Pia K - en enestående karriere
74 kommentarerDet er en enestående karriere som toppolitiker, der nu slutter med Pia Kjærsgaards afgang som partiformand. Hun har været partileder i et kvart århundrede, heraf 17 år for det parti, hun selv stiftede. Hun har sat dagsorden og været en del af magten i masser af år, og har – uanset om man er enig eller uenig med hende – begået meget få fejl. Det i sig selv er en præstation og viser, hvor stort et politisk talent, Pia Kjærsgaard er. Hun har en næse og en mavefornemmelse for sit parti, sine vælgere og magten som meget, meget få.
Med sin frivillige afgang placeres hun tilmed i et lille og meget eksklusivt selskab af toppolitikere, som formår at trække sig, imens tid er. Det er næsten reglen, at livet som toppolitiker slutter med tragedie og ydmygelse. Her er det modsat. Pia Kjærsgaard stopper om ikke på toppen, så meget tæt på den.
Det store spørgsmål har i adskillige været, om Dansk Folkeparti har en fremtid uden Pia Kjærsgaard og uden udlændingepolitik. De seneste år har vist, at partiet godt kan klare sig uden udlændingepolitik øverst på den politiske dagsorden. Partiet kommer næsten aldrig under 12 procent i meningsmålingerne og næste aldrig over 15 procent. Det vidner om, at partiet har bidt sig fast som et blivende parti, og det betyder også, at Dansk Folkeparti nok vil komme til at savne hende som partiformand, men sagtens vil kunne fortsætte med samme styrke med Kristian Thulesen Dahl som hendes afløser. Endelig har hun bebudet, at hun som en anden Marianne Jelved og Holger K. Nielsen (uden sammenligning!) fortsætter i politik, blot fra en mere tilbagetrukken position. Vælgerne vil ofte blive mindet om, at partistifteren stadig er til stede. Intet tyder derfor på, at Dansk Folkeparti, den borgerlige opposition eller dansk politik vil ændre sig nævneværdigt på grund af formandsskiftet.
Pia Kjærsgaard viste under årene med Ander Fogh Rasmussen, at Dansk Folkeparti blev et pragmatisk parti, der kunne nærme sig magten og indgå nødvendige kompromiser. Udfordringen med at gøre partiet regeringsdueligt nåede hun ikke. Det bliver nu Kristian Thulesen Dahls opgave uden, at der er udsigt til, at det umiddelbart vil lykkes. Hertiil er partiets EU-politik stadig for stor en hindring.
74 kommentarer RSS feed
Jeg tænker lige nu på,hvorfor så mange mennesker hader Pia Kjærsgaard?Jeg har aldrig hørt hende tale nedsættende om mennesker, som gerne vil bo i Danmark,og finde et Job og bolig,og ellers lever et ordentligt liv som de fleste Danskere gør.Sådan som jeg hører det,så er det de Personer som volder problemer her i landet,Pia har indvendinger imod.Hvis vi har et demokrati,så må Pia Kjærsgaard vel også have en mening om landets ve og vel?Jeg Det er beskæmmende at hun har været tvunget til at have personlig Vagt med sig overalt.Jeg hører ofte de andre Partier have holdninger som kan være skarpe.Her sker der ikke noget.De bliver ikke lagt for had.Verden er et underligt sted at opholde sig i,til tider.Jeg vil slutte af med at rose Pia Kjærsgaard for hendes Politiske arbejde som Formand i et udskældt Parti.Velkommen til Kristian Thuesen Dahl,som er en dygtig politiker,og hvis han formår at holde sammen på den trofaste stab i Partiet,så vil de klare sig godt fremover.
Niels Krause-Kjær spørger:
“Det store spørgsmål har i adskillige været, om Dansk Folkeparti har en fremtid uden Pia Kjærsgaard og uden udlændingepolitik.”
For det første kan man jo forvente, at partiet går tilbage i meningsmålingerne – og ved kommende valg – da talknusertræmanden Thulesen Dahl næppe har samme appél.
For det andet bliver det jo spændende at se hvad der sker efter næste valg. Hvis Venstre vinder valget og magten og kan tælle til 90 med Radikale i stedet for DF, hvor efterlader det så partiet og hvad sker der internt med udsigt til endnu fire år på sidelinjen?
For det tredje er er det helt sikkert at de ikke kan “klare sig uden udlændingepolitikken.” Sidste uge gik LA f.eks. ud og forsøgte at kapre én af DFs punkter på området. Hurtigere end et ekspresfly kan nå at lette fra Santorini, var Pia K med det samme ude og tage til genmæle, for hun ved godt at udlændingepolitikken er og bliver et kerneområde for partiet.
Der hvor fremtiden måske ligger for partiet er på intensiveret modstand mod EU. Folketingets sammensætning og forhold til EU, afspejler ikke pt befolkningens syn og ønsker. Selvom vi er et af de mest EU begejstrede folkefærd i EU, så er der en stigende modstand og skepsis. Her er der noget at hente for DF. Derfor undrer det mig at Messerschmidt stadig er ude i kulden.
Så gik venstrefløjens hadeobjekt nummer et af.
Vi har en arbejderregering. Pia K er trådt tilbage.
Nu må fremtiden da tegne lys? Alt skal blive godt igen, for den midlertidige regering bare leverer og leverer….. Eller? Måske var hetzen mod DF og Pia K blot et ynkeligt forsøg på at flytte fokus fra venstrefløjens dødssyge projekt.
Kære Niels Krause-Kjær
Du skriver:
“Intet tyder derfor på, at Dansk Folkeparti, den borgerlige opposition eller dansk politik vil ændre sig nævneværdigt på grund af formandsskiftet.”
Kommentar:
Vi får se om det holder stik, men jeg er ikke sikker.
Pia har været en utrolig dygtig frontfigur. På det realpolitiske plan, har der imidlertid ikke været tvivl om at hun i bund og grund står til venstre for midten i alle andre spørgsmål end udlændingepolitiken. Til tider endda ret langt til venstre.
Det har givet DF et problem med at opretholde en profil der ligner borgerlig.
Mens mange i DF har haft travlt med at udråbe sig selv til det “nye konservative”, har Pia adskillige gange underløbet dem med en udmelding om at DF snarere er det “nye socialdemokrati”.
Fra hendes side, en klar taktisk gevinst: Det er især fra Socialdemokratiet DF har trukket vælgere.
Med hendes afgang, ser jeg det muligt at DF i fremtiden vil trække deres politiske position henover midten og faktisk forsøge at etablere sig som et borgerligt parti.
Om det vil koste dem, i form af gamle socialdemokrater der vil liste tilbage til den fold de kom fra, får vi se. -Samme, om det vil lykkes.
Men DFs (selvudråbte) positionering i det politiske billede som det “ny socialdemokrati” tror jeg er ovre, med Pia’s afgang.
De bedste hilsner
Kurt
Kurt Dejgaard
Lige en kort kommentar. Det er jo ren bluff og tom retorik fra DF og skal blot ses som leflen for de svage og fattige, det der med at “ligge til venstre for midten” og være “socialt ansvarlige.” 10 år med VK har bevist at de har været parate til at skrive under på stort set hvad som helst, der kom fra den daværende regering på netop de sociale områder, typisk nedskæringer og forringelser, så længe de fik udlændingestramninger til gengæld. Der var da også kun overbærende smil til overs for kollegerne på Borgen, da Pia K forleden år gik ud og kaldte DF for et “midterparti.”
Jeg vil sige Pia Kjærsgaard har udspillet sin rolle – hvor meget hun reelt har betydet bortset fra symbolsk i en symbolpolitik – det er så også væsentligt i en verden, hvor symboler er væsentlige.
Det essentielle er, at andre problemer er dukket op: Da finanskrisen kom, blev hele Dansk Folkepartis indvandrings- og anti-EU-politik hen over året 2008 uaktuel. Vinens årgang er lidt ligegyldigt, hvis man ikke har et valg.
Men vælgerne vil holde ved: Der er jo også stemmer i SF og Enhedslisten – på trods af at al relevans forsvandt i 1989 med Berlinmurens fald. Efterfølgende har det apparat kun haft ét formål: At undgå at forræderne fra dengang bliver draget til ansvar.
