SF-hysteri om regeringsgrundlag
80 kommentarerDebatten om SF’s forhold til regeringsgrundlaget nærmer sig hysteri. Således bliver formands-udfordrer Annette Vilhelmsen kritiseret for på en række områder at være enig i SF’s politik. Det gælder bl.a. dagpengelængde, millionærskat, kontanthjælp, finansskat og 24-årsregel. Politiske emner, der bestemt er delte meninger om i regeringen og emner, som SF med ringe succes forsøgte at fremme, da partiet forhandlede regeringsgrundlag med en stålsat Margrethe Vestager. Et regeringsgrundlag som vel i øvrigt skal justeres og opdateres på et tidspunkt – ganske som både Fogh og Løkke gjorde. Første-formandskandidat Astrid Krag sætter i en gennemgang i Jyllands-Posten derimod flueben ved regeringsgrundlagets tekst frem for sit partis. Det sikrer i alt fald, at hverken Villy Søvndal eller Thor Möger kritiserer hende for regeringsskadelig virksomhed.
Men det er en pudsig ophøjelse af regeringsgrundlaget, som efterhånden får status på linje med tavlerne, Moses slæbte ned fra bjerget. Annette Vilhelmsen bedyrer, at hun er tilhænger af regeringsdeltagelse, accepterer regeringsgrundlaget, men gerne på længere sigt vil arbejde for nogle af de ting, hendes parti mener. Hvor har vi hørt noget lignende? Nå, jo. Det var på Det Radikale Venstres Landsmøde for få dage siden. Her vedtog landsmødets delegerede f.eks., at boligskatterne skal stige, stik imod den skatteaftale, som netop er vedtaget. Det er nu officiel radikal politik, at “partiets folketingsgruppe og ministre aktivt arbejde for, at den nuværende fastfrysning af ejendomsværdiskatten ophæves, så beskatningen af arbejde kan nedsættes, hvilket vil give et vigtigt bidrag til væksten i dansk økonomi.” I forbindelse med vedtagelsen bedyrede gruppeformand Marianne Jelved, at partiet står bag skatteaftalen, men vil bruge de kommende år på at overbevise befolkning og andre partier om, at boligskatten bør hæves. Som hun sagde om vedtagelsen på landsmødet: “Det betyder, at jeg med god samvittighed kan gå rundt og modne sindene. Jeg kan stadig have det på dagsordenen, når jeg møder folk.” Det radikale landsmøde vedtog også at arbejde for en folkeafstemning af rets- og forsvarsforbeholdet – gerne inden valget til Europa-Parlamentet i 2014. Det fremgår vist heller ikke af regeringsgrundlaget.
Det er en ganske normal tilgang til politik for et regeringsparti, at regeringsansvaret nok sætter begrænsninger, men ikke tvinger et parti til at gøre kompromiset til sin erklærede politik. SF er efterhånden blevet så skræmt af sin egen skygge, at det privilegium kun er for De Radikale. Eller også bruges det blot som internt våben i en formandsstrid, hvor ingen længere kan kontrollere hverken proces eller resultat.
80 kommentarer RSS feed
Helt enig – og også enig med Politikens ATS, som kalder SF for Schizofrenisk Folkeparti.
Så sandt, som det er skrevet.
Hovedproblemet er, at SF-toppen er interesseret i nuværende regeringssamarbejde, store dele af partiet SF og et stort (det største) antal medlemmer ikke.
De vil have den rene SF-vare (hvad det så er) og det kan de ikke få i en regering.
SFs valg står mellem regering eller hængekøjen igen og/eller en splittelse som tidligere, hvor problemstillingen også var politisk ansvar kontra politiske paroler.
Der et tale om det tilladelige i at et regeringsparti politikudvikler på egen politik i regeringsperioden. Det er et sundhedstegn. Efterhånden behandler politiske kommentatorer, SF ledelse og andre regeringsgrundlaget som Koranen. Er der fare for en nu muhamedkrise i regeringen fordi der politikudvikles i SF og SF viser sine politiske visioner. Men smid du dig bare i hængekøjen Svend W. Jensen.
Tænk journalisterne har gjort det igen, nemlig de spørger kandidaten om politiske drømme, får svar, og straks er slagsmålet igang.
At kandidaten kun har så lidt fantasi, gør spørgsmålet kedeligt, men alligevel sprængfarligt indvortes, fordi selv om SF tabte valget, altdså vælgerne sagde fra, blev det alligevel en del af regeringen, og der vil det blive på de Radikales usociale nåde.
Det rigtige værktøj til dagpengemodtagere, er nemlig ikke forlængelse af perioden (perioder stopper altid) men ændring af optjeningsperioden fra 1 år i konstant beskæftigelse, til 3. mdr i konstant beskæfrigelse, netop en frugt der kan nåes , og ikke den svære kamp om et års fulde beskæftigelse, for at kunne opnå dagpenge igen.
Hvordan vi i globaliseringen kan skaffe nye arbejdspladser, skal være omdrejningspunktet for hele Folketinget, og forstå så hvilken mastodont vi er oppe imod, nemlig Kina, som lønmæssigt afregnes med 2,85 kr i timen, og de arbejder tit 7 dage om ugen 365 dage om året, så kom ikke og fortæl, vi har større udfordringer i vente, end troen på som Coridan udtrykker, der kommer et opsving næste år, især hvis han mener 2013.
Vi kan kun få opsving ved flere arbejdspladser, og Europa kan kun få orden på økonomien , ved at borgerne får et job, og derefter betaler skat, samt forbruger, men hvor skal jobbene komme fra, netop fordi boligsekteren er uden efterspørgsel, og Kinesiske investeringer går uden om Danmark, måske fordi vi har for højt omkostningsnivau, og selv Vestas fyrer konstant, måske fordi Vindmøllestrømmen ikke kan lagres, og dermed bliver for dyr.
Men som Helle siger,i morgen kommer en god løsning.Finn Bjerrehave Vig
Pragtfuldt at der er kommet en VOKSEN i spil som formandskandidat i SF.
Annette Vilhelmsen er en voksen kvinde, der ikke sælger ud af arvesølvet som BØRNEBANDEN har gjort, for at bringe Villy til magten.
Jeg stemmer borgerligt, men finder det beroligende at der er en mulighed for, at SF vælger en VOKSEN til at holde øje med disse elevrådsrepræsentanter i SF-toppen.
Pointen er, at selvfølgelig skal SF fortælle os, hvad deres visioner er, og hvad de står for – og samtidig forklare, hvorfor man ikke altid kan få sin vilje, som et curlingbarn.
Både S og SF vil f.eks. gerne flytte skat fra arbejde til arbejdsfri indtægter som fast ejendom, men de tør ikke fortælle vælgerne det.
Det gør Radikale.
Det var ligesom Venstre, der ikke turde røre efterlønnen med en ildtang – indtil Løkke opdagede, at 80% af partiets medlemmer fortalte ham, at han måtte tage sig sammen.
Det havde Radikale meldt ud længe før.
Formelt set har NKK ret, men kun formelt. SF’erne er altså ikke dumme: de ved udmærket, at man gerne må diskutere emner uden for regeringsgrundlagets rammer.
Reelt handler diskussionen om, hvorvidt SF skal fortsætte i regeringen eller ej.
Annette Wilhelmsen siger officielt ja, mens hendes støtter mere eller mindre åbenlyst siger nej! Pernille Frahm, Aage Frandsen, Trine Pertou Mach, Özlem Cekic er alle tilhængere af, at SF skal gå ud af regeringen.
Det er politisk selvmord i SF at sige det højt, så derfor “skyggebokser” man.
@ Andy Madsen,
Jeg er lige så lidt som klummeskribenten SF´er, så hvor SF bevæger sig hen, er jeg egentlig ret ligeglad med, bortset fra, at det vil påvirke den regering, vi har.
I substansen har jeg faktisk tilkendegivet min enighed med NKK og det gør du også, så vidt jeg kan læse eller?
Mit politiske ansvar kontra politiske paroler eller regering kontra hængekøje er såmænd blot en reference til SFs tidligere skæbne ved det første røde flertal – Aksel Larsens: Man kan holde fanen så højt, så fødderne ikke kan nå.
