« Politik og spin

Barfoeds énmandshær

84 kommentarer

De færreste politiske ledere er komplette, og De Konservatives Lars Barfoed er det slet ikke. Hvad han har i politisk redelighed og substans, mangler han i politisk gennemslags-kraft og timing. Men Barfoeds fejl og mangler udstilles særligt, fordi han i dag fremstår som en énmandshær. Partiets tillidsfolk er ikke til megen gavn, folketingsgruppen synes med enkelte undtagelser at  have tankerne andre steder, og de konservative borgmestre vil helst ikke ses sammen med partilederen på denne side af novembers kommunalvalg.

I et konservativt folkeparti i normal kampform ville det betyde, at fløjkampe og formandsopgør ville være undervejs. Men selv ikke det synes partiet i dag at kunne mande sig op til. Det ville i øvrigt heller ikke løse noget. Modløsheden breder sig. I den sammenhæng er tabloidpressens grænseløse skriverier om formandens skilsmisse  og boligforhold på et tidspunkt, hvor en ny start var planlagt, blot med til yderligere at understrege partiets dybe krise. Intet synes at lykkes.

Efterårets kommunalvalg vil givet skrælle mange konservative byrådsmedlemmer væk over hele landet og gøre partiets kommunalpolitiske fodaftryk til primært at handle om hovedstadsområdet og Nordsjælland. Ud af partiets tolv borgmestre vil en håndfuld tabe posten, men i kommuner som Frederiksberg, Vallensbæk, Høje Taastrup, Hørsholm, Gentofte og Viborg er der formentlig også konservativ borgmester i 2014. Derudover vil der være et par stolpe-ind-konstitueringer. Er 7-8 borgmesterposter en massakre? Njarhh, det bliver i alt fald et klart nederlag. Værst bliver blodbadet i de mange kommuner i provinsen, hvor der efter kommunalvalget slet ikke vil være en konservative repræsentation.

Dernæst er der Europa-Parlamentsvalg i juni 2014. Det er umiddelbart svært at se, hvordan Bendt Bendtsen eller nogen anden konservativ kandidat kan sikre sig et fortsat sæde i Bruxelles.

Og dermed når vi frem til august 2014, hvor de konservatives eget fatamorgana i form af Connie Hedegaard ikke længere er EU-Kommissær. De fleste forventer, at hun skal videre ud i verden for at redde den fra klima-undergang, men mange partifolk håber fortsat, at hun i stedet vælger at kæmpe for at hindre Det Konservative Folkepartis undergang. Det er uklart, hvilken opgave, der er størst. Til gengæld er det usandsynligt, at Connie Hedegaard kan overtales til at blive formand. Heller ikke, hvis meningsmålingerne på det tidspunkt er nogenlunde som nu, og det er Lars Barfoed selv, der henvender sig med tilbuddet. 

Vil partiet være reddet, hvis Connie Hedegaard siger ja? Njaahh. Måske vil det hjælpe. Men det afgørende er fortsat politikken, og i den sammenhæng flirter Det Konservative Folkeparti ind imellem med det største – måske eneste – aktiv, partiet har tilbage: Nemlig, at det er et af de gamle partier med alt hvad det indebærer af fordele og begrænsninger. Fordelene eller begrænsningerne (alt afhængig af humøret) er bl.a., at den ubetinget positive EU-politik aldrig kan drages i tvivl. Der må heller aldrig være tvivl om, at hvis der er en borgerlig regering, så er De Konservative en del af den regering. Derfor bør det i særlig grad bekymre Lars Barfoed, at der i hans parti vokser en EU-skepsis og en idé om, at partiet bør stå udenfor en eventuel Venstre-regering efter næste valg. Gør man det, så er man bare et tilfældigt parti uden historie og ansvar på linje med CD, Kristendemokraterne eller Liberal Alliance. Og så er det kun dagsformen, der afgør hvilken side af spærregrænsen, man befinder sig på.

Og dagsformen er ikke god. Med eller uden Barfoed.

 

 

84 kommentarer RSS feed

Hvorfor er der ikke flere Journalister der graver lidt i den Politikers korrupte liv? Han er jo bundrådden!

Ingen tvivl om, at Barfod er en frygtet en mands hær han er frygtet på linie med Manu Sareen (R) som er en frygtet gladiator når han drager i kamp med sit sværd.

Og @Krause åh nej osse du min søn Brutus, begynder du nu osse med det der med EU at skepsis skulle være et problem, har du ikke læst lidt for mange af Uffe “Has Beens blogs” det er ikke et problem at være EU skeptisk, tværtimod det giver stemmer og mon ikke de Konservative har brug for dem.

Og nej Connie Hedegaard bliver ikke formand for de Konservative det job er for svært. Det er nemmere og bedre betalte jobs som Klima Præst et eller andet sted. Det er nemmere bare HALLELULJA PRAISE The Lord, Klima… Amen og pengene kører ind på min Konto, så CO2 kvoter bliver en søndags skole i den sammenligning.

Der er kun een person der redde de Konservative og navnet er:

RASMUS JARLOV!!

Rasmus Jarlov er den eneste i partiet der har mod og mandshjerte når det gælder værdipolitikken. Han finder sig sgu ikke i hetzen mod jøder på Nørrebro, begået af muslimerne – han handler!!

Connie Hedegaard? Glem det. Hun er en HATTEDAME. Hun er næsten værre end Gitte Seeberg.

Kristian Andersen: Så må du vide noget, jeg ikke ved. De fleste politikere er hæderlige mennesker.

…Det er jo ikke Barfoeds skyld alene, at De konservative er tæt på spærregrænsen. Det er den samlede folketingsgruppe, der har svært ved at leve op til de forventninger, man med rette må stille til det engang hæderkronede parti. Man forstår godt, at kompetente kræfter helst ikke vil associeres politisk med løsgående missiler som Tom Behnke.Derudover er partiet stadig påvirket af Lene Espersen og Henriette Kjær skandalen og disse sager, tror jeg, vil klistre mange år frem.

Det bedste for det konservative folkeparti er nok hvis Barfod melder sig ind i det radikale parti, og der så kan blive valgt en rigtig konservativ som formand.

K er fortid. Glem dem og Barfoden og kom videre. Vi har intet at bruge de halvradigale til.
Barfoden fik sit judaskys forleden af Camilla Hersom. :)

Hvad med en “Have Nisse” som formand. En der der bare står i haven uden at bevæge sig eller siger noget. Det må da give stemmer. Udstyr Nissen med “Thulesen Dahls” (DF) Lommeregner når Statens budget skal udregnes. Alt populært udgifts krævende vedtaget alle besparelser, tommel fingeren nedad. SÅ er de på 15 % inden længe.

@Ja Krause de fleste politikere er hæderlige mennesker og de skal syntes jeg have lov at skeje ud ind imellem som os andre, men de aner bare ikke en snus om nogen som helst. Men det er vel menneskeligt. Las os få nogle flere Akut pakker / Flere Have Nisser nu ! og 0 vækst den dag man tror på Julemanden…. Nej det går nok ikke, for det så skal det jo gøre ondt på nogen AV AV AV, det er forkastet.

Problemet med Barfod og resten af partiet er at de ikke længere er konservative. De minder meget om de radikale.

Men næsten samtlige politikere synes at gå ind for folkefjendsk, landsskadelig og asocial politik. VKO indførte flere hundrede nye afgifter, og Helle og Vestager ønsker nu endnu flere transportafgifter, selvom de hurtigt vil smitte af på priserne.

Nedskæringerne af velfærden fortsætter. Igår fortalte Politiken på side 2 om hvordan mange danskere kan få lov til at ligge og dø, fordi ingen tager sig af dem før efter mange timers venten, efter at en ambulance er kommet ind med en patient der er i akut livsfare.

Også de psykisk syge får alt, alt for tit en kaotisk, tilfældig og dilettantisk behandling, med frygtelige lidelser og unødvendig død tilfølge.