Miljø-politikken er jo reelt lige så useriøs en gang bling-bling, som indvandrerpolitikken var/er.
Det er følelsesladede ord, der kan formes efter det aktuelle behag.
F.eks. Nedlukningen af de tyske atomkraftværker og indførelsen af sol- og vindenergi – kan tolkes som en “grøn” sejr. Mere relevant er nok, at Tyskland vil gøre sig uafhængig af én energikilde. Tro mig: Tyskland vil ikke nedsætte sit olie/gas forbrug – væksten vil absorbere tilgangen fra det “grønne”.
Pia Kjærsgaard gaar af som formand til landsmødet til september og det er trist men forståligt nok!
Pia er oppe i alderen og at hun vil gerne trappe ned, medens hun stadig kan aflevere sit parti på toppen til sin efterfølger. Pia jeg siger dig tak, for alle de gode år, du har været formand for vort parti. Du har været både ærlig – menneskelig -ligefrem – retfærdig og helt nede på jorden.
Tusind tak for det!
Heldigvis forlader du os ikke, men forsætter med os andre.
Dit valg af Kristian Thulesen Dahl, kommer heller ikke som nogen overaskelse, han er en mand med personlig karakterstyrke og evner, med format til at blive en ny “Anders Fog Rasmussen(statsminister)når tiden er inde.
Pia Kjærsgaard Tak for din venlige og ligefremme måde du altid er på, når vi mødes, jeg glæder mig til landsmødet.
Kristian Thulesen Dahl, STORT TILLYKKE og held og lykke med formandsposten, jeg er overbevist om at du bliver alletiders!
Mvh Birgith Hyldgaard
Hvad udrettede Pia K. og partiet egentlig til gavn for danskerne i tiden 2001 til 2011? Var der ikke tale om en masse medløberi og lefleri mv. i forhold til V og K, men små og magre resultater?? Var partiet eller Pia K. nogensinde på barrikaderne for at forsvare danskernes interesser mht. indvandringen, EU og de utrolige fråserier med store milliardbeløb. Udviste partiet og Pia K. nogen dygtighed i retning af at forhindre lovsjusk og formynderi, i retning af at hjælpe børn og forældre, i retning af at hindre skattetrykket i at stige, i retning af at beskytte lønmodtagerne mod jobtab? Og hvad med danskernes beskyttelse mod sygdom, kriminalitet, familieopløsning og social ulykke?
Ja, man har vel lov til at spørge?
PREBENF1 JENSENH,
Gå ind på folketingets hjemmeside, der kan du se hvad DF har haft indflydelse på gennem årene, det er ikke så ringe!
Zeki Laurent Sadic (7. august kl. 22:55)
Jeg mener at du overser en fundamental forskel mellem borgerlig argumentation for nedskæringer og f.eks. efterlønnens afskaffelse, og så DFs.
For V og K, var afskaffelsen af principiel karakter.
Katrine Lilleør kom her på Berlingske til at skrue vel hårdt op for det argumentative turbotryk, da hun i sin blog kaldte efterlønnen for “Velfærdsskrot”.
DF med Pia i spidsen, evnede at overbevise sit bagland om sit socialdemokratiske blødende hjerte og at man principielt skam var for velfærdsstatens og “godernes” oprethold. “Der er bare ikke råd til det, for nærværende – det er Ahmeds skyld”.
Det har jo været parolen, hele vejen igennem og er basis for valgslogans som “Nu skal det nytte” og “Giv os Danmark tilbage”.
Birgit Hyldgaard…….
Når du nu er en så næsegrus beundrer af DF og Pia K, så kan du vel selv forklare os hvad det er partiet har udrettet af gode ting? Reklametekster og halve sandheder kan jeg ikke bruge til noget.
PREBEN E1 JENSENH
Jeg bruger ikke reklametekster, men jeg har gennem en årrække fulgt med, på Folketingets hjemmeside og noteret hvad DF har stillet af lovforslag og været med til at gennemføre.
Det er faktisk rigtig spændendene og følge med i, hvilke lovforslag der stilles og hvad der bliver gennemført!
Det ville også være ønskeligt, om flere borgere ville gå i dybten og følge med, der hvor man får de realistiske oplysninger, det får ma ikke i medierne!
Jeg er ikke næsegrus beundre af Pia, men har faktisk været sammen med hende, i mange sammenhænge igennem årene og hun er en helt usædvanlig person, der er venlig og helt ned på jorden.
Jeg har gennem flere år kommet på et dagcenter, hvor min mor tilbragte de sidste 10-12 år af sit liv og ud af ca 50 pensionister, var de fleste meget begejstret for DF og det de har udrettet!
Mvh
Birgith
Pia Kjærsgaards Karisma og medie tække kan ikke erstattes al respekt for Kristian Thulesen dahl i øvrigt. Derfor tror jeg, at der vil være muligheder for de øvrige borgerlige partier at erobre “markedsandele”. Som debattør i TV debatter eks er der ikke mange der matcher hende.
Pia Kjærsgaard har gjort det mere end godt trods stor modstand fra det overdanmark, som optræder elitært og uansvarligt: “Vi alene vide – uden ansvar”.
Klogerne, som ikke forstår at føre anden politik end sig selv nok.
Pia Kjærsgaard er ikke færdig i politik, men er kun trådt to skridt tilbage for at give plads til sin efterfølger, der nok skal
klare ærterne med en folketingsgruppe, der er dygtige og forstår at holde sammen om DF´s politiske koncept.
At overlevere ledelsen i tide er klogt. At blive gået i utide er dumt.DF skal nok klare sig.
Tak til Pia Kjærsgaard for en stor og demokratisk indsats for dansk folkestyre.
Helle Thorning-Schmidt kunne lære meget af Pia Kjærsgaard, men det vil nok være som at slå vand på en gås, thi hun har ingen fornemmelse af, hvad der rører sig i det danske folk.
Uffe Clausen
Tak for at levere morgenens største joke. Du mener at Helle Thorning Schmidt har meget at lære af Pia K’s “demokratiske indsats”?
Mig bekendt har Helle Thorning Schmidt aldrig kommet med forslag der strider mod Grundloven, menneskerettighederne m.m. Modsat Pia K og DF. Som Tom Jensen andet steds her på Berlingske skriver:
“Samtidig med at partiet gennem de seneste år ikke mindst i eget selvbillede har været frihedsrettighedernes og ytringsfrihedens fremmeste forkæmpere, har man ved talrige lejligheder afsløret, at man når det kommer til stykket, og der er andre interesser på spil, alligevel ikke tager principperne så alvorligt.
Det har man afsløret ved at ville forbyde skolebørn at tale arabisk i frikvartererne. Det har man afsløret, når man har fremsat forslag om forbud mod burkaer og tørklæder. Det har man afsløret, når man har krævet centralt fastsatte forbud mod mødrecafeer på skoler. Det har man afsløret, når man har forsøgt at lukke munden på folk, der i den offentlige debat har givet udtryk for synspunkter, som DF ikke bryder sig som. Det har man afsløret, når man har krævet forbud mod minareter.
Nu vil Pia Kjærsgaard så forbyde to arabiske TV-kanaler, som hun ikke kan lide. Og blot for at slå det fast: Der er masser af gode grunde til ikke at bryde sig om disse kanaler, selv om netop de to er mindre yderligtgående end så mange andre kanaler fra det mellemøstlige område. Men at Pia Kjærsgaard og Dansk Folkeparti ikke kan forstå, at man med den slags forbudskrav demonterer enhver legitimitet i sin egen værdikamp for frihed og ytringsfrihed og dermed reelt gør den værdiløs, afslører i virkeligheden hvor lidt disse principper må betyde for DF, når det kommer til stykket.”
http://tomjensen.blogs.berlingske.dk/2010/10/31/da-pia-k-gjorde-v%c3%a6rdikampen-v%c3%a6rdil%c3%b8s/#comment-3801
Uffe Clausen
Tak for at levere morgenens største joke. Du mener at Helle Thorning Schmidt har meget at lære af Pia K’s “demokratiske indsats”?
