« Politik og spin

Tilfældet Birthe Rønn

172 kommentarer

Politiske vittigheder bliver valgt, lyder et gammelt mundheld. I tilfældet Birthe Rønn Hornbech må det nærmere ændres til, at tragedier bliver genudpeget. Integrations- og kirkeministeren er den eneste af regeringens ministre, som sidder ved samme skrivebord i dag, som under Fogh. Det må skyldes, at Dansk Folkeparti har krammet på hende, og at den siddende statsminister ikke vil udfordre støttepartiet på udlændingeområdet. Hendes ministergerning har i altfald meget lidt med kompetence, respekt, folkestyre og redelig forvaltning at gøre.

For dem, der på forhånd havde store forventninger til Birthe Rønn Hornbech som integrationsminister og flosklen om ‘borgerlig anstændighed’, må hendes ministergerning have været en monumental skuffelse. For de fleste andre er den blot kilde til konstant forbløffelse, når man jævnligt konfronteres med grove eksempler på magtarrogance og despekt for det samtalende folkestyre.

Seneste eksempel er debatten om fejl i indfødsretsprøven. Ansøgerne blev spurgt, hvad Nordisk Råd laver. Det rigtige svar er, at det rådgiver de nordiske landes regeringer – ikke de nationale parlamenter, som ministeriet mente. En dum og uheldig fejl, som en minister med overskud omgående ville få rettet for at komme videre med vigtigere ting. Men ikke tilfældet Rønn Hornbech. Her skal vi først igennem nogle dages pressetavshed, efterfulgt af den (sædvanlige) kortfattede mailkorrespondance med en journalist, hvor fejlen afvises og problemet med de mindst femten ansøgere, der dumpede pga. spørgsmålet, afvises med et ‘jeg sagsbehandler ikke i medierne.’ Men for at det skal blive en ’ægte Rønn’, så skal der også helst afsluttes med et personangreb med knopperne forrest. Det kom så med overfaldet på direktøren for Nordisk Råd Jan-Erik Enestam, der henvendte sig til medierne og påpegede fejlen. Det skulle han ikke have gjort, mente Rønn Hornbech. Direktøren skulle have henvendt sig til ministeriet,  ”i stedet for at blande sig i dansk politik”.

Overfaldet var ikke en enlig svale. Herregud, så – alle kan jo have en dårlig dag. Nej, præcis samme type overfald oplevede offentligheden for få uger siden. Da gik det ud over direktøren for Institut for Menneskerettigheder Jonas Christoffersen. Han havde på linje med en række andre personer tilladt sig at kritisere en høringsfrist på de seneste ændringer af udlændingeloven. Lovforslagene blev sendt til høring den 26. marts med en frist til den 8. april – herimellem lå påskeferien. Jonas Christoffersen fik i denne avis et svar, der ville have være Italiens Berlusconi værdig. Han ‘forklæder sin politiske kritik som råd fra en ekspert’, skev ministeren, der leverede en sønderlemmende kritik over, hvor skuffende og opsigtsvækkende hun fandt kritikken og påpegede så – helt uden for sammenhæng - at ‘Institut for Menneskerettigheder er oprettet ved lov’ og ‘Centret modtager offentlig tilskud over finansloven’.

Sådan ser en politisk trussel ud.

Høringsfrister er lovmaskinens måde at tillade involverede at komme med bemærkninger. Det er en del af det samarbejdende folkestyre, og det er desuden med til at minimere lovsjusk. En høringsfrist på 13 dage (med to weekender og fire helligdage imellem) er normalt uhørt, men ikke i Rønn Hornbechs departement. Her er det nærmere blevet en sædvane, fordi Dansk Folkeparti har det med at kaste udlændingeemner ind i andre forhandlinger, som så pludselig skal gøres til lov i samme bevægelse som for eksempel en finanslov vedtages. Fra september 2009 til februar 2010 var der således ingen lovforslag fra integrationsministeriet med høringsfrister på mere end femten dage.

Og vi skal såmænd blot en måneds tid yderligere tilbage, for at finde et nyt overfald fra ministeren på offentligt ansatte (bemærk, at Rønn Hornbech altid – altid – sparker nedad). Denne gang truede hun med at kassere lægeerklæringer fra de læger og psykiatere, der offentlig kritiserede ministeriet i sager, hvor en asylansøger beder om humanitær opholdstilladelse. Det førte til en større diskussion om, hvorvidt hun forsøgte at begrænse lægernes og psykiaternes ytringsfrihed. Her kunne Rønn Hornbech nok have fundet en række rimelige argumenter for sit standpunkt, men de blev erstattet af et rocker-svar på (den sædvanlige) email til en Ritzau-journalist: “Det er pinlig hykleri, afsløring af ukendskab til gældende ret, og grov manipulation og undergravelse af tilliden til lægestanden, når navngivne læger og advokater raser over, at jeg forlanger objektive lægeerklæringer i sager om opholdstilladelse.”

Hykleri, grov manipulation og undergravelse af tillid er bestemt ord, der trænger sig på, når man betrageter tilfældet Rønn Hornbech. Før sin ministerbil skrev hun bøger og kronikker om det samarbejdende folkestyre, respekten for den demokratiske proces og om at tale er Guld. Nu ved vi, at det bare var ord. Det samarbejdende folkestyre er en sag mellem Rønn Hornbech og Dansk Folkeparti. Respekten for den demokratiske proces indbefatter ikke underordede, som tillader sig at være uenige. Og ytringer i det offentlige rum  – nutidens samtale omkring landsbyens gadekær – afløses typisk af ‘ingen kommentarer’, uforskammede bemærkninger og sjældne mails uden mulighed for opfølgning. 

Politikens ‘At tænke sig’ har i forbindelse med den seneste sag om fejl i indfødsretsprøven angivet tre svarmuligheder, hvis man stiller kritiske spørgsmål til Birthe Rønn Hornbech: 1) Jeg kan ikke se problemet. 2) Det vil jeg ikke diskutere i medierne. og 3) Skulle du spørge fra nogen?

Problemet med politiske satire er, at det ikke længere er sjovt, når det bliver overhalet af virkeligheden.

172 kommentarer RSS feed

Ak, hvordan tiderne ændrer sig.

Venstres Birthe Rønn Hornbech foreslår ministerium for retssikkerhed for at stoppe lovsjuskeri, taget fra en artikel årgang 1997:


MF’er til kamp mod lovsjusk

@NKK
Du har fat i noget. Men manglende kompetence og total magtfuldkommenhed er jo kendetegnende for det meste af regeringen. Er der ikke blot tale om “incumbancy fatigue”?

Sjældent har jeg læst en bedre beskrivelse af et menneske, som efter min bedste overbevisning har mistet al politisk anstændighed. Og jeg var en af dem, der troede, at valget Rønn Hornbech til integrationsminister var et kup. Jeg fatter ikke, hvad der er sket.

NKK – godt skrevet.
Jeg har altid set BRH som et menneske der aldrig har sat sit lys under en skæppe og aldrig har været i tvivl om egne fortræffeligheder.
Inden hun blev minister, var hendes ´varemærke` at råbe vagt i gevær, men endte alligevel altid med at stem for.

Uduelige, uredelige og uanstændige politikere spiddes bedst med spids pen.

Godt gået, Krause!

Rønn er blot det mest synlige eksempel på regeringens generelle forfald; inkompetence og magtbrynde er en fæl kombination…

VKO er færdige.

Udskriv valg NU!

Kunne det tænkes, at Rønn lider af udbrændthed?

Tak til Birthe Rønn Hornbech for veludført arbejde mode svære odds. Hun er sidste forsvarværk mod masseinvasionen fra de overbefolkede verdensdele. På trods af hadefulde skingrende vanvittige kamikazeangreb fra de pæne, godtroende, altruistiske, naive, oikophobe venstretosser, som gladeligt overlader regningen for deres show til andre. Hold ud Birthe Rønn, flertallet af fornuftige klarhjernede støtter dig !

Ejendommelig detailrigdom som man kun alt for sjældent ser når det er venstrefløjen det er galt med. Men det er måske også for meget at forlange for her går det galt hele tiden.

Men jeg kunne nu godt havde ønsker langt flere hjemsemdelser. Navnlig af Tyrkere. Tyrkerne er ikke blot meget troende og bliver mere og mere fundamentalistiske islamister og modarbejder ustanseligt det Danmark vi kender og elsker for at indføre Tyrkisk kultur. Da de tydeligtvis hader den danske kultur. Der er end ikke et håb tilbage om at de vil skåne os når de bliver mange nok. Massevoldtækter som vi allerede kender dem vil blomstre op og overfald på den mandlige befolkning vil tage til. de små våbenlagre vi allerede har set vil bliver meget større.

Jeg syntes ikke der skal være nogen prøve for hvad i alverden skal man bruge prøver til når de efter min mening skal hjemsendes.

I det hele tager er det kriminelt efter min mening at give mennesker som latent er til fare for danmark indfødsret.

Mennesker som kun har til hensigt at få alle danskere dømt for razisme. En islamisk afart af den katolske inkvisition og den jødiske sionisme.

Unskyld mine dystre udsigtter men det bliver jo meget hurtigt værre og værre.

Men måske har Krause og Røn ikke opdaget det.

Rigtigt godt og skarpt potræt af en minister som åbentbart gerne ville – men ikke kan.

Min første tanke efter at have læst dette her var om Rønn ikke blot forvalter arven efter Fogh. Man kan være enig eller uenig med Fogh, men han ændrede dansk politik grunlæggende med sine “Der er intet at komme efter” – ændrede det mod en mere hård og kynisk tilgang hvor man sidder til man bliver trukket ud af ministeriet.

Rigtigt godt og skarpt potræt af en minister som åbentbart gerne ville – men ikke kan.

Min første tanke efter at have læst dette her var om Rønn ikke blot forvalter arven efter Fogh. Man kan være enig eller uenig med Fogh, men han ændrede dansk politik grunlæggende med sine “Der er intet at komme efter” – ændrede det mod en mere hård og kynisk tilgang hvor man sidder til man bliver trukket ud af ministeriet.

@Dan Christensen!
Man skulle tro at det er folk som dig BRH repræsenterer. Det er sandelig ingen god reklame. Og du kalder dig “klarhjernet”.

Når man tænker på de seneste politiske personskandaler, heriblandt Rønn ovenfor, kan man komme i tvivl om hvad det præcist er der gør at nogle politikere klarer “frisag” så godt som de gør.

Malou Aamund gik som nybagt politiker til valg på at minimere VKO’s indflydelse, men endte hurtigt som garant for VKO’s indflydelse.

Klaus Bondam gik til valg på at holde DF udenfor indflydelse lige indtil det kunne komme til at koste ham en borgmesterpost.

Naser Khader har indenfor de seneste år haft flere forskellige holdninger og partier end en gennemsnitsdansker har haft feriedage.

Apropos feriedage, så er der selvfølgeligt Khaders nuværende partiformand Lene Espersen som jeg ikke behøver sige mere om.

Lars Løkke er nærmest blevet en stående joke blandt internationale miljøfolk ovenpå hans håndtering af COP15.

Mette Frederiksen havde et standpunkt om forældre der satte deres børn i privatskoler lige indtil hun selv satte sit barn i privatskole.

Søren Pind mente at FN var en kaffeklub, lige indtil han kunne få en ministerpost og et samarbejde med FN.

Og så videre.

Birthe Rønns embedsførelse er ganske vist en skandale, men er hun grundlæggende meget mere inkompetent end de fleste af hendes kolleger?

De politikere som jeg respekterer, berettiget eller ej, er stort set alle “has beens” i dansk politik: Uffe Ellemann, Per Stig Møller og Mogens Lykketoft.

Hvad skal jeg, som almindelig borger, gøre for at højne kvaliteten i det udbud af politikere jeg har at vælge blandt?

Nogen forslag?

Fantastisk blogindlæg Krause. Helt fantastisk.
Lige i øjet.
Hvor er det tragisk.

Birthe Rønn Hornbech har desværre skrevet sit eget fuldt fortjente politiske eftermæle gennem sin højst besynderlige forvaltning af sit ministermandat.

@Thomas H Jensen

Jeg tror kloning må være svaret :-)

For jeg har fuld tiltro til, at der også gemmer sig en indre Birthe Rønn i oppositionens hovedaktører.

Hmmm…. Det virker godt nok, som om Birthe Rønn Hornbech er blevet sindssyg. Ud over kong Christian VII, findes der så fortilfælde i Danmark? Jeg mener, hvad siger Grundloven, at man skal gøre, hvis en minister er mere gal end normal? Kan den pågældende minister afsættes af en læge eller en psykiater? Eller er det kun statsministeren, der har den magt?

Integrationsminister Birthe Rønn Hornbech er ganske rigtigt ikke hvem som helst, og alene det er jo en kraftig udfordring for mange danskere. Det bør også huskes, at hun højst modvilligt påtog sig jobbet af ren og skær sur pligt og helst ville have været fri. Der er i det hele taget ikke grund til at tro, at BRH hører til taburetklæberne.

Jeg synes heller ikke, at der er grund til jorde BRH som det sker her, men det er vel en mordreaktion til de konservatives galimatias, der luftes med få dages mellemrum.