Også på mange, mange andre punkter går det den forkerte vej. Men hverken de “konservative” eller nogen af de øvrige partier er på barrikaderne for at forsvare det danske folks interesser.

Og derfor har vi stadig kurs mod velfærdsstatens kollaps, mod massefyringer, mod mere kriminalitet og mod stadig flere opløste familier og rodløse/ hjemløse unge.

Krause-Kjær, du skriver: (…)”Tabloidpressens grænseløse skriverier om formandens skilsmisse og boligforhold.” M.h.t. historien om Barfoeds utroskab, stammer den vel at mærke fra hans (eks-)kone selv. Hun har fortalt både B.T. og Ekstra Bladet, at hun og Barfoed skal skilles p.g.a. utroskab. Der er altså ikke tale om anden- eller tredjehåndsoplysninger. Hvis ikke B.T. og Ekstra Bladet skrev den historie, kunne de to aviser nedlægge sig selv i morgen.

M.h.t. boligsagen, er det jo påfaldende, at Barfoed ikke vil sige en lyd. Min simple logik tilsiger mig, at hvis han havde en god sag, ville han gå ud og forsvare sig. I stedet kan man læse, at når journalister spørger ind til emnet, slår han dem nærmest ihjel med øjnene, eller truer med at få dem smidt ud. Jeg har svært ved at se, hvordan det skulle være en god strategi, hvis han er helt uskyldig. Hans udmelding om, at nulvækst vil betyde nedskæringer, kommer i den sammenhæng ikke kun, fordi han givetvis mener det, men også for at fjerne opmærksomheden fra hans private problemer.

I øvrigt er det fantastisk at se, hvordan De Konservative ligeså stille sejler ned i afgrunden uden at foretage sig noget som helst. De mange opfordringer fra baglandet om at få Rasmus Jarlov ind i Folketinget ser ud til at blive fuldstændig ignorerede, men selvfølgelig: Hvis Per Stig Møller ikke vil forlade sin post, er det svært at gøre noget. Jeg tror dog heller ikke, Lars Barfoed eller andre i den konservative ledelse er meget for at afgive noget af deres magt til en så ung- og i landspolitik uprøvet politiker. Det har altså også noget med egoer at gøre, når De Konservatives dødsdrift i øjeblikket synes meget udpræget.

Hvorom alting er: Jeg tør godt at forudsige, at De Konservative vil gå yderligere tilbage i de kommende meningsmålinger, og mon ikke tal lige over de 2 % trods alt stadig vil kunne vække en smule ravage i det hendøende parti? Ellers skal medierne nok sørge for det.

“Kristian Andersen: Så må du vide noget, jeg ikke ved. De fleste politikere er hæderlige mennesker.”

Kære Krause-Kjær.
Det kan vi kun være 100% uenige om. De er manipulerende til tider arrogante egotrippere, der tænker på deres taburetter frem for Danmarks/danskernes ve og vel. Og hvis man så lige kan komme foran i boligkøen, så er den også helt fjong ;)

Det er simpelt hen en elendig analyse med helt gale vurderinger. For de Konservative ligger som de har redt, de er ikke konservative, de bakker ikke op om nationalstaten, de går ikke ind for at pengene ligger bedre i borgernes lommer, så det er svært at se partiets berettigelse.

Partiet gør simpelt hen alt det gale set fra en konservativ synsvinkel. De burde kæmpe for nationalstaten, bekæmpe EU pamperstaten, kræve den nationale selvbestemmelsesret retur, arbejde for meget mindre stat, arbejde for at fjerne store dele af det offentlige behandlersystem og udlicitere alt hvad udliciteres kan. Det ville være oplagte emner for et konservativt parti, men det kan NKK ikke se for han opfatter sig givetvis stadig som konservativ, selv om han ikke er det og muligvis aldrig har været det, selv om NKK var medlem af de Konservative nogenlunde samtidigt med at jeg var det.

Krause-Kjær skriver: “De fleste politikere er hæderlige mennesker.”

Det kan næppe være V-ministrene fra VKO regeringen, som han tænker på.
I øvrigt tankevækkende at K`s nedtur er sammenfaldende med VKO regeringens ti års ødelæggelse af Danmark. Økonomisk og moralsk.

Da K aksepterede Fogh`s forbryderiske krig i Iraq blev nedturen for K grundlagt.
Måske bryder de gammeldags konservative sig ikke om krigsforbrydere.

Kvaliteten af mange politikere er fantastisk lav.

Tag f.eks. Vestager som går ind for en helt ny valglov, så at folkeafstemninger skal afgøres af computere der er kontrolleret af politikerne selv.

Vestager forsvarer også den praksis hvor saglige og faglige høringssvar der skal forestille at komme fra politiet, myndigheder og diverse statsforvaltninger, i virkeligheden er formuleret af en minister eller et ministerium. Altså man præsenterer både folketinget og borgerne for “svar” man selv har skrevet om eller forkortet ned til ukendelighed.

Vestager går også ind for at vores folkestyre skal afløses af direktiver fra Bruxelles.

Og endvidere går hele det radikale parti på at bruge utallige milliarder på indvandring, Afrika og Pakistan osv. Der er heller ingen grænser for hvad man vil bruge af penge på co2 og 130 meter høje vindmøller.

At det går ud over hundredtusindvis af danskere, at pengene bruges på u-danske formål, interesserer vist hverken Vestager, Helle, Annette, Johanne eller Stampe osv.

Nu er man også i gang med at forringe landets brandvæsner. Og på hospitalerne er 2-3000 sengepladser skåret væk, og resultatet er at de syge igen og igen udskrives alt for hurtigt, med forværret sygdom og mange dødsfald til følge. Og samarbejdet med de pårørende er en total parodi.

….og endvidere går det radikale parti ind for at bruge utallige milliarder på indvandring osv.

….og endvidere går det radikale parti ind for at bruge utallige milliarder på indvandring osv.
Skrevet af PREBEN F1 JENSENH.

Tak, tak F. Jensen et-eller-andet.
Så har vi vist alle læst det nogle gange.
En indlæg med dette udsagn havde været fuldt tilstrækkeligt.

Ad Jan Christensen
Kunne det ikke tænke sig, at de manglende kommentarer i boligsagen skyldes, at der ikke er en sag.
Det er synd for EB, at de lader sig spænde for en vogn af venstreorienteret spin, og at de andre medier ikke afdækker sagen, for hvad den er.
Hvis Allan Lindemark fra det venstreorienterede modpress.dk savner en lejlighed på Frederiksberg, er der her links til en række.

http://www.boligportal.dk/lejebolig/4_v%C3%A6r._eller_st%C3%B8rre_Frederiksberg_1427033.html

http://www.boligportal.dk/lejebolig/4_v%C3%A6r._eller_st%C3%B8rre_Frederiksberg_1429915.html

http://www.boligportal.dk/lejebolig/4_v%C3%A6r._eller_st%C3%B8rre_Frederiksberg_1429915.html

De to er reserveret, men jeg håber da, at han ligger billet ind, hvis han mangler en lejlighed – særligt da den ene kan overtages pr. 1. februar.

Og siden 17.000 kroner pr. md. p.t. ikke er et problem, så måske også denne.

http://www.boligportal.dk/lejebolig/4_vær._eller_større_Frederiksberg_C_1434638.html

Lars Barfoed er en af de politikere, der er i politik, fordi han ønsker at gøre en forskel. Modsat mange har han givet afkald på en god gage, og de ca. 50.000 kroner et medlem af Folketinget tjener motivere desværre nok ikke mange, hvis man skal leve med den personchikane, som EB så hyppigt udøver mod politikere fra begge fløje. Det virker som om, at EB ønsker at demonstrere over for politikerne, at de afgør deres fremtid.

En barfodet enmandshær?