Mig bekendt har Helle Thorning Schmidt aldrig kommet med forslag der strider mod Grundloven, menneskerettighederne m.m. Modsat Pia K og DF. Som Tom Jensen andet steds her på Berlingske skriver:
“Samtidig med at partiet gennem de seneste år ikke mindst i eget selvbillede har været frihedsrettighedernes og ytringsfrihedens fremmeste forkæmpere, har man ved talrige lejligheder afsløret, at man når det kommer til stykket, og der er andre interesser på spil, alligevel ikke tager principperne så alvorligt.
Det har man afsløret ved at ville forbyde skolebørn at tale arabisk i frikvartererne. Det har man afsløret, når man har fremsat forslag om forbud mod burkaer og tørklæder. Det har man afsløret, når man har krævet centralt fastsatte forbud mod mødrecafeer på skoler. Det har man afsløret, når man har forsøgt at lukke munden på folk, der i den offentlige debat har givet udtryk for synspunkter, som DF ikke bryder sig som. Det har man afsløret, når man har krævet forbud mod minareter.
Nu vil Pia Kjærsgaard så forbyde to arabiske TV-kanaler, som hun ikke kan lide. Og blot for at slå det fast: Der er masser af gode grunde til ikke at bryde sig om disse kanaler, selv om netop de to er mindre yderligtgående end så mange andre kanaler fra det mellemøstlige område. Men at Pia Kjærsgaard og Dansk Folkeparti ikke kan forstå, at man med den slags forbudskrav demonterer enhver legitimitet i sin egen værdikamp for frihed og ytringsfrihed og dermed reelt gør den værdiløs, afslører i virkeligheden hvor lidt disse principper må betyde for DF, når det kommer til stykket.”
tomjensen.blogs.berlingske.dk/2010/10/31/da-pia-k-gjorde-v%c3%a6rdikampen-v%c3%a6rdil%c3%b8s/#comment-3801
Der er nok ikke nogen tvivl om, at der er flere ligheder mellem SF/Enhedslisten og Dansk Folkeparti end der egentlig er forskelle.
Dansk Folkeparti vil ikke have at der går noget fra dem; mens SF/Enhedslisten vil rage til sig. Begge dele amorfe og unuancerede – jo mindre strukturerede, jo stærkere følelsesengagement.
DF og SF fortjeneste var vel egentlig at en massiv utilfredshed ikke udartede i fascisme hhv. kommunisme.
Som bevægelser er begge dele døde; men vil fortsætte som zombier i folketinget i mange år endnu – fordi det kniber med at ændre for at bevare (de Konservative er jo døde). Socialdemokratiet og fagbevægelsen skal have revurderet, hvad medlemmernes interesse egentlig er. Venstre skal håndtere et erhvervsliv, der bliver stadig mere centraliseret.
Det er sådan set noget, der har pågået siden Anders Fogh gik af.
Spørgsmålet er nu – eller rettere – hvorfor nu?
Glem alderen, tid til familien og det svækkede helbred p.gr.af nedgroede negle…
Der har siden 2008 i hele Europa været et opgør med finanssektoren under op- og udbygning (det er slet ikke sket i tilsvarende omfang i USA) – det spidser til nu. Hvorfor tror jeg det?
Indikatoren er “White Paper: Financial Reform” der har høringsfrist 9 sep 2012. Det er ikke noget briterne har fundet på – det er sådan EU virker!
Nemlig gennem generelle standarder: Det være sig agurkers krumning eller bankers opgørelse af sikkerhed bag udlån.
Pia Kjærsgaard er ikke den reflekterende type; men hun bliver nød til at se i øjnene at hun i løbet af det næste halve års tid bliver nød til at gå fra ALT, hvad hun har sagt og ment.
1) Problemerne med den psykopatiske finanssektors gordiske knude kan KUN klares i og med EU: Altså mere og mere EU er bedre og bedre – Det er imod DF.
2) De massive urealiserede tab skal betales – og det bliver af pensionisterne og pensionssparerne af den enkle grund, at det er dér pengene er! Tilbageholdenhed med at drikke sig ihjel på charterrejse med fuld service er DF opfattelse af basale menneskerettigheder. DF har intet mod spaniere, bare de bliver i Spanien.
Pia Kjærsgaard har allerede strakt sig så langt hun kan, pensionsreform, indvandringspolitik og EU-integration: Nu bliver det stadig mere klart, at det var kun begyndelsen, det bliver langt værre: Det nødvendige går langt ud over Pia Kjærsgaard kan holde til at gå med til; men det er ikke desto mindre uomgængeligt.
Det hele minder mest om Anker Jørgensen, der gav op: Det helt nødvendige kunne han ikke gå med til, da den samfundsopfattelse han havde var kørt ud i det absurde. Det samme med Dansk Folkeparti – og SF/Enhedslisten for den sags skyld.
Det er Pia Kjærsgaard alt for jordbunden (nogle vil kalde det primitiv) til IKKE at opfatte/fornemme. Den GÅR ikke længere. Det værste er, at Vestager (som NKK så fint har påpeget) ikke vil vise nåde – hverken til den ene eller den anden side. Det er ikke en Erhard Jacobsen, der vil gå på kompromis med alt for at undgå ulykker.
Så træder den sidste partileder tilbage, der er ansvarlig for den danske del, af finanskrisen.
NKK. din artikel burde handler hvilket økonomisk morads hun efterlod, alt sammen for at blive “stueren”
Hvordan hun svigtede sin vælgere med afskaffelse af for at blive “stueren”
Men Poul Nyrup havde ret da han sagde Citat: Pia Kjærsgaard Stueren blev du aldrig.
Pia en ting har du fået gjort, du fik gjort hele DK så beskidt som kun Roal Als kan tegne det.
@Thomas Borgsmidt.
Godt forsøgt. Men nej venstrefløjen har intet politisk eller værdifællesskab med med DF eller Pia Kjærsgaard.
Det har Venstre tilgengæld erklæret at de har. Claus Hjort Frederiksen (Politiken 22.9.2006)
V og K kan på ingen måde løbe fra deres ansvar igennem 00′erne hverken Mht. det økonomiske eller det moralske.
Birgith Hyldgaard……..
Det er jo rigtigt at Pia har haft stor personlig glæde og fornøjelse af at være med i politik. Men hvad har hun udrettet, hvad har hun opnået af reelle resultater til gavn for sine vælgere?
Blev knivloven rettet til? Blev tvangsaktivering af kræft- og hjertesyge forhindret? Blev det vanvittige fråseri med milliarder og atter milliarder til Afrika og Mellemøsten osv. begrænset? Blev indstrømningen af kriminelle standset? Blev masseindvandringen stoppet?
Blev 387 nye afgifter forhindret? (de kaldte det “skattestop”) Fik en række elendige “reformer” modstand? Blev oppustningen af det offentlige bureaukrati forhindret? Blev befolkningen ordentligt oplyst om rød undergravning mv.? Fik de radikale nogen reél modstand? Blev der protesteret imod at sende hundreder af danskere ned til død og lemlæstelse i Afghanistan? (man kunne i stedet have sendt fly og et feltlazaret).
Hvorfor gik der adskellige år med smøleri og ingenting overfor familie-, børneværns- og skilsmissebureaukratiernes store uretfærdigheder og grimme overgreb mod mænd og mod retsløse og faderløse børn? (læs Eva Seltzings glimrende artikler i Berlingeren om diskrimination og hetz mod mændene og familierne mv.)
Hvorfor har folkepensionisterne ikke fået ordentlig kompensation for inflationen? Hvad med EU? Leverede DF andet end spil for galleriet? Hvad med den kortsynede erhvervspolitik der har skadet iværksætterne og sendt titusindvis af danskere ud i arbejdsløshed? Hvad fik DF gjort ved den? Hvad med den tåbelige udformning af en ny lov, så at virksomheder skulle betale for ikke-eksisterende affald?
Hvad med de falske eller totalt ukvalificerede udenlandske læger på hospitalerne? Hvad med de mange nedskæringer og forringelser på sundhedsområdet?
Hvad med lukningerne af hundredvis af skoler, biblioteker, skadestuer, sygehuse og busruter osv.? Hvad med de hjemløse danskere? Og hvordan gik det med retssikkerheden, er den blevet væsentligt bedre, eller er det stadig sådan at forbryderne får ti gange større opmærksomhed end ofrene? Og masser af fordele, lempelser, udgange og servicetilbud?