Men her skal det altså handle om Birthe Rønn Hornbech, og til skade for hende kom hun bl.a. til at stå med følgerne efter Metock-dommen, der vendte op og ned på praksis, og hvor hun utvivlsomt har lagt et solidt arbejde for at forhindre et nyt rykind, hvilket hidtil er mislykkedes. Eller lykkedes – alt efter hvordan man ser på det, og hvilke ønsker man har om at “åbne op” og øge danskernes forsørgerbyrde.

Der har været fodfejl, ja, og dem ville vi helst have undværet. Det er virkelig irriterende, at vi ustandselig skal høre om tests og eksamensopgaver, der er befængt med fejl, men integrationsministeriet er jo ikke ene om det.

Der er imidlertid ingen tvivl om, at det ministerium sidder i problemer til op over begge ører, og at Metock-dommen også har givet problemer for regeringen som helhed ift. støttepartiet, så hverdagen er sikkert problematisk.

Hvor det på forhånd var ventet, at BRH ville lægge en stor arbejdsindsats i ministeriet, hvilket hun også har gjort, var det måske undervurderet af Fogh, at hendes religiøse ståsted kunne vise sig at skygge for noget, der er alfa og omega i det ministerium. Nemlig at islam er meget mere end en religion.

Islam er gennemsyret af politik og har været det fra aller første færd, fordi islam blev udviklet som et styringsværktøj for en totalitær magthaver, der både var høvding, kriger, lovgiver, dommer og såmænd også deltog i den udøvende magt. Dette tror jeg ikke, at BRH har forstået, eller også har hun forstået det sent. I alle tilfælde synes jeg, at hun er dårligt hjulpet med PET, der fx har påduttet hende Abdul Wahid Petersen som rådgiver.

En minister er meget af afhængig af sine rådgivere og embedsmænd, og der er intet, der tyder på, at islams sande natur som ideologi er officielt erkendt hverken i ministeriet, regeringen, hos PET, politiet eller i oppositionen.

Så længe man ikke tør erkende dette faktum, og så længe overnationale instanser blander sig i dansk indvandringspolitik, kan jeg ikke forestille mig andet, end at det må være et helvede at være integrationsminister. Af samme grund tror jeg, at det kan blive svært at finde en arvtager til BRH.

Det er til at græde over, hvor præcis kommentaren er.

Birthe Rønn er et tragisk eksempel på menneskelig og politisk deroute.

Jeg tror, hun havde hjertet på rette sted, men virkeligheden har jordet hende og medført en hidtil uset kynisme i dansk politik.

Se i øvrigt nedenstående link:

http://www.youtube.com/watch?v=cCZAf4A6fYE

Det kan hun kun overleve, fordi nogle andre skal udnytte hende til en eller anden sag.

At BRH har udviklet sig sådan på så kort tid, uden at nogen omkring hende har skredet ind og stoppet hende, er uforståeligt.

Den Kvinde er en skamplet i Danmark og bør stilles for en rigsret!

Citat peter g: “For jeg har fuld tiltro til, at der også gemmer sig en indre Birthe Rønn i oppositionens hovedaktører.”

Nu nævner jeg jo også både Bondam og Mette Frederiksen ovenfor, og VKO’ere var de i hvert fald ikke da jeg sidst så efter.

Da de her “sager” oftest klæber sig til folk der har/får magt, er det så også naturligt, at der for tiden er mest fokus på den borgerlige blok, simpelthen fordi det nu engang er den der har tegnet dansk politik de sidste 10 år.

Men du har ganske sikkert ret i, at også venstrefløjen kan mønstre sine “Rønn Hornbech’er”.

Nu mener jeg dog også, at vi skal dømme politikere på deres handlinger og meninger og ikke på vores fordomme om dem, så jeg vil naivt holde fast i, at de er uskyldige indtil de viser noget andet.

Hvilket så bringer mig raskt videre til det jeg ser som det egentlige problem: Manglen på konsekvens.

Hvis De Radikale feks har den høje etik og moral de (som alle politikere) hævder at have, hvordan kan de så acceptere at Bondam fortsætter som borgmester efter det stunt han lavede efter kommunevalget? Hvordan kan S og SF støtte ham?

Og tilsvarende selvfølgeligt på den anden fløj: Da Gitte Seeberg og Pia Christmas møller forlod K var de mange der hævdede at de i hvert fald burde efterlade deres mandater til K. Men da Khader skiftede fra Nyliberal Alliance til K hørte vi ikke mange kommentarer af den slags.

Hvorfor kan vi ikke have nogle politikere der har samme etik og moral når de taler om både venner og fjender?

Det virkeligt frustrerende for mig er ikke at Birte Rønn er en klaphat.

Problemet er, at der er så mange klaphatte i dansk politik, at hun kan gemme sig i mængden.

Synes i øvrigt at det er forstemmende at flere debattører har så travlt med at skrive om islam at det skygger for der gennemgribende problem, som er at en minister – uanset om man er enig eller ej – egenhændigt gør op med en Dansk tradition for medinddragelse og god forvaltningsskik. Helliger målet virkelig midlet?

Dette kan ikke gentages nok! :o)

http://blog.salo.dk/#post45

Nå ja, her er det mest oppositionen og radikale socialdemokrater, der kalder sig konservative, som skriver her. Eller muslimer der kalder sig ved danske navne.

En ting, der er meget forfriskende hos BRH, er hendes manglende vilje til at lefle for journaister. Hun vil ikke stå på pinde for dem, og så må hun tage følgerne. Det har hun så gjort og får tæsk for det, og alle de små mennesker tæsker med.

Jeg gider heller ikke beskæftige mig med journalisternes endeløse snak og vrøvl om hinanden og ingenting og har af samme grund i flere år ikke haft et fjernsyn. Det sparer mig bl.a. for at komme til at lukke op for de stærkt manipulerede nyhedsudsendelser, og jeg har af samme grund heller ikke et nært forhold til alle det, der øjensynligt optager en stor del af befolkningen glødende: Erik og Anni, Reimar Bo, Stein Bagger, Rigmor Zobel, X-faktor og alle de andre pseudokendisser, som fylder udhængsskabene, og som det tilsyneladende er danskernes yndlíngsbeskæftigelse at glo på, når de ikke stiller krav, laver vrøvl, taler om sig selv og ikke mindst FØLER OG FORNEMMER. Det kan virkelige anbefales at afskaffe fladskærmen, som gennemsnitsdanskeren glor på mere end tre timer dagligt. Og hvor det mærkes, at de gør det.

Hov, jeg glemte de såkaldte eksperter, der sjældent siger noget, som ikke alle kan regne ud.

Alle I forargede, se jer selv i spejlet.

“Alle I forargede, se jer selv i spejlet”.

Lige over.

Birthe Rønn er klart vokset med opgaven og er en af VK bedste og skarpe ministre til at forvalte regeringens valgte politik. Om man så er enig i den valgte politik, er en anden sag.

Men det er indlysende, at de mange politiske journalister og snakkende kommentatorer, der i sin tid forventede, at hun personligt skulle optræde som anstændighedens bolværk mod DF, er blevet slemt skuffede.

Derfor er Niels Krauses hævntogt helt efter bogen. For en hævn i journalistikverdenen går ud på at hidse sig op over en eller anden perifer handlings- eller procedurefejl.

Selv om det i virkeligheden er den valgte politik, at utilfredsheden bunder i.

Niels Krause udtrykker meget sigende sin utilfredshed med, at ‘Dansk Folkeparti har krammet på hende’.

Kære Niels Krause-Kjær: Birthe Rønn har vel sin frie vilje til at gå, hvis hun er uenig i den førte politik. Hvad skulle hun dog have i klemme? Eller hvorfor skulle hun overhovedet lade andre ‘have krammet’ på sig?

Marina Just, det kaldes for paranoia, når man ser Muslimer overalt inkl. i folks ganske almindelige navne!

Jeg er skam ikke spor forarget på jer. Jeg synes blot, at det er synd for jer, at I sidder der og glor på al det underlødige, når der er så mange dejlige ting, man kan tage sig til.

Skønt det vedkommer jo ikke mig, jeg ville bare gerne være fri for at se al det vrøvl, som jeg får smidt i hovedet, når jeg står i kø i mit supermarked og læser om, at “Alexandra taler ud”, “Anni taler ud”, “Erik taler ud” …. fortsæt selv listen med dødkedelige kendisser.

Nu vil jeg ud i sommeraftenen og kan ikke forestille mig, at jeg har flere kommentarer.

Hehe – det er altid sjovt, når lov og orden flokken ligefrem propagerer for, at en minister fortolker loven og forvaltningsskik efter eget forgodtbefindende. Altså så længe det passer i deres kram, for ellers vil hyleriet jo ingen ende tage.

Mvh

En oppositionel radikalt socialdemokratisk muslim i konservativ forklædning, skrivende incognito på en blog i den velkendte sosse-sprøjte Berlingske.

Birthe Rønn Hornbech kalder indfødsretsprøven for en tipskupon, (Urban 14.062010) fordi man har 33% chance for at svare korrekt på hvert spørgsmål. Aha. Hvad hun dog glemmer at fortælle (eller så er hun elendig til sandsynlighedsregning), er at hvis man sætter kryds på må og få, så er chancen for at bestå 32 ud af 40 spørgsmål
0.00000000161936% eller 1 ud af 617527912.

Dette skal sammenholdes med sandsynligheden for at få 7 rigtige i Lotto, hvilket er omtrent 74 gange større, 0,0000001197938% eller 1 ud af 8347677.

Uden at have statistisk grundlag, så vover jeg dog alligevel påstå, at sandsynligheden for at Birthe Rønn bliver minister ved næste valg er 0%

@Martin Salo
15. juni 2010 kl. 18:18

Korrekt. Bertel Haarder foretog den samme regnefejl engang som undervisningsminister;-)

Sært, at Løkke ikke benyttede rokaden til at få Rønn til at gå på pansion med trut og fanfare frem for at kvæle hende langsomt.

@Marina Just
15. juni 2010 kl. 18:08
Før du går helt i selvsving over at være den eneste nulevende dansker, der har et liv, så er der altså væsentlig forskel på at kendisserne kører deres liv ud i kloakken med narko og skilsmisser i forhold til, at en minister med MAGT gør det med andres liv.

Birthe Rønn kan, med sin komplette amatøroptræden, medvirke til at andre mennesker dør. Det er alvor – selv når solen skinner udenfor.

@Per Frederiksen: “Birthe Rønn er et tragisk eksempel på menneskelig og politisk deroute.”
Per Frederiksen er et tragikomisk eksempel på den godtænkede stupiditets triumf over sund fornuft. Når Danmark bliver regeret fra moskeer, vil han nok beklage sin egen kulturelle deroute, når han ligger med måsen i vejret 5 gange om dagen; tvangsmæssigt!

Krause
Det er en meget præcis kommentar.

Måske har BRH det problem at hendes integritet og hendes religiøsitet ikke rigtig kan enes.

Det ser også ud til at Margrethe Vestagers dømmekraft lider skade under hendes hang til religion.

Særligt blev det afsløret da hun afslog muligheden for at omdøbe kristendomskundskab til religionsundervisning.

Det er tankevækkende hvordan religiøsitet også ofte medfører en overbevisning om eget bedreværd.

“Birthe Rønn kan (…) medvirke til at andre mennesker dør.”

Det lader til, at I er for tykke i hovederne til at forstå, at fru Rønn Hornbech følte sig presset til at tage jobbet og gerne ville have været fri for det, fordi hun netop har et liv ved siden af politik. Hun er et ansvarligt pligtmenneske, og den slags hænger efterhånden ikke mere på træerne.

I kan selv på mange måder bidrage til, at nogen dør, og det er ikke fru Rønn Hornbechs ansvar, at økonomiske snyltere fosser til landet og bliver hængende i asylcentre efter udvisning, selv om de for deres børns skyld burde få sig et liv et andet sted.

I der sidder her og skriver en stor del af døgnet lever vel sagtens af, hvad andre producerer, og I skulle være de sidste til at øge andres forsørgerbyrde. I synes uden forståelse for, at grænsen er ved at være overskredet, og at en dame som Birthe Rønn Hornbech også skal tage hensyn til landets fremtid.

Sidst jeg hørte om en test af den omdiskuterede slags, havde folk en måned til at forberede sig til den, og der var oven i købet udgivet en lille bog til forberedelsen, der indeholdt alle svarene og var særdeles pædagogisk og let læst. Der var meget lidt tekst på siderne.

Men hvis man ikke har gidet at lære sproget og at læse, kniber det selvfølgelig. Dem der kunne læse og lavede vrøvl var bare vant til at brokke sig, man hører jo aldrig andret, og det kommer i hvert fald til at koste mange liv, vær sikker på det. Det har allerede kostet liv.

Kære alle I som kan li’ Niels Krause-Kjær’s klumme om
“Tilfældet Birthe Rønn” blot dette: Det syn’s mig som
om man ikke har læst Birthe Rønn Hornbech’s forskellige
udsagn i den ånd i hvilken de er blevet udtalt: Læs dog
et par af hendes fortrinlige bøger og man forstår
straks at altfor mange misforstår Birthe Rønn Hornbech.

Dines Bjørner

Niels Krause-Kjær

Hvor lang tid vil du blive ved med at spille den her plade? Allerede da hun blev udnævnt som minister sagde du i “Jersild og Spin”, at nu er hendes høje moral færdig!