Og det er vel den konflikt vi ser løbe af stablen i SF. De betegner jo sig selv med en højre –og venstrefløj, hvor venstrefløjen er de, der er utilfredse med den førte regeringspolitik og derfor vil have anden politik, men den kan de ikke få, hvis de vil blive i regeringen.
Er det ikke korrekt?
Det er utroligt, at visse personspørgsmål i et inferiørt parti som Socialistisk Folkeparti kan gøres til en langstrakt soap opera, som medierne synger med i uge efter uge. SF er jo et parti uden indflydelse og kan derfor kun have interesse for dem, der iflg. flere undersøgelser er sprunget ud af samme socialistiske skuffe, nemlig journalister. Det gælder hovedparten af såvel dem på de trykte som på de elektroniske medier.
Men, kære venner, kunne I ikke tage og dyrke jeres hobby i foreningsbladet ”Journalisten” i stedet for og så bruge avisspalterne og mikrofonerne til noget seriøst?
NKK: Bare til baggrund:
Nu er jeg ikke så stærk i bibelshistorie; men der foresvæver mig noget om, at Moses tabte første udgave af lovtavlerne over platfødderne – hvorefter han måtte tilbage efter et nyt lettere revideret eksemplar – i knap så mange bind – erkendelsen forekommer mig at være at ligtornene efter generationers ørkenvandring ikke rigtig kunne holde til en seriøs lovgennemgang.
Moses fik dog foranstaltet bogbussen hvor ufaglært arbejdskraft baksede gennem landskabet med sandheden – løse rygter har oplyst mig om, at den kølige pilsner blev opfundet som ulempetillæg ved den lejlighed.
Overenskomsten var dog så heftigt kritiseret, at man ved først givne lejlighed opførte en umagelig bygning på en bakketop, hvori litteraturen blev opbevaret under dobbelt lås, så der ikke kunne foretages yderligere redaktionelle ændringer. Forbruget af viskelæder var prohibitivt.
Man kom først ud af problemstillingen efter betydelige uroligheder under kejser Hadrian, da denne efter at have forsøgt afbrænding i stedet kom til at futte skuret af; men stentavlerne var ikke til at ødelægge! Ej heller den usmagelige emballage, som han havde værs’go’ at forføje sig med. Endelig vel hjemme kunne pinligheden – i mere end én forstand finde en belejlig centraladministration og forsvinde i.
Den anden side er, at der er nok så meget i gang.
Hvis jeg ikke læser sammenhængen galt, så blev Villy formand for at kunne lægge låg på lidt for mange gamle sandheder i SF baglandet, det gik så endda – indtil der formentlig har vist sig noget ufordelagtigt om Villy, der gjorde, at han ikke længere kunne være garant for de gamle landsforrædere.
Spørgsmålet er om en ny formand kunne holdes i uvidenhed – eller samme hjælpsomme kilder ville orientere den nye formand om gamle dage.
Det har så givet problemer fordi børnehaven ikke kunne holdes som gidsler.
Jeg læste Preben Vilhjelms essay i Information – dvs. det af den jeg kunne hold mig vågen til – hvor det bliver helt klart, at det stadig er et lig i lasten, at man ikke efter den kolde krig fik et retsopgør som efter besættelsen.
Senest har nogle sigtelser mod den militante venstrefløj illustreret at totalitære og ondsindede kræfter stadig virker på venstrefløjen bag uvorne teenagere.
Det er sjældent at jeg er enig med Krause Kjær. men sandt er det jo at regeringsgrundlaget ikke er mere helligt, end at det kan ændres, hvis der er enighed herom. Jeg er enig i at SF-toppen er mere bibeltro end paven selv. De radikale fortalte i week-enden at det ikke var dem, der stod i vejen for, at der blev “pillet” ved boligskatterne. Jeg skammer mig da over (som kontingentbetalende SF’er i en menneskealder), at SF udstilles på denne måde. Annette Vilhelmsen gør det klart, at det ikke (med hende som formand) er SF, der er problemet. Så sidder aben tilbage hos sosserne. Men de har da også lov at blive klogere. På samme måde med dagpengeperioden. Der er nu er flertal i Folketinget for at forlænge dagpengeperioden midlertidigt efter at Thulesen Dahl har sagt klart fra. Uagtet at dagpengeforliget blev indgået uden om SF og S er det barokt, at det er DF der undsiger det. SF med Annette Vilhelmsen ved roret vil også ændre perioden. Og jeg tror at et klart flertal i Socialdemokratiet har det på samme måde. Så sidder aben klart på skuldrene af fru Vestager. Jeg synes det er legitimt at stå fast om regeringsgrundlaget – men er de 3 partier enige, kan det – i modsætning til Koranen – sagtens ændres. I spørgsmålet om forlængelse af dagpengeperioden, kan det ikke gå for stærkt!!
Jens Thoft, fhv. folketingsmedlem for SF, Revisor
Nu har R,S og SF jo lige besluttet at sætte YDERLIGERE 379 millioner kroner af til endnu mere bistand til mange fjerne og store lande, så de kan få løst deres interne problemer. Og så har man jo også besluttet at bruge yderligere et ukendt antal millioner eller milliarder på endnu mere indvandring, “integration” og diverse røde kæpheste.
Så selvfølgelig er der brug for at hive endnu flere penge ud af boligejerne og lønmodtagerne. (Deri har Vestager jo helt ret). De sidste skal dog vistnok have nogle bittesmå lettelser i den direkte skat. Som dog rigeligt vil blive opvejet af endnu flere afgifter, gebyrer og bøder. Ha ha.
@Axel Artke
“Det er utroligt, at visse personspørgsmål i et inferiørt parti som Socialistisk Folkeparti kan gøres til en langstrakt soap opera…”.
Ja, det udstrakte medlemsdemokrati i SF gør et formandsskift til en langtrukken affære.
Så er det lettere i f.eks. Dansk Folkeparti, hvor folketingsgruppen minder mere om en ‘lukket familiefest’, hvor man får afgjort spørgsmål som formandsskab. Bekræftelsen på efterfølgende generalforsamling er en ren formalitet.
Jens Toft: Du ser aldeles bort fra, at det helt store klask kommer – formentlig i dette efterår – hvor hovedbankerne skal nationaliseres og rekapitaliseres, så al flextumpegælden skal finansieres af staten.
Der er ikke råd til NOGET SOM HELST, for den overtagelse af bankkadaverne vil betyde arbejdsløshed i det helt store format.
Når mange danskere er ved at segne under skattetrykket, de millioner af nye regler, de enorme mængder af skandaler og familieødelæggende politik, de mange tusinder af jobtab, konkurser og tvangsauktioner, den voksende kriminalitet og de nye sygdomme……… så bør de trøste sig med at Borgen via udnyttelsen af deres arbejdsindsats og skattepenge, har fået råd til at støtte FN og EU og stribevis af lande i Afrika, Asien og Mellemøsten.
Og det er da en stor og dejlig trøst, ikke sandt?
Kære Ida og Astrid.
Men hvad er kendsgerningerne. Jo, de er at SF som ministre og andet klarer sig dybt elendigt.
Er faktisk en smule imponeret over, det er lykkedes. Det er jo ofte lige så svært at nå toppen, som at nå bunden.
Bryder mig bestemt ikke som Krag som leder for Jer. Hun mangler format – pondus. Det er yderst passende og lige akkurat gangbart, som den minister hun er nu.
Du er lige akkurat bedre. Ingen af Jer har for nuværende noget overblik over Jeres resortområder.
Lær dette først. I kan begge vokse og er endnu letvægtere.
Så i må hjælpe Vilhelmsen. I er jo selv dybt involveret i Søvndals og Jeres egen manglende succes.
Når jeg søger at hjælpe Jer, så er det fordi I er med til at regere et helt land og så bør I venligst gemme Jeres fnidder bort.
Havde ikke forestillet mig, det skulle være så slemt at slippe af med Løkke.
Ønsker I ham tilbage….Det kunne man godt tro. I er ikke dygtige nok til at favne, hvad der skal til i et ellers hæderkronet parti med gode aner og gener.
Sats på Vilhelmsen. Aldersmæssigt er I endnu nogle barnerøve, som nok skal komme til fadet. Men tiden er ikke nu.