Meget tyder på, at en europæisk union er på vej.
Konsekvenserne af den udvikling må blive fælles love og regler på de fleste områder.
Ligeledes må man forvente, at de nuværende nationale politiske partier forsvinder og afløses af fælles europæiske partier.
Allerede nu indgår de nationale partier i samarbejdende grupper med lignende partier fra de øvrige lande i EU.
Disse mere eller mindre fordækte alliancer skal ændres til rigtige politiske partier, hvis forbindelsen mellem vælgerne og deres repræsentanter skal leve op til en fornuftig standard for et demokratisk styre.

Alle danske politiske partier, der indgår i samme gruppe i EU, må derfor forvente en sammenlægning til en lokalafdeling af et europæisk parti.
De mindste partier må nærmest blive opslugt.
Partiformanden får måske en politisk status som et medlem af fortidens sogneråd?

Det kan være en medvirkende årsag til, at det Konservative Folkeparti ikke længere vrimler med talenter, der kappes om en karriere indenfor politik?

Der er alt for mange ondskabsfulde indlæg i denne tråd. Hvad er I egentlig for nogen mennesker?

ATT: Niels Krause-Kjær. (1 a 3)

Tvetydigheden, eller skulle man sige, den manglende
nerve og intensitet, er åbenlyst influeret af dette
something between- kompromis imellem socio fløjen,
og den mere rationelt orienterede fløj i partiet..

Bare for at gi´ et enkelt eksempel (ud af utallige),
så stod Lene, og senere Brian, (i DK kontekst), for
den hårde linje, mht. straf, versus social support.

MEN SÅ KOM LARS, Og de første ord lød: at man havde
nået et tilpas stafniveau, hvorpå social supporten nu sku sættes i højsædet. (i bedste social SF-stil)

At Helge A. Møller, i en sand årrække forinden havde
opbygget en “KLAR & UTVETYDIG” Konservativ holdning,
og som var gennem gedin, solid, befolkning-som-flest
synkroniseret, for dernæst at lade B Bendtsen forære
Justitsministerposten til Lene E, er jeg mere end
sikker på, at har kostet flere stemmer end man ved.

ATT: Niels Krause-Kjær. (2 a 3)

How ever.. Lene E, gik nu straks i gang med at STOR
rose Politiet for deres brave indsats, uanset om de
havde pillet en kat ned fra et træ, eller andet..

Hvad værre var, at pressen i mellemtiden omsider var
vågnet op af deres tornerosesøvn, og var begyndt at
sætte kritisk spot på Politiet.. uden det påvirkede
Lene E; hvorpå den hæmningsløse ros, tillagt ret så
svulstige udtryk, som: Brave, Heltemodig, fortsatte.

Da Politireformen var en realitet, og de mange prob.
tårnede sig op, er det min tese, at Lene E, med sine
svulstige halleluja-udtryk omkring Politiet, kontra
pressens kritiske fokus på selvsamme, i al for høj
grad, tiltræk sig en større skylds-part i vælgernes
bevidsthed end godt var.. Men kun en tese som sagt..

Om ikke andet, var det >D E R< Lenes, og dermed de
Konservatives nedtur reelt startede, tillagt senere
presse-selvsving, mht. MailGate, og Akties fadæser.

ATT: Niels Krause-Kjær. (3 a 3)

OG TILBAGE TIL LARS.. For ser man på dennes seneste
(såkaldte) meninger omkring straflængde mv., jaa så
hedder det.. yes baby.. hårdere, længere straf igen.

KONKLUSION: Tvetydigheden, og den nærmest metodisk,
pæne og lunkne, U-intense, frem-og-så-tilbage-stil,
er naturligvis den egentlige årsag, som igen skal
ses i lyset af kompromiset imellem rationalisterne,
og socio-phanterne (radikale segment) i dette parti.

Endelig har vi den ofte skæve signal-dosering, hvor
de Konservative fx. dummede sig, ved at takke ja til
socialministerposten, for dernæst at lade Eva Kier
gå i socio-skatte-forbrugs-kamp med de røde partier,
i stedet for at matche eget vælger segment, og deraf
lægge linjen: At socio social er gået amok i DK, og
derfor skal barberes ned til internationalt niveau..

Senest – Et ludder arbejdsmarkedspolitisk sikrings
forslag; og så fra de Konservative ?.. Hold da op.

Helt enig Bjarne Hosbo.
Mange ondskabsfulde mennesker på disse blogs.
Og desværre viger de ikke tilbage for at gentage sig selv.

Men jeg kan trøste dig med, at det er langt værre i Jyllands Posten.
Her er debatten gennemført fremmedfjendst. Ofte nærmest racistisk.
Moderate og tolerante kommentatorer som undertegnede har livsvarig karantæne på den underlødige pamflet.

Jeg skal tage afstand fra at nogen bruger udtrykket : “Ondskabsfuld” om andre debatører, specielt når det sker uden at komme med eksempler. Prøv lige at oversætte ordet: Evil minded. Er det virkelig hvad Bjarne Hosbo og Jens Hansen mener at nogle af de herværende debatører er?

Sådan som jeg kan se, så taler debatørerne her på Berlingske blogs altid pænt til hinanden. Så kan der af og til falde knubbede ord til diverse myndighedspersoner eller til selve blog-oplægsholderen. [Det er denne situation, som gang på gang misforstås af blogoplægsholderen til at vi også skulle tale hårdt til hinanden, blot fordi vi af og til gør det overfor f.eks. Dorte Toft, Lisbeth Knudsen eller Kurrild-Klitgaard, når de har dummet sig. Jvf. Knudsens blog om hvad der sker "når vi har et tastatur mellem hænderne" (Google), som i sin præmis var direkte kopieret fra Dorte Toft. Senere kopierede Kurrild ukritisk denne præmis, - han sluttede altså forkert, at fordi nogle gik efter ham, så taler vi også sådan til hinanden. Hele denne situation afspejler den store grad af gruppe-tænkning og mereværds-følelse i forhold til os, som eksisterer blandt Berlingskes bloggere]

Når nu historien skal drages frem på den måde, så er det en lidt historieløs påstand, at de Konservative absolut skal sidde i regering sammen med Venstre. Det gjorde de ikke under Poul Hartling 1973-75. De gjorde det heller ikke, da Henning Christoffersen gik sammen med Anker Jørgensen i SV-regeringen i 1978-1979. Var de Konservative mindre sig selv for det?
Hvis historien har en lektie til de Konservative – og alle andre partier, for den sags skyld – så er det, at de er kommet længst ved at være ærlige overfor sig selv og vælgerne. Både når de var i eller udenfor regering.

De konservative glemte jo undervejs at være konservative. Jeg er vokset op i et miljø med lutter konservative mennesker og det var gud, konge og fædreland. Vi havde en konservativ-borgerlig kultur. Det var fint.
De konservative har jo ikke denne vare på hylde længere. Der er ikke noget med gud, konge og fædreland. Og kulturpolitisk, tja hvem ved hvad de sælger i disse år?
Andre har overtaget deres værdier og holdninger. Selv ser jeg Dansk Folkeparti som tidens bedste bud på et konservativt parti, et nyt et af slagsen.
De konservative har haft al for travlt med at ville spare i skat og formindske den offentlige sektor og samtidig har de glemt konservative værdier … desværre.
Hverken Connie eller Lars kan vende skuden og partiet har desværre ingen andre billetsælgere.

Ingen gider høre på de konservative, det de stod/står er adopteret af LA og V på langt de fleste områder. Jarlow kunne være deres redning.
NKK – Der dukker da jævnligt skandaler op på alt lige fra kommunal til minister niveau, og tænk på alt det vi ikke opdager. Tror absolut ikke vi er heldigere med vores politikere end andre lande.

Glimrende, at Connie Hedegaard omsider bliver beskrevet som det fata morgana, hun er! Til gengæld skal der vel ikke så lidt fantasi til at forestille sig, at netop et fata morgana, endda et grundlæggende uvidende, som tilsyneladende tror, at naturlovene kan ophæves med politiske ‘håldninger’ og simpel stemmeflerhed, vil kunne redde partiet.