Jeg synes faktisk ikke Birthes moral er faldet særlig meget, hvis man sammenligner med din, således som den kommer til udtryk i dit journalistiske arbejde:

1) du inviterer folk i studiet som fremsætter udokumenterede rygter om en af dine medblogger og statsministeren

2) Du inviterer Ole Sohn i studiet uden, at du konfronterer ham med DDR’s forbrydelser eller bringer indslag med ofre herfra

3) endelig kommer du med injurierende udtalelser om at personer går for anvendelse af vold (Lars Hedegaard)

Ovenstående indlæg er en ommer og det næste bør hedde: “Tilfældet Krause-Kjær”

Af en eller anden uransagelig grund virker har du en personlig vendetta mod Birthe Rønn??

Gå til en psykolog og få det ordnet og ta’ efteruddannelse i journalistik så du igen kan begynde at se nøgternt og kritisk på “virkeligheden”

@Frederik Persen
15. juni 2010 kl. 18:52 og Th. Pedersen
15. juni 2010 kl. 19:05

BØH!!!

Bare rolig, det var ikke en muslim..

Forventer I et lødigt svar på jeres indlæg??

Marina Just, du har da vist også en skrue løs! ;-)

Marina Just og Dan Christensen kunne jo, inden rygmarvsreaktionen går helt over gevind prøve at finde blot én faktuel fejl i NKKs udmærkede indlæg.

Lad os se på status hidtil blandt kommentarerne fra de brave riddere og ridderinder som kom til undsætning for Danmarks tilsyneladende eneste bolværk mod de invaderende horder:

1 x personangreb på NKK
1 x “I forstår ikke BRH”
1 x hun er ikke selv ansvarlig for sin egen gøren og laden
1 x danmark vil blive regeret fra moskeer
1 x enkeltstående periferfejl
1 x det er journalisterne som hævner sig
1 x det er EU’s skyld
1 x “hun er det sidste bolværk”

Intet af ovenstående forholder sig på nogen måde til kardinalpunkterne i blogejerens oplæg. Har I overhoved fattet dem? Det er ikke at der bliver begået fejl, men det er den kære ministers reaktion på fejl og tilbagemeldinger og kritik, som er i særklasse.

Dines Bjørner.

Du har ret, men det får du aldrig din målgruppe til at godtage, for enten læser de ikke bøger eller også vil de ikke overbevises om noget andet. For de VED, og der er ikke plads til tvivl i deres verden.

Et godt eksempel på en bog, der ville overraske mange, er debatbogen “På livet løs” (2004), hvor Birthe Rønn Hornbech udtaler sig langt mere liberalt om muslimske indvandrere end medforfatteren den folkekære tidligere (?)radikale Lise Nørgaard, der får slynget nogle ordentlige salver ud. Du ved godt, hvad jeg mener, når jeg skriver liberalt, men ordet er desværre at af dem, der i vide kredse bliver fuldstændig misforstået og af nogle forveksles med metoderne i Saxo bank.

Du vrøvler peter g.

God kronik af Krause Kjær!

Sikke en deroute Birthe “ingen kommentarer” Rønn er kommet på, efter hun er blevet minister.

For fem år siden – dengang Rønns popularitet var på det højeste og hun stod for borgerlig anstændighed og at værne om retsstaten – ønskede 80% af alle læserne på en førende morgenavis at se hende som statsminister.

Sikke et trist eftermæle damen i dag i stedet er ved at sikre sig!

@Th. Pedersen

Der kører CSI på Kanal 5 lige nu. De har en god motto: “The evidence doesn’t lie” :-)

Godt indlæg NKK.

Noget af det bedste du har lavet her på Berlingske. Det er skrevet rigtig godt.

At jeg er 100% enig gør det jo kun endnu bedre at læse.
Det er mig en gåde, hvordan Birthe Rønn er sunket så dybt, og ligger så meget i med DF, at der ingen vej tilbage er.
Mage til hykleri er vist endnu ikke set i nyere dansk politik.

Mange af kommentarerne nævner Birthe Røn Hornbech’s såkaldte kristendom – helt ærligt, hvis der er noget om kristendommen, så er hun da den første, der ryger til Helvede ved sin død. Personligt tror jeg dog ikke på, at der i det hele taget findes et Helvede efter døden. Så hun slipper nok med skrækken! ;-)

Hans Nielsen
Din vurdering af, og forventning til NKK`s redigering af udsendelser på P1, er skudt helt ved siden af! Tværtimod var NKK endog særdeles vedholdende og konfronterende overfor Ole Sohn. Dine psykoinfantile betragtninger vedrørende NKK`s ovenstående indlæg, fortjener ikke nyderligere kommentarer.

Lars Jacobsen
Anders Fogh lod ministrene sidde – fordi han vidste – at en ministerrokade kun er indrømmelse af skyld eller fejl og mangler.

Ingen ministerrokade ingen indrømmelse af fejl.

Når Anders Fogh altid sagde at der ikke er noget at komme efter – var det fordi journalisterne ikke skulle have et ben at gnave af eller et spind at spinde.
Jorunalisterne blev overladt til selv at grave – og det gider de jo ikke.

Gad vide, om Niels Krause-Kjær gør sig tanker om, hvilket publikum han tiltrækker?

Det synes i dag at være en velbevaret hemmelighed, hvad Det konservative Folkeparti står for, og hvilken mennesker man mener at tiltrække. Hvis man overhovedet har tænkt.

Det er i hvert fald ikke de samme mennesker, som partiet tidligere har betragtet som sin målgruppe. Nærmere en hybrid mellem de radikale og socialkammeraterne tilsat muslimsk jammer som en ovenfor var inde på.

Mon ikke snart der ryger en procent mere af i meningsmålingerne, når historierne om Lenes og Brians badbroer genoptages og mikses med Khaders påstand om, at Wilders vil brænde hollandske moskéer af. For slet ikke at tale om Lene Espersens forslag om at tage influenza-vaccinen fra de ældre, og Bendt Bendtesn forslag om også at tage deres folkepension, hvis de ikke har soldet alting op. Og sladderen den går. Ingen gider tilsyneladende at tænke sig om.

@Zeki sadist: “For fem år siden – dengang Rønns popularitet var på det højeste og hun stod for borgerlig anstændighed “. Vi har fattet det: borgerlig anstændighed = fri indvandring til kristenhaderne. Hvor må det være dejligt at have patent på anstændigheden !

Så overtog bodegaholdet endnu en blog.
God nedtur…

Personligt stemmer jeg liberal alliance, men et valgløfte om at stille Birthe Rønn Hornbech for en rigsret ville dog få mig til at overveje at stemme på oppositionen hvis det var den der kom med et sådant valgløfte.
Det er så nok også det eneste der ville kunne få mig til at lade være med at stemme liberal alliance, da den nuværende betonsocialiske VKO regering har sendt dansk økonomi mod afgrunden og det eneste parti der forsøger at få lavet de nødvendige økonomiske reformer for at redde landet fra statsbankerotten er Liberal Alliance

Hej Per Frederiksen,

Det er bl.a. Salo og Kris Andersen du mener, ikke? “Så overtog bodegaholdet endnu en blog.
God nedtur…”. Men Salo spiser Frolich, han drikker ikke bajer. Han ytrer sig ofte á la “galpe-galpe…” osv.

Inden statsbankarotten, som Villy nok skal sørge for, og som jeg næsten glæder mig til efter emre end 50 års hykleri fra det kommunistiske udhængerparti, må bagmandspolitiet tage en tørn med Saxo bank om hvidvaskning af penge og de andre kæltringestreger.

Morgenavisen Jyllands-Posten har den sidste uge dagligt haft nogle sider om Saxo banks meritter, den ene værre end den anden, f.eks. historien om den hjerneskadede unge pige, hvis erstatsning fra en ulykke banken lokkede hende til at satse på et projekt, hvor hun tabte hver en klink.

Som de fleste ved, er Saxo Bank Liberal Alliances livline, det sørgede Naser Khader for.

Et meget præcist og samtidig enkelt og tydeligt indlæg, Niels Krause Kjær.

Birhe Rønn Hornbech lader ikke ytringer fra advokater, læger, eksperter, organisationer, sine ”politiske modstandere”, præster, m.fl. ”tælle” på nogen måde. Det er sådan, en diktator har det bedst og nemmest og hendes evindelige ”ingen kommentarer” er en fantastisk helle og flugtmulighed og diktatorens bedste våben. At hun så ovenikøbet har været i stand til også, at TRUE dem der udtrykker sig kritisk mod hende og regeringens dispositioner får det hele til at ligne noget der udspiller sig i en bananstat. Meget uvirkeligt.

Faktisk temmelig fantastisk at en minister i 2010 kan komme afsted med at være en diktator i en dansk regering. Lige så fantastisk er det, at BRH, Integrationsministeriet og regeringen uden problemer har fået lov at tvangsdeportere afviste irakiske asylansøgere til verdens farligste land Irak. Selv en anmeldelse for tortur har BRH tilsyneladende været i stand til at undgå får konsekvenser. Er anmeldelsen mon ”forsvundet”?

http://politiken.dk/indland/article769610.ece

Th. Pedersen m.fl.: Let’s keep the eye on the ball…Saxo Bank og dens alliance med de liberale kan vi tage en anden gang.
og nu vi er ved bolden: Efter min opfattelse handler det her overhovedet ikke om muslimer og indvandring – det handler om forvaltning og hvordan magten opfører sig. Det med muslimerne kan vi også tage en anden god gang…

Rettelse:

Let’s keep the eye on the WOMAN …

Det er ironisk ment, for her på bloggen handler det altid om personerfnidder, aldrig om politik …

Personfnidder, mente jeg …

Niels P.: Nogle gange smelter bold og kvinde sammen. Det her, det er politik, så det basker.

Det kan dog umuligt overraske nogen at Liberal Alliance bliver støttet af en bank som Saxo Bank.
Hvad dælen er pointen i at nævne det?? Som LO støtter S og SF.

NKK, lad os få en kommentar om Liberal Alliance og dens støtter. Der er efter min mening super fin balance mellem LAs ideologi og de støtter de “vælger” (kan få?!?). Men jeg tror jeg er i mindretal her.

Niels Krause-Kjær

Du må have misforstået noget. Jeg har skam bolden i mit synsfelt hele tiden, og jeg synes, at det er et tegn på mod, at fru Rønn Hornbech ikke lader sig hundse rundt af journalisters idiotiske spørgsmål tidligt og silde, selv om mange af dem optræder, som om det er dem, der bestemmer her i landet.

Jeg ville ønske, at der var flere af hendes karat, så at ministrene fik mere fred til deres arbejde. Men sandheden er vel, at de fleste ministre er vilde med at optræde på tv med al deres tomsnak, som vi formodes at lytte andægtigt til. Som David Gress skrev på en anden blog i går eller forgår, lyser det langt væk, hvor uvidende de er (citeret efter hukommelsen), og vi er ikke alle så nøjsomme, at vi finder det tilstrækkeligt.

Sært at du ikke fandt det nødvendigt at henvende dig direkte til en af dem, der sviner os andre til og giver dig ret.

Jeg har skrevet, hvad jeg ønskede, og opgivet at finde ud af, hvad de konservative står for. Mine konservative venner og ditto familie stemmer ikke mere konservativt, og de bor i det samme kvarter, som du gør og deromkring og har sådan set gjort det i flere generationer. For dem er Lene Espersens parti ikke konservativt, men det kommer næppe som en overraskelse.

@Niels Krause-Kjær

Politik handler om magt.

Genopfrisk Machiavelli …

Rønn bruger magten. Ligesom Socialdemokraterne vil bruge den, hvis danskerne giver dem den. Det er der intet odiøst i.

Rønns modstandere er jo selv ikke særlig fine i kanten.

Der er Seidenfaden og hans politiske parti Politiken. Der er de autonome. Og alle deres tvivlsomme metoder.

Den forhenværende integrationsminister var jo udsat for et brandattentat.

Jeg forstår slet ikke, at Rønn skal vurderes på den kunstneriske udførelse. Det er resultatet som gælder.

OK, måske er hun en bulldog. Men det var Churchill også. Og hellere det end alternativet

Niels Krause-Kjær: “Nogle gange smelter bold og kvinde sammen.”

Fordi en kvinde er rund, giver det ikke én lov til at sparke til hende.

At tilskuerne her på lægterne er under lavmålet må man acceptere, men at manden, som giver bolden op, også er det, har jeg det sværere med at acceptere.

Godnat

@Niels P

Så du ser ikke noget problem i, at ministeren jager lovændringer igennem, med en høringstid som reelt er svundet ind til ingenting?

Dette har ikke noget med hendes partifarve at gøre, men med den normale process, hvis hensigt vel er bl.a. at hindre helt uforudsete effekter.

Nu har vi fået knivloven. På BRHs område har vi fået et gennemsyn af udlændingeloven, der bl.a. medfører, at danske krigsveteraner bliver skåret i støtte, fordi de var udstationeret i udlandet for længe.

Høringssvar skal imødegå den slags jaskeri – altså hvis man gider at få dem, og at lytte til dem. Synes du virkeligt, at dette er “resultater” man kan være stolt af? Og en minister som ryger helt i flindt og derpå går i baglås, når man påpeger den slags? Dette er ikke brug af magt men misbrug.