I skal give Vestager og Jelved et medspil på de områder, som I har fælles. Glem resten.
I kan alligevel ikke lave hele landet om på 4 år eller mindre.
På forhånd tak.
PS. Dert gamle SF`s platform er der ikke. Der burde derimod masser af plads, hvor Frank Jensen stod en gang. Dem samler tHORNE jo heller ikke op.
Så Thorne kan så bedre samle op blandt de moderate borgerlige, eller hvad folk kaldes, når de stemmer på en.
Vi tager den lige igen : Folk stemte ikke på Jer. De ville ikke have V+k med DF.
Så der er noget ravende galt. Det må I erkende. Problematikken handler ganske meget om at få løst en masse praktisk problemer i og ud af tilsandene sammenhænge.
Målt i biler, så bør alle være interesseret uanset politisk observans i den starter og kører hver dag og helst kører mange km på literen.
Det er, hvad folk skal have uanset partifarve på musen.
@Finn Bjerrehave…Ja, man kan altid debattere, hvad der er ok vedrørende dagpengeperioden…Man må vel sige, at med den økonomiske krise som forefindes p.t. kan man jo sagtens sætte dagpengeperioden op til de fire år igen…
Når man skal til at reformere hele dagpengesystemet, kan man jo finde en fornuftig løsning på det område, Bl.a. kan man i gunstige økonomiske tider sætte dagpengeperioden på de nuværende to år, og hæve dagpengeperioden til fire år, når økonomien står i stampe…Og vedrørende arbejdspladser, så sker der over hovedet ikke spor, før Eurolandene har fået styr på deres gældskrise, og det tager år endnu…
Nu skabes der jo også vækst herhjemme, selv om man flytter afdelinger til udlandet…Bare tag FL – Smidth, som netop har åbnet afdelinger i udlandet, som har medført, at FL – Smidth herhjemme har måtte ansætte 400 flere end før de udflyttede afdelinger….Men det nævnes selvfølgelig ikke i medierne, “Der er mere vigtigt om Astrid Krag har en uddannelse eller ikke har en uddannelse”osv,osv,osv, nu du lige nævner SF…
Samtidig er det helt korrekt, at lønnen i Kina er på 2,85 kroner i timen, som nu har skabt en ret voldsom uro i det Nordlige Kina, ja noget steder har regeringen givet sig, samt udskiftet hele byens politiske top, bare for at få nedkølet de vrede arbejdere…Så der venter endnu mere uro fremover, og man forstår det egentlig godt, da arbejderne kan tvangs flyttes ret lang væk fra deres familier, så de kun ser deres familie en gang om året…Det er jo ikke sådanne tilstande vi ønsker herhjemme, går jeg ud fra, selv om der findes politikere på Christiansborg der gerne så sådanne tilfælde, ja de vil sågar kaste flygtning ud fra fly i faldskærme, så de daler ned i deres “hjemland” de netop er flygtet fra på grund af forfølgelse,mv…
God eftermiddag,
Erling Drews…
Apropos mine kommentarer om Dansk Familiparti:
http://politiken.dk/politik/ECE1755689/blod-binder-dansk-familieparti-sammen/
Annette Wilhelmsen fortæller kun hvad der er SF politik, og det burde da ikke overraske, at nogle SFére tør kigge lidt ud i fremtiden og forberede sig på, at der også er en dag efter denne regering.Hun har klart accepteret regeringsgrundlaget, men et sådan skal også hele tiden justeres, og de enkelte partier kæmpe for at få deres politik ind i grundlaget.Bliver hun formand er det ikke sikkert, at det lykkes, at få ret mange fingeraftryk på regeringens politik, men det vil da nærmest være forræderi mod SF´s politik ikke at kæmpe for det.
Godt at Krause holder krudtet tørt for de andre politiske kommentatorer er helt oppe at ringe om splittelse, udtræden af regeringen og andet forfærdeligt. Det er sådan set bare politik og dejligt at se, at et parti tør kaste sig ud i et forløb, hvor der bliver diskuteret og tacklet igennem. Vi har hos DF set en anden måde at vælge formand på, hvor partiets medlemmer kun bruges til at klappe og se glade ud. Valget foregår i et familieråd helt uden diskussion.
@ Asger Manø…Jeg er enig i, at medierne får en meget lille fjer til, at blive som en Havørn’s fjerdragt, også vedrørende den knald dygtige Annette Wilhelmsen…Det er derfor, Palle Lauring i Danmarks krøniken Bl.a. kaldte Danmark for at være blevet en Brugsforening…
Men helt ærligt, uro i SF; er der i hvert fald, eller skal man hellere sige, at den politik SF har ført siden valget i 2011, ikke ligefrem er SF’s politik, og det er lige her uroen ulmer…Det viser i hvert fald vælgerflugten, både fra SF og Socialdemokraterne…
Og for, at få rette den synkende skude op, må man da finde en ny løsning på det politiske i SF, ellers kan det ende med et total forlis, som det der skete for Det Konservative Folkeparti ved det sidste folketingsvalg i 2011…
Uden at være SF’er, så mener jeg helt bestemt, at SF fejlbedømte vedtagelsen af den borgerlige tilbagetræknings reformen, ene og alene med det formål, at få regeringsmagten og ministerposter, så blæse være med SF’s kernevælgere, eller andre vælgere som havde tilmeldt sig efterlønsordningen,mv…Som nu, efter SF har stemt ja i folketinget, skal knokle meget længere på arbejdsmarkedet med nedslidning til følge..Samt, at man ved vedtagelsen af tilbagetræknings reformen, desværre også forringede både efterlønsmodtagere og Folkepensionisternes mulighed for, at kunne indflytte i deres sommerhus som såkaldt “Helårsbeboer”…Med vedtagelsen har SF nu være med til, at både efterlønsmodtagere og Folkepensionister har måtte ændre på deres ellers planlagte indflytning i sommerhus med flere år…
Med venlig hilsen,
Erling Drews…
Erling Drews
Nu ved jeg ikke hvor du har det der fra, men jeg kan garantere dig for der ikke er flere hos FLSmidth end før krisen, tag det fra en som ved det… Jeg er der stadig.
Jeg kan ikke se problemet i langsigtet udvikling, og i virkeligheden har hun jo støtte fra mange økonomer når det kommer til en fleksibel dagpenge periode.
Men der skydes med alt hvad der skyde kan, for ledelsen havde sandelig satset på en anden kandidat..
Hvad tror man lige der sker med Thor Möger hvis Vilhelmsen bliver valgt? Han opgav næstformandsposten og er ikke valgt til folketinget.. Han er færdig!
Det er fuldstændig logisk det hun siger, og jeg tror ledelsen og Krag får en rigtig grim overraskelse. Og så tror jeg ministerposen skal rystes, ikke kun Möger, men hvordan skal Søvndal forsvare sin titel?
Det handler jo nok om, at rette ind og være strømlinet altså sige en masse uden indhold. Der var en vittig læser på Politiken der foreslog Robert som minister emne. Da han måtte være en oplagt kandidat, har er ung har ingen afsluttede akademiske uddannelser og stiller til en hver tid op i et hvilket som helst medie der måtte ønske hans til sted værelse.
Skulle SF mangle inspiration til hvorledes de skal svare på spørgsmålene fra de mange medier er der håb at hente tæt på, en af Anne Mee Allerslevs rapporter fra Københavns Kommunes integrations Borgmester kontor kan rekvireres billigt (pr side).
Her får man en indførsel i den besværlige kunst at sige en masse uden at sige noget… “Ævl er godt men Vås er bedre”, bare baglandet forstår hvad man mener.
Er der nogen som kan oplyse mig om hvordan en almindelig folkepensionist skal kunne klare evt. nye og større boligskatter. Når man ikke arbejder har man jo ikke brug for skattenedsættelse for arbejdsindtægter. Hvis man skulle noget på boligområdet skulle man stoppe fradrag for renter mod at alle skatter og afgifter på huse faldt bort. Dermed sikrede man sin alderdom ved at betale af på gælden. Mange pensionister indefryser i dag de kommunale boligskatter mod sikkerhed i boligen. Det er nok ikke muligt på sigt hvis priserne og dermed værdien på huset bliver mindre. Så større skat på bolig er kun for at få flere penge i kassen. Jeg tror ikke på, at skat på arbejdsindtægt nedsættes tilsvarende.