Det skal indrømmes at DF ikke er noget stort og mægtigt parti, og at det har været nødt til at spille med på mange af V og Ks falske melodier. Men det Pia K har haft mest travlt med i årene 2001 til næsten 2012, har det ikke været medløberi, spil for galleriet og nydelsen af sig selv og karrieren? Var man ret meget andet end fodskammel og logrende puddel for de “borgerlige” kræfter?
Danmarks fortsatte gliden ned ad det skråplan der ender i afgrunden, har DF ihvertfald ikke stoppet, men kun bremset en lillebitte smule.
Har det danske folk overhovedet nogen ægte venner og fornuftige partier tilbage på Borgen?
PS: Og minsandten om ikke samtlige medlemmer af DF stemte ja til at bruge hundredvis af millioner af kroner på at bombe Libyen. Dér var de 100% på linje med de radikale.
For at få råd til bombning i blinde og andre tåbeligheder har man bl.a. skåret ned på antallet af sengepladser, hospitaler og skadestuer. Og meget andet. Men selvfølgelig, så er det kun syge eller forulykkede danskere og deres pårørende det går ud over.
Leder de blinde og døve de blinde og døve?
Så blev jeg så glad, men det varede kun kort, hun blir’ jo i politik, og kan fortsat ødelægge tilværelsen for en masse mennesker.
Hun siger, at hun blir’ til hun ikke lever mere. Kan I gætte hvad jeg ønsker?????
Et ubeslutsomme folketing på afveje?
Den parlamentariske situation i Danmark har i over et kvart århundrede med svage borgerlige mindretalsregeringer givet Pia Kjærsgaard enestående politiske muligheder for at gennemføre sin politik i samarbejde med Venstre og Konservative.
Den parlamentariske situation er fortsat uændret, hvilket har givet Margrethe Vestager samme enestående politiske muligheder, bare inden for Socialdemokratiet og Socialistisk Folkeparti, endda i et omfang, der har sat venstrefløjen helt ud ad spillet.
Spørgsmålet efter næste valg med Pia Kjærsgaards afgang som partileder bliver interessant, nemlig hvor magtbalancen så kommer til at ligge i dansk politik – med et fortsat forventet ubeslutsomt folketing, der har svært med at tælle til 90.
V.h. johannes
PS: Og nu vil man så også lukke kaserner, fyre hundreder af ansatte og gennemføre andre nedskæringer og forringelser, så der stadig kan sendes millioner og milliarder af kroner sydpå.
Har vi stadig folkestyre, eller er der tale om et mafiøst demokratur og et forrykt ideologisk mareridt?
Trist for alle ‘de anstædinge’ i rød blok at Pia Kjærsgård går af som fomand for DF. De kommer virkelig til at mangle et væsentlig indhold i deres tilværelse, for hvem skal de nu hade?? Hvem skal de nu udskamme for at fremstille egen godhed??
nå, men fra mig skal der ihvertfald lyde et stort tak til Pia Kjærsgård for hendes store indsats i Danske politik. Til trods for en helt uhørt dæmonsering fra de etablerede partier og medierne, så insisterede hun på at få sat udlændingepolitkken på dagsordenen, hvilket var helt nødvendigt. Når Danmark trods alt ikke står i den samme håbløse situation som Sverige mht. masse-indvandring og integrationsproblemer, så kan vi i høj grad takke Pia Kjærsgård og DF for dette.
Saa kom det til at en af en generations bedste politikere begynder at takle af. Se rettidig omhu har vaeret hendes saerkende.
Selvfoelgelig har hun vaeret tilhaenger af velfaerdssamfundet for det har jo vaeret en hjertesag for danskerne, at det var et urealistisk forehavende maerkes overalt i den vestlige verden. For hvor naiv kan man vaere og tro paa et system som leverer gratis service, stegte duer ind ad vinduet, samtidigt med at staten overtager det personlige ansvar, at det vil have en lang levetid.
Det tog godt og vel 40-50 aar. Een generations taabeligheder kommer flere at betale dyrt for.
At Pia Kjaersgaard saaledes var den brede befolknings taleroer og forsvarer, hun vaernede om det som danskerne har kaert.
Jeg savner at hun og partiet ville kaempe for danske arbejdspladser som roed stue gjorde alt for at nedlaegge med fagforeningernes hjaelp.
Det er fantastisk det arbejde som Pia har lavet, hun fik et samlet et parti af udbryderne fra Fremskridts-partiet. Hun tog dem de bedste og lod resten af Landsby idioterne fra Fremskridtspartiet være.
M.h.t. Nyrup’s tale om stueren, så gud være lovet, at der er nogen der turde sig “jamen, han har jo slet ikke noget tøj på”
Nyrup var en klovn, hans parti stod for en politik hvor folk kunne rende og være på dagpenge i 13 år indtil det blev lavet om, således man kun kunne rende rundt i 6-8 år uden at bestille en skid.
Nyrup var også klovnen, der udstedte Efterlønsbeviset, hvor folk kunne forlade arbejdsmarkedet som 60 årig.
Enig, det er da rart at give gaver ud, men hvem fanden skal betale regningen. Danskerne lever i øjeblikket for mænds vedkommende til de er 78-79 år og kvinder ca. 82 år i gennemsnit.
At lade pensionsalderen nedsætte samtidigt med, at gennemsnitsalderen er stigende, der kan kun en arkitekt som er gennemført idiot der kan stå bag.
Den regning skal nu og i fremtiden betales af unge mennesker, som i Nyrups år var længere og længere tid om at få en uddannelse.
Det sørgelige er at Socialdemokratiet/SF/Radikale som åbenbart elsker at beskytte Narkomaner, arbejdsløse, voldsmænd asylansøgere og flygtninge og lignende nu sidder og bestemmer. Heldigvis kan de ikke blive enige om ret meget.
Nu skal stiknarkomaner som har været stoffri flere gange tidligere, men som “desværre” falder tilbage igen have flere penge.
Befolkningseksplosioner som medfører asylansøgere og flygtninge skal huses i Danmark, på trods af det koster det danske samfund milliarder siger de Radikale.
Terrorister som bombemanden Dakoejev som gik med krykker og som sidder i dansk fængsel skal nu have specialfremstillet benprotese. Narkomaner får store erhvervskort til kr. 120.000 hvorefter stofmisbrug frakender dem kørekortet flere år.
Jo, det kører godt under den nye regering.
Jeg læser på denne side, at Pia er en af dem der var med til at efterlade en kæmpegæld til den nye regering.
Lad os lige slå en ting fast med syvtommersøm, at den Nyrup blev væltet af pinden, skyldte Danmark ca. 600 milliarder væk, da Løkke tabte til hende der ikke kan finde ud af at betale sin skat og fratrækker hendes mands fradrag i Danmark på trods af han ikke bor i Danmark, var gælden på under 200 milliarder. og dengang havde vi styr på hvem der kom ind i landet i modsætning til nu, hvor sigøjnere og østeuropæere vælter ind over grænsen bliver arresteret for kriminelle handlinger og nu koster det danske Fængselsvæsen over 200 millioner kr. ekstra på årsbasis.
Og regeringens støtteparti Enhedslisten snakker om voldelig revolution, hvor de vil overtage produktions-apparatet. Forestil jer Frank Aaen som Udenrigsminister, hvor Danmarks udenrigspolitik bliver parkeret i NordKorea, Rusland eller Ukraine.
Hold dog nu op med at den vamle skamros – hun er jo ikke død.
Hun træder et formelt skridt tilbage, men der er vel ingen, der forestiller sig, at hun nu ikke mere vil lukke munden op?
At hendes sorte menneskesyn og himmelråbende uvidenhed nu aldrig mere bliver luftet?
Tulle er jo en mere tilforladelig type – og han ved da i det mindste noget om tal – men ingen tvivl om, at han vil blive holdt i MEGET kort snor.
Hvis hun havde sagt farvel og tak og ikke genopstillet, havde der været mere grund til at juble.
Men det har desværre nok lange udsigter.