Egentlig er det lissom med Lene Espersen – når hun toner frem står der Mallorca over det hele.

Birthe Rønn har med sin facon og handlinger smidt alt over bord – jeg ser en skamløs/uforskammet gammel bitter kvinde der har smidt al troværdighed over bord. Hun er i den grad uinteressant, for man kan hendes trivielle alle-kan-bare skride-plade udenad.

Måske er den sidste interessante detalje for hendes vedkommende, hvorledes hun kombinerer benhård Krarup/Langballe dogmatik med det “frisind” Venstre engang selv sagde de repræsenterede – men det har selvfølgelig ikke noget med bloggen at gøre – så det lader vi ligge.

Martin Salo

Der kan selvfølgelig gøres grin med Birthe Rønn ved at postulere noget forvrøvlet sandsynlighedsregning i dit indslag af 15. juni 2010 kl. 18:18.

Med din typiske venstredrejede umodenhed kan man vel heller ikke forvente andet.

Det er lidt sent nu, men umiddelbart ser det ud til, at du kun har regnet ud, hvad sandsynligheden er for at få netop 32 rigtige ud af 40 spørgsmål, hvis man sætter kryds på må og få. Men man består vel også, hvis man gar 33 eller 34 rigtige?

Nå, spøg til side. Min uenighed med dig går på de præmisser, som du opstiller for dit regnestykke:

For selv om der er 33% chance for rigtigt svar ved en 1 X 2 tipskamp, så er det tilladt at bruge sin viden, f.eks. om at det ene hold er bedre end det andet.

Og vinder favoritterne som ventet, så er det jo slet ikke svært at tippe 13 rigtige.

Modsat fodboldkampe, hvor er en vis risiko for, at det dårligste hold går hen og vinder, så er det alene et spørgsmål om at tilegne sig tilstrækkelig viden ved en danskprøve for at bestå. Og tilegnelse af viden er jo formålet med prøven.

Så derfor bør man hellere vurdere prøven således:

En halvdårlig elev kender måske ikke svarene på hver fjerde spørgsmål, dvs. eleven kender de 30 svar og gætter på må og få de sidste 10 svar.

I det tilfælde skal eleven gætte mindst 2 rigtige for at få i alt 32 rigtige og dermed bestå. Og sandsynligheden for at gætte mindst 2 rigtige ud af de sidste 10 svar er hele 90%. Der er altså 90% sandsynlighed for at bestå, selvom vedkommende ikke kan svare på hvert fjerde spørgsmål.

Det typiske billede er dog at kun ca. 15% består prøven. Det svarer til, at de kun kender svarene på 24 af spørgsmålene og gætter på må og få resten.

Det er altså ikke de store krav, der stilles med den prøve, og det sidste kan alt for nemt reddes hjem gennem gæt på må for få.

ikke retfærdighedssans, men selvretfærdighedssans. Desværre

Kære Birthe Rønn Hornbech !
Det ikke kun glæder mig at se opleve og høre et menneske der i den grad arbejder for at tilgodese alle skrevne og udskrevne Danske, Europæiske og internationale love og rettigheder og derudover have en national menneskelig og politisk forståelse.

BRH du manøvrerer i en skærgård af overfladiske -underholdningsnarkomaner – hvor hårdt arbejde er ukendt og man har leflet for fænomener som Kylle, Pylle og Rylle for Ny Alliance nu er der så ikke mere at hente i forherligelse af disse fænomener, men nu er det tilfældigvis vældigt tilfredsstillende at trække nogle fagligt velfunderede og seriøse politikere ned i dyndet.
Tak fordi du ikke bruger din tid på NKK`s populisme jeg glæder mig til næste gang du får tid til at medvirke i et program der går i dybden omkring dine politiske handlinger.
Lad dig ikke forstyrre af “pøbelen” og sidst, men ikke mindst gør ikke os, der elsker seriøsitet, kede af det ved at bakke ud af dit ministerkontor; for der er pt. ingen der kan gøre det bedre end dig.

Beskrivelsen af BRH er såmænd ganske præcis. Hun opfører sig som enevældig – ikke enevældig politiker, for hun fører ikke politik, men som enevældig embedsmand, dvs. villigt embedsmandsredskab for politikerne i Dansk Folkeparti. Hun tier og gør hvad hun får besked på.

Det, der undrer mig, er, at journalisterne (inkl. NK-K) nøjes med lidt sure opstød. Hvor er den fjerde magt henne? Hvor er den kritik, der kunne føre til noget? Hvorfor finder journalisterne sig i denne arrogante magtfuldkommenhed? En blog med de rigtige meninger forslår altså ikke til noget.

RØDE LEJESVENDE FØR og NU

Under besættelsen havde DR en lejesvend der gik fjendens ærinde, han hed Gunner NU-Hansen. I dag har vi en såkaldt folkelig DR vært, der også går fjendens ærinde, han hedder Krause-Kjær.

Dette at vi (Vesten, Danmark) er i krig mod muslimerne synes ikke at strejfe fjolsets tankesæt.
Derfor også her en stor ros og tak til Birte Rønn der formår, så at sige at skide på de pro-muslimske journalister. Især dem fra DR.

Kære Arne

Du aner INTET …absolut INTET om Sandsynlighedsregning!!

Og nu var det jo Rønn-Hornbech selv der bragte Sandsynlighedsregningen på banen…og talte om ‘det rene gæt’…og heller ikke hun anede tilsyneladende en SKID om denne matematiske disciplin!

Få dine skolepenge igen!

Og jo…hun ER udemokratisk og på grænsen til lovbrydende (Forvaltningsloven)…lige som Hjorten…og DET er det bloggen handler om!

Hvis Krause-Kjær en dag skulle få lyst til at samle sine kommentarer på denne blog, må “Tilfældet Birthe Rønn” være en oplagt kandidat.
Hvis man – som undertegnede – tidligere respekterede Hornbech for selvstændige og principfaste markeringer om borgernes retsstilling, har det været ekstra deprimerende at følge hendes politisk-moralske deroute, Var hun kun et blålys, hvis drivkraft var ønsket om politisk synlighed? Nu er hun nærmest blevet billedet på det, Carsten Jensen har omtalt som “borgerskabet, der rådner indefra”.
V og K trænger til en periode på oppositionsbænkene. Tid til at få rystet posen og udvikle politikertyper, som det er muligt at respektere.

Læs og begrund:

http://blog.salo.dk/#post87

Beskrivelen af BRH stemmer fint med den som et tidl. V-folketingsmedlem gav af “fruen” inden hun blev minister

Tilbage i 2003 ( Spørgsmålstegn kan være 2004 sommer/juli), bad Birte Rønn Hornbech statsministeren, om at fortælle DF om magtens tredeling. Den anmodning kom efter, at Højesteret havde lavet en dom som gik DF imod. Såvidt jeg husker var det sagen om en Fru Sandbæk som havde kaldt Kjærsgaard/ DF noget som de så var blevet sure over. Da dommen gik partiet imod kaldte de dommen politisk, lidt i stil med det vi så om dommen omkring Bent Jensen og Jørgen Draghsdal. Der kom naturligvis ikke noget ud af det, Anders Fogh valgte at ignorere anmodningen, men bare det at hun sagde som hun gjorde, fik hun en høj stjerne hos mig.( Jeg har aldrig stemt borgerlig, men derfor kan man stadig have respekt for modparten)
Derfor glædede det mig da Anders Fogh udnævnte hende til Minister, men jeg er ligesom mange andre blevet skuffet.
Og tilsidst et spørgsmål, hvorfor skulle der gå en uge for hun ændrede sit oprindelige standpunkt, eller ihvertfald tilnærmelsevist ændrde det?

Man kunne selvfølgelig også læne sig tilbage ig skide det hele et stykke; og feks. overlade hele området til skrige-Frederiksen eller automatpiloten Sass.

Rønn er squnte ufejlbarlig, men den slagmark hun har ansvaret for, -som konstant tilflydes med viden om, hvordan det skal gøres, -fra gråhårede alfahanner med hestehale, -er vel i grunden den største/sværeste ministerielle opgave p.t.

Økonomi kan der regnes på og bringes til forandring umiddelbart. Hvis man altså ikke er fuld af løgn og varm luft.

Niels Krause-Kjær er ikke glad ved Dansk Folkeparti – det er hans sag.
Men kunne han dog ikke bare holde sig til fakta.

Regeringen har sine planer, som de lægger frem for partierne i Folketinget i håb om at skaffe et flertal, som kan bære dem igennem til de nødvendige 90 mandater.

Fair nok.

Men de andre partier i Folketinget har også deres planer til løsning af allehånde problemer.
Så når VK kommer til Dansk Folkeparti med deres foreslag, er det vel redeligt, at DF i bytte for støtten får gennemført deres politik ?

Men det er måske grundlæggende Niels Krause-Kjær´s holdning.
Dansk Folkepartis indflydelse er for stor efter hans mening.

NKK – spot on! Adskillige af BRHs kolleger kunne med samme ret ristes på din blog. Cheers, Frank

Niels Krause-Kjær er du ved at skifte stue. Er i gang med at gardere sig i det politiske univers. Huslejen skal jo også betales efter næste valg.

Slynger om sig med gætterier og postulater og fremstiller direktøren for Nordisk Råd Jan-Erik Enestam og direktøren for Institut for Menneskerettigheder Jonas Christoffersen som helt forfulgte uskyldigheder.

Artiklen er en gang hykleri og grov manipulation med perfide undertoner.

Martin Salo

Din link til dig selv er bare en gentagelse af din forvrøvlede brug af matematik ovenfor. Så det er et forventeligt ikke-svar på min kommentar.

Jeg ved godt, at det er en dyd på venstrefløjen at dyrke uvidenhed og skiller nogen sig ud, skal de kanøfles, jf. MARTIN F’s kommentar.

Derfor forudsætter du i din beregning, at folk går fuldkommen forudsætningsløs op til danskprøven og gætter sig frem på må og få.

Men total uvidenhed er ikke det, der er pointen i kritikken af tipskupon-agtige triple choice-prøve.

Pointen er, at eleven selvfølgelig har en vis viden og derfor kan svare rigtigt på en del af spørgsmålene.

Men da der er mulighed for at gætte på må og få på resten af spørgsmålene, er der en ret stor sandsynlighed for at bestå alligevel.

Jeg har som eksempel angivet, at der er 90% chance for at bestå, hvis man gætter hvert fjerde svar på må og få, men ellers svarer rigtigt på resten.

Analogien til tipskuponen kan opstilles således, at du forudsætter ‘sypigetips’, hvor uvidenhed netop er en dyd for at score den store gevinst.

Jeg forudsætter derimod det, der svarer til systemtips, hvor viden rent faktisk bruges til at opnå flest rigtige, vel vidende at gevinsten er minimal, hvis alle favoritterne vinder.

Det burde ikke være så svært at forstå forskellen og dermed kritikken af danskprøven:

At der er alt for stor sandsynlighed for at bestå, hvis man gætter sig frem for den relativt store andel af spørgsmål, hvor man ellers er helt eller delvis blank.

Det er klart, at den egentlige kritik af BRH går på, at hun svigtede forventningen om, at hun skulle optræde som anstændighedens bolværk mod DF.

Det med Enestam og Jonas Christoffersen er bare noget fis, som bruges som dæk-kritik.

BRH er lagt i politisk benlås af Peter Skårup og Pia Kjærsgaard. Hun er samtidig sat på en bunden opgave af statsministeren, som består i at følge DF i tykt og tyndt på udlændingeområdet. Så er der ikke meget vrøvl med det parti på de andre områder.
Jeg er sikker på, at BRH hver aften, når hun falder om i dynerne beder Vorherre om tilgivelse for endnu en dag at have handlet efter DF´s ordre og imod en samvittighed, hun vel stadig har i behold. Hun beder også om tilgivelse for den skade hun hver dag, laver på folkestyret og de institutioner, som er sat til at holde magten i ørerne.
Pressen gider hun ikke tale med. Ingen kommentarer er det mest almindelige, og siger hun endelig noget, er hun vrissen og sur og bruger mere tid på at fortælle, at ingen har fattet en klap end at fortælle og forklare lidt om, hvad der er substans i sagen.
DF elsker hende for hun er deres papegøje, og derfor bliver hun siddende, og hun skaber nogenlunde ro om udlændingepolitikken, fordi DF får hvad de vil have.

Se, det var kloge ord af hr. Asger Manø 16. juni 2010 kl. 08:19; men derfor kunne jeg nu alligevel godt tænke mig at blive medlem af fr. Birthe Rønn Hornbechs tipsklub :-)

Vist tid til ny opdatering af de ædle ridderes og ridderinders synspunkter, siden i går kl 19:36:

1 x NKK gør ikke sit job om indpisker for liste K ordentligt
1 x Liste K har en anden målgruppe end før
1 x BRH har grimme modstandere
1 x BRH skal vurderes på resultater [kan vi høre Espersen i horisonten med "resultater"?]
1 x BRH er et matematisk tipsgeni, så der … !
1 x Mother Theresa move over, her kommer BRH
1 x NKK er et promuslimsk fjols
1 x selvforsvar mod alfahanner
1 x BRH er blevet til et ikke-bolværk mod DF
1 x kritikken er noget fis [dette er vel mest velunderbyggede argument jeg har set hidtil :-]

Der er bemærkelsesværdigt nok stadig ingen, der tager til genmæle mod NKK’s punkter om en magtfuldkommen minister der direkte truer kritikere og har indført en helt egenrådig måde at behandle lovgivningsarbejdet på.