@Mogens Rasmussen
Ja, der er helt sikkert mange, der stemmer ‘efter pengepungen’.
Folk i arbejde vil oftest foretrække lavere indkomstskat, mens boligejere som ikke længere er på arbejdsmarkedet foretrækker lav ejendomsskat.
Fordelen ved en lav indkomstskat er, at den kan reducere lønomkostningerne for dansk erhvervsliv, hvilket betyder flere arbejdspladser og færre udgifter til arbejdsledige.
Men jeg er enig med dig i, at man ikke skal fjerne muligheden for at pensionister kan få deres ejendomsskat ‘indefrosset’ til en rimelig rente (tidligere var den vist ovenikøbet rentefri!).
@ Casper Pedersen…Så må du henvende dig til din chef og sige han er fuld af løgn, da han fremsatte dette for åben Tv skærm, nemlig det:
At efter de åbnede afdelinger i udlandet, er ansatte herhjemme steget fra 600 til 1000 medarbejdere på grund af de oprette afdelinger..Så skulle det være på plads…
Med venlig hilsen,
Erling Drews…
@ Niels Hansen
“Det udstrakte medlemsdemokrati i SF gør et formandsskift til en langtrukken affære”, skriver du og mener vist dermed at have retfærdiggjort, at det så er rimeligt, at journalister (mis)bruger vores tålmodighed på affæren.
Men, forstår du, min pointe er jo ikke, at SF’erne ikke kan enes, men at vi andre skal påtvinges deres familieskænderi, når der dog findes langt mere betydningsfulde emner, som journalisterne kunne tage op.
Men det gør de som bekendt ikke, og dét er netop hele humlen.
@Axel Artke
OK, men journalisterne gør det ikke for at glæde SF.
Tværtimod.
Det er også grunden til, at flere og flere partier går ind for topstyring og hård partidisciplin, så de fremstår mere enige. SF er på vej i den retning, men har ikke helt lært spillereglerne endnu. Denne ‘disciplinering’ er også mere aktuel i et regeringssamarbejde.
Jeg deler din modvilje overfor journalister, der konstant leder efter ‘hår suppen’, når der er langt vigtigere emner at beskæftige sig med.
Kogt helt ned:
SF-toppen kæmper for ministertaburetterne, og Annette Vilhelmsen kæmper – sammen med vælgerne – for at føre SF politik.
At dét kan blive til et problem afslører blot, at SF-toppen har prostitueret sig til magten.
Lige ud ad landevejen: SF er een stor, STATSUNDERSTØTET børnehave, der har forvildet sig ind på nogle ministerkontorer hvor de ikke ved hvordan de skal gebærde sig. Deraf “problemerne”….., såmænd !
Erling Drews, nu er det ikke glæde at debattere på tværs, men at tilføje positive brugbare løsninger i vores Demokrati , som rummer 1% af befolkningen, og selv ikke Diktatorer har så lille opbakning i deres politik.
Du har før skrevet , du bor og arbejder i Kina, men di interesse for dialog på alle paletterne i Danmark, især Berlingske, hvad skaber interessen?
Dagpengeperioden skal ikke forlænges, men muligheden for at opnå den ved mit forslag, 3 mdr i arbejde, som er en frugt der kan nåes, det skaber måske mere Dynamik på arbejdsmarkedet, end dagpengeperioden udmønter.
Vi skal uddele håb, og ikke stopklodser.
I morgen kommer en god løsning.Finn Bjerrehave Vig
troede margrethe jelved var på plejehjem nu?! åbenbart ikke, er det ikke sådan at politikere kan gå derhen nå de er 46 år?De må selvfølgelig også gerne bare ta pengene og flytte til en græsk ø, …bo i deres sommerhus modsat andre hele året….mv…. men vi må vel æde en råden gulerod i 3 år endnu, og være glade for at den ikke er endnu rådner end hvad vko ville kunne præstere. dårlig,værre og værst er valget jo idag! Måske krause kjær ønsker værre? foretrækker nu selv dårlig!
NKK har så evig ret. Hvad ondt er der i, at Annette Vilhelmsen gør sig til talsmand for noget af det, der indtil valget var SFs politik ?
At Villy Søvndal og Ole Sohn straks kommer ud og fordømmer dette, siger en del om stemningen i dette parti.
Det er også tankevækkende, at Jens Thoft, gammel SFer til den grad tager afstand fra den nuværende SF-ledelses tåbelige stivsindethed.
Partiets rette navn må efterhånden være Socialistisk Fjolleparti.
SF ministrerne er en flok taburet liderlige fjolser. Sleepvalley og hans løgnhalse, kender åbenbart ikke til sf politik mere. Det ses også tydeligt på Villy, at han har slugt kameler, så det basker, han er blevet godt krumbøjet det sidste års tid, ja og så lige sæbe operaen, om hvem der skal afløse den røde overløber (næsten borgelig). Det er efterhånden en kedelig gang makværk, at høre om dette i alle tv aviser
@ Niels Hansen
Vi skal altså lige huske på, at 80 % af journalisterne (også på Berlingske) stemmer på S og SF og derfor mener, at SF’s interne trakasserier også har stor interesse for andre.
De har de imidlertid ikke, eftersom SF er et parti uden betydning. Derfor kan partiets navneleg kun interessere de pågældende selv samt deres allernærmeste familie.
@ Finn Bjerrehave…Der må foreligge en misforståelse, da jeg ikke arbejder, eller har arbejdet i Kina, og aldrig omtalt dette på nogen måde, hvis jeg ellers har forstået dit debatindlæg korrekt…Jeg har tidligere i en debat udtalt, at jeg har arbejdet i udlandet, men aldrig hvor!
Jeg fastholder selvfølgelig mit udsagn vedrørende dagpengeperioden, at dagpengeperioden godt kan hæves til fire år, når økonomien er dårlig og medfører en stigende ledighed, samt man også godt kan nedsætte dagpengeperioden igen til to år, når det “buldre der ud af”… Et forslag som jeg gætter på, “kan” komme i spil, når der skal reformeres i dagpengesystemet, og forhåbentlig også i A – kassen, som er uretfærdig ved den forskelsbehandling der finder sted over for arbejdsledige…
Med venlig hilsen,
Erling Drews…
Det er dog befriende med en kommentator, selv om jeg synes Niels Krause er lidt sent på den, der ikke altid gør det til et problem, når en i SF skelne mellem SF’s politik og regeringsgrundlaget. Annette Wilhelmsen kan sagtens gå ind for regeringen og på samme tid fremhæve SF’s politik. Utroligt kommentatorerne ikke har fulgt op på at RV ikke blot fremføre egen politik, hvad de er i deres gode ret til, men også er ret tilbageholdende for at sige det mildt over for dele af regeringsgrundlaget: betalingsringen og fremme af større lighed i Danmark. det sidste blev ikke fremmet i skatteforliget, hvor Vestager spillede en aktiv rolle for netop ikke at ligheden blev fremmet.
Desuden også sjovt hvordan de fleste politiske “eksperter” var ude med riven med det samme og skrev artikler om hvordan Vilhelmsens kommentar var “ren gift” for regeringssamarbejdet.
Vorherre bevares.
@ Carsten Egedal…Det kan nemlig siges kort, og jeg er helt enig i, at “kogt helt ned” har du ret i din antagelse…
Og som regel når der er “kogt helt ned” er der gerne brændt noget på, og for at rense luften, mener jeg helt bestemt, at Annette Wilhelmsen er den rette til udluftningen, så der igen kan føres SF politik…
Med venlig hilsen,
Erling Drews…
Skrevet af B Nielsen, 19. september 2012 kl. 18:43
at niels krause kjær har så “evig ret” er lidt for borgerligt totalitært for mig…Hvad med han er ikke den ondeste men heller ikke den beste? Derudover har du jo ingen mening!
Skrevet af Leif Juhl Pedersen, 19. september 2012 kl. 19:22
willy er der vokset kolosalt med opgaven..husker den gamle lommetyv, hvad hedder han nu, ham hvis søn døde som var et ordentligt menneske og var uenig med ham, nå du ved den gamle udenrigsminister, gud herrebevares nå men tænker tilbage på de tider af had mod ens medmennesker lever vi jo nærmest i adams have!
