Betalingsring i frit fald

Af Niels Krause-Kjær 196

Det er en gylden regel for aktiehandlere, at man skal indløse sit tab med det samme og ikke bilde sig selv ind, at en håbløs Vestas-aktie vender tilbage.

Det samme er nogle gange tilfældet i politik. Og tabet, den nye regering klogeligt bør indløse hurtigst muligt, er betalingsringen om København. Den bliver alligevel ikke til noget, og så kan man ligeså godt tage skraldet med det samme.

Betalingsringen har potentialet til at vælte en svag regering efter at den i efteråret næsten var ved at genvælge en af slagsen. Meget tyder på, at den kostede socialdemokratiske stemmer i de københavnske omegnskommuner ved folketingsvalget, og endnu mere tyder på, at det kun er begyndelsen. Alt hvad der kan krybe og gå af omegns- og fjernere borgmestre, inklusive Lejre kommunes folkesocialist Mette Touborg, er imod. Alle højlydt. Et massivt flertal af vælgerne – også i København – er imod. Eksperter og selv dagbladet Politiken er imod eller i tvivl. Og en ny og sikker teknologi med roadpricing lurer lige om hjørnet. Som enkeltsag rummer betalingsringen styrke til massivt at flytte især socialdemokratiske stemmer over midten og lige ned i blå lejr, uanset hvor bommene så end måtte placeres. Så hvad i alverden taler for at holde fast i tabersagen udover almindelig stædighed og en aftale i toppen af et sort tårn på Amager i efteråret?

Svaret hedder Villy Søvndal.

Betalingsringen er en af de få, konkrete SF-lunser, som overlevede Margrethe Vestagers massakre under regeringsforhandlingerne. Siden da har Ole Sohns fortid, Villy Søvndals slipseknude og Özlem Cekic’ fattige presset SF-aktien yderligere i bund. Men der er næppe nogen vej udenom: SF må af hensyn til regeringskollektivet og dermed også sin egen eksistens yde det offer at fjerne betalingsringen fra det politiske landskab. Ellers ender det, som Ekstra Bladets Bent Falbert skriver i sin avis med ‘en forudsigelig ulykke’. Den normalt koldhjertede skribent får ligefrem i sin søndagsklumme “ondt af Vorbasses fhv. landpost, transportminister Henrik Dam Kristensen (S), som bliver et af ulykkens sikre ofre.” Falbert noterer lidenskabsløst, at projektet vil “flå socialdemokraterne op.”

Så betalingsringen bliver ikke til noget. Spørgsmålet er blot, hvem og hvor mange politikere, den skal rive med i faldet.

196 kommentarer RSS

  1. Af Søren Revsbæk · Betalingsringen: En trussel mod Næstveds økonomi

    -

    […] er et taberprojekt mener Niels Krause Kjær i Berlingske og mon ikke han har […]

  2. Af Hans Mehning

    -

    Der er sørme stadig folk, der tror eller bare forsøger, at få andre til at tro, at bilismen koster samfundet penge. Lad os slå fast en gang for alle, at bilismen er en særdeles god, netto indtægtskilde for staten. I omegnen af 50milliarder gode danske kroner bidrager vi med, netto, hvert år; og derfor virker det lidt urimeligt, at vi skal malkes yderligere.

    Jeg synes også argumenterne flyver lidt rundt? Så er det penge vi manger, så er det bilisternes køtid, vi er bekymrede for, så er det luften på H.C.Andersens Boulevard, vi er bekymrede for, så er det støjen på Vesterbrogade, så er det parkeringspladser, så er det bredden på cykelstierne, så er det det ene og så er det det andet. Vi har forstået, at en del københavnere helst boede i en storby midt ude på landet; men enten har I en storby med larm, liv og trængsel, eller også har I en død flække I kan cykle rundt i.

  3. Af Kim Olsen

    -

    Kocsis,

    “Men kan jeg faktisk ikke forstå , med hvilken ret du og de andre 50000 belemrer KBH med jeres biler, privatbilister går udfra som noget naturgivent, at i bare kan ødelægge en hele byer.”

    Fordi samfundet åbenbart vurderer, at fordelene opvejer ulemperne. Fordi vi har et demokrati som bevirker at idioter som dig må indordne dig under flertallets beslutninger. Derfor min ven! Og det kan du ligeså godt begynde at vænne dig til. Så får du et meget bedre ophold her i Danmark.

    Hvis nogle har ødelagt byerne, er det de hæslige døgnkiosker med deres grimme facader og deres skattefuskende asociale indehavere.

  4. Af Kim Olsen

    -

    Hvis der blev betalt skat, moms og afgifter i alle pizzarier, kebab-saloner og døgnkiosker i København, blev der rigeligt råd til udbygning af den offentlige transport.