I øvrigt er jeg helt enig med Asger Manø
16. juni 2010 kl. 08:19 .

Samtidigt må jeg dog bemærke, at i kraft af regeringsmedlemmernes musketered, så smitter denne Cruella de Villes DF’ske omgang med magtens mekanismer af på hele regeringen.

P.S. til hr. Peter G: Der er svar til dig nederst ovre på hr. Naser Khaders blog.

@peter g

Jeg kan bestemt ikke anbefale dig til hvervet som referent. Ligesom jeg ikke kan anbefale NKK som seriøs blogger om dansk politik.

Men som flabede skribenter tager I prisen …

Sagen er enkel:

Bulldog er sat til at passe hønsefarmen Danmark.

Rævene fra hhv. Menneskerettighedsinstituttet, Nordisk Råd, partiet Politiken, De Radikale, de autonome etc. får en blodtud.

Så længe det går ud over rævene, who cares?

Hvis det gik ud over hønsene, var det en anden sag.

@Niels P

Du glemte lige at nævne Udlændingeservice, hvis indsigelser og bemærkninger også blev ignoreret. Så BRH kæmper også mod Udlændingeservice? Og du synes tydeligvis ikke, at der er noget galt her?

@John Ulrich Poulsen

Tak – har læst det og skal nok vende tilbage senere.

Glemte hr Niels P i sin opregning 16. juni 2010 kl. 09:26 ikke også AGF?

@John Ulrich Poulsen

AGF?

Har Rønn også trådt dem over pusselankerne? Det er nok derfor, at de må rykke ned i 1. division.

Men den store AGF-fan Kjeld Holm er da blevet udnævnt til formand for IMR …

Jeg tror at Birthe Røn er en klog kone , sådan inderst inde.
Hun har bare fået rollen som den hvide klovn på
udlændingeområdet der har alt for mange bedrevidende auguster og Kloge Åger .
Det er sædvane at politikerne forsvarer deres
embedsmænd uanset fejl og forseelser.
Det er det der burde gøres op med, den egentlige politiske substans synes umiddelbart ret ringe.

Der var en gang, hvor du var en spændende journalist.
Det er helt forbi.
Radioudsendelser som mikrofonholder for pladespillere som Ole Sohn.
Ligegyldige udsendelser, og nu parret med perfide slappe totalt afslørende dumheds angreb på en person, med citater fra Politiken.
Måske er der en plads ledig der, efter Thøger.
Jeg forstår hvorfor udsendelserne er skåret ned med en time.
Måske skulle det helt fjernes, og samtidig beskære det skriftlige

Igen, igen starter et ulækkert personangreb på Krauses blog. Med Politiken som backing group.

Velbekomme.

Citat Niels P: “Så længe det går ud over rævene, who cares? Hvis det gik ud over hønsene, var det en anden sag.”

Så dit argument er seriøst, at så længe du får det som du vil have det, er du fløjtende ligeglad med detaljer som form, etik, moral og folkestyre?

Flot så. Skal vi ikke bare afskaffe demokratiet og hvert fjerde år bede Niels P om at nedsætte en regering der passer til Danmarks behov?

Prøv dog at forstå det. Demokratiet blev afskaffet med Lissabontraktaten.

I dag er det ikke-folkevalgte, der fungerer som overnationale magthavere i et embedsmandsdiktatur, der ganske vist ikke direkte har noget at gøre med den europæiske menneskeretsdomstol, men domstolenes magthavere/dommere optræder mere og mere politisk og understøtter dermed i realiteten EU-styret. Dette er fru Rønn Hornbechs arbejdsbetingelser, og hun er bestemt ikke at misunde.

En forstående og hjertelig hilsen til fru Rønn Hornbech, hvis hun mod forventning skulle komme forbi. Billig journalistspin giver jeg ikke en døjt for.

Det er vel hverken nyt at Rønn Hornbech kan være lidt firkantet, eller at Krause-Kjær syntes det er forfærdeligt at hun ikke vil sagsbehandle i pressen.

Nej, det er ikke noget nyt.

Til glæde for NKK og alle de gode mennesker her på bloggen poster jeg et billede, der viser hvordan fru Rønn Hornbech og vi andre onde undermennesker vil blive rendt over ende, hvis det står til Europas politisk korrekte hære.

Dette er Europas fremtid, mine damer og herrer. Ud med Dannebrog og ind med Afrikas og Asiens fødselsoverskud.

http://hodja.wordpress.com/2010/06/13/gl%c3%a6d-dig-til-den-r%c3%b8de-regerings-indvandringspolitik/#comments

En overset fejl i samme test spørgsmål (som ministeren påstår har et oplagt svar) er at Nordisk Råd i praksis samordner nordisk EU politik selvom det talte som forkerte at bekræfte. Google Nordisk Råd og EU. Straks ser man både formandens og Fogh’s taler i Nordisk Råd i høj grad fokusere på dette.

Det hele begyndte at gå ned ad bakke efter den der TV-fiasko hvor hun ikke sagde noget i flere minutter…

Jeg syntes engang, Birthe Rønn Hornbech var en borgerlig politiker med sine meningers mod – en man kunne stole på altid sagde sin mening uden at tage hensyn til det én gang vedtagne i Venstre el. andre steder. Det var dengang. Jeg syntes, hun var en spændende kvinde, og jeg læste derfor hendes erindringsbog “Fra krigsbarn til folkevalgt”. I den bruger hun en del spalteplads på at redegøre for, hvorfor hun aldrig skulle være minister.
Ak ja, havde hun bare holdt fast i det, så var hun gået over i historien som en beundret politiker – og ikke som en tragedie, der kunne hedde: “En respektabel politikers undergang”.

Torsten Mandal.

Det er lodret forkert. Flere af Nordisk Råds medlemmer er ikke medlemmer af EU, og om de nogensinde bliver det, ved vi ikke. I Norge svinger tilslutningen til en optagelse op og ned. Island betragter EU som en mulig økonomisk redning men er ellers ikke interesseret.

Nordisk Råd er i mange år blevet beskrevet af kendere som en middagsklub uden betydning. Man skal være meget romantisk for ikke at få øje på, at rådets sessioner ofte har givet plads for hate speech mod Danmark, hvor de øvrige landes repræsentanter har fremhævet deres egne holdninger til indvandring på dansk bekostning.

Især Norge har ført sig stærkt frem, og det kunne jeg sagtens underbygge med henvisninger til taler. Men det korte af det lange er, at rådet længe har været uden væsentlig betydning og udpræget har støttet ræverød og selvgod udenrigspolitik. Fogh var i perioder af EU-behagesyge langt ovre det røde felt.

Disse forhold har danske journalister blæst på, og danske politikere har ladet som om de var døve og blinde. De fleste vælgere ved intet om det.

Til Th. Pedersen
Jeg skrev ”i praksis” var det EU-samordnene, og har en EU strategi (et af tre punkter på rådsforkvindens tale i 2010. Fogh holdt en tale i rådet om planerne for sit EU formandskab. Søg på måden jeg nævnte. Det afgørende hér er at svaret ikke er indlysende som ministeren påstod.

(til hr. Th. Pedersen) Men hvorfor f….. skulle fr. Birthe Rønn Hornbech så i det hele taget hale det dér tåbelige spørgsmål om Nordisk Råd ombord i indfødsretsprøven?

Pas nu på det hér ikke rygtes over hele verden. Selv tyskerne vil nok trække på smilebåndet.

Går det an for en sjælden gangs skyld her i disse hellige spalter at tillade sig at citere Politikens lyse hovede hr. Ole Rasmussen?

“INTEGRATIONSNYDT

Disintegrationsminister Birthe Rønn Hornbech oplyser, at spørgsmålet om, hvad Nordisk Råd laver, nu er fjernet fra den danske indfødsretsprøve:

“Det viste sig, at der heller ikke var nogen her i ministeriet eller i regeringen, der kunne svare på spørgsmålet, så nu har vi valgt at erstatte det med et fodboldspørgsmål«, siger hun.”.

Arne Jensen:

Hvis du nu læste hvad BRH siger!

“Som det er idag, er indfødsretsprøven en tipskupon. Hvis man overhovedet ikke har læst på lektien, har man 33% chance for at bevare hvert spørsgsmål korrekt, selvom man har otte fejl ud af 40 svar”.

Bemærk. Hun siger OVERHOVEDET IKKE. Dvs. man har med andre ord ingen forudsætninger for at svare rigtigt. Det rene gætværk. Så det er ikke noget forvrøvlet at bringe formlen p(x) = (n! / (X! * (n-X)!) *p^X * (1-p)^(n-X) på banen.

Du skrev i øvrigt, at man også kan svare rigtigt på 33 eller 34 for at bestå. Det er korrekt. Men sandsynligheden for det er ENDNU mindre.

@Martin Salo

Jamen hvis chancen for at svare helt tilfældigt men rigtigt på et spørgsmål er 1/3, og dermed er chancen for at tippe 13 rigtige helt tilfældigt ligeledes 1/3, så hvis man blot gør det 3 gange, så er chancen for at tippe 13 rigtige garanteret: 1/3+ 1/3 + 1/3 = 1 ! Viola!

Og derfor er vi en nation af tipsmillionærer! :-)

(En lettere lemfældig omgang med sandsynlighedsregning, inspireret af ministeren, kan være blevet anvendt i ovenstående.)

Morten Mandal.

Jeg ved ærlig talt ikke, hvad du mener og opgiver derfor at svare dig.

John Ulrich Poulsen

Jeg vælger at se bort fra al det fnidderfnadderom BRH, som denne blogtråd har sendt i omløb. Nedenfor er et link til en artikel, hvor jeg finder, at hun udtaler sig såre fornuftigt og helt på linie med de holdninger, hun altid har stået for. Hun repræsenterer i bund og grund det Venstre, som Anders Fogh svigtede, og som Lars Løkke indtil videre har haft svært ved at tage hensyn til, fordi han lod sig så hårdt dressere af Fogh.

Hvis Løkke vil gøre sig håb om at overleve næste valg som regeringschef, er han i det mindste nødt til at gå tilbage til rødderne i eget parti. Hvad de konservative står for blæser i vinden, og denne usolide overfladiskhed bliver formodentlig afgørende for Løkke, selv hvis han bliver klogere på sit eget bagland.

Ovenfor beskyldes Birthe Rønn Hornbech for at være blevet DF’s puddel, og det har ikke noget med virkeligheden at gøre. Hun er en rigtig Venstre løvinde eller bulldog, og det er hun også nødt til at være på den post. Det er det, hun er blevet udset til og modvilligt påtog sig.

En integrationsminister skal ikke dele julegaver ud, hun skal ikke leve op til alle de små menneskers behov for god mavefornemmelse og journalisters behov for selvhævdelse. Hun skal bidrage til at regere, og som Machiavelli og i øvrigt også Johs. Sløk skrev, skal regenter ikke være moralske forbilleder men opnå resultater.

Jeg tror, at det vil blive sværere at bestå indfødsretsprøven, hvis den indrettes efter de retningslinier, som BRH kunne ønske. For så skal folk til at tænke selv i stedet for at krydse af. I det hele taget tror jeg, at der vil blive ballade, hvad man end gør, fordi nogen altid gerne vil fremhæve deres egen empati samt godhed overfor indvandrere, og dette er en nem og billig måde at gøre det på.

Det undrer mig virkelig, at du forestiller dig, at ministeren selv har valgt spørgsmålene i prøven. Den slags skal hun bestemt ikke bruge sin tid på, det har hun masser af embedsmænd til at klare, og de har sikkert indkaldt “eksperter”, som har bidraget. Men ministeren skal tage skraldet, hvis noget kikser.

(til hr. Th, Pedersen) Det er afgjort ædelt at ville ride i kamp med fr. Birthe Rønn Hornbechs farver på sit skjold.

Jo, jeg havde havde vel egentlig forestillet mig, at ministeren personligt ville have gennemset sit ministeriums indfødsretsprøve, før den var blevet forelagt prøvedeltagerne.

Særligt svær var prøven jo ikke. Jeg ville have gættet på, at fr. Birthe Rønn Hornbech ville have kunnet klare den fejlfrit på under to minutter og ville have tilladt sig syrligt at bemærke, at der i øvrigt var en mindre uklarhed i spørgsmål 27; men at ministeriets indfødsretsprøve i denne henseende kun delte skæbne med videnstesten til optagelsesprøven på Journalisthøjskolen for så vidt angik dennes misforståede spørgsmål om de skatteudskrivende myndigheder i Danmark.

Imidlertid fylder det mig med temmelig dyb bekymring, når fr. Birthe Rønn Hornbech offentligt udstiller sit afgrundsdybe ukendskab til ganske almindelig sandsynlighedsberegning. Hun skal i hvert fald næppe se frem til en givtig retrætepost hos Danske Spil A/S (oprindeligt Dansk Tipstjeneste), før hun har været på gymnasialt grundkursus.