Skrevet af B Nielsen, 19. september 2012 kl. 18:43
du har selvfølgelig ret i at hvis men har bare et gram af medmenneskelig indstilling idag stemmer men på enhedslisten, hvor enig kan men værre!
Skrevet af Axel Artke, 19. september 2012 kl. 19:51
det havet været ret med informeret medborgere..men hvorledes får du at 80% af tantens journalister er røde? intresseret i målingen, udfra demokratiske hensyn! men får ikke et arbejde i en borgerlig avis eller kommune medmindre men er borgerlig! hvor er du født? venus?
nkk: HVOR er mit indlæg sendt 22.40 henne???
Skrevet af Erling Drews, 19. september 2012 kl. 14:38
Er enig i at folketingsmellemers muligheder for at bo helårligt i deres sommerhus modsat normal Dansker, er under alt acceptabelt minimum niveau…men hvad med dem bosiddende i kolonihaver? der ingen muligheder har ,udover sulteeksistens har for at leve både der og i anden bolig, udover at dette fratager Danmark endnu en bolig for en anden? Hvad med at siddestille de fattigste med de mellemfattigste? Udover at jeg kender en del bosiddende sådan, har jeg dyb forståelse for at en lovlig mulighed for helårsbeboelse der, ville betyde en stor ekstraindtægt i Danmark via at folk føler at de har noget og deltagere! Der er et opgør muligt! Den med sommerhuset–den er for luxus for mig..først tar vi fra neden og så går vi fremmad..god nat!
Erik Larsen plejer at skrive nogle interessante indlæg. Kan det kl. 22.40 ikke komme på igen?
@ Søren Sørensen…Det er faktisk ret svært, at finde ud af hvem som er fattige og hvem som ikke er, da Danmark aldrig i Folketingssalen har ville vedtage en fattigdomsgrænse…
Men egentlig behøver man vel ikke at blive betragtet som fattig alene på økonomi…Men kan jo godt have et rigt liv alligevel, hvad jo mange har…
Men jeg er helt enig i, at Folketingsmedlemmerne er nogle hyklere også SF, da de har været medvirkende til, at folkepensionister og efterlønsmodtagere nu skal vente yderligere år på, at kunne indflytte i deres sommerhus, alt imens politikerne selv fortsat kan indflytte i sommerhus ved deres fyldte 60. år…At befolkningen finder sig i disse urimeligheder undre mig egentlig en del…
Med venlig hilsen, og lige ved God Morgen :ø),
Erling Drews…
“Erik Larsen plejer at skrive nogle interessante indlæg. Kan det kl. 22.40 ikke komme på igen?”
Joda. Her er det:
FØJ! FØJ FØJ FØJ! FØJFØJ! FØJ!!!
Det dækker vist det meste.
“troede margrethe jelved var på plejehjem nu?! ”
Du tager fejl af hende og marianne vestager.
Kære Finn Bjernehave, Jens Thoft, Preben Jensen, Erling Drewes, Mogens Rasmussen, Søren Sørensen og J.Nielsen
Jeg tilbyder hermed til fri afbenyttelse min aftenbøn:
Kære Forsyn
Jeg tror på din retfærdighedssans
vil jeg fremsætte dette fromme ønske,
at alle radikale skal mistge deres job og/eller pension
og fremover kun leve af den formue,
som de har ragete til sig fra almindelige danskere.
Endvidere at de skal leve resten af deres liv i Alcatrez
Iøvrigt er min definition på en radikal, at det er en elitær, arrogant, intolerant, rabiat og associal reaktionær egoist.
NKK
A propos dit udtryk om “Moses og tavlerne” er problemet vel nærmere, at regeringen mangler “10 bud på fremtiden”.
Det såkaldte regerings grundlag (flytte lidt rundt på X antal milliarder) kan man ansætte en bogholder til at klare.
Men hvad med de store visioner …. hvor skal Danmark hen, hvad skal vi leve af, hvordan skaber vi igen de 200.000 eksportarbejdspladser, vi har sendt til udlandet, osv, osv …..
Set i “bagklogskabens klare lys” havde jeg foretrukket en mindretalsregering (uanset parti) med en klar politik, istedet for det sammenrend af uforenelige ideer.
Ikke et ondt om kvinder (som sådan), men det er nu lidt skræmmende, hvis Danmarks fremtid skal afstikkes af en flok høns, der ikke aner … om de har lagt et æg … er ved at lægge æg … eller bare hygger sig med at skabe splid i hønsegården.
Typisk høns og kvinder …..
Hvis et parti efter kun 1 års regeringsmedlemsskab ikke kan overholde et regeringsgrundlag og indgå de nødvendige kompromisser er man jo dybt useriøs og uansvarlig hvilket vel også meget godt kendetegner SF og deres vælgerkorps af bistandsklienter og offentligt ansatte!
Stakkels Danmark har nu 4 kvinder – uden nogen erhverspraktisk erfaring – til at lede vores lille land!
Den røde løftebrudsregering pålægger danskerne flere og flere forbud og afgifter som forpester tilværelsen for almindelige danskere og får virksomhederne til at flygte ud af landet til skade for jobskabelsen og beskæftigelsen – i landet med verdens fhv. dyreste offentlige sektor og verdens højeste skattetryk! Og en ægte SF’er importerer sammen med de andre røde endnu flere muslimske socialklienter til lille Danmark så de arbejdende danskere skal arbejde mere og længere medens alle bistandsklienterne kan ligge på sofaen i årevis og få høj bistand, skattefri boligsikring m.m. – uden at skulle yde noget til gengæld for deres offentlige ydelser! Men godheds- og indvandringsindustrien udvider og holder rigtigt gryden i kog – sammen med det overdimensionerede offentlige bureaukrati – medens Danmark nærmer sig græske tilstande!
Erling Drews dit herlige menneske.
Der arbejder næsten 1500 personer i FLSmidth Valby afdelingen alene..
Jeg siger ikke der ikke bliver ansat, for det gør der. Men vi var over 1800 i starten af 2008. Og bevares, hellere ansætte end fyre, men det er altså en ret stor mængde vi er gået ned i arbejdsstyrke.
Så i stedet for at fortælle chefen han lyver, tror jeg bare i stedet jeg vil antyde at du måske ikke helt har styr på dine facts..
Selvom jeg ikke er SF’ere er det da rart at der endelig er en skribbent der respekterer Wilhelmsen’s udtalelser og ikke støtter op om de noget useriøse SF’ere, som Ole Sohn og andre, der mener hun er skaber usikkerhed.
@ Casper Pedersen…Jeg fastholder, at din Chef på direkte TV udtalte: Da vi har oprettet afdelinger i udlandet vedrørende jagten på mineralforekomster, er vi på det område gået fra 600 til 1000 ansatte…Udsendelsen blev bragt samme dag man udtalte sig om hvor mange arbejdspladser der gik udlandet…Så jeg har fuldstændig styr på de facts din Chef har udtalt…
Samtidig er også godt klar over, hvor mange der er ansat i Fl Smiddt, det kan alle gå ind og Google på nettet…Men antallet om, hvor mange der er ansat, har jeg aldrig haft en kommentar til, kun den udtalelse din Chef fremkom med vedrørende TV udsendelsen…Han udtalte Bl.a. andet også, at fordi der udflyttede arbejdspladser til Kina gik det altså også den modsatte vej, men det hører man ret sjældent i medierne…..Derfor mit skriveri i debatten vedrørende en stigning af ansatte…
Som noget helt andet, er der virksomheder som forlader Kina på grund af for meget bøvl med myndighederne…Men det har selvfølgelig ikke spor med SF – hysteri om regeringsgrundlag at gøre, så skal vi ikke holde os til det emne som jo er ret interessant, da det med en uheldig udvikling kan risikere, at SF forlader regeringen, et gæt, men alligevel…
Og i øvrigt med tak i lige måde, dit herlige menneske:
Erling Drews…
Erling Drews
Det er rigtigt at der kommer arbejdspladser den anden vej, men jeg skrev sådan set bare at vi er færre nu end før krisen. At der så er en enkelt afdeling som udvider er jo i of for sig irrelevant, om glædeligt for dem som bliver ansat.