@ Palle Kant, Claus Hansen m.fl.

Det må være dejligt for Rasmus Jarlov at se, at han har en fanklub, der tror på ham som Det Konservative Folkepartis nye for- og redningsmand.

Desværre er vælgerne langt fra enige med jer. Faktisk lykkedes det ikke for Jarlov at blive valgt til Folketinget, hvilket må siges at være en utrolig dårlig start på en formandskarriere.

Undertegnede har fulgt Jarlov`s skriblerier i Politiken.
Det er nok muligt, at Jarlov kan blive formand for et eller andet.
Men næppe i K.
Måske nærmere i DF.
De er jo glade for populister.

På den anden side.
Blev Jarlov formand i K.
Så fik godsejernes parti det endelige dødsstød.
K ville ende på historiens mødding.
Hvor de jo hører hjemme.

Claus T + Jens Hansen

Når to medlemmer af den røde selvmordskult advarer så stærkt mod Rasmus Jarlov, så må han trods alt have et potentiale.

Det er synd for Barfoed, han står ihvertfald for en vis anstændighed når men sammenligner med de andre borgerlige ledere…Da jeg har et familiemedlem bekendt med hans mor-selvfølgelig en saglig bedømmer- ved jeg også at han er anstændig derfra…Især familiemedlemmet…De borgerligs selvmål i hans fratagelse bliver at han med nød og næppe kun favne oppositionen også. Connie hedegaard aldrig nogensinde, og tror at de rabiate borgerlige julenisser der skriver ovenover alligevel går til DF og LA så deres meninger er sådan set ligegyldig de kan aldrig vindes af K! Der skal men love grønne marsmænd og fratagelse af stemmeretten til pøblen under millionen af værdi før den er hjemme!

Rasmus Jarlov er bindegal. En fuldstændig kopi af Engelske Michael Portillo. Erindrer da jeg mødte ham på hans lo årige jubilæum i parlamentet i Alexandra Palace i London, han var Thatche´s kronprins og et af de ondeste svin der har gået på hvor moders planet. I går 20 år senere så men ham på DR fortælle om Græske tilstande, helt anderledes er han nu i medierne sød,rar og alt videne og sidder sammen med Tyske arbejder og Græske hjemløse. Jo, for dem der kender sandheden og personlighederne imellem Portillo og Jarlov-, er det bedst hvis begge forbliver 2 farisæer uden indflydelse. Fascismen started med sådanne 2 individer…Gode tale evner for, sideeskilninger, pæne ord i starten mens dagsorden er….Synd for K og Barfoed ved hans udslettelse..

Selve konservatismen er der noget kernesundt i — altså detmed at familien er selve fundamentet for samfundet — og husk på at Lene Espersen var den mest populære minister i regeringen, indtil journalisten,Niels Krause-Kjær, begyndte sin tilsvining af hende på denne blog. Noget som er dokumenteret på denne webside:

sites.google.com/site/karaktermordetpaaleneespersen/

- i hvad man kunne mistænke blot var freelance spindoktor-virksomhed,- noget som i høj grad gavnede tilslutningen til Venstre – men de har haft mere end svært ved at styre medgangen de har fået, forsøgende at udbrede deres primitive liberale ideologi til stadig flere områder. Den liberale ideologi er jo kun en årsunge, sammenlignet med den gamle, solide og rodfæstede konservatisme.

Det gjorde udslaget med at reducere Det konservative parti til det vi ser i dag. Der er mange felter, hvor konservativ politik er mere sund end den som de liberale opkomlinge er fortalere for, f.eks. med hensyn til eksport af menneskeligt arvemateriale, insemination af og retten til adoption for lesbiske, og tilladelse til at prostituerede kan opretholde deres utiltalende erhverv, som bringer unge fattige kvinder fra fattige ulande i fordærv, udnyttet som de er af kyniske bagmænd, hvor Danmark naturligvis skulle have fulgt de øvrige nordiske lande i deres forbud.

Er enig med NKK i at Barfoed dybest set er hæderlig og seriøs politiker. Desværre er tiderne i dag kun til showmen og glamour. Ærgeligt. Kan godt lide typen.

Men jeg er ikke enig i analysen af fremtidsmulighederne. Hvis K skal have mig tilbage som vælger, er det netop skepsis overfor EU, som i alt for mange år har fået lov til at være et udebatteret faktum, og en søgning væk fra V, der skal til. Jarlovs kantede konservatisme er der ikke brug for (det har der egentlig aldrig været), han er, ligesom andre spradebasser, Søren Pind, Morten Østergaard, Kristian Jensen, Troels Lund Poulsen, Mette Frederiksen, Thor Möger, Johanne Schmidt Nielsen, Rosenkrantz-Theil etc. ikke nogen gevinst for DK og dansk politik. Flere typer som Barfoed ville være at foretrække. Flere typer der vil det politiske og resultaterne, og ikke tror at det hele er et spil om at få flest stemmer.

@ Niels Poulsen

“Når to medlemmer af den røde selvmordskult advarer så stærkt mod Rasmus Jarlov, så må han trods alt have et potentiale.”
Interessant argumentations-niveau, du har lagt dig til.

Men nu vi taler om politisk selvmords-kult: hvordan vil du helt præcist beskrive den konservative tendens til at diskutere lederskifte, hver gang det går dårligt i meningsmålingerne?

Jeg kender jo ikke alle konservative vælgere personligt, men jeg vil da gætte på, at de er mere interesserede i politik end i personer..

Og Niels Krause-Kjær har da helt ret i, at et af de få “ledige standpunkter” i den borgerlige lejr efterhånden er blevet et klart ja til EU.
Så måske skulle de konservative forfølge dette spor frem for at lege navneleg?

Redde verden fra klimaundergang eller redde det konservative folkeparti:
“Det er uklart, hvilken opgave, der er størst”

Det er god humor!

I øvrigt må man vel mene at Connie Hedegaards profil ikke virker speciel konservativ medmindre der findes en slags grønt-socialistiske-højreparti.

“Hæderlige mennesker” og politikere ?

Der er sågu noget jeg ikke kan få til at hænge sammen. Det eneste politikere kan blive enige om er at give sig selv lønforhøjelser og attraktive særordninger.

I visse tilfælde kan omsorgen udvides til deres nærmeste kammerater i golfklubben, men hæderligheden rækker sjældent til at føre en uegennyttig idealistisk politik til gavn for andre end dem selv og deres egen karriere som levebrødspolitikere.

@Claus T

“hvordan vil du helt præcist beskrive den konservative tendens til at diskutere lederskifte, hver gang det går dårligt i meningsmålingerne?”

Jeg kan sige så meget som, at hvis en stemmesluger som Johanne Schmidt-Nielsen havde været formand for Konservative, så skulle reglerne i partiet nok blive lavet om, så hun også kunne opstille til næste valg! Det kan godt være, at Konservative ikke bakker op om en taber, men de bakker i hvert fald op om en vinder – modsat venstrefløjen!

Jeg synes i øvrigt ikke, at det er tiden at være jubeleuropæer. Barfoed har haft for mange uheldige udmeldinger: Han ville have en afstemning om euroen, da euroens krise var størst. Hans omfavnelse af Margrethe Vestager under valgkampen var også en brøler af rang.

Rasmus Jarlov har været en helt nødvendig borgerlig debattør i værdikampen. Uden ham havde Zenia Stampes og Anna Mee Allerslevs provokationer stået næsten uimodsagt.

Claus T.
Rasmus Jarlov har netop ikke været en helt nødvendig borgerlig debattør i værdikampen.

Jarlov er populistisk i sådan en grad, at han kun hører hjemme i DF eller V.
Men i disse to partier er der jo så mange populister, at ingen vil lægge mærke til Jarlov.