Kære Niels Krause-Kjær

Jeg har nu læst din blogtekst igennem et par gange, og er nået til den konklusion, at kernen i din aversion mod Birthe Rønn Hornbechs regeringsførelse er, at hun udviser “grove eksempler på magtarrogance og despekt for det samtalende folkestyre”.
Jeg kan så håbe på, at du som “magtmenneske” er til at få i tale.
Har du overvejet, om hendes fyldige replik til Jonas Christoffersen overhovedet er berettiget, om manden rent faktisk er ude i et politisk/ideologisk ærinde? Dette er dog en nærliggende mulighed, eftersom menneskerettigseksperterne oftest optræder som en slags præsteskab for menneskerettighederne.

M.h.t. fejlen i indfødretsprøven viderekolporterer du ukritisk påstanden om, at mindst 15 skulle være dumpet af denne grund.
Har du overvejet, at enhver, på et sådant multiple choice skema, véd, at kun et af svarene er det rigtige, og at dette kun kunne være “at rådgive parlamentet” – og at BRH af den grund – og ganske forståeligt – ikke gad svare på sådanne forudsigelige forargede tåbeligheder?
Jeg er sandt for dyden ikke altid enig med BRH,
men din indstilling til hende og hendes embedsførelse, er mildelst talt småtskårent, og kan kun bunde i en politisk og meningsmæssig forskel mellem hende og dig.
Med journalistisk nøgterenhed har det intet at skaffe.

Venlig hilsen

Søren Farup

Martin Salo

Den viste formel skriver du noget uelegant, da binomialkoefficienten ikke behøves at blive skrevet fuldt ud med fakulteter. Men jeg husker den da godt fra engang i gymnasiet for mange år siden. Men det har overhovedet ingen relevans at gengive den i en debat. Skørt!

Ja, hvad siger BRH:

“Som det er idag, er indfødsretsprøven en tipskupon. Hvis man overhovedet ikke har læst på lektien, har man 33% chance for at bevare hvert spørgsmål korrekt, selvom man har otte fejl ud af 40 svar”.

Udsagnet er 100% korrekt. For HVERT spørgsmål har man 33% chance for at besvare korrekt, hvis man er helt blank og ikke har læst på lektien. Korrekt. Og man kan svare op til 8 forkert for ikke at bestå. Korrekt.

Det forvrøvlede fra din side er at bruge en formel ud i det absurde til bevidst mistolkning i ond hensigt for at lave maksimal tilsvining af et helt hverdagsagtigt politisk udsagn fra en politiker, der forvalter en politik, du er imod.

Sagen er, at enhvert menneske kan tolkes ud i det mest absurde, hvis man i ond tro går efter at misforstå og fejltolke vedkommende.

Derimod er almindelig og konstruktiv tænkning i den konkrete situation, at det er en selvfølgelighed at forvente, at en elev ikke går til en prøve bare for at gætte 100 % tilfældigt igennem alle spørgsmålene.

Men med triple choice-metoden bliver det relativt nemmere at gætte rigtigt på de spørgsmål, hvor man er helt blank og slet ikke har læst på lektien.

Det bliver endda så nemt, at der er 90% chance for at bestå, hvis man gætter hvert fjerde svar på må og få, men ellers svarer rigtigt på resten.

Det er jo ikke meningen, at satsning på rent gætteri overhovedet skal indgå som en parameter i en prøve om viden. Det gør den latterlig i alles øjne.

Og det er netop det, som BRH fremhæver med, at man kan være fuldkommen uvidende og så alligevel have 33% chance for at svare rigtigt på HVERT enkelt spørgsmål. Det burde ikke være så svært at forstå.

Søren Farup: BRH har magt. Det har jeg ikke. Netop fordi, hun har magt, så er bemærkningerne om, at Institut for Menneskerettigheder er vedtaget ved lov og på den årlige finanslov så grov en trussel, at den heldigvis savner lignende eksempler fra ministre.
Magtarrogance er næsten det værste, der kan ramme en minister eller en regering. Jeg forstår sådan set godt, at BRH kan være irriteret over medier og journalister. Jeg har sådan set også respekt for, at man ikke er følgagtig, siger tingene direkte og indimellem også siger fra overfor journalister/medier. Det kunne politikere med fordel gøre lidt oftere. I tilfældet BRH er det gået alt for vidt. Hun er nødt til at gå i dialog med det samfund hun er en del af, og de borgere, som hun er med til at regere over. At mange af hendes gerninger og måder at agere på så står i markant kontrast til de skåltaler om demokrati og folkestyre, hun rejste rundt med før hun blev minister er så blot kilde til yderligere undren.
Det her har intet med muslimer, udlændinge, flygtninge eller den slags at gøre. Det handler om forvaltning og magtudøvelse.

@Arne Jensen

Jeg formoder du har forsynet dig med de 3 tipskuponer nødvendige til at sikre 13 rigtige? Når man kan gætte 32 rigtigt, så må det jo immervæk være nemmere med 13 :-)

Og hvis du synes ovenstående er irrelevant vrøvl, så er jeg tilfældigvis helt enig. For når der foreligger 40 spørgsmål med 3 svar hvert, så kan en abe i snit svare på 1/3 del af dem rigtigt ved at pege på hvert helt tilfældigt, altså 12 rigtige svar i snit. Og så mangler aben blot 20 spørgsmål til at kunne blive dansk statsborger – nemt nok, hvis jeg har forstået ministerens ræsonnement korrekt.

Jeg kan meget let forestille mig den ulidelig bærme af journalister og alskens offentligt finansierede rettighedsgrupper og kommentatorer, der konstant og på enhver måde forsøger at finde fejl, fælder, misfortolke og tilsvine helt ned petitesserne og ud i galskaben.

Småligt og ondskabsfuldt vendes og drejes hvert ord og hver sætning dag ud og dag ind for at finde en angrebsvinkel.

Det må være fordi, at man ikke kan argumentere normalt for sin egen politiske sag, at man forfalder til al den uanstændige ondskab.

Det er en særlig adfærd, der karakteriserer menneskerettighedsfolk.

Se nu bare, at BRHs sætning om 33% får en eller anden fidus til at bruge formler ud i det absurde for at få ram på hende.

Sikken et cirkus.

@Arne Jensen

Når en minister vover sig ud i noget fuldstændigt vrøvl, så er det ikke urimeligt at nogen påpeger det.

Multiple-choice er en anerkendt metode brugt i mange lande, til at måle folks kundskaber på. Og der er INTET tilfældigt over resultatet – det er derfor, at antallet af spørgsmål er nøje afstemt med chancen for at besvare hvert enkelt rigtigt ved et tilfælde.

Hvis du ikke forstår ovenstående argument, så gør det ikke argumentet mindre gyldigt, men det forbliver blot uforståeligt for dig selv.

At ministeren lægger røgslør ud, så er det hendes helt egen gerning, som hun fortjener høvl for.

Peter g

Ministerens ræsonnement skal ikke tolkes ud i det absurde. Det er alene at påpege problemet med triple choice-svar, at gætteri kan blive en parameter ved test af netop viden, hvilket jo slet ikke giver mening.

Det er kun såkaldte uvidende ‘sypiger’, der gætter tilfældigt på tipskuponen. Enhver anden inddrager sin viden. Hvis Manchester United skal spille mod Døllefjeldemusse, har man da lov til at bruge hovedet.

Men i andre tilfælde, hvor der er mere ligeværdige modstandere, så kan et tilfældigt gæt være det bedste bud.

Problemet opstår, når sådanne helt tilfældige gæt, viser sig at være tungen på vægtskålen. Det er problemet med danskprøven.

“Og der er INTET tilfældigt over resultatet – det er derfor, at antallet af spørgsmål er nøje afstemt med chancen for at besvare hvert enkelt rigtigt ved et tilfælde.”

Din argument et ikke uforståeligt, men lodret forkert. Der er ikke indbygget den forudsætning i prøven.

Hvis du alligevel insisterer, så giv os et link til den påstand, så vi kan splitte argumenterne ad en gang for alle.

Ellers spilder du folks tid med selvopfunden løgn og latin.

@Arne Jensen

Du får det sidste ord.

Jeg opgiver denne kamp (og af ren venlighed uden at fortælle hvorfor) :-)

peter g

Det ville jeg sandelig også gøre, hvis jeg var dig.

Roger over and out.

John Ulrich Poulsen

Birthe Rønn Hornbech er sikkert enten gammel- eller nysproglig student og har aldrig lært sandsynlighedsberegning. Jeg tror slet ikke, at man dengang havde matematik på de sproglige gymnasieuddannelser.

Sikken en cirkus!

Se om de såkaldt uafhængige udfald: http://da.wikipedia.org/wiki/Sandsynlighedsregning eller endnu bedre: begynd straks at spille lotto sammen med fr. Birthe Rønn Hornbech.

Hvis du ikke er blevet millionær i morgen, må du godt stemme på kommunisterne næste gang :-)

Efter min mening er bemærkningen om tipskuponen fuldstændig uskyldig og skal ikke tages for mere, end den er. Her er der blevet gjort alt for meget ud af den.

Som jeg ser det, indeholdt dagens avis flere uhyggelige nyheder, der havde fortjent helt anderledes interesse. Den ene handler om, at vores udenrigsminister følger EU og dermed lægger op til mere spanking af Israel. Læs Jyllands-Postens leder, der ganske træffende og med enkle ord beretter om forholdene. Den voksende antisemitisme.

Den anden nyhed er de hadeklubber, der skyder op på mindre fashionabelt niveau i blogsfæren, og som handler om at kue, ødelægge og tæske andre mennesker. Nu er børnene også med i den ækle sport.

Niels Krause-Kjær og Naser Khader har ligeledes bidraget på det sidste.

Internettet er en gave, men mange misbruger den, og det bør vi alle være opmærksomme på.

Jeg har bestemt også en betydelig svaghed for fr. Birthe Rønn Hornbech. Hun minder mig meget om min afdøde mor, som heller aldrig var villig til at bøje sig for selv de mest indlysende kendsgerninger og som hellere ville tåle sin families aldeles nådesløse spot end nogensinde indrømme, at hun muligvis tog fejl.

Th. Pedersen nævner han ikke forstod ikke hvad “Morten” Mandal skrev, så jeg prøver igen. Jeg skrev først at det var i “PRAKSIS” at Nordisk Råd samordnede EU politik (nogle gange) som man kan finde eksempler på hvis man søger på internettet på den måde jeg angav. Derfor er der også en overset delvis fejl i det spørgsmål ministeren påstod var indlysende hvad der skulle svares på. To forkerte spørgsmål ud af tre!

Kære Niels Krause-Kjær

Tak fordi du ulejligede dig med et svar. Det er sandelig ikke hverdagskost, at blogholdere ulejliger sig med at overveje selv nok så lødige kommentarer.
Du skriver beskedent, at du ikke har magt. Du lagde sikkert mærke til, at jeg satte magtmenneske i citationstegn, idet jeg jo nok er klar over, at du ikke er i besiddelse af en formel politisk magt, men som du ved, er du som mediemenneske en del af “den fjerde statsmagt” – og den er slet ikke ubetydelig.
Men som det engang er blevet udtrykt, så er der heldigvis ofte stor forskel på den offentlige mening – og den offentliggjorte mening.
Over indholdet af denne blog, har du i hvert fald en vis magt og indflydelse.

Nu til det egentlige:
Din påstand om, at hendes trusler overfor Institut for Menneskerettigheder er eksempelløs, stiller jeg mig tvivlende overfor.
Toppolitikere er i mine øjne oftest ganske skrupelløse, såfremt de ønsker en sag fremmet.
Hvad du imidlertid efter min mening burde forholde dig til, er om Jonas Christoffersen rent faktisk har ageret som politiker eller som juridisk ekspert i menneskeretsspørgsmål.
Såfremt det første er tilfældet, er det kun rimeligt, at ministeren gør utvetydigt opmærksom på det, og også på, at det kan få konsekvenser for instituttet, hvis de i almindelighed opfatter deres opgave på den måde.

(Selv er jeg ikke i tvivl om, at menneskerettighedsfortalere har endog meget vanskeligt ved at adskille deres optagethed af menneskerettighederne fra en juridisk vurdering af dem – og det er ganske forståeligt, idet dette dokument ikke er til at adskille fra en politisk/ideologisk programerklæring.)

Så skriver du, at det “intet har med muslimer …..” .
I mit lille indlæg nævnte jeg det da heller ikke med et ord.
Hvad jeg prøvede at gøre opmærksom på var, at forsøget på at problematisere den “forkerte” svarmulighed ved indfødsretsprøven, kun kan opfattes som en “fjendtlig” politisk handling, baseret på det der så populært betegnes som “flueknepperi”.

At 15 ikke har fået indfødsret på grund af en fejlformulering, som ikke på nogen måde kunne hindre et oplyst svar, er absolut meningsløst, og BRH burde have afvist det som sådan.
Har de femten undladt at svare på spørgsmålet, eller har de svaret forkert på en af de åbenlyst forkerte svarmuligheder?
Logisk set må der iøvrigt også være mennesker, der har bestået prøven, uagtet de har afkrydset feltet i blinde, men har afkrydset rigtigt – disse skulle så have været dumpet?