    Hvis miljøet lå regeringen så meget på sinde, kunne man starte med at fjerne afgifterne på el- og hybridbiler.

    Hvor er det dog hjernedødt, at plukke bilisterne yderligere. De betaler i forvejen registreringsafgift, grøn ejerafgift og uhyrlige summer i afgifter og moms på benzin. Altsammen bare for at personer som Kocsis’ drøm om et samfund hvor alle har lige få valgmuligheder kan indføres. Det hedder kommunisme, og bliver aldrig indført i Danmark.

  5. Af Martin Larsen

    -

    At der er nogle der GIDER at udveksle en sætning med “Kocsiss” er uforståeligt.

    Og “J.Christiansen” Du rammer på kornet! Det ER i forvejen håbløst at komme på arbejde i København!!!!

  6. Af Morten Dreyer

    -

    Amager slipper for Betalingsmuren

    Karen Hækkerup fik S-gruppens løfte inden valget om hel fritagelse for betaling

    I disse dage raser debatten om Betalingsringen – eller rettere benævnt Betalingsmuren, som bedre beskriver det nye skatteobjekt, som kan justeres helt op til himmelen, hvis en regering måtte have behov derfor. Der kan ligge en helt ny skattekilde i ordningen.

    Men det er heldigvis ikke aktuelt for Amagers borgere.
    Inden valget blev Amagerkredsens S-kandidat så nervøs, at hun fik en enig socialdemokratisk folketingsgruppe til at udstede et fast løfte:
    ”Amagers borgere vil for fremtiden kunne køre helt gratis gennem Betalingsringen. ”
    Det var ikke bare deres Politiske Ordfører, Carsten Hansen, som gav sin personlige garanti, som da han med et skriftligt løfte garanterede, at Svendborg kunne beholde deres Akutsygehus.
    Det var en beslutning af en enig partigruppe, så sagen ligger fast.

    Betalingsringen skaber megen nu debat og en del uro blandt de socialdemokratiske borgmestre omkring hovedstaden.
    Der er ingen tvivl om at denne ring vil påføre omegnskommunerne store gener og mange omkostninger, for ikke at tale om de stakkels trafikanter, der skal betale denne ekstra skat for at køre på arbejde
    Men så er det rart af selveste Karen Hækkerup og folketingsgruppen, har lovet 100% fritagelse for Amager.

    I de sidste dage hvor ordningen har været under en heftig debat, har jeg dog ikke hørt trafikministeren nævne friholdelsen for Amager, men det er vel bare en forglemmelse fra hans side.

    Det vil dog berolige vælgerne på Amager, hvis Karen Hækkerup vil gentage løftet om fritagelsen. Så vi ikke risikere at det går i glemmebogen.

    Morten Dreyer
    Folketingskandidat for Dansk Folkeparti
    Københavns Storkreds

  7. Af Hanne Fisker-Rasmussen

    -

    @Peter Kocsis
    Tak for dit indlæg – personligt kan jeg godt have svært ved at finde argumenterne FOR en miljøring men det har du nu givet mig meget klart og tydeligt. Tak.

    Jeg er meget forundret over alle de vrede indlæg og de mange kommentarer om, at man nærmeste er dum, hvis man synes at ‘ringen’ er en (forholdsvis) god ide.
    For alle os jyder (og fynboerne) er der en ‘betalingsring’ rundt om Sjælland…….

    Personligt synes jeg diskussionen minder lidt om den,der var i forbindelse med Storebæltsbroen – jeg var selv meget modstander den gang og hold da helt op, hvor tog jeg fejl…..
    Det har jeg da gu’ ske lov lært af….. Derfor er jeg meget mere åben i dag overfor forskellige store vej-/byggeanlæg og erkender at der nok er nogle, der har lidt mere forstand på ‘den slags’ end mig, der ‘kun’ vurdere et vej-/byggeanlæg ud fra følelserne…..
    Prøv nu lige at ta’ det rolig. Træk vejret. Lyt på både gode som dårlige argumenter og tænk så lige tilbage til, hvordan jeres holdning var til Storebæltsbroen…
    Er I helt sikre på, at det ikke er den samme ‘automat’ reaktion?

    Godt nytår til ALLE uanset om I er for eller imod – håber bare I er for miljøet……
    Såfremt I er imod ‘ringen’ og for miljøet glæder jeg mig da helt klart til alle jeres andre gode forslag. Jeg har nemlig valgt at være åben overfor alle gode forslag. Hvad med jer?

    Med de bedste – grønne – hilsner
    Hanne Fisker

  8. Af Kim Olsen

    -

    Sammenligning mellem storebæltsbro som giver større mobilitet og fleksibilitet og så en betalingsmur omkring København som giver det stik modsatte…. Tjah hvorfor ikke.

