsikket niveau, som vælgerne ikke umiddelbart kan gennemskue? Eller … puha, må heller holde inde her :-)

Man kunne spørge sig selv, om K har sparet deres spindoktor væk. Det her er jo et 7-tommers søm…eller måske en pæl, magen til de pæle man hamrer gennem vampyrer :-)

jamen hun skal da nok lave nogle gode solide udenrigspolitiske resultater… på ryggen af Per Stig Møller.

Connie tilbage.
Vi vil ha’ Connie tilbage.
Connie tilbage.
Vi vil ha’ Connie tilbage!

Mange traditionelt K-vælgere har jo måttet acceptere at BengtB sikrede at vi aldrig fik muligheden for at vælge mellem LeneE og Connie. Fiskerkonen mod det moderne menneske. Det pragmatiske mod Intellektet.
Måske afstanden mellem udkantsdanmark (LE), og det moderne bymenneske (CH) ganske enkelt er blevet for stor til at kunne rummes i et parti.
Måske det der sker nu er, at “Connie fløjen” ganske enkelt, ovenpå alt for mange år med Bengt B og til trods gammel K kærlighed, ikke kan sidde LeneE’s dumheder overhørigt, og må reagere.
Måske er nok igen blevet nok for nogle konservative. (Ja, hende vil vi også gerne ha’ tilbage!)
Hvis det er tilfældet må Anders Samuelsson se i øjnene at hans fremgang ikke skyldes egne evner, men mangel på samme hos Lene Espersen.

@NKK
I de spildte muligheders land.
Hvis Ny Alliance havde holdt sammen.
Hvor mange af afhopperne fra den borgerlige lejr (og radikale)ser du kunne have været samlet op?
ville NA ikke have været større end K målt på antal pladser i folketinget?
men kunne de mon overhovedet have brugt det til noget udover at fremtvinge et nyt valg som så igen ville decimere partiet?

@ peter vest

Ja, “Fiskerkonen mod det moderne menneske” Connie Hedegaard. Du har helt ret.

Anders Samuelsen får det nemt, så længe C har primadonna-Lene som partiformand. Med Lene Espersen på ministerholdet vil borgerlige partier fortsætte nedturen. Lene E er totalt uduelig og inkompetent – ja, et blålys.

Jeg synes dog, at partiet C har taget EN klog beslutning mht. at lade Helge Adam Møller løbe med den prestigefyldte post som statsrevisor i stedet for Henriette Kjær, der jo har et kæmpe rod i egen privat økonomi.

En spydig men meget rammende kommentar på Ekstrabladet.dk til denne artikel (om Espersen): http://ekstrabladet.dk/nationen/article1350822.ece

“De 7% [altså de som stadig stemmer liste K] får DF´s kernevælgere til at ligne MENSA medlemmer!”

Vil bare lige rose din Kongekabale – har lige set filmen igen på TV2. Fantastisk!
Man kan så græmmes over DF’s indflydelse på GenopretningsPakken til hele det dejlige LøkkeLand!
Glæder mig fremadrettet til dine analyser og dine radioprogrammer!

Her er K’ernes nyeste slagsang (frit efter en anden, ikke helt ukendt sang)


Som en rejselysten flåde
ankret op ved Palma’s bro
under vejrs og vindes nåde
ligger Lene dybt i ro,
Hårdt går hav mod bro og stavn,
møder Lenes stille navn.
Hør, hvor blidt det klinger!
Hvor vi stod, og hvor vi gik,
kom dit navn som sød musik
blødt på hvide vinger.

Havombruset yngler landet.
Tusind øer gik af havn,
lod sig bære bort af vandet
for at bære Lenes navn
muntert frem til rejsedyst
gennem mulm og strålelyst.
Hil dig, vores Lene!
Flaget blaffer rødt og hvidt.
Her er Lene, udstrækt blidt,
i færd med at stene.

Vinterklart og sommerbroget,
morgenmuntert, skumringssvøbt,
ligefremt og latterkroget,
smilbestrålet, tåredøbt.
Det er spinnets frie sprog,
uden tryk af fremmed åg
frejdigt Lene taler.
Eget brød til egen dug,
Lenes hvede, Lenes rug,
egen kage maler.

Om din ferie vil vi værne,
holde skjaldvagt om din fred,
ofre dig en moden kerne
fra din jord i tusind led.
Indånd Palma’s frie luft,
stilhed sød af blomsterduft,
storm som søen salter,
medens vi med trofast sind
sætter al vor gerning ind,
Lene, på dit alter!

Henrik Frederiksen: Tak for de venlige ord om filmen. Husk også at sende instruktøren Nikolai Arcel en venlig tanke.

En ting er, at Lene E ikke har pondus til at være minister og formand men:

Prøv at find en eneste alternativ kandidat i toppen af K? De findes ikke, partiet er støvsuget for kompetence og tunge politikere, der kan tage over.

Takket være ferieministeren, er det vist på tide at genoplive denne tråd.

Den stakkel, foruden at være ubegavet på alle hendes “fagområder” har nu slået fast med syvtommersøm, at hun heller ikke ejer nogen politsk tæft.

Skriv en kommentar

Kun fornavn og efternavn bliver vist i forbindelse med kommentaren. Dog skal alle felter med * (stjerne) udfyldes

Læs vilkår for kommentarer og debat på Berlingske Tidendes websites