Jeg deler ikke din bedømmelse af BRH som en dårlig minister der ikke kan fordrage samtalen med sine medborgere, men ser hende på mange måder som en forfriskende modvægt til de mange åndløse journalister og politiske kandestøbere.

Jeg lytter iøvrigt gerne til dit, for det meste, udmærkede radioprogram, og betragter dig som et engageret og i det store hele fordomsfrit menneske, med hvem det giver mening at føre en samtale.

Venlige hilsner

Søren Farup

John Ulrich Poulsen

Lad os ikke være smålige overfor vore levende eller døde mødre, der ofte har set længere, end vi gjorde.

Arne Jensen:

Jeg kan konstatere, at du intet aner om sandsynlighedsregning.

Punktum.

.

Arne Jensen:

Jeg vil gerne bede dig om at redegøre det fejlagtige i dete:

p(x) = (n! / (X! * (n-X)!) *p^X * (1-p)^(n-X)

Kan du det??

dete = dette

> Søren Farup.
Du hænger dig tilsyneladende i en enkelt detalje (Jonas Christensen) Jeg bemærker, at NKK tydeligt skriver, at dette IKKE er en enlig svale, men blot én af en lang række forhold, der alle peger i retning af en minister, der opfatter sig selv som uangribelig og magtfuldkommen og endvidere på enhver tænkelig måde søger at minimere andre sagkyndiges mulighed for at få indflydelse på loves udformning. Især det sidste er jo i direkte modstrid med årtiers måde at drive politik på. Vi har jo på de sidste set adskillige eksempler på, hvad det betyder, når love jaskes igennem, knivloven blot nævnt som ét eksempel.
Desværre har i hvert fald jeg en opfattelse af, at netop denne regering foretrækker, at mest muligt foretages i “ly af mørket” så at sige og i hvert fald i videst mulig omfang uden for meningmands mulighed for at følge med. Et eksempel er, da kalendere blev lukket for aktindsigt.
Det er i al enkelhed essensen af NKKs indlæg.
Og til nu har jeg stadig til gode at få påvist den første faktuelle fejl i indlægget.

@Lars Mortensen

Du kommer med et helt urimeligt og svinsk personangreb på den hårdarbejdende regering, som hver dag arbejder hårdt på at holde diverse horder fra dørene, som blot sniger sig ind i løbet af nattens mulm og mørke (altså horderne, ikke dørene), så det er klart, soleklart, at det også er mørklagt, bogstaveligt og i sagens natur, hvad regeringen gør som modsvar, og naturligvis ikke ønsker at journalister skulle forfølge dem, når de holder den velfortjente hvile på syvendedagen eller på Mallorca, eller hvor de nu gør den slags, og du har i øvrigt glemt at citere fra Djævlens Håndbog, a.k.a. Politikens ATS, så hele din argumentation falder fra hinanden og er blot typisk spind fra det samfundsundergravende caffe-latte segment! :-)

> Peter G.: :-)

Tag en tudekiks peter g!

Drop dog den indfødsretsprøve og erstat den med en lodtrækning og så kan DF få lov at bestemme hvor mange lodder, der skal trækkes, de kan endda få lov at udføre den og trække et nyt lod når de ikke bryder sig om navnet…

Nå, jeg kan ikke mindes at have set BRH på TV i mindst et år, nogen der har set hende for nylig?

Kære Lars Mortensen

Niels Krause-Kjær fremhæver 3 forhold i sin blogtekst:

1. Indfødsretsprøven
2. Institut for Menneskerettigheder
3. Lægeerklæringer

Man må have lov at gå ud fra, at, om han havde registreret andre ligeså graverende forhold, ville disse være blevet nævnt i oplægget.
Af han kommentar til mig fremgår vist nok, at særlig “truslen” overfor IFM, er det afgørende bevis på ministerens magtbrynde.

Jeg kunne have lyst til at spørge, om ikke den fyldige artikel fra BRH´s hånd kan opfattes som opfordring til dialog med Jonas Christoffersen?
Som jurist med en god sag, må det dog være en let lille øvelse, at tilbagevise ministerens alvorlige anklager mod ham og instituttet.

NKK vil muligvis hævde, at når JC således er blevet banket på plads, så er det klart, at han stikker piben ind.
Men ærligt talt, er det ikke lidt sølle?

Venlige hilsner

Søren Farup

@Søren Farup

Nu må NKK vist ikke citere ATS-tillægget Politiken, uden at sætte sit gode ry på spil i disse spalter (og så kan du klandre Berlingske for ikke at have bragt den nedestående information), men jeg selv har heldigvis ikke noget ry at tage vare på, så her et lille citat:

“På alle lovforslag, som Birthe Rønn har fremsat fra september 2009 til februar i år, har der været under 15 dages høringsfrist.”

(fra http://politiken.dk/debat/ledere/article934279.ece )

For at være “fast og fair” så har jeg ikke undersøgt, om de andre ministre over- eller undergår BRH i høringsfrister. Jeg har mine anelser, den hidtidige kvalitetslovgivning taget i betragtning, men ingen beviser.

Kære peter g og Lars Krause-Kjær

Jeg var lige inde på dit link peter g.
Efter at have læst det, linkede jeg videre til Politiken:
“Voldsom kritik af ny udlændingelov” – hvor bladet citerer fra Berlingske Tidende.

Således lyder udtalelsen fra den juridiske ekspert i menneskerettigheder Jonas Christoffersen:
“Store grupper af udlændinge har ikke mulighed for at opfylde kravene.
Det skader integrationen, når guleroden, -at få permanent ophold i Danmark bliver illusorisk.
Så vil færre udlændinge lægge sig i selen for at blive integreret.”

Mon Birthe Røn Hornbech har en pointe – eller hva?

Venlige hilsner

Søren Farup

@Niels Krause-Kjær

Du har peget på nogle specifikke forhold, og det er egentligt fint nok. Men forargelsen preller jo helt af teflonregeringen, og det er jo ikke første gang de jasker noget igennem.

Hvis vi får en ny farve på regeringen, så varer det sikkert ikke længe inden “vægtige grunde” fører til nøjagtigt det samme. Stolte danske traditioner, som stænkklaploven, skal vel holdes i hævd af nogen.

I øvrigt bærer folketingsmedlemmerne, altså de som stemmer for sjusket lovgivning, også en del af ansvaret. Uden deres stemmer – intet lovsjusk. Og således er den nuværende opposition ganske medansvarlig for mangt og meget.

Så, ganske som Thomas H Jensen også spurgte længere oppe, hvad kan vi gøre? Måske skulle man tage selveste Birthe Rønns eget forslag op (altså det fra 1997, se første indlæg) om et retssikkerhedsministerium? Sikke travlt de ville få !

Or maybe not. Kan lige se overskrifterne: “Retssikerhedsministerium haster lovforslag igennem” :-)

“Det skader integrationen, når guleroden, -at få permanent ophold i Danmark bliver illusorisk.
Så vil færre udlændinge lægge sig i selen for at blive integreret.”
Mon Birthe Røn Hornbech har en pointe – eller hva?”
I princippet handler bloggen ikke om, hvorvidt BRH har en pointe. Var hun i øvrigt sikker på at have den, burde det jo intet betyde at give anstændige høringsfrister, svare på spørgsmål etc., og det er det, som bloggen handler om, altså hvorvidt BRH respekterer det folkestyre, som hun er “tjener” (minister for.

Kære Lars Mortensen

Nej – bloggen handler om, hvorvidt Birthe Rønn Hornbech udviser magtbrynde og ser stort på “det samtalende folkestyre”.
Jeg kan ikke med min bedste vilje få øje på magtbrynde ved den omstændighed, at ministeren i en længere argumenterende artikel påpeger, at de, der skal rådgive regeringen om juridiske aspekter ved en bestemt lovgivning, i stedet har travlt med at hyppe deres politiske kartofler.
Heller ikke når hun gør opmærksom på, at dette ikke er hvad folketinget har bevilget penge til.
Hvorledes skulle hun ellers have taklet situationen?

Venlige hilsner

Søren Farup

@Lars Mortensen

Tiøren er lige faldet for mig.

Nu har Danmark jo langt om længe udkonkurreret Sverige, i lovgivning om stort set hvad som helst. Så det gælder jo helt åbenlyst om at beholde førertrøjen – vi er jo genetisk forpligtet til at være Foregangslandet – og hvordan skulle man kunne det, hvis man tænkte sig om? De folkevalgtes produktivitet ville blive nedsat (målt i kilogram lovgivning per år per snude), antallet af nye kreative love ville falde og hinsidan ville indhente os og til sidst vinde!

Set i det lys, go Birthe go! :-)

@Søren Farup

Ministerens opgave er at påse, at lovgivningen gennemføres på det bedst mulige grundlag, og således at alle interessenterne bliver hørt. Intet hindrer mininsteren i at være uenig med de bemærkninger og indsigelser hun evt. modtager – hun står jo for en eller anden poltisk opfattelse – og derpå ignorere dem (som hun vist har for vane).

Men at bruge tekniske kneb til at slippe for modspil, fx ved at krympe høringstiden til et umuligt minimum, eller at forsøge at true opponenterne eller svine dem til så de holder mund – den slags hører til i diktaturstater. Det er ligegyldigt, at hun ikke kan lide de ting hun hører – hun får penge for at lytte til dem uanset.

Kære peter g

Jeg slår fast: Det er ikke Institut for Menneskerettigheders opgave at politisere – men i stedet at rådgive om det juridiske.
De kan ønske sig mere tid til dette arbejde, men er den, uvist af hvilken grund, ikke til rådighed, har de at gøre det så godt de kan.
Dette er vilkårene – og det er tillige deres levebrød!

Venlige hilsner

Søren Farup

@Søren Farup

Jeg er ikke helt uenig med dig. Dog lige med den undtagelse, at hvis ministeren selv gør deres arbejde helt umuligt, så er det ministeren der skal klandres og ikke instituttet.

Desværre er det jo ikke første gang at den slags sker. Regeringen har jo en del gange nedsat en eller anden kommission, og derpå smidt fagfolkenes input væk. Fx vedr. den kriminelle lavalder, hvor regeringen fuldstændigt ignorerede sin egen kommissions anbefalinger.

Alt i alt, de er ved at få indført en besyndelig form for skindemokrati, hvor man tromler revl og krat igennem med 90 stemmer hver gang. Så jo, at et flertal vinder er en del af det demokratiske set-up, men ikke hvis flertallet bruger sit flertal til gang på gang tryne resten. Og “flertal” garanterer kun flertal, ikke at beslutningen er rigtig, eller retfærdig, eller noget som helst andet.

Bevares, oppositionen har tit stemt med på regeringens ævl (fordi det så populært ud, da DF jo stemte for det), men det er kun et vidnesbyrd om oppositionens kvalitet. Det kommende valg er for mig et valg mellem pest og kolera.

@Søren Farup

Missede lige det vidunderlige ord “politisere”. Det betyder jo i regeringens terminologi at sige hvad somhelst som ikke passer i regeringens kram. Og på den led så er jeg da glad for at instituttet taler fra leveren – så er ansvaret helt entydigt placeret på ministerens bord.

@peter g

Valget for os andre står mellem VKO på den ene side og pest(S) og kolera(SF) på den anden side.

Hvis S-SF kommer til magten, skal vi nok få genindført de lange høringsperioder, som du og NKK sukker efter. Så skal vi nok få genindført de såkaldte eksperter og smagsdommere med al deres socialistiske og kulturradikale ævl. Så er vi tilbage til tiden før systemskiftet 2001. Fuck, hvor bliver det ulideligt at høre på de folkefjendske smagsdommere!

@Niels P

Tjah – livet ville være meget nemmere hvis man bare fik en idé om morgenen, og tromlede den igennem Tinget om eftermiddagen.

Eller egentligt, why bother? Når man er født med de helt rigtige ideer, så er de jo rigtige per definition, og så er al det andet jo spild af tid, ikke sandt? :-)

Ja, hold da op, vi er fri for smagsdommere. Kun to eksempler, men de må da være rigeligt til at påvise, at du slet ikke har blot det mindste ret: “Finansminister Claus Hjort Frederiksen har således måttet oplyse til Folketingets Finansudvalg, at Lomborg over en tiårig periode fra 2002 til 2012 vil have modtaget ikke mindre end 138 millioner kr. fra staten.”
Det er allerede næsten glemt, men det var Orienterings medarbejder Jesper Tynell, som sidste år modtog Cavling-prisen for en hel serie af programmer, som afslørede “hvordan daværende beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen og hans ministerium brød loven, bestilte misvisende tal, slettede belastende dokumenter og vildledte Folketinget”, som det hed i begrundelsen for prisen.
Kun i Danmark i disse år kan en minister slippe afsted med direkte kriminel adfærd uden at det får følger – andet end for den, som afslører forbrydelserne. Lidt forenklet sagt, så er Per Stig Møller Danmarks svar på Berlusconi og Dansk Folkeparti er officielt vores nye smagsdommere – desværre med en elendig smag.

Kun godt 1 måned efter regeringen kom til magten offentliggjorde den 11. januar 2002 en liste på 103 råd og nævn der skulle nedlægges.