Hvis man læser Jarlovs debatindlæg, så ser man en person som lefler for de sorteste kræfter i folkedybet.
Er det det, som K står og mangler?

Barfoed – hæderlig?

Barfoeds navn vil altid være indhyllet i em af råddent kød.

14. marts 2006: “Kontant” afslører omfattende handel med tonsvis af gammelt kød fra Thulin Kød Engros.

Fødevaremyndighederne har ikke kontrolleret Thulin i fire år.

21. marts 2006: “Kontant” afslører, at Thulin Kød Engros blandt andet købte kød af et firma, der har været indblandet i lignende kødskandale i Tyskland.

29. marts 2006: Lars Barfoed blir kaldt i samråd i Folketinget.

På mødet kommer det frem, at 2200 virksomheder ikke har fået tilsyn i et år. Og 450 virksomheder ikke har haft kontrolbesøg i to år.

30. marts 2006: Det kommer frem, at forbrugerministeren selv godkendte, at Fødevarestyrelsen kunne springe kontrol med virksomheder i fødevarebranchen over i et år.

31. marts 2006: Lars Barfoeds rolle i hele kødskandalen skal undersøges. Folketinget beder Rigsrevisionen om en kulegravning af skandalen.

5. april 2006: Fødevareregion Rødovre finder ti tons gamle fødevarer i København.

27. april 2006: Oppositionen stiller et mistillidsvotum til Lars Barfoed.

Dansk Folkeparti stemmer ikke for. Dansk Folkeparti stiller i stedet forslag om at flytte fødevarekontrollen fra Lars Barfoed og tilbage til fødevareministeriet.

18. september 2006: I en rapport fra Fødevarekontroludvalget kritiseres Fødevarestyrelsen for at have forsømt at gennemføre kontroltilsyn med blandt andre Thulin Kød Engros.

26. oktober 2006: “Vi har verdens bedste fødevarekontrol”, siger Lars Barfoed – efter afsløringen af mere end 65 ton gammelt kød i et frysehus i Slagelse.

4. november 2006: Fødevarestyrelsen har siden nytår nedprioriteret opgaven at kradse bøder ind fra virksomheder, der bryder loven. 730 ubetalte bøder samler støv i Fødevarestyrelsens bogholderi – langt de fleste for overtrædelser af fødevareloven, skriver Politiken.

12. december 2006: Dagen før Rigsrevisionen offentliggør sin rapport kommer detaljer fra rapporten frem.

Rapporten kritiserer i skarpe vendinger Lars Barfoeds rolle i sagen.

Siden de første valgplakater jeg læste i 1956, har focus kun været : Skatten skal ned.
Hele samfundet bliver kun bygget på skat, samt ødelagt på afgifter, netop afgifter udhuler indtægten , således skævvridning, bliver det ynkelige resultat, netop som dagens Danmark, hvor alt forbrug er stoppet, i den rene ånd,s tjeneste.
Anker Jørgensen, tilrådede ELvarme, netop for at snyde Araberne, men jeg har ikke råd til ELvarmen mere, netop fordi ELkostprisen på 38 øre skal afregnes over 2 kr, og dette glade vanvid, står i fuld kontrast til ELbil standere , med gratis strøm.
Vores vindmøller som blev opført , netop til at ELbilen kunne oplades om natten (hvor strømmen ellers ikke blev brugt) har vi forbrugere svigtet, måske de dyre ELbiler, med kort rækkevidde.
Skal vi redde vindmøllerne, altså deres strømproduktion, så bliver det igen Anker Jørgens ELvarme som redningsplanke, men aldrig til over 1 kr pr KW, og hvem tør politisk foretage denne regulering.
Altså kære Barfod, med Skat vi bygger landet og med Afgifter vi forgifter landet, og dette gode Konservative princip. skal du implantere i Partiet inden vintervejen, har fjernet mit parti fra valglisterne.
Brug hovedet. Finn Bjerrehave Vig

@Jens Barfoed

Jarlov bekæmper den voksende antisemitisme i Danmark, på et tidspunkt, hvor venstrefløjen og Det Radikale Venstre svigter de danske jøder groft – og endda allierer sig med antisemitiske islamister.

De danske jøder er det religiøse mindretal i Danmark, som oftest bliver udsat for racistiske forbrydelser.

Men både de venstreorienterede og de kulturradikale antiracister allierer sig alligevel med muslimske antisemitter, og derfor er det utroligt velgørende, at Jarlov forsvarer dette religiøse mindretal.

Du tager skarpt afstand fra Jarlovs kamp mod den voksende antisemitisme i Danmark – og det gør dig til antisemit.

Det siger kun noget om dig, at du tager afstand fra Jarlov og hans modige kamp mod den voksende antisemitisme.

@ Niels Poulsen m.fl.

Jeg kan stadig ikke få ind i mit hoved, at Jarlov bare er i nærheden af at have “star quality”. Men fred være med det – det er vel de konservative, som skal vælge leder og ikke alle mulige blog-skribenter?

NKK’s blog handler i øvrigt om noget lidt andet, nemlig a) om man vil få gavn af et lederskifte og b) hvordan man får markeret nogle klare konservative værdier, som kan give kant til konkurrenterne.

Og ja: det ser lidt svært ud. Talentmassen i gruppen er ikke ligefrem imponerende, og man har svært ved at markere tydelige konservative standpunkter.

Måske skulle man kigge lidt bagud? Under Schlüter stod de konservative stærkt, sikkert af mange grunde.
Men som jeg husker perioden, var nogle af kendetegnene, at man stod for en ansvarlig økonomisk politik (ikke nogen ufinansierede skattelettelser her!), et bredt samarbejde i Folketinget (også med R og S), gode relationer til arbejdsmarkedets parter, og sidst men ikke mindst. en nogenlunde balanceret økonomisk politik.
Da man fx indførte kartoffelkuren, slagtede man de sidste rester af dyrtidsreguleringen (tror jeg nok), men man begrænsede også skattefradraget for renteudgifter og indførte fastkurspolitik.
Det betød, at forbrugsmulighederne blev indskrænkede for hele befolkningen. Det var altså ikke kun arbejdsløse, efterlønnere, kontanthjælpsmodtagere og andre i den lave ende af indkomstskalaen, der måtte holde for – alle skulle bidrage, høj som lav.

Det var Barfoed, der trak Venstre til truget, sidste gang, der skulle laves skattereform. Denne reform gjorde det faktisk mere attraktivt at arbejde for de lavere indkomster, ikke mindst da for eneforsørgere.
Så måske satser Barfoed på det gode gamle slogan “Borgerlige stemmer, der arbejder”?

Her kan han i hvert fald lægge kant til Venstre, DF og LA!

@Claus T.

Du skriver: “Her kan han i hvert fald lægge kant til Venstre, DF og LA!”

Barfoed tager afstand fra DF, fordi han bilder sig selv og andre ind, at DF var skyld i, at han blev væltet som minister.

Men DF holdt faktisk hånden over Barfoed, så længe, som det var muligt.

Barfoed var selv skyld i, at han blev væltet som minister, fordi han simpelthen ikke havde passet sit arbejde.

Det var med andre ord KUN Barfoeds egen skyld, at han blev væltet som minster.

Alligevel kan Barfoed ikke tilgive DF.

(Rettelse: Mit forrige indlg var en kommentar til Jens Hansen)

Undskyld Claus T.

Mit sidste indlægvar stilet til Niels Poulsen.

@Jens Hansen

Hvordan mener du helt præcist, at Jarlov “lefler for de sorteste kræfter i folkedybet”?

Jarlov forsvarer for tiden de danske jøder.

De danske jøder bliver både forfulgt af morderiske, muslimske antisemitter og svigtet af langt de fleste venstreorienterede antiracister – der endda ofte allierer sig med de muslimske racister, der forfølger jøderne.

Hvorfor kalder du de danske jøder og deres venner, for “De sorteste kræfter i folkedybet”, Jens Hansen?