Ja, DF har da ganske rigtigt været et en smule mindre ringe parti end de øvrige. En vis almindelig sund snusfornuft er der da i partiet. Men alt i alt har det stort set intet udrettet. Kan det bestrides?
En skriver at det har forhindret at Danmark er kommet i samme håbløse situation som Sverige. Men er det rigtigt? Ja, i nogen grad, men er der andet end nuancer til forskel? I betragtning af at Danmark er et meget mindre land, og at vores samlede økonomi nu er en del dårligere end svenskernes, er Danmarks situation så bedre end Sveriges?
Vi er jo stadig på katastrofe-kurs på mange områder. Er det ikke tydeligt?
Havde DF og Pia ikke været så slap, blød og medløbende i sine holdninger til lovsjusk, EU-direktiver, 387 nye afgifter og massevis af politiske udskejelser fra andre partiers side, så havde der nok været de få ekstra stemmer mere til VKO, der kunne have forhindret at de røde kom til at sidde på indvandringspolitikken og mere end det.
Er beskrivelsen af DFs (og VKs) mange svigt kl. 07.46 helt ved siden af?
Har partiets vælgere ret beset ikke mest fået en lang næse, for siden 2001 er mange, mange, mange tusinder af danskere blevet ramt af løntrykkeri, arbejdsløshed, skilsmisse, kriminalitet, afmagt og uretfærdighed……… eller de er blevet ofre for lukninger, nedskæringer, skandaler og hospitalsforringelser osv., altsammen direkte fremkaldt af kynisk, kortsynet og asocial politik, eller indirekte forårsaget af de langtrækkende konsekvenser.
Der er ingen grund til at være tilfreds med hvordan vores partier har fungeret siden 1968 eller 1982.
Pia Kjærsgård er et politisk fænomen, man ikke kommer udenom. Uanset om man er enig eller uenig. Nyrups udtalelser er de dummeste, udtalt i mands minde. Hans efterfølger er ikke klogere. Måtte de blå vinde næste valg. Kristian Thulesen Dahl er en værdig arvtager for Pia, og ham så jeg gerne blive statsminister en dag. Lad os bare få sat bremseklodserne i for EU og genetableret grænsekontrollen. Det er i allerhøjeste grad tiltrængt. Nu har jeg lige bidraget til østeuropa med tyvekoster afhentet hos mig og det gik endnu værre ud over min nabo. Dette narreværk med nul grænse kontrol er til at brække sig over. Lær af Luxemburg. Så skal I se grænsekontrol. Det er helt OK. Den danske indsats er kvalmende.
Pia Kjærsgaard fortsætter som værdipolitisk ordfører, og værdipolitiske spørgsmål bliver stadigt vigtigere.
I Norge overvejer Arbeiterpartiet f.eks. kraftigt at støtte Senterpartiets lovforlag om at forbyde omskæring af børn, efter at en muslimsk dreng døde i foråret, efter han var blevet omskåret.
I Sverige sendte børnelægeforeningen i februar en henstilling til Socialstyrelsen om at forbyde rituel omskæring.
I Tyskland er det faktisk retstilstanden nu, at omskæring af børn er forbudt, efter at en domstol for nylig konstaterede, at omskæring af børn er vold, ifølge den tyske straffelov.
Derfor bør Pia Kjærsgaard foreslå, at det fremover kun er myndige personer, der selv har givet samtykke, der kan få en rituel omskæring i Danmark.
Det burde være et ganske ukontroversielt, værdipolitisk forslag, da både et flertal af befolkningen og et flertal af politkerne er imod omskæring af nyfødte drenge.
Ifølge Karnov er der i praksis endnu ikke taget stilling til, om rituel omskæring overtræder den danske straffelovs voldsbestemmelser:
“Der er ikke i praksis taget stilling til, om såkaldt rituel omskæring af drenge, som ikke foretages af læger af lægelige grunde, men af rabbinere, præster og lign., indebærer en overtrædelse af strfl’s voldsbestemmelser, men det er muligt en udbredt opfattelse i visse kredse, at sådanne forhold kan foretages straffrit.
Denne opfattelse er dog muligt for vidtgående.”
Hvorfor skal Danmark sakke efter vore nabolande, når det handler om at forsvare omskæringstruede børns basale menneskerettigheder?
I politik er det resultaterne der tæller.
Listen / synderegistret er lang.
Grænsebommen stod ikke så længe den tæller med.
Starthjælpen (fandens til navn) er væk.
En smadret efterløn.
Forkortelse af dagpenge perioden.
Fradraget for faglig kontingent er beskåret.
Fedt afgift for topskattelettelser.
Enhver mistanke om at DF er et arbejderparti er fjernet.
Om de vil kalde sig Nationalist Liberalister må stå lidt endnu Liberalismen er jo på mode.
Der er endog opstået en Alliance af Liberalister som ser ud til at stjæle DF s fremmedhad.
Med til historien hører også et par krige.
Det var virkeligt nyt – efter flere hundrede år – Krige langt fra DANMARK på et snævert flertal, men ham Georg W Bush går man ikke lige op imod. Vi var med ham.
Sidegevinsten: Uden krig ingen generalsekretær – så havde vi hængt på Anders Fogh endnu.
Som Pia K. sagde med finansloven, den bliver klapper på plads med DF, og så en ja / nej runde.
Af nogen kaldt blokpolitik.
Hun kan jo også tage æren for at debatten i Danmark er blevet hadefuld
Man skulle tro Pia k var død, sådan som der gås i selvsving. Hun er trådt tilbage,kun som formand, men vil fortsat sidde på stærk post i DF med nu i FT præsidiet i stedet for Søren E. og hun vil bestride en post om værdierne for DF i politik. Så glæd jer ikke for tidligt. ” venner”.
Jeg syntes personligt hun skulle stoppe helt, jeg har aldrig haft respekt for hende eller brudt mig hverken om personen eller politikken. I min optik er hun populist, nydelige dame frA GENTOFTE, MEN ABSOLUT IKKE OVERBEGAVET.
Aldrig før er det lykkedes så let og elegant at tage R.. på så mange socialdemokratiske vælgere som Pia gjorde det. Så tillykke med det!
Men hvad fik de tidligere socialdemokratiske vælgere så egentlig ud af det? Udover selvfølgelig, at de i dag kan kalde sig blå vælgere med stor appetit på billig Polsk arbejdskraft…
Formanden for Etisk Råd, Jacob Birkler, har netop udgivet bogen “Helt uden grænser – etik og seksualitet”. I bogen ridser han argumenter op både for og imod omskæring.
I “Helt uden grænser” sammenligner formanden for Etisk Råd omskæring med andre former for rituelle kropsmarkeringer, såsom piercinger og tatoveringer, der jo allerede kræver, at man er myndig før operationen må udføres.
“I dag må unge først få lavet en tatovering, når de er 18 år, og lovens argumentation bygger på, at tatoveringen ikke kan fortrydes”, skriver Jacob Birkler i bogen.
Det samme hensyn til de umyndige bør selvfølge gælde for rituelle operationer på nyfødte drenges kønsdele.
Her er et andet værdipolitisk forslag:
En domstol har netop afgjort, at det i realiteten er straffrit for HIV-smittede, at smitte andre med hiv.
Den frikendte en hiv-smittet, der havde ubeskyttet samleje med en kvinde, for straf, selvom han vidste, at han var smittet.
Frifindelsen skyldes, at loven er udformet efter, at HIV tidligere altid førte til AIDS, og altid medførte døden.
Men de nye behandlingsmetoder betyder, at det ikke længere er en dødsdom, at blive hiv-smittet og derfor er der pludseligt et hul i loven, der hurtigst muligt bør udfyldes, hvis vi skal undgå en ny hiv-epidemi.
Det bør mindst takseres som grov vold, bevidst at udsætte andre for smitte med så alvorlige, kroniske sygdomme, der koster samfundet og de berørte dyrt.
Venstrefløjens kan takke sin egen racismeforskrækkelse for DF´s styrke. Den venstrefløj, der tidligere kæmpede kvindekamp og talte religion imod, blev pludselig
tavs, da det betød kritik af person med anden etnisk kulør. Uhadada, så er det jo racisme, ikke sandt ? Eller måske er det også “racisme” at være ukritisk overfor folk, blot fordi de ikke ligner én selv ? Hovederne op af strudsehullerne, venstrefløj.