Så når jeg skriver vi er færre i FL smidth end før krisen og du siger det modsatte, hvem har mon så ret?
Jeg syntes altså lidt du har fået danseskoene på..
Noget helt andet er så at jeg er enig med dig når det kommer til mediernes sortsyn generelt. Det er altid “renten stiger” eller “huspriserne falder” osv osv. Der er sjældent plads til den gode historie. Det på trods af at de fleste efterlyser den, så der er gået noget koks i udbud/efterspørgsel systemet..
For nu at vende tilbage til trådens emne:
Kan det ikke bare slås fast, at SF ikke er regeringsduelige?
Og at SFs venstrefløj har ret: SF skal ud af regeringen!
@ søren sørensen
Du skriver: ”Men får ikke et arbejde i en borgerlig avis eller kommune medmindre men er borgerlig!”
D. 10. sept. 2012 skrev Mikael Jalving i Jyllands-Posten: ”Da kulturredaktionen på Berlingske Tidende for få år siden afholdt prøvevalg, kunne SF, Enhedslisten og de Radikale snildt danne regering. På Berlingske! Hvordan tror I så, det er på Politiken, Ekstra Bladet eller Ritzau?”
Som du ser, Søren Sørensen, kan man altså udmærket få arbejde på en borgerlig avis uden at være borgerlig. Men jeg tilstår at have taget munden for fuld, idet det alene var i kulturredaktionen på Berlingske, prøvevalget afholdtes, og ikke blandt samtlige avisens journalister. Det forhindrer dog ikke, at de pågældende tilhængere af SF, Enhedslisten og De Radikale faktisk er ansat på Berlingske trods deres politiske ståsted.
@Axel Artke
Kan vi blive enige om, at det den meget dygtige kommentator, Thomas Larsen, der primært tegner f.eks. Berlingskes politiske profil?
Jeg mener bestemt, at det ville være forkert at kalde Thomas Larsen venstresnoet.
Hvis du (igen) i Berlingske kan finde gode eksempler på andre journalister, der skriver artikler med venstreorienterede, politiske holdninger, må du meget gerne give eksempler.
@@Axel Artke
“Kan vi blive enige om, at det den meget dygtige kommentator, Thomas Larsen, der primært tegner f.eks. Berlingskes politiske profil?”
Udover lederen, naturligvis.
@ Niels Hansen
Jeg udpeger ikke personer, men referer en undersøgelse af de partimæssige valg, som Berlingskes kultur-journalister har medvirket i, og som angivelig har afdækket, at de stemmer på de nævnte partier.
Dette bør såmænd ikke undre, eftersom tilsvarende undersøgelser på Danmarks Journalisthøjskole i Århus flere gange har afsløret tilsvarende, politiske præferancer hos de studerende.
En politisk præferance afspejles ikke nødvendigvis i praktisk journalistik. Det er et spørgsmål om professionalisme. Derfor henviser jeg ikke til bestemte artikler eller andet konkret, som kunne udråbes som “venstresnoet, som du kalder det.
Derimod har Ralf Pittelkow med konkrete optællinger godtgjort, at journalistikken i Danmarks Radios nyhedsredaktion ikke er objektiv, men venstreorienteret. Denne anklage har DR aldrig imødegået, hvad DR givetvis ville have gjort, hvis den var usand.
@ Casper Pedersen…Vi kan jo blive ved med at “slå” hinanden i hovedet med diverse tal, sådan er det…Så vedrørende ansættelsestal, som din Chef udtalte for åben TV skærm bliver vi så ikke enige om, fair nok…
Tilgengæld er jeg enig med resten af dit debatindlæg..Det er nemlig så ærgerligt, at der netop ikke er plads til de gode historier…Og lad mig give et lille eksempel fra i dag, hvor negativt alt efterhånden er blevet….: jeg og min hustru var inde og handle og var i frugtafdelingen, her stod to personer og var så sure over, at en S….banan kostede 1,5 krone og hvis man købte 10 stk fik man de 10, bananer til 12.kroner…Jeg nævner det “bare” for at vise hvor negative vibrationer der efterhånden findes i samfundet…Alt imens vi aldrig har haft det så godt på næsten alle områder…Men så er det da godt “vi” kan drille SF og den siddende regering med alt muligt…
Med venlig hilsen samt God Dag,
Erling Drews…
Og hvad med at ansatte 100,000. af de arbejdslose i det offentlige, og samtig satte alle skatter op med 50% ?
Erling Drews
Nej, vi bliver nok aldrig enige om, at bare fordi en enkelt afdeling i virksomheden vokser, kan samme virksomhed godt skrumpe totalt set. Men jeg kan stadig ikke forstå hvorfor vi ikke kan blive enige om det.
Hvis du har tabt dig 20 kg og tager de 10 på igen er du stadig lettere end da du startede.
Det er et fint eksempel, der skal ingenting til før folk bliver utilfredse og føler sig trådt over tæerne. Der er en utrolig tendens til rundsave på albuerne, jeg forstår det altså ikke.. Man holder tilbage så andre kan flette ind på vejene osv osv.
Min mor vandrer en del, i udlandet kan man sagtens have fuglebøger liggende i udsigtstårne, herhjemme tænker en eller andet “gratis bog” og stjæler den.
Trist er det.
@ Casper Petersen…Bare lige en kort vedrørende udsigtstårne, da jeg/vi selv er optaget af lige netop det, må jeg lige tilføje at min hustru og jeg var i Hov Vig i går, og så en Havørn, samt et par Rørhøge, utroligt skønt – Og ja, man skal slæbe rundt på alt, netop fordi det forsvinder, hvis man lader det stå et eller andet sted, desværre….
Bare SF så ikke også forsvinder ved det næste folketingsvalg nu da de har indgået et regeringsgrundlag som ikke ligefrem falder i kernevælgernes smag….
Med venlig hilsen,
Erling Drews…
Søren Sørensen: Det er meget værre end som så!
Sagen er jo, at SF´ernes livsanskuelse ikke overlevede mødet med virkeligheden!
Der er nok ikke nogen tvivl om at venstrefløjen i SF afspejler den verdens- og egenopfattelse, som SF vælgerne har – i endnu højere grad end Enhedslisten.
Det er hele SF befolkningen, hvis livsanskuelse nu viser sig at være en løgn.
Det har så ikke noget med den “borgerlige” livsanskuelse at skaffe – de to grupper har aldrig talt sammen – ja de har aldrig talt samme sprog.
Den borgerlige selvopfattelse har sandt for dyden også fået sine lussinger. De konservative aner ikke, hvad de skal mene!
Det “borgerlige” Danmark holder klogeligt sin kæft for tiden. Undtagen LA som er erkendt afsindige.
Ingen jeg læste Preben Vilhjelm i Information – altså delvis fordi jeg får et slumreanfald, når venstrefløjsfantaster udbreder sig.
Det var fuldstændig grotesk: Det var som at se en stumfilm med Chaplin. Sådan MENTE Vilhjelm, at virkeligheden så ud!
Altså Dansk Folkeparti, der ved Gud ikke samler på intellektuelle kæmper, har man kunnet holde i en passende tilstand af forvirring med at give indvandrerne én på frakken.
SF kan ikke holde til at Vestager siger: “Sådan er det jo.”
SF bliver nød til at trække sig fra regeringen, der så må køre videre med Venstre.
Problemet er, at “vælgerne” ikke har så meget overblik, at de kan tage stilling.
SFs problem er i virkeligheden at SF-blå har ministerposterne, som de er uhyre glade for medens SF-rød har support i baglandet og mener at SF-blå har solgt partiet for billigt til R.
Holger Larsen: Nej, det har intet med politik at gøre; men alt med fortiden. Det er så bare mit gæt.
Venstrefløjen havde brug for regeringsmagten, fordi ubehageligheder fra fortiden kunne dukke op.
Årsagen er, at alle dem, som de “gamle” SF’ere havde noget på i Socialdemokratiet er forsvundet. Dvs. de nye ville ikke have noget imod, at der blev rippet op i fortiden.
Læg mærke til at fløjene i Socialdemokratiet holdes på plads af en statsminister, der ikke skylder nogen noget. Det er derfor “skattesagen” dukker op – der er INGEN, der har noget materielt på Helle T.