    Iøvrigt var det venstrefløjen som fortrinsvis var imod storebæltsbroen og skamroste de gamle færger og fordømte privatbilismens uhyrligheder.

    På den anden side skal man ikke underkende gode argumenter som at man så kan læse aviser og gode romaner i s-toget:) Kocsis – gotta love him:)

  9. Af Per K

    -

    RETTEN TIL AT VÆRE ET FRIT MENNESKE

    Eller lever vi i USSR og DDR tiden – Det her handler om mere meget og andet end en “smart betalings ring eller roadpricing ” om en by – det handler om hvornår er det nok – og hvor meget registrering skal vi finde os i efter 9-11″før vi selv bliver som de totalitære styreformer og stater vi siger vi bekæmper” tiden med Fogh har skadet Danmark der nu sygeligt registrere alt og alle.

    “For enten er du med os eller også er du imod os” sagt efter 9-11 – en genial sætning der spiller på frygt og mistro – som misbruges af magthaverne i DK STATEN til at få folket til at sluge det hele råt – “bare det smart” – så pyt med din ret til at være et frit menneske om et par dage vil dronningen igen fortælle os alle sammen hvor smukt og et utrolig fantastisk et land du bor i og “og hvor frie vi alle er” – eller er vi bare dumsmarte og naive.

    Vi krænkes uden dansken løfter et øjenbryn det er guf for et land hvor stat og kommuner er gået amok i registrering af egne borgere “Vi et frit land siger vi” til hvad – en dansk floskel – vi tror helt som i Nordkorea at alle i verden lever som os i Danmark hvor selv din postkasse ikke går fri for disse “idiotiske regler og registreringer ”

    Er vi blev et godtroende og naivt folk som intet kæmper for mere hvor en helt generation snorksover og tror deres menneskerettigheder er en naturlov og drysset ned fra himlen de kæmper kun for deres egen lykke som de tror vindes i X-faktor mfl – helt hjernevasket af DR og TV2 fordummelses tv – som har glemt at man engang godt kunne lære noget af at se tv.

    Det har politikerne på borgen opdaget – derfor handler det nu ikke mere om politik på borgen – men om politikernes egne person problemer

    Tankevækkende når dansken siger “ja men jeg har da ikke noget at skjule” – ja det helt rigtigt – for privatlivet har de solgt til fordummelses tv som X-faktor eller anden live tv der er med helt ind i soveværelset og op under dynen.

    – X-faktor generationen vil elske mere overvågning – så skal de ikke tænke selv – så ja vi får roadpricing “i morgen”

    Vi andre der har fået nok må så flytte til et andet og mere frihedselskende land – der godt kan se at “DDR og USSR” ikke var noget rat sted at bo – og vi må så tænke tilbage på

    60erne og 70ernes frie Danmark hvor man frit kunne gå på gaden uden at blive overvåget og hvor man kunne købe en togbillet til Roskilde uden at blive registeret med CPR nummer som i “DDR STATEN” og man frit kunne tale i telefon eller kunne køre en tur i sin bil uden at blive GPS overvåget – og ikke anonymt kunne anmelde sin nabo til SKAT.

    Og hvor man ikke som enlig invalidepensionist mfl skulle underskriv dokumenter til kommunen om at man “køber ind og spiser alene” helt som i “DDR-STATEN”

    – Forskellen er bare at vi i DK-STATEN i dag er langt mere overvåget end man var i USSR og DDR tilsammen faren er at det tro vi ikke på “helt som i Nordkorea” – de finder sig i magt misbrug fordi de tvunget til det – vi finder os i magtmisbrug fordi vi er blevet selvfede og naive og ikke mere kæmper for noget.

  10. Af bjørn jespersen

    -

    argumentet er selvfølgelig, at det er en go idé.

    En måde endelig at komme igang med at tage nogle initiativer i forhold til en tilsyneladende entydig udvikling i trafik-mønstret: det isolerede individ.

    Dette isolerede individ må kæmpe alene for sin overlevelse i trafikken (andre steder også i sundhedsvæsenet), hvilket forkorter perspektivet i beslutningerne og gør de proaktive til grin.

  11. Af peter kocsis

    -

    Martin Larsen,

    “At der er nogle der GIDER at udveksle en sætning med “Kocsiss” er uforståeligt.”

    “Fordi vi har et demokrati som bevirker at idioter som dig må indordne dig under flertallets beslutninger. Derfor min ven! Og det kan du ligeså godt begynde at vænne dig til. Så får du et meget bedre ophold her i Danmark.”

    Skrevet af Kim Olsen,

    “Blandt tilhængerne udmærker den forrykte Kocsis med sin phD fra en tilfældig koranskole sig som altid med sit grænseløse vrøvl. I andre blogs sorteres hans rablerier nådigt fra.”