Hmmm … Men ligegodt morsomt at se at bloggen befolkes lidt af Pias soldater, der stod på spring for at sprede “budskabet”.
Frygtede man mon at eftermælet ville blive tilsvinet?
Ellers er det morsomt at læse Pinds blog, der mest af alt minder om en nekrolog over Pia.
Så er der jo så meget … :-)
Frank L.
Jeg er ikke specielt fan af Pia, men hendes mest indædte fjender er ofte uvidende og selvovervurderende hyklere, der rutinemæssigt støtter morderiske racister, hvis de er islamister.
Jeg mindes f.eks. den kronik i Politiken, hvor ti unge SF’ere sammenlignede Hizb ut-Tahrir med halvfjerdsernes venstrefløj – og endda nedlod sig til at foreslå et samarbejde mellem venstrefløjen og Hizb Ut-Tahrir.
Hizb Ut-Tahrir ligger endog LANGT til højre for Dansk Folkeparti, på stort set ethvert område:
Partiet er antidemokratisk; det går ind for en førerstyret stat, ledet af en kalif.
Det er racistisk; Hizb Ut-Tahrirs talsmand er bla. dømt efter racismeparagraffen, for at opfordre til mord på jøder, med korancitater.
Det er misogynt; partiet mener, at kvinder er underordnet mænd og at deres vindesbyrd kun er halvt så meget værd som mænds i juridisk sammenhæng.
Hizb Ut-Tahrir er endda stærkt militaristisk:
Majiid Nawaz var med til at stifte den danske afdeling af Hizb Ut-Tahrir, men han blev senere moderat og bekæmper nu militante islamister i sin organisation Quilliam Foundation.
Nawaz har afsløret, at medlemmer fra Hizb Ut-Tahrir tog til Pakistan kort tid efter terrorattentaterne i 2001, for at undersøge om tiden var inde til at tage magten i Pakistan, for at indføre et aggressivt militærdiktatur i atomstaten Pakistan.
Dét islasmistiske parti sammenlignede de ti påtaget naive SF’ere, med halvfjerdsernes antiautoritære venstrefløj i kronikken i Politiken…
Hizb Ut-Tahrir anses i øvrigt for at være en terrororganisation i mange muslimske lande, hvilket mildest talt er forståeligt, når medlemmer fra den danske afdeling af Hizb Ut-Tahrir har haft konkrete planer om, at starte en egentlig terrorkrig i atomstaten Pakistan.
Kristian Thulesen Dahl starter i sit tillidshverv som partiformand for DF i fineste stil.
Han har allerede rakt en hånd ud til christianitterne, der jo selv har konstateret, at de ikke magter at smide hashpusherne ud af Christiania – ligesom de smed heroin- og kokainpusherne ud af Christiania – fordi Hells Angels har sat sig tungt på den tidligere fristad.
Christianitterne har også selv konstateret, at det ikke er deres opgave, at tage sig af politiets arbejde; og det ville jo også nemt kunne udarte sig til ulovlig selvtægt, hvis de selv skulle fjerne hashpusherne.
Derfor er helt i Christianias ånd, at Thulesen-Dahl i bedste nærdemokratiske stil har foreslået at oprette en nærpolitistation på Christiania.
Så bliver Christiania forhåbentligt endelig vristet ud af Hells Angels ultrakapitalistiske klør, til glæde for christianitterne og for alle fredelige og lovlydige gæster.
smid dog IDIOTEN Thomas Mogensen ad helvede til- han er suverænt dk…s dårligste håndboldspiller
Pia K?. En enestående karriere, set med øjnene fra en solbrille ihendehaver “NKK”.
Til NKK, har jeg kun et, at sige: Tag solbrillerne af, og se virkeligheden i øjnene, lad være med stadig og stædig “rollespillet”, som lobyist, nærmere betegnet “samfundsteroist”.
Enestående karrieere.
Det kan man altså ikke tage fra hende. Uanset i hvilken retning ens politiske sympatier ellers rækker.
At påstå andet, er ren ignorance.
Er vi midt i agurketiden, siden en lille intern rokade i DF kan give anledning til så stort et postyr? En rokade uden større betydning, for de to personer det drejer sig om, har jo blot byttet plads. Spilder man ikke tid og opmærksomhed på en storm i et glas vand, i en tid hvor hundredtusindvis af danskere står i problemer og politisk vanvid til halsen.
Et vanvid der er på vej til at sende landets borgere og kultur, fred og sikkerhed ud over kanten og ned i afgrunden.
Hør f.eks. kvinderne fra den jelvedske hønsegård, med typer som Sofie Carsten Nielsen, Zenia Stampe, Jelved og Vestager i spidsen, der nu vil have afskaffet at der skelnes mellem drenge og piger, mænd og kvinder, mellem normale og unormale personer og handlinger, mellem det nationale og det udenlandske, og mellem 10.000 år gamle traditioner og helt nye og sære “konstruktioner” på familieområdet. Det unaturlige og abnorme skal i højsædet, og det naturlige og normale skal afskaffes via politiske diktater. Til skade for majoriteten af danskerne skal bittesmå minoriteter fremover dominere lovgivningen på alle mulige områder, hvis det står til disse ekstreme og blodrøde feminister fra vore dages DKP, KAP eller VS.
Er der ikke mere grund til at sætte lys på de uhyrlige, perverterede og forrykte forslag der strømmer ud fra den overintelligente jelvedske “tænketank”?
Som nu også går ind for stribevis af nye afgifter og dramatiske nedskæringer på velfærds-, sundheds-, forsvars- og undervisnings-området m.v., for at skaffe flere penge til mere indvandring, Afrika-projekter, EU-tiltag og FN-geskæftighed.
Tilsyneladende har R indledt en slags politisk krig mod danskerne, danskheden og kulturarven. Bør det ikke give anledning til nogle store overskrifter?
Kan vi nu ikke snart blive fri for at høre og læse mere om Pias fantastiske karriere! Stalin og Saddam Hussein havde også fantastiske karrierer! Sagen er, at Pias fantastiske karriere har medført, at meget diskriminerende holdninger, som før var forbeholdt et lille indebrændt mindretal nu er blevet almindeligt anerkendt, at et fladpandet og ukvalificeret udenrigspolitisk input fra DF har skadet DK’s omdømme i verden, at populistiske enkeltsager har vundet indpas i finanslovene til skade for det samlede regnskab og at DF med sin grusomme værdipolitik, som Pia med den fantastiske karriere fortsat skal stå i spidsen for, har rykket DK’s tidligere tolerante menneskesyn hen i en skammekrog af snævertsyn. Har forandret Danmark i en dårlig retning. Fy for den lede! Så venligst stop nu den malplacerede lovprisning af Pias fantastiske karriere.
Elisabeth Stoltz……..
Er du en af dem som ikke evner at begribe, at hundredtusindvis, og snart millioner, af kulturfremmede ind i et lille land, ikke bare er lutter berigelse og værditilvækst? Hvem er det du mener er indehavere af fladpandede synspunkter? Dem der går ind for leninistisk-totalitær-radikal politik eller dem som er modstandere af græske tilstande og Danmarks besættelse og ødelæggelse?
Og hvem mener du det er, der er ofre for diskrimination og politisk arrogance, danskerne eller det nye herrefolk?
Er det R du kommer fra?
Hvis man skal sige noget virkelig positivt om Pia K. så er det at hun FORHINDREDE en polarisering af højrefløjen: Hun har nemlig ikke opfundet radikaliseringen; men hun har derimod styret den VÆK fra en fascisme.
Men NEJ, der er ikke den store (om nogen) forskel på venstre- og højreekstremisme.
Stuerene
rotter
kældermennesker
underbegavede racister
Og en årtier lang hade hetz mod de danskere der stemmer på DF. Resultater, politibeskyttelse af politikere med ikke godkendte meninger, oprettelse af maskerede AFA tæskehold med moralsk og økonomisk støtte af de “gode”.