Siden har regeringen oprettet nye råd og nævn, og indsat sine egne folk i disse og på tunge statslige poster. Dagbladet Information lavede på basis af opgørelser fra regeringen i december 2004 en opgørelse der viste, at 19 ud af 22 nybesatte poster med et årligt vederlag på over 50.000 kr. var gået til personer “med et kendt politisk ståsted til højre for midten”. Det gælder bl.a.:

- Statsminister Anders Fogh Rasmussens personlige ven, formanden for Den liberale Erhvervsklub Fritz Schur Junior. Som formand for bestyrelsen i Post Danmark A/S og Rådet for Teknologi og Innovation modtager han et årligt honorar på 420.000 kr. Poster han er blevet tildelt siden VKO regeringen kom til. Schur udmærker desuden sig ved at være den største indsamler af kampagnemidler til Venstre.
- Formandsposten i Dansk Tipstjeneste (240.000 kroner om året) er gået til Niels Oluf Kyed, mangeårig hovedkasserer i Venstre.
Formandsposten i Center om Information og Rådgivning om Internationale Uddannelses- og Samarbejdsaktiviteter (75.000 kroner om året) er tildelt Venstres EU parlamentariker Anne E. Jensen.
Også borgerlige folk som tidligere udenrigsminister Uffe Ellemann-Jensen (V), tidligere finansminister Henning Dyremose (K) (nu formand for Danmarks Eksportråd), direktør og tidligere leder af Venstres sekretariat på Christiansborg Ane Arnth Jensen, tidligere folketingsmedlem Pernille Sams (K), nuværende folketingsmedlem Ulrik Kragh (V) og borgmester Hans Toft (K) har fået tildelt offentlige poster af regeringen.
Lige fra Dansk Folkeparti til SF falder der knubbede ord om denne udvikling. Næstformand for Dansk Folkeparti, Peter Skaarup siger, at regeringen åbenbart bevæger sig i retning af, at folk for at få velbetalte hverv “skal have partibogen i orden”.
Når man er så magtfuldkommen, så behøver man skam ikke smagsdommere, eller havd?

@Lars Mortensen

Nu må du ikke udstille din ukendskab til newspeak :-)

“Smagsdommere” er jo dem Fogh gik i kamp med i sin tid i 2001. Og det er medlemmer af alskens råd og nævn og købte eksperter, som var valgt af den forudgående regering. Det øjeblik disse mennesker bliver erstattet af “egne”(i alle de nye nævn og råd som Fogh & Co har skabt) så er de ikke længere smagsdommere (eller “købte politiserende eksperter”) men fagfolk , som enhver fornuftig regering har brug for, for at kunne spørge til råds. Så der ! :-)

Helt uden om dette, så mener jeg at Lomborg faktisk havde en del fornuftige synspunkter, som desværre fortabte sig i den ideologiske sump. Hans grundlæggende cost/benefit/priorities tankegang er faktisk noget regeringen kunne og burde lære noget af.

>Peter: Du får din anden velfortjente ;-) i dag!

> Peter. Et enkelt lille spørgsmål trænger sig på: Når nu AFR i sin visdom erstattede de skumle smagsdommere fra den forrige regering, med egne udpegede “fagfolk, som enhver regering har brug for at spørge til råds”, hvorfor bruger regeringen (og her Birthe Rønn) dem så ikke? Er det ikke bare en smule underligt?

Er jeg den eneste, som havde stor sympati for Birthe Rønn Hornbech som revser af sit eget parti, når det kom i bå¨de retligt moralsk uføre – og nu med bestyrtelse ser en djærv kvinde gå i spidsen for sit parti ud i det selvsamme uføre?

Der er et eller andet, som jeg slet, slet ikke kan få til at hænge sammen.

@Lars

You got me there :-) Jeg har ingen anelse om hvorfor regeringen ret konsistent negligerer ekspertisen.

Men lad mig vove et gæt. Nu har de siddet i regering så længe, så de synes, ganske som Niels P, at det er blevet alt for omstændigt at gå igennem den traditionelle cyklus for lovgivning. Fordi regeringen har vundet tre valg i træk, så tager de det vel for at være en carte blanche til at gøre hvad som helst – de kan jo altid sige “se , vælgerne må jo være enige med os, siden de har genvalgt os gang på gang.”

Det er sikkert aldrig faldet dem ind, at de måske er blevet genvalgt blot fordi oppositionen er så meget mere elendig på de fleste leder og kanter :-)

@Vagn Bro

Slet slet ikke. Der er vist end del som tror på, at en Homo Sapiens ved navn Birthe Rønn Hornbech er fanget dybt inde i kroppen på den nuværende og vellignende skabning, og bare ikke kan slippe ud :-)

Ja,ja, peter g, gør du bare nar fra din ansvarsfrie joker-position mellem pest og kolera.

Vær du glad for, at Rønn ikke deltager i denne debat, for så fik både du og NKK prygl med moders kagerulle, ligesom Jonas Christoffersen fra IMR har fået det.

“end” argh andenetniskoprindelsefejl, jeg klebager

@Niels P

Hun må da gerne deltage, men eftersom hendes deltagelse i offentlig debat det sidste år eller så for det meste blot udmunder sig i en Mona Lisa positur, med lige så mange ord som Mona Lisa herself har ytret siden skabelsen, så ved jeg ikke hvor meget det ville gavne?

Og i øvrigt må jeg lige minde dig om, at det er BRH som er minister og ikke jeg. Min opgave er at nedsable hendes synspunkter eller fremfærd når jeg er uenig, og hendes er at argumentere for sit standpunkt med ord og ikke true nogen. Det er blandt mange andre også mig der bidrager til hendes hyre, så det er en helt rimelig fordeling af arbejdet.

Lige for at påpege det ypperlige håndværk fra ministerens hastige hånd:

“Han har været kampsoldat i Danmarks krige, nu er drømmen et job, han kan overkomme, en lille familie og måske et rækkehus.

Virkeligheden for den 29-årige tidligere soldat med erfaring fra Kosova, Irak og Afghanistan er en helt anden. ”

(…)

“Martin gjorde selv sagsbehandlerne i Tårnby Kommune opmærksomme på, at han havde været udsendt til udlandet i sammenlagt to år. Det betyder, at han ikke har opholdt sig i Danmark i mindst syv af de seneste otte år, og dermed er han ikke berettiget til kontanthjælp. “

( fra: http://politiken.dk/indland/article991424.ece )

@ Vagn Bro den 17. juni kl. 21.13. Enig !

“Der er ikke noget så adfærdsregulerende som at blive minister” citat fra Anders Fogh.

Vuvuzelaen = Peter g. larmer videre på denne blog…

Nyd Weekend.

I mangel på argumenter må budbringeren åbenbart angribes: “Vuvuzelaen = Peter g. larmer videre på denne blog…”.
NKK må have ramt helt, helt rigtigt. Ikke én har kunnet angibe hans argumenter.

Som opfølgning på mit spørgsmål tidligt i denne tråd har jeg i dag sendt flg. brev til Birthe Rønn Hornbech og Integrationsministeriet:

Kære Birthe Rønn Hornbech,

Jeg har, siden jeg blev opmærksom på at der var indgivet en anmeldelse for tortur mod dig og Rigspolitiet haft stor interesse i, at vide hvilke følger det kunne udløse.

http://politiken.dk/indland/article769610.ece

Min interesse gik nu også på, hvordan det dog kunne komme så vidt at en minister i en dansk regering blev anmeldt for tortur. Det er jo lidt ud over det sædvanlige.

Skyldes det mon en ”naturlig” glidebane?

At i har konstrueret strammere og strammere udlændingelove sådan ca. 14 gange mindst siden 2001 fordi i blev presset til det af jeres støtteparti i forbindelse med Finanslovsforhandlingerne.

At den overordnede ”ideologi” fra Dansk Folkeparti var at udelukke flest muligt udlændinge og især muslimer og ikke så ”ressourcestærke” udlændinge som feks. flygtninge og ja torturofre fra Danmark.

At i stille og roligt har i ”købt” denne byttehandel for at få fred med DF og ikke mindst selvfølgelig for at bevare det politiske flertal for enhver pris.

At i har vænnet jer til at acceptere jeres støttepartis ønske om, at Danmark skulle/skal være for danskere og at i kunne hjælpe dem ved ikke at signalere imødekommenhed, tolerance, respekt, medmenneskelighed, rimelighed og retfærdighed både i skrift og i tale overfor udlændinge over en bred kam.

I forlængelse af denne tilvænning til ligegyldighed og ondskab som jeg vil vælge at kalde det, har skiftende Integrationsministre siden 2001 ladet asylansøgere rådne op i asylcentre i op 12 år for nogens vedkommende. Alt imens Integrationsministeriet, regeringen og Dansk Folkeparti uden tøven har sagt ja til at tvangsdeportere afviste irakiske asylansøgere til verdens farligste land Irak, og at i synes bedøvende ligeglade med om Danmark er en del af årsagen til den flygtningestrøm, som kommer fra Irak.

Denne ”tilvænning” folder sig i disse dage ud i en ”integrationspakke”, hvor det overordnet set skal være så svært som muligt for udlændinge at blive accepteret af det officielle Danmark og senest i den såkaldte ”genopretningsplan” hvor hele indvandrerfamilier skal bøde for arbejdsløse indvandrerkvinder – at der skal spares på kvoteflygtninge – at der skal spares penge på tolke – at folkepensionen til flygtninge skal nedsættes – at nedsættelsen af beløbet på børnechecken i første omgang var tiltænkt indvandrerfamilier osv., osv.

Sådan kunne man blive ved med, at finde eksempler frem som fortæller om en glidebane eller en tilvænning til ligegyldighed overfor flygtninge, besværlige og ubelejlige asylansøgere især dem fra Irak. Den omtalte anmeldelse for tortur var vel blot en konsekvens af denne stigende ligegyldighed ja og konsekvens af et pres fra jeres støtteparti, som ikke kun har været et pres, men ren chikane mod udlændinge over en bred kam. En chikane som i nu selv er medskyldig i, og som er jeres betaling til jeres støtteparti.

Nu kan jeg så i dag d. 18. Juni 2010 læse, at selv samme anmeldelse som du og Rigspolitiet modtog sidste år åbenbart ikke kan effektueres, fordi i har tvangsdeporteret den iraker der er tale om.

http://www.information.dk/236718

Det må jeg sige, det er SØRME ”smart”! Kan i så slippe for at blive retsforfulgt?

Jeg synes simpelthen, at det er en næsten genial undgåelse og udtryk for at besidde en samlet set stor bananstatsduelighed eller hvordan jeg lige skal udtrykke det og på vegne af en masse bekymrede, uforstående borgere som igen igen advarer mod ligegyldighedens glidebane, skal jeg således inspireret af den artikel som jeg linker til – som Inge Genefke har begået i Information – uddele en pris til dig.

Birthe Rønn Hornbech og Rigspolitiet, i modtager hermed ”Ligegyldighedsprisen 2010”.

Tillykke, tillykke!

Mvh.
John Andersen

Læs evt., hvad peter g. skriver den 17. juni kl. 21:33, dette læser jeg som “larm”.

Peter g`s svar den 17. juni kl. 21.19, finder jeg både barnagtigt og vulgært – mærkeligt, at NKK giver grønt lys for dette indlæg.

Søren Farup har da godt fat i argumenteringen.

Godt skrevet og desværre meget rammende.

Gad vide, om den originale Fru Hyacinth ville have ladet magten korrumpere sig lige så hurtigt.

NKK; dette er dit bedste blogindlæg meget længe. Ikke alt dette på den ene side og på den anden side, som mange politiske analytikere (på nær Engell) benytter sig af, men sagen på spidsen.

Dette burde i enhver retsstat udløse storm mod ministeren. Jeg følger ikke integrationsområdet, men er ganske enkelt rystet.

Tænk hvis dette blev løftet videre af de politiske journalister…?

Hvor er det i øvrigt patetisk, at samme fruentimmer har skrevet bøger og retsstaten og folkestyret.

(til hr. Peter G) Tak er kun et fattigt ord for så megen overdådig humor. Det så jeg godt nok ikke lige komme.

Skal vi ikke slå os sammen om at kæmpe for, at der på på stemmesedlerne i fremtiden bliver indføjet en særlig rubrik til at stemme blankt? Jeg mener: så ingen politisk valgtilforordnet nogensinde skulle kunne fristes over evne til i et ubevogtet øjeblik at slå et lille uskyldigt ekstra kryds?

Vi kan sikkert godt få overtalt junglesangeren hr. Kim Larsen til at lave en iørefaldende jingle til formålet, hvis vi bare selv kommer med en sjov tekst. Det ville nok være noget nær helligbrøde at skrive den på Dråbesangens melodi: Som et kryds i det fjerne ;-)

Lækkert at Birthe Rønn ikke ladere sig drive i manegen, -af nogen!!!

Mangler ordet “rundt”?

Eller det gør det måske ikke.

Birthe Rønn er en tragisk skikkelse i dansk politik.
Der må være nogle mangler på det rent personlige plan, der gør, at hun agerer som hun gør.
Jeg er ikke psykolog, men alle og enhver kan se, at den er gal.

Skriv en kommentar

Kun fornavn og efternavn bliver vist i forbindelse med kommentaren. Dog skal alle felter med * (stjerne) udfyldes

Læs vilkår for kommentarer og debat på Berlingske Tidendes websites