    Skrevet af T HA,

    Af disse indlæg ses tydeligt, at privatbilisternes permanente sindstilstand under kørslen,nemlig den evige ,frustrerede raseri,der giver sig udslag i “road rage”og som skyldes irritationen over,at også ANDRE privatbilister vover at færdes på vejene, nu også begynder at optræde udenfor
    selve køresituationen.

  12. Af peter kocsis

    -

    “På den anden side skal man ikke underkende gode argumenter som at man så kan læse aviser og gode romaner i s-toget:) Kocsis – gotta love him:)
    Skrevet af Kim Olsen,”

    Overfor personer der ikke kan læse, er denne argument selvfølgelig ikke holdbar.

    Hanne Fisker-Rasmussen,

    “Jeg er meget forundret over alle de vrede indlæg og de mange kommentarer om, at man nærmeste er dum, hvis man synes at ‘ringen’ er en (forholdsvis) god ide.”

    Husk, at mange bilejeres forhold til deres bil er præget af et dybt irrationalitet. Bilen og dets private ideologi er for disse blevet en slags erstatningsreligiøsitet,der nærmest kan karakteriseres som en slags narkomani.Det er klart at ethver logisk argument imod disse biljunkiers hærgen medfører voldsomme følelsmæssige reaktioner, der minder om dem du ser når du hiver et kødben ud af gabet på en hund.

  13. Af Kim Olsen

    -

    Kocsis

    “Overfor personer der ikke kan læse, er denne argument selvfølgelig ikke holdbar.”

    Jeg læser godt nok til at få øje på mindst en fejl i ovenstående sætning.

  14. Af Kim Olsen

    -

    Bjørn Jespersen

    “argumentet er selvfølgelig, at det er en go idé.”

    Bingo! Jeg er overbevist:)

  15. Af Martin Larsen

    -

    Jeg gider ikke at kommunikere med “kocsissen”, men er der nogle der kan forklare mig hvad hans “road rage” betyder? Jeg ved godt at han ikke kan stave eller andet og løber på rulleskøjter fra Nørrebro til Christania, men det er heldigvis svært at læse hans udanske formuleringer.
    Nå, mig går han nok ikke efter denne gang, da jeg altid tager bus eller tog, hvis jeg skal ind til København. Jamen, dog vil han sige – hvorfor holder du så ikke med os røde der vil have betalingsring?
    Fordi jeg også tænker på ANDRE MENNESKER, nemlig de der skal aflevere børn m.m., de ældre der skal på behandling på hospital m.m. og mange andre. Hvad fanden skal de dog have en ny tåbelig afgift oveni hovedet for? DET kan kun “hippier på løbehjul” forstå. (ironi kan være brugt her!) Godt nytår!

  16. Af Anders And

    -

    Hvis vi skal regne med nettopriser skal vi vel ret beset konvertere den frigjorte transporttid til produktionstid.

    Jeg glæder mig til at se hvad harald Børsting ville sige til at alle hans medlemmer i københavn nu skulle arbejde 2*30 minutter mere hverdag udne godtgørelse. De har jo sparet tiden på transporten!?

    Og hvorfor er der ingen som har vendt sagen på hovedet… hvis det virkelig VAR bedre og billigere at tage det offentlige var der da ingen der ve sine fulde fem ville købe biler i Danmark.

    Jeg tror sgu ikke på at man vil lade være med at køre i Teatret fordi man skal betale lidt penge for at køre ind til byen. Og hvis jeg skal noget hvor jeg skal bruge min bil i indre by, så vil jeg betale det det koster at køre derind… så min bil kommer ikke til at være mindre i Indre By end den er i dag.

    Så for mig bliver det en ekstra skat og ikke andet.

  17. Af Anders And

    -

    Hr Kocis. Man kan godt blive så forelsket i sin egen visdom, at man mister evnen til selv at høre hvornår man er helt galt afmarcheret.

    Jeg ved ikke hvordan du med så skråsikker attitude kan fortage mere eller mindre lommepsykologiske analyser af “mange bilejeres” forhold til sine (ikke Deres!!!) biler.

    Kunne det tænkes, at din påstand var et udtryk for, at du ikke selv havde den fornødne kognitiv kapacitet og empati til at forstå mange bilejeres ganske fornuftige rationale for at købe en bil?

    Jeg mener…. for en udenforstående person med stærkt narcisistiske træk og manglende evne til at forholde sig undersøgende, ikke fordømmende og nysgerrigt til sin omverden kan jeg godt se, at det kan virke irrationelt at bruge mange hundrede tusinde højt beskattede kroner på et transportmiddel, som mister halvdelen af sin værdi på 5 år.

    Og når man tager udgifter med til benzin, forsikring, afgifter, service osv osv