Her har Pia K fået de såkaldt dannede, til at afsløre sig selv som hadefulde ikke demokrater der tager alle midler i brug for bekæmpelse af divergerende meninger.
Tak for det.
@ Elisabeth Stolz.
Jeg er lige hjemkommen nede fra byen. Her havde jeg “fornøjelsen” af at iagttage folk, medens min kone var inde i en guldsmedeforretning for at få opgjort værdien af vore stjålne effekter. Jeg glædes naturligvis over at jeg kan være med til at yde bistand med guld og sølv fra egne skuffer, til disse “værdige” trængende. De er naturligvis mere end velkomne i vort land, hvor de kan berige sig som det passer dem. Ikke noget med grænsekontrol. Nej tak. Og så undrer jeg mig over, at så mange ikke vestlige tilflyttere, fortrinsvis unge mænd, kan drive rundt i gaderne og lave ingenting. Og være betydelig mere velklædte end os selv. Det syn kunne jeg sagtens undvære. Hvad gør de her. Jo, lever på nas af dig og mig og hele nationen. At du ikke kan se at det er galt og at det koster kassen. Jeg hælder efterhånden til den antagelse, at alle Jer der billiger dette vanvid, ikke selv bidrager nok til festen. Alle os der bidrager mere end rigeligt. Vi ser det afgjort også, som et økonomisk problem.Der skal ske noget. Der skal grænse/paskontrol til og mere patruljering. Flygtninge strømmen stoppes. Den med internationale konventioner, kan du spare mig for. Lavet af og for godhedsindustrien.
For mig har Pia Kjærsgård gjort Danmark mindre, snæversynet og fremmedfjendsk. Hun har været foregangsfigur for en ubehagelig tone både i medierne og FT. Et sted hun nu skal være næstformand i gr. udskiftning af Søren E. Det smerter mit demokratiske hjerte, for at bruge et af fruens egne udtryk smerter.
Jeg er meget overrasket over de borgerlige medier og kommentatorer og politikeres hyldest. Får nærmest kvalme. Er det en DF fremtid man ønsker i fra ovenståendes side, i så fald har de ikke 85% af vælgerne med sig, de siger nej tak. At høre LA og DF kappes om at presse Løkke til dit og dat, det er at høre på politikere når de er værst. Må den nuværende regering få en lang lang levetid, alternativet bliver et mareridt.
En typisk dansk kvinde.
Hun arvede et politisk gennembrud af Mogens Glistup.
Hun byggede sin karriere på den indre svinehund hos nogle bodegadanskere.
Hun medvirkede til krigsforbrydelserne i Irak.
For mig har Pia Kjærsgaard stået som det helt almindelige menneske på Christiansborg. Den ægthed kunne mange andre politikere lære noget af.
Hun har klaret sig uden hjælp fra spin-doktorer, for det hun har haft at sige, er kommet fra hjertet og er ikke udtænkt af snu bagmænd.
Det har selvfølgelig medført, at der nu og da er fremkommet forslag, der næppe ville være realiserbare, det har måske nu og da været helt forkert, men det ægte engagement har der aldrig hersket tvivl om.
Pia kom ind på et tidspunkt hvor det radikale åndshovmod hvilede tungt over landet. Der blev grinet hånligt af danskheden, men det hånlige smil stivnede, for Pia talte til, hvad mange almindelige danskere følte. Her er der IKKE tale om den indre svinehund, som det så hånligt er blevet sagt, men ønsket om at man blev taget blot lidt alvorligt i sit eget land. Danskere er ordentlige mennesker, og ekstremisme og forfølgelse ligger dem fjernt.
Men pludselig blev det altså ok igen at være stolt af at være dansker, og det skylder vi Pia stor tak for. Hun har for altid ændret dansk politik.
DF´s EU politik tror jeg ikke bliver en hindring – tværtimod, for vi har med al tydelighed set gang på gang, at der netop ikke er folkeligopbakning til fænomenet EU og cirkuset det bygger på.
+ der er stor folkelig opbakning til deres indvandringspolitik.
Ialt 2 områder som danskerne ved koster mange milliarder af kassen….den kasse som vi – især dem nederst i samfundsherakiet – hele tiden får at vide vi skal spare på….så jeg spår dem faktisk yderligere fremgang.
Selv om jeg også appluderer Pia´s evner som partiformand, så tror jeg også at hendes personlighed har skræmt nogle vælgere væk.
Nu undrer jeg mig dog over, at DF vender sig mod blå blok. Deres politik er jo langt mere kompatibelt md S….og S´s vælgere.
Jeg ser nærmere S´s adfærd i regeringen som ikke-S, pga RV og pga HTS`s personlighed og EU-fanatisme.
Jeg ville blive glad hvis HTS også trak sig, og nye ansigter fra både DF og S kunne lægge personfnidderet væk, og gå i samarbejde. Dét ville begge partier jo frofitere af – langt mere end i de konstalationer de er i nu.
Pia K. har altid, altid været en ÆRLIG person – det er ikke lige det der ellers betegner politikere og slet, slet ikke de venstreorienterede!!!
Hvem vil købe et brugt TV af Helle, Søvnig, Frank Åen, Vestager-drengen eller andre venstreorienterede? No way.
Flot at hun nu har sat den mest ærlige politiker i DK idag – Thulesen-Dahl i stilling – han er en mand som man kan stole på. Ingen “lig i skabet” som alle de andre politikere. DF vil få mega-fremgang – endda med Pia på “Sidelinien”.
Uha, hvor må deet være slemt for “seki-zadic”, “Kr.andersen”, m.fl. at nu skal de smide flere hade-rascistkort, der jo er det eneste de overhovedet kan for at promovere stadig indvandring, overtagelse af det gamle danske samfund.
@Erik Larsen
“Hvem vil købe et brugt TV af Helle, Søvnig, Frank Åen, Vestager-drengen eller andre venstreorienterede? No way.”
Desværre var det det, der skete på ulykkesdatoen 15.9.2011. Aldrig er så mange blevet taget ved næsen i et demokrati.
Kan de få pengene tilbage fra fupmagerne Helle Thorning og Villy Søvndal.
Næh.
15.9.2011 var en sort dag for demokratiet, men en lys dag for løftebrydere og løgnhalse.
Hele den borgelige presse er ved at falde på næsegrus over historien om Pia K.´afgang… Mig bekendt skal man kende folk på deres handlinger og her må man da sige at hun og DF i særklasse har tage sig godt af de svage, arbejderen, folk der ikke er som dem selv, og store skattelettelser, to krige til gavn for AFR post på Natochef, parboler skulle forbydes, efterlønnen, m.m. Anstændigheden er ikke et værdisæt hos den borgelige presse og ej heller hos V og K… blot målet hellige midlet… stop den glorificering af en dygtig kommunikator, men en elendig samler af DK….
På Peter Kurrild-Klitgaards blog er der nu pludselig krav om log-in og kodeord hvis man vil sætte en kommentar på. Er der mon tale om en teknisk fejl? Eller hvad sker der? Hvad er mon meningen hvis det ikke er en teknisk fejl? Vil det brede sig til alle debat-blogs? Har nogen en kommentar hertil? Er vi på vej mod vietnamesiske og kinesiske tilstande??
Er sandheden ikke at det store flertal af danskere er sunket ned i apati og ned i den af visse skoler, institutioner og DRs radio- og tv-stationer skabte (og næsten bundløse) sump af halve og kvarte sandheder?
Tænke sig, det store flertal har stadig ikke opdaget, at når velfærden og det sociale sikkerheds net bliver tyndere og tyndere og hele landet hærges af forringelser, nedskæringer og lukninger……… så skyldes det først og fremmest at nærmest samtlige partier smider om sig med astronomiske milliardbeløb til udanske, utopiske og radikale formål, såsom indvandring, Afrika-projekter, EU-vidtløftigheder, FN-geskæftigheder og mange andre ting, som ikke er gavn for danske borgere.
At de almindelige danskeres (ca. 5 millioner) økonomi, erhvervsmuligheder, velfærd, retssikkerhed og sundhedsvæsen osv. konstant udhules og undergraves, og HVORFOR og HVORDAN det sker, det har 70-80% af danskerne stadig ikke fattet.