Hvad har du imod jøder?

Er der nogen som ved, hvad denne person som kalder sig Jakob Schmidt-Rasmussen vrøvler om.

Er han på stoffer eller hvad?
Hvad pokker har jøder og muslimer med K`s problemer at gøre?

@Jens Hansen

Jeg gentager mit spørgsmål:

Hvordan mener du helt præcist, at Jarlov “lefler for de sorteste kræfter i folkedybet”?

De fleste vælgere, der ikke er medlemmer af de Konservative, kender Jarlov, fordi han har profileret sig i kampen mod den voksende antisemitisme.

Jarlovs kamp mod den voksende antisemitisme i Danmark er den primære grund til, at jeg – og en del andre vælgere – håber, at han bliver formand for de Konservative.

Det er selvfølgelig relevant at nævne Jarlovs kamp mod den voksende antisemitisme i Danmark i denne debat, når du fuldstændigt ubegrundet påstår, at Jarlov “lefler for de sorteste kræfter i samfundet”.

Jakob Schmidt-Rasmussen.
Jeg gider overhovedet ikke at indgå i en dialog med en person som dig.
Som slynger rundt med ukvemsord som antisemit og lignende.
Du er ikke på den sorte pamplet Jyllands Posten.
Denne avis er dog trods alt lidt mere stueren.

@Jens Hansen

Du beskylder selv Jarlov for, at “lefle for de sorteste kræfter i folkedybet, hvilket mildest talt ikke er bedre.

For du prøver tydeligvis dermed at antyde, at Jarlov lefler for racister, selvom Jarlov rent faktisk er en af de få politikere, der aktivt forsvarer de danske jøder mod den voksende antisemitisme i Danmark.

Din beskyldning mod Jarlov giver simpelthen ikke mening.

Så det er ret forståeligt, at du opgiver at forsvare dine ubegrundede beskyldninger mod Jarlov, for at “forsvare de sorteste kræfter i folkedybet”.

Jakob Schmidt-Rasmussen.
Er du tungnem?
Når du begynder med dine personangreb og tilsvinelser af medkommentatorer, så fremstår du som en kedelig person som ikke er værd at beskæftige sig med.
En person som dig har ingen krav på svar overhovedet.
Hvorfor i alverden skulle nogle nedlade sig til at forsvare sig overfor dig og dine stråmænd Jakob Schmidt-Rasmussen.
Så kan du kæfte op og jamre lige så længe du vil.

@ Jakob Schmidt-Rasmussen

Øh, vi andre kan altså godt læse indenad, og dit forsøg på at fremstille Jens Hansen som antisemit er helt henne i vejret!

Men lad os nu for sjovs skyld se lidt på Rasmus Jarlovs heoriske forsvar for de danske jøder:

1. For nogle uger siden siger den afgående skoleleder fra Rådmandsgades skole, at hun har haft problemer med muslimske drenges chikane af jødiske børn.
Stor opstandelse!

2. Så ringer Berlingske rundt til andre skoler på Nørrebro for at høre, om de har haft tilsvarende problemer. Det har ingen!
Dernæst kommer den afgående skoleleder i tanke om, at sidste episode vist var 4 år gammel, og at den iøvrigt blev bilagt.

3. Og SÅ er det, at Rasmus Jarliov drager i leding!
Hurra-hurra-hurra! Hvilken bannerfører for frihed, lighed og broderskab!

Nu skal vi ud og kæmpe mod et problem,som vist ikke rigtig eksisterer! Og når dén sag er klaret, er der sikkert nogle andre problemer, Jarlov kan løse for os.
Jeg nævner i flæng: stærkt øget forekomst af drager på Amager Fælled, hundelorte med dannebrogsflag spottet på Østerbro (senest i 1989) og sidst, men ikke mindst: opklaringen af dobbeltmordet på Peter Bangs Vej!

Man forstår virkelig godt, at Lars Barfoed af og til ser lidt træt ud…

Claus T., det er yderst interessant hvad du siger. Hvis det er rigtigt, så viser det sig at jeg gjorde ret i at gennembaske Benyahim Blüdnikow forleden – med det formål at få ham helt fjernet fra Berlingske. Det har jeg aldrig lagt skjul på, at det er det, som er formålet. Søg Berlingske på “kalot” og se hvordan jeg tager ham under vingebenet.

Det samme formål havde jeg da jeg gennemheglede hans studiekammerat Aron Notkin, og til min store glæde er han nu helt ude af DR — han dangderer den pt. på niche-kanalen TV2 News. Disse to mennesker er de værste af de værste. Absolut helt og aldeles fremmede fugle. Aron bakkede således op om Flemming Rose, og siden de er som pot og pande og står samme sted politisk, så er det mere end sandsynligt at Benyahim har samme mening. Det er jo også interessant at Berlingske d. 17. februar 2008 med sine 8-9 koncern-aviser — ud af de i alt 17 på landsplan — trykte de infame tegninger af den hellige profet, som i henhold til sunni-muslimsk tradition fra 1400-tallet INGENSINDE må afbildes. Så enhver kan gisne om hvem som på berlingskes redaktion kom på ideen. Dette (gen)optryk er den primære årsag til at der i dag er en terror-trussel rettet mod Danmark, hvor det ellers var ved at gå i glemmebogen efter de oprindelige optryk d. 30. september 2005.

Har du hørt vittigheden: Er Aron og Benyahim Venstre-folk eller Konservative?
Svar: De er Likud!

At dømme efter diverse kommentarer synes graden af venstreorienterethed at være omvendt proportional med intelligensniveau.
Jeg må erkende, at sjældent har jeg læst så lavpandet en debat. Det ene uhørlige person angreb efter det andet, havde skribenterne så vidst, hvad de skrev om, havde det været en anden sag.
Janteloven og små bitre mennesker må man erkende, det kan godt være, I aldrig fik taget den uddannelse, at I derfor lever i kronisk misundelse; men hvorfor skrige det ud for alle vinde.
Jeg vil lige indskyde – jeg er ikke konservativ.

Jeg har på fornemmelsen at vælgerflugten fra K skyldes intelligens, eller mangel på samme fra partiets side.

Vælgerne er ved at kaste op over kammerateri , vennetjenester og skulderklapperi indbyrdes i partierne.

Jeg troede at vi var sluppet af med det da VKO kom til magten men jeg tog fejl – det vi siden har set er, at specielt K har dyrket det flittigt via. Bent Bentsen – en rigtig kedelig pampertype, siden Lene Espersens feriecirkus.

K har blot taget tesen efter socialdemokratiet der har findyrket pamperiet og kammerateriet som deres varemærke – uden at tænke på følgerne.

Nu er Lars Barfod så kommet på banen med hans soloballet for fuld skrue og oprullede gardiner – og hvad sker der så med skørtejægeren – han holder masken i manegen i en sand pioette, i en blå sky af brændte skørter og stepsko.

K er fuld af taburetrugere, og redeparasitter – indtil de får én på taburetten.

Men Barfod skal så ikke have skyld for at være værre end de andre.

@Troels Pedersen

Du har ret i, at det er fuldstændigt uhørt, at en debattør uden grund beskylder en idealistisk, ung politker, som Rasmus Jarlov, for “at lefle for de sorteste kræfter i folkedybet”, fordi Jarlov forsvarer de danske jøder mod den voksende antisemitisme i Danmark.

Det er faktisk lidt rystende.