For at undgå gensidig mudderkastning så skulle de nye SF’ere skubbes foran i en børnehaveregering.
For at undgå et blodbad mellem mumierne i SF, skulle regeringen holdes fra, at bruge “slettede” informationer i PET. Derfor må SF (også venstrefløjen) støtte regeringen uden spørgsmål.
For at sikre at Socialdemokratiet holder deres del af aftalen, skal Sohn være minister. Sohn ved alt om alle på venstrefløjen. For at undgå ubehageligheder holder Sohn venstrefløjen på plads.
Sohn har Odessa-kartoteket (som ikke nødvendigvis er sammenfaldende med PET’s) og han har kikket i de gamle KGB arkiver. Han véd med garanti hvem forræderne i Socialdemokratiet er.
Problemet er nu, at én eller anden har skudt gammel ammunition af mod Villy, der gør, at han må gå. Problemet er nu, at Astrid K er for ung til at have noget på nogen – hun kan altså ikke væltes med afpresning. Det man skal bruge er en afløser for Villy, der er sårbar!
1) Der er INTET, der hedder tillid i politik – det hedder gensidig kontrol og afpresning.
2) Problemet med en urafstemning er, at nu kommer indflydelsen ud til nogen, der ikke kan se længere end deres egen næsetip – og som heller ikke har brug for det.
3) Skeletter har det med at rasle ud af skabe! Og det på det mest ubelejlige tidspunkt.
SF er da revnende ligeglad med kontanthjælpsmodtagerne: Alt drejer sig om skeletforvaltning.
@Axel Artke
“Derimod har Ralf Pittelkow med konkrete optællinger godtgjort, at journalistikken i Danmarks Radios nyhedsredaktion ikke er objektiv, men venstreorienteret. Denne anklage har DR aldrig imødegået, hvad DR givetvis ville have gjort, hvis den var usand.”.
Der er ikke videnskablig belæg for at kalde DR hverken rød eller blå.
Venstreorienterede vil føle at DR er blå, og højreorienterede vil føle, at DR er rød.
Det ville være interessant at høre om Ralf Pittelkows påstand stammer fra dengang han og Karen Jespersen var revolutionære marxister, eler om den er kommer efter at de gået i den modsatte grøft?
eller om den er kommet…
@ Niels Hansen, 6.55
Hvorfor spørger du ikke Ralf Pittelkow selv?
Skrevet af Thomas Borgsmidt, 20. september 2012 kl. 17:56
At grisehandlernes parti,v, er fremtiden for Danmark er jeg helt og aldeles uenig i! Vi skal være et i-land med teknologi,industri og være på forkanten..Sfér er endelig blevet mere fornuftige og gået derover hvor fornuften og viljen ligger, hos liste Ø!. Så er alt på plads i korrekt målestok! Men vi kan da bygge de radikales økonomi politik for eliten ud med Venstres. Det vil jo betyde lidt mere røde forhold. Men så skal v og liberalisterne holdes ude selvfølgelig!
Søren Sørensen: Hvad er dog det for noget vrøvl?
Det er lige som om, at industriarbejdspladserne er flygtet vildt skrigende fra landet. Ikk’???
Hvor mange skibsværfter er der lige tilbage i landet??
Teknologi?? Med en folkeskole, der spilder tiden med at gøre børn til funktionelle analfabeter?? Sikker succes!
De lærerer er jo selvfølgelig de bedste til at lede landet: De har bevist deres uduelighed!
Du er nok meget karakteristisk for SF’ere: Det mest platte idioti promoveres som visioner.
Her skinner Din ret så modbydelige totalitarisme igennem! Enhedslisten og SF vil Du have til at regere diktatorisk som i DDR!
Hvad “vælgerne” vil, hvad “folket” vil…. pladder.
Det næste bliver, at Du kræver tyngdeloven ophævet…
Holde Venstre ude?
Næ… der sker såmænd bare det, at SF stortudende forlader regeringen og så kører Helle T videre som en mindretalsregering med støtte fra Venstre.
Den regering vælter da ikke, hvorfor skulle Venstre ønske valg?
Danne regering på basis af Dansk Folkeparti??
DF er lige så afsindig som SF! At de så fik aflivet det Konservative Folkeparti – fred være med det.
Helle T skal nok lade være med at udskrive valg – stå til en størrelse på Socialdemokratiet med 20 mandater? Det gør hun ikke!
Hvorfor skulle Venstre vælte regeringen? Den skal jo bare gøre som den får besked på! Trolex som minister igen? Nej da.
Bare rolig – jeg forstod mere end Vilhjelm selv gjorde af hans artikel!
Så SF’ere har bare at opføre jer ordentligt – ellers bliver i smidt ud af jeres klamme 2 værelses ejerlejligheder – det tager ikke mange uger.
Så kan I flytte til et nedlagt landbrug på Lolland. Der er jo ikke brug for jer.
Thomas Borgsmidt. Dejligt befriende svar; men nok forgæves! s.s. skulle huske på: ‘Bedre er tavshed, end tankeløs tale’.
Troels Pedersen: Det helt almindeligt fænomen!
Det er præcis som Tyskland efter krigen. 20-25 år efter nederlaget, så dukkede de gamle nazister op igen – og ville til at lede landet.
Efter Ludwig Erhardt kom Kiesinger og Willy Brandt noget vaklende – hvor rene de var har man aldrig haft lyst til at gå nærmere ind i – Brandt var så tilsvinet med den anden tjærekost, at han så også blev svinet til af dem, der havde været i den anden bøtte – det er noget andet.
Så fik man en ægte demokrat som Helmut Schmidt, der som tvungen tilhører til Freislers skueprocesser havde fået en væmmelse ved den type – han var så heldig, at han nok ikke kunne høre skrigeriet – han er smådøv, fordi han var Oberleutnant ved luftværnsartilleriet.
Nu har man så en Kanzelrin, der kender de røde. Tro mig, de får ikke et ben til jorden.
Nu dukker revanchisterne lige så stille frem fra kloakken herhjemme – det gør de altid i krisetider. De skubber børn og kvinder foran sig, som den type helte altid gør.
De har bare at krybe tilbage under den sten, de kom fra! Det PET ikke ved/kan bruge – det har Sohn og Socialdemokraterne. Derfor skal Socialdemokratiet være regeringsbærende – Venstre kan ikke skride effektivt ind overfor de røde mumier, der skubber låget på sarkofagen til side.
Venstre (og til dels konservative) fik passiveret dem på det andet hold i Dansk Folkeparti. Tænk! Blive ekskluderet af Dansk Folkeparti…..
Det tog ikke længe, før hvalrosskæggene begyndte at røre på sig i Enhedslisten efter hysterianfaldet. Nogen må have haft fat i den små Johanne og givet hende et par dessiner! Lad os håbe de fik en klat beton til at lukke arret.
Konsekvent har der været over 90 mandater til V+S (Ok, en enkelt måling på 89). Det her er hverken Spanien eller Grækenland med en dubiøs fortid – det er Danmark. Om smørret koster en krone mere eller mindre – det kan komme ud på ét.
Opgaven er nu dels at få økonomien med produktive arbejdspladser i gang – dem, der tror at f.eks. sundhedssektoren ikke rationaliserer har ikke set pensionskassernes ærgrelse over, at folk ikke kradser af i tide.
Det andet er finanssektoren, der skal behandles med maksimal brutalitet. Dels har vi boligejerne, dels landbruget, dels pensionerne – som skal overleve med de ikke ubetydelige skrammer, som de har tilføjet sig selv: Men de må IKKE rive arbejdspladser og erhvervsliv med sig i kloakken.
De konservatives (og LA’s) store fallit er, at de ikke i tide var ansvaret voksent i forvaltningen af finanssektoren.
Jeg har ikke så meget mod en udenrigsminister, der ikke taler engelsk, som en finansminister, der IKKE taler tysk. Ingen hader banker med den intensitet en tysk finansminister gør – hvis altså han er konservativ.
Hvis der bliver investeret fornuftigt og man rubber neglene, så er der NATURLIGVIS lønforhøjelse og billige importvarer til forbrugeren.