Så dygtigt er de blevet fyldt med politisk korrekt vildledning gennem de sidste tre årtier.
Og nu vil den demokratiske debat måske også blive indskrænket her, via krav om log-ins og kodeord mv.?
Ihvertfald er der nu delvis spærret på Peter Kurrild-Klitgaards blog.
Vi nærmer os måske håbløse eller kinesiske tilstande??
Rettelse: som ikke er til gavn for danske borgere.
Argh, det har nu også været dyrt, at købe 68 generationen med fantasilliarder af arbejds og skattefri friværdikroner.
For ikke at tale om de astronomiske skattebegunstigede pensionformuer.
Jeg tror såmænd, at Pia Kjærsgaard får lige så meget at se til. Udlændingepolitikken er jo selve nerven i partiet. Det egentligt overordnede.
Men da flot præsteret at stifte et parti og holde sammen på det og sine nærmeste medarbejdere.
Omend jeg ikke er enig med DF som parti, så har det krævet mod af Pia Kjærsgaard, og det har hun haft.
Ligedan, da Uffe Elleman var udenrigsminister, fandt jeg det befriende og ligedan betryggende, at han turde sige ‘de store’ imod.
Så – for mig er særkendet på en god politiker, at han/hun – uden at være dumdristige – siger til og fra. Lige nøjagtig når det er påkrævet. Det er mere respektabelt som et minimum at vide, hvad folk står for.
Preben Jensen – 01:13
Det var på en anden blog (til et af dine indlæg) jeg ville have skrevet dette – AT vi skal passe bedre på og ikke tro, at vi økonomisk stadig kan gå på vandet; men have rettidig omhu for øje, så vi ikke ender som USA/den amerikanske befolkning med at have udmarvet land, befolkning og økonomi.
At vi stadig – udover et godt forsvar – har et ligeså godt inden for ikke mindst det økonomiske. Og – ikke tro, at vi stadig kan gå på vandet, hvilket vi iøvrigt jo aldrig har kunnet!
@Inger Kjær
“Jeg tænker lige nu på,hvorfor så mange mennesker hader Pia Kjærsgaard?Jeg har aldrig hørt hende tale nedsættende om mennesker, som gerne vil bo i Danmark,og finde et Job og bolig,og ellers lever et ordentligt liv som de fleste Danskere gør.”
Kære Inger,
Så har du ikke hørt efter, eller hørt det du ønskede at høre.
Som gift med en udlænding kan jeg forvisse dig om at din elskede leders udtalelser og handlinger har været med til at forpeste livet for en masse mennesker.
Er du gift, samlevende? Lad mig opstille regler for dit ægteskab/liv og lad mig bestandigt ændre og skærpe dem så du til stadighed lever i usikkerhed om hvorvidt du om 1-2 år stadig kan få lov til at bo sammen med din selvvalgte ægtefælle.For hver gang I opfylder kravene, laver jeg dem om. Skærper dem. Når du efter en 6-7 år af den omgang stadig synes at det er ‘fair’, så kan vi snakke sammen igen. Er du klar til det lille eksperiment?
Flot skrevet Krause Kjær.
Vi har meget og takke Pia Kjærsgård for, ellers havde danmark lignet Sverige, utroligt hvad hun har stået model til, både psygisk og fysigt, jeg har kun
alt muglig ros tilovers for hende,dejligt vi får en
dygtig politiker som hendes afløser, men læser til min undren, Løkke afviser at DF nogensinde kan komme med i en regering,men det er måske EU der forbyder det, men hvad jeg kan lodde i befolkningen
hvis Lykke danner regering med Radikale, vil de miste mange vælgere,hvis det bliver tilfældet, har
jeg mistet alt for Venstre, tænk og overse en af
Folketingets dygtigste politiker Thulesen Dahl, ikke
mange kan leve op til ham.
Rigtigt “Lise Christensen”, men hvad hjælper det hele når L.Løkke nærmest fornærmer dem ved allerede idag at sige “ingen ministerposter til DF”!!!!!!!
HVOR dum kan en mand fra Græsted dog være?
Hvorfor fanden skulle en super-god-dansk-sympatisk mand som Thulesen-Dahl dog ikke kunne være i regering med en borgerlig regering???? Tell me!
Vi har idag ministre fra SF og de radigale, der er fuldstændig, FULDSTÆNDIG håbløse, vi har en 26-årig skatteminister, der intet, intet ved om det danske samfund, ingen, ingen erfaring har overhovedet – og så siger “oraklet” Løkke: Ingen ministerposter til DF!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hold da kæft hvor venstre snart går ned i meningsmålingerne! Mærk jer mine ord.
De er sure, rønnebærene.
Har vi ytringsfrihed eller hvad?
DF mener ikke selv, at deres EU-politik er en hindring for regeringseltagelse. I VKO-tiden stemte da da også for alle EU-bestemte lovforslag i Folketinget (det havde de lovet VK). Kun i Europaudvalget foretog de en symbolsk markering. DF har Folketingets mest anonyme EU-ordfører. DF`s største valgsejr skyldtes Morten Messerschmidt ved EU-parlamentsvalget i 2009. Men de ledende DFère vil hellere være ministre end levere EU-modstand, så de skal nok efterabe SF med at sælge ud af af det politiske grundlag for at få ministerposter.
@ Erik Larsen, 10. august 2012 kl. 16:51
Løkke siger jo bare det som Nyrup allerede sagde for godt 10 år siden:
Stuerene – Det bliver i nok aldrig
:-)
@ Erik Larsen, 9. august 2012 kl. 19:21
Vent nu med at se hvordan valgresultatet bliver for DF næste gang. Ingen tvivl om at de har en kerne af faste støtter, men lige frem at tro at KTD kan forøge tilslutningen i voldsom grad, er nok ønsketænkning.
Der er formodenligt lang tid til næste valg. Meget kan ske inden da.
@ T Nielsen, 9. august 2012 kl. 19:10
Ingen tvivl om at Pia har forårsaget at 20% af befolkningen har været stolte af at være danskere.
Omvendt har 50% krummete tæer og skammet sig og 30% har været lige glade.
Så glæd du dig i din lille kolonihave-Korch idyl.
“Men de ledende DFère vil hellere være ministre end levere EU-modstand, så de skal nok efterabe SF med at sælge ud af af det politiske grundlag for at få ministerposter.”
Spørgsmålet er hvad Viggo Starcke havde gjort i samme situation.
Svar til Zeki Laurent Sadie:
Det er da godt, at du støtter de arbiske “kulturberigere”. Hvorfor flytter du så ikke til et arbaisk diktatur og bliver kulturberiget? Du vil sikkert meget hurtigt komme retur med en anden verdensopfattelse.
Man kan altid sige velkommen til flygtninge- indvandrere og behandle dem efter dansk lovgivning og med den forventning, at de trods alt vil forsøge at indleve sig i og leve efter det lands regler, som de har søgt ophold i, og hvor de modtager verdens bedste sociale goder.
Og hvad er så takken? Et indædt had til værtslandet.
Disse arabere og især drengene er så galt afmacheret, at det skriger til himlen. Forkælede og voldelige, uden respekt for noget som helst. Det er sandheden, som naturligvis skurer i dine øren.
Du kunne få dine arabiske drømmerier rettet en smule ind ved at læse Svend Aage Jensbys artikel i JP 23.8. under overskriften “Vollsmose-uroen og historien bag”.
Vollsmose har vist, hvad der venter os fra disse fjendtlige kulturer (langt fra alle), men fra gruppen af voldsmænd, og det er dem, der har formået at sætte dagsordenen, så alle andre bliver undertrykte af vold.
Jeg aner ikke, hvad din baggrund er, fru Zeki, men jeg har i 7 år arbejdet med flygtninge- indvandrere i fremmedpolitiet i Århus, og derfor kender jeg problematikken, især med palæstinensere og somaliere.
Uanset, hvor positiv du er – også set ud fra menneskelige hensyn – så mødes du ofte af en kultur af vold og ufred, hertil kriminalitet med narkobagmænd.
De vil ikke integreres, men ønsker at leve i deres voldskultur, fjernt fra danske normer og forventninger.
Og det er så det du støtter med din morgenjoke.
Skriv en kommentar