Socialismen er blevet en religion. Som de kristne taler om Guds udvalgte folk, taler socialisterne om den udvalgte klasse. Men mens Herrens udvalgte syndede gang på gang, er socialklienterne ufejlbare!
Hvem betaler for ’velfærdssamfundet’ – de på bænken – næppe.
Over 300 milliarder kroner årligt bruges der nu herhjemme på at forsørge de over to millioner danskere over 15 år, som står uden for arbejdsmarkedet.
Den danske statsgæld stiger fortsat og er nu på mere end 450 mia. kroner.
Over en million danskere i den arbejdsdygtige alder 16-66 år er forsørget af det offentlige. De 20 procent bedst lønnede danskere betaler stadig halvdelen af al personlig skat i Danmark. Til sammenligning betaler landets 40 pct. dårligst lønnede omkring 10 pct. af skatterne tilsammen.
Når man straffer produktive individer med både verdens højeste skatter og samtidig udstiller dem som værende mere eller mindre usympatiske, er det klart, at flere og flere vælger andre græsgange, selvom de holder af deres land, og måske helst ville blive her. Det er derfor, der er så få succesfulde erhvervsledere og virksomheder tilbage i Danmark. De bliver kvalt i jantelov og skatter. Og hvad værre er, så kommer de ikke altid tilbage igen. Hvem skal så betale???

Det Konservative Folkeparti, kan kun reddes, hvis partiet ændre og finder på nye politiske tiltag, da Venstre totalt har overtaget den konservative politik…Hvis ikke, vil Det Konservative Folkeparti ende med en total grundstødning ved det kommende folketingsvalg i 2015, og med stor risiko for, at slet ikke komme ind på Christiansborg !

De Konservative bliver ikke savnet
af ret mange, når borgmesterkæden forsvinder eller de ryger ud af folketinget. Hvis det var tilfældet ville flere stemme for dem, så enkelt er det. Jeg vælger at glæde mig over det, for jeg synes faktisk de har fortjent det hver gang de mister stemmer.

Det er godt nok en sløj analyse NKK her kommer af med – han må have rådført sig med meget gamle noter for at ramme så meget forkert. Jeg kan berolige med at rygterne om partiets snarlige død er stærkt overdrevne, men da konservative vælgere husker godt har vi lige ca. 10 års forkert politik at rette op på før de er parat til at krydse af ved C igen. Barfoed betaler lige nu regningen for Bendtsens idiotiske følgagtighed overfor socialdemokraten Fogh, og da det er en stor regning vil der vanker flere tæv fremover. Lige præcis de punkter NKK nævner som svagheder er det direkte modsatte, for tiden konkurrerer alle borgelige partier om at være mest konservative, og så betyder det mindre med partinavnet. På samme vis vil vi helst betakke os fra at blive reddet fra noget som helst af en radikal EU-føderalistisk miljøprædikant som Connie Hedegaard. Hun kan passende søge sit næste job hos Al Gore eller den kinesiske regerings kontor for vildledning af godtroende vesterlændinge og destruktion af europæisk konkurrenceevne. Iøvrigt en smule ahistorisk af NKK at tro at landspolitik smitter så meget af på lokalpolitiken, som i høj grad er båret af lokale personligheder, men det får vi at se til November.

ps;
ikke klar over hvor kommentaren gik galt men jeg skrev at dette var anden gang den blev sendt og slettet…Men dette fremstår åbenbart ikke selvom jeg skrev det, en endnu videre avenceret B indlæg…Ja snart er revolutionen eneste udvej..

Er der nogen her der tør stå ved, at de vil komme til at savne Lene Espersen, Brian Mikkelsen eller nogen som helst anden konservativ politiker?

Mon ikke sporene efter 00′ernes økonomiske katastrofe skræmmer i mange mange år endnu. Hvis ikke, så spørger jeg igen. Hvem tør indrømme det? Det vil jo være det samme som at erklære sig selv for hjernedød.

Hele det politiske system er korrupt, og det gælder, uanset om der er tale om de Konservative, Venstre, Socialdemokraterne, SF etc.

Det hele handler om at tjene penge – hvor fokus i virkeligheden burde være at varetage danskernes ønsker og behov.

Jeg frygter virkelig for samfundets udvikling i fremtiden, hvis det fortsætter sådan her.

Morten Anker: Helt enig, og det har aldrig været tydligere end nu.

Jeg så lige, at sågar Berlusconi også har vind i sejlene igen???

Ja, man står blot måbende og forsøger at forstå, hvad der egentlig foregår i hovedet på almindelige vælgere – Absolut ingenting lader det til, og det bliver så udnyttet maksimalt af korrupte politikere.

Man husker Einsteins definition på stupiditet:

En tåbe er den som gentager den samme handling om og om igen med forventning om et anderledes resultat.

Men desværre må vi konstatere, at Danskerne bestemt ikke er klogere – Tro mig efter næste valg er det Danske folketing også besat af de samme korrupte politikere som sidder der i dag.

@Morten Anker

“Hele det politiske system er korrupt (..)”

Er det en påstand, du kan dokumentere, eller er det bare en Svend-Bendt-friskfyrbemærkning nede fra Bodegaen?

Du påstår også, at “Det hele handler om at tjene penge”, men vi har da til gode at se, hvilke politikere, der er så stenrige?

En MF’er tjener ca. 650.000 om året, hvilket svarer nogenlunde til lønnen for en kontorchef i Kirkeministeriet.

Statsministeren, der er den bedst betalte, tjener ca. 1,5 mio. om året – hvilket er godt 10 % af, hvad Danske Banks direktør tjente det år, Finanskrisen brød ud. (Han fik 12,6 mio. i 2008).

Men altså: fortæl lidt mere om korruptionen! Hvem har bestukket dem, og med hvor meget?
Har du anmeldt det til politiet?

Mange i det konservative bagland, ikke mindst borgmestrerne, ønsker Lars Barfoed skiftet ud som formand, og begrunder det bl.a. med hans manglende karisma og lederskab.

Og helt uret i deres bedømmelse af Barfoed har de vel ikke, når man ser, hvordan manden flygter som en skræmt hare for et par journalister.

En sådan konfliktskyhed er vel ikke en partileder værdig, uanset, hvor presset han er?

Man kan sikkert i baglandet tilgive utroskab og en smule korruption omkring en luxuslejlighed på Frederiksberg, men fejhed i tjenesten er vist ikke en dyd i den konservative partibog.

Claus T: Det fortæller vist mest af alt noget om hvor ekstremt overbetalt en kontorchef i Kirkeministeriet er.

Men gider du ikke lige give en smule service information?

Hvor anmelder man egentlig kollektiv politisk korruption?

Hos SØK eller den lokale politimester måske – Ha Ha Ha – Det skal der dælme nok komme noget ud af. Om ikke andet, så en 30 årig undersøgelses-kommision.

@ Claus T. ( Kl. 15.48)

Til din orientering blev der på den høring, der blev afholdt på Christiansborg den 12. februar 2013 om jødernes situation i København fremdraget en lang række eksempler på, hvordan jøder chikaneres på alle mulige tænkelige måder i København og særlig på Nørrebro.

Ikke mindst et indlæg fra en helt almindelig 16-årig skoleelev burde vække til eftertanke.

Jeg synes Du burde sætte dig lidt mere ind i tingene. Chikanen mod jøderne er bitter hverdag.

Hvis der er en politiker, vi har brug for, er det en som Rasmus Jarlov, der tør at tage en absolut nødvendig debat og ikke blot feje tingene ind under gulvtæppet som de radikale manikere Anne Mie Alleslev og Xenia Stampe gør.

Hvor er det dejligt at høre, at Jens Hansen er en moderat og tolerant kommentator og det er ganske givet rigtigt, da det er ham selv der siger det.

Selv om jeg – i modsætning til Jens Hansen – har stor respekt for Rasmus Jarlovs indsats for de danske, så kan hverken han eller nogen anden redde
De Konservative. Løbet er kørt. Partiet glemte at være konservative og blev i stedet hjemsted for hattedamer som Gitte Seberg, for skabsradigale som Lars Barfoed, for letvægtere som Lene Espersen og værst af alt for politiske dværge som Bent Betjentsen. (fortsættes)

Hvordan kan et parti igen tages alvorligt efter 9 år med Bent Bendtsen som leder/formand? Bent Bendtsens samlede politiske projekt bestod i herregårdsmiddage, jagter og golf, eller som BB selv kaldte dem: “Erhvervsarrangementer”

Hvad er Bjarne Binee Jørgensen?
Hvis han selv skal sige det.

Og hvorfor hans interesse for undertegnede.

@ Søren Revser

Nå, du mener også at offentligt ansatte kontorchefer skal have mindre løn? Hvad har det med emnet at gøre?
En Morten Anker mener, at politikere er korrupte og ude på at berige sig, men han har hverken eksempler på korruption eller på, at folk er blevet rige af at gå ind i politik.
Synes du ikke selv, det er en smule ynkeligt?
Og apropos ynk: du ved ikke, hvor man anmelder en straffelovsovertrædelse? Har du prøvet at skrive “politi” på Google?
PS: skriv endelig, hvis du en dag skal have hjælp til at binde dine snørebånd.

@ B Nielsen
Der er ingen undskyldning for at forfølge jøder, muslimer, bøsser eller andre minoriteter.

Men Nørrebro-historien var ikke forfølgelse, den var pure opspind, som Berlingskes research viste.

Claus T: Tak for at du på aldeles overbevisende måde bidrager til at forstå, hvad der foregår(eller ikke foregår) i hovedet på en partisoldat.

@Søren revser

Nå – er man løbet tør for argumenter?

Øh – Hvad skal jeg argumentere imod?

At du påstår, du har ret??? Øh…

@ Søren Revser
Når du skriver “Tro mig efter næste valg er det Danske folketing også besat af de samme korrupte politikere som sidder der i dag” – så må du vel kunne dokumentere din påstand?

Helt præcist hvem er korrupte, hvor meget har de stjålet og fra hvem?
Er det anmeldt til politiet osv.?

Jeg synes, det er noget ynkeligt bodega-bavl at slynge om sig med allehånde grove anklager uden at have nogen som helst form for dokumentation.

Men nu har du så muligheden: frem med argumenter og dokumentation for din påstand!

Jeg fortæller, hvad jeg ser når jeg kigger ud af vinduet, hvor megen mere bevis kan man forlange?

Det rager mig iøvrigt en høstblomt hvad en parti soldat propaganderer ud omkring korruptionsniveauet blandt politikere. Din mening giver selvsagt ingen mening overhovedet.

@B Nielsen, 21. februar 2013 kl. 20:32

Til din orientering blev høringen den 12. februar 2013 om jødernes situation i København ikke holdt på Christiansborg, men derimod på Københavns Rådhus.

Måske skulle du ikke være så kry, når du beskylder andre for ikke at sætte sig ind i tingene, for hvor meget ved du i virkeligheden selv om den høring?

@Niels Poulsen

“Hans omfavnelse af Margrethe Vestager under valgkampen var også en brøler af rang.”

Mig bekendt har langt de fleste konservative ledere haft et ret godt forhold til Radikale.

Det var Lars Løkke, der til Pia Kjærsgaards store fortrydelse friede til Margrethe Vestager inden sidste valg

@Niels Juul Hansen

Selv om Løkke og Barfoed begge to er små mænd og minder en del om hinanden, ligner manden, som giver Vestager hånden på billedet, mest Barfoed.

b.dk/politiko/barfoed-og-vestager-indgaar-alliance

(Marker link og søg på Google).

Jeg tror ikke, at Rasmus Jarlov på samme hjertelige måde vil trykke Zenia Stampe og Anne Mee Allerslev i hånden.

@Niels Poulsen

“Jeg tror ikke, at Rasmus Jarlov på samme hjertelige måde vil trykke Zenia Stampe og Anne Mee Allerslev i hånden.”

Det har du ret i.

Men det vil gælde ALLE politikere i blå stue.

De to søde damer kan vist få alle borgerlige til at ‘se rødt’. :-)

“De to søde damer kan vist få alle borgerlige til at ‘se rødt’. :-)”

Det tror jeg ikke. De er selv medlemmer af et borgerligt parti.

@j nielsen

Du har ret.

Jeg skulle have skrevet ‘blå stue’.

På samme måde som DF ikke er et borgerligt parti.

Okay her er mit take på hele de Konseratives problemstilling og muglig løsning og reddning:

1. Det er kun mugligt at genoprejse de Konservative igen hvis hele Folketingsgruppen Barfoes + old guard bliver smidt ud og erstattet af nyt frisk ungt blod, som jeg ser det skal fremtides talent recruiteres ude fra Kommunerene og ikke fra Borgen de er alle derinde helt out of touch og don’t have a freakin clue hvad præcis de skal gøre for at vænde skudden om igen, ud med dem alle på Borgen…

2. Ligesom en normal konkurance dygtig virksomhed så sætter man sig ned i ledelsen og planlægger igemnen in nye Innovation strategi at finde en ny måde at gevinde sin markedsandel og status, dvs man finder us, hvad fanden betyder det at være Konservativ idag? Hvad er fremtiden for Konservatisme i Danmark? Hvordan vil man positionnere sig på market, hvilken markedsførings strategi vil blive brugt osv. Jeg ved godt der måske er mange der griner af det her, men de aner sgu ikke havd de laver i de Konservative! en fed kreativ Brainstorm ville måske kunne hjælpe med at få nogen nye friske Ideer og Big Vision! What’s new Pussycat? Hvorfor skal jeg stemme på de Konservative igen og ikke LA? Hvorfor skulle jeg komme tilbage igen? Hvad fanden brænder i for hos K nu?

3. Under ingen omstæmdingheder må de Konservative sidde i en regering igen med V i de næste 10 år!! endtil de finder sig selv igen og finder deres Mission og Vsision. Der er vigtigt for der er en stor træng til bare at få minsterbiler og poster og gemme sig bad V igen så de skal igang med at bygge deres parti op igen fra scratch og det kommer til at tage lang tid, så at være helt alene i landskabet finde deres Indre passion og Konservative kald og markere deres egen politik ville være den rette vej fremad… ikke noget med VKO igen kæmpe no no! og hold jer langt væk fra R!

4. De hele hænger på hvor skidt det går til Kommunalvalget i år, bliver det en katastrofe valg for de Konservative er de færdige i dansk politik de kommer ikke tilbage igen det er slut glem alt om det.

5. De kan lære en hel masse fra LA Liberal Alliance som også var erklaret død og på kun 0.2% plus minus margin error dvs ingenting! og som kom tilbage indenfor kort tid et par år og fik over 5% og 8 mandater ved sidste valg. Prøv at analysere hvad LA gjorte rigtig der er meget at lære fra et parti der var dødt og genoprejsede sig fra de døde og fik et Nyt Liv og blev genskabt de var smarte at lave god politik og planlægning strategi, skal i kopier nogen politiske stil er det LA eller lav noget nyt der er fedt nyt spændende der kan få en som mig til at sige Wow! skal vi spille Simply the Best igen? Nah, bedre find en ny melodi!

6. Glem alt om det gamle Konservative Gud konge fædreland og alt det nostalgiske der skal et helt ny moderne vision til for at redde dem, måske et bedre navn ville være “de Nye Konservative” ud med alt det gamle skab et helt nyt parti nye ansigter, hvis ikke tror jeg vi kan lige så godt sige farvel og tak det var hyggeligt. intet være evigt heller ikke partier fra 1915 sorry but you screwed it all up you blew it…

7. Problemet er jo at de lytter jo ikke de er døve eller måske arrogante, måske den eneste vej at visse dem løsningen er at de bliver nød til at blive smidt ud ved næste valg så de kan lære det chok effekten virker altid, husk vi havde jo store gamle partier som CD som er væk nu forsvundet så kære Konservative: Wake up before it’s too late!

Skriv en kommentar

Kun fornavn og efternavn bliver vist i forbindelse med kommentaren. Dog skal alle felter med * (stjerne) udfyldes

Læs vilkår for kommentarer og debat på Berlingske Tidendes websites