Alt miljøpladderet bliver standset inden det rammer arbejdspladser – i Tyskland. Fantasten Röttgen forlod ministerkontoret meget pludseligt med “Mutti’s” fem kolde tæer. Man “pisser ikke” på Nordrhein-Westfalen på den måde. Jeg mangler endnu at høre om en miljøtumpe, der ved hvad High Voltage Direct Current er.
Som Schäuble sagde for et par dage siden: Situationen er for alvorlig til venstrefløjens barnagtige julelege (min oversættelse – udeladende bandeordene).
Hysteri til at grine af tilkendegiver det nuværende SF. Ballancegangen mislykkedes. At en “mening”, af og til kan ændre sig kan accepteres, men, at den i (sekund takt) ændre sig, er fuldstændig værdiløs.Det burde de forlængst have lært af socialdemokraterne, (danmarks vil nok største “holdningsløse” parti).
NB: Selv om jeg er “socialist” måske nærmere betegnet “folkedemokrat”, hvor pladsen til udvidelsen altid er tilstedeværen. så længe “ansvaret” overfor “Helheden” er tilstede, og ikke kun benyttes af “snakkesalige politikeres” vildfarenheds “maffialignende” modeller. Kort sagt:
Jeg tilhører “Enhedslisten”. Når noget, i den ene eller anden retning, er på afspor, forsøger vi at “reparere”, altid med “arbejdsværdien”, (det enkelte individs “ydelses evne”)i forgrunden, og helt sikkert ikke som nuværende “alkymisternes” (guldselvformerings prosessen)som grundlag (finansindustriens værdiløsheder), bygget på udnyttelse og slaveri.
Hvis man skal – ikke forstå, for kvinder kan man ikke forstå – så danne sig et overblik over denne regering, så skal man betragte den som en østrogensprøjtende hønsegård.
Den starter som den slags tøsekomsammener nu en gang gør:
Søsterlig solidaritet i hamam. Idyl og omfattende pludren (i det sorte tårn). Nu skal verden blive bedre efter års kvindeundertrykkelse – jo man havde Villy med: En smådum mand – totalt uden rygrad, sådan mest for at have noget at fnise af.
Gradvis, men hurtigt, bliver smilene stadig sukkersødere og mere anstrengte.
Det udvikler sig over stadig spidsere, mere og mere perfide bemærkninger.
Gamle sår rippes op, hektiske pletter begynder at komme på kinderne, bitre beskyldninger flyver lavt, barmene bølger harmfuldt.
Det udarter til først hidsige ryk i håret, derefter solide greb i parykken med heftig rusken, hvæsen og sprutten.
Det er sjældent fysisk farligt, for regulært håndgemæng med negle i øjnene – det er for risikabelt for udseendet.
Mændene holder sig klogeligt i baggrunden – knapper en pilsner op i hængekøjen – erfaringen siger, at det dér skal man blande sig helt udenom. Vrede, bebrejdende og hånende opfordringer til at “træde i karakter” og vise sig som en mand – hvislet ud mellem tænderne – de skal overhøres.
Typisk kommer på et tidspunkt en indirekte henvendelse til en kammerat. En af tøserne stamper fnysende i jorden, håret i urede, øjnene lynende og spadseredragten i lettere uorden – holdt sammen af en hånd, hvor knapper er flået af i kampens hede.
Direkte appeller kommer sjældent – og hvis de gør er de ikke seriøst ment – så man afventer at kammeraten siger, at nu er det ved at gå galt.
Først DA letter man sig fra sofaen. Skrider ind med det kompromis, som alle fra starten egentlig godt vidste ville blive resultatet til sidst – med et par beroligende og anerkendende ord, mens påklædning justeres nødtørftigt og håret bringes nogenlunde på plads. Raseriets tårer viskes bort og knækkede negle inspiceres i smug.
Det er nu engang den måde kvinder kommunikerer mellem hinanden. Menstruationscyklerne skal koordineres så den følelsesmæssige labilitet kan kulminere samtidig.
SÅDAN ER DET BARE!!!
Så har man lidt fred indtil næste gang. En ting er sikkert: Ikke ét bittert og sårende ord er glemt! Hver en ond perfiditet får lov at modne!
Til næste gang.
Pausen skal bruges til at flikke næste forsøstring sammen – på betingelser som ligger nogenlunde på magtforholdet.
Resultatet er det samme som mænd havde nået frem til, bare med lyserøde bånd og små hjerter i hjørnet. Det tager også nogenlunde lige lang tid. Mænd skal bare have snakket motorcykler og fodbold i stedet for.
“En ting er sikkert: Ikke ét bittert og sårende ord er glemt!”
Eller, som en tidligere minister udtrykte det:
“Du skal ikke bære nag, men huske hvad de hedder.”
j nielsen: Lige præcis.
Eller rettere i denne sammenhæng: Ingen lejlighed forsømmes til at påpege hendes latterlige og smagløse valg af fodbeklædning og tasker.
Kvinder og sko og tasker!
Man skulle tro, at den gennemsnitlige repræsentant af kønnet var et tusindben. Det kan godt være at ligklæder ingen lommer har; men jeg kan bevidne fra en borydning eller to, at det kompenseres så rigeligt af håndtasker i alle størrelser, volumen og former – hvoraf kun én benyttes.
Lidt som mænds sortiment af håndværktøj – bruges aldrig.
Dette her er noget andet:
http://jyllands-posten.dk/politik/article4853668.ece
Det er alvor – det er kløerne i øjnene. Det kan ikke repareres.
Realpolitisk set vil det nok være bedst hvis SF’erne vælger Astrid Krag som formand for at der fortsat kan være en hvis ro i regeringssamarbejdet. Politisk set vil det nok være bedst at vælge Annette Vilhelmsen, da hun repræsenterer SFs politik, eksempelvis med en konjukturbestemt dagpengeperiode.
Med Krag virker det som om at hun ikke kan formulere en selvstændig vision for hvor SF skal arbejde sig hen ad, hvor Vilhelmsen synes at komme med nogle klar SF visioner.
Carlsen: Nej.
Der intet og har aldrig været noget reelt politisk indhold i SF. SF har altid været et tilflugtssted for forrædere mod den sande kommunisme, folk man ikke ville have indenfor i Socialdemokratiet.
Men jeg tror ikke på at SF har nogen fremtid. Det er en politisk “elite” af dubiøse personer, som har kørt på frihjul med tågede idealer og vage løfter om milde gaver – med omhu så vage, at alt kunne udlægges som en sejr.
Den grønne omstilling er en Pladderballe omskrivning af national uafhængighed af olie. Den afhængighed, der under Anker Jørgensen (men ikke udelukkende hans skyld) blev uhyggelig manifest.
Der ER ikke nogen substans i SF, hvilket ses af at en blot perifer berøring af virkeligheden forårsager omgående tvangsindlæggelse af en aggressiv psykotisk og vildt hallucinerende bestyrelse.
Det egentlig livstruende for partiet bliver, når en af dem (evt. fra Enhedslisten) kommer til at tale over sig inden den sløvende medicin får fuld effekt.
Så ramler dinosaurskelettet som havde Disney’s Pluto i sin grådighed forgrebet sig på lårbenet på museets brontosaurus. Alle har noget på alle – og det man har er så uskønt, at det har kunnet bruges til at holde dem passive og sikkerhedsmæssig informative.
Det er derfor man har skubbet kvinder og børn frem til afmagt og vanære – ikke én af dem i baggrunden har kunnet holde til et sikkerhedscheck – undtagen Sohn, som er den statsautoriserede tugtemester, der med DKP’s arkiver skal lukke de udøde ned og mane dem tilbage i kisten.
Mere effektivt end fru Drusse’s bordtennisbat af et manetræ; men knap så underholdende som utugten i søvnlaboratioriet.
@Thomas Borgsmidt
Moses kom ned fra bjerget med de to tavler, og så, at hans folk havde fået fremstillet en guldkalv og var i fuld gang med ritualerne. Han blev så vred, at han smadrede de to tavler mod jorden. Jeg mener, at han også lod adskillige af folket henrette.
Men han måtte jo op på bjerget for at fremstille to nye tavler.
Han var vist ikke til at spøge med! Og ham talte Gud med – ansigt til ansigt!
Skriv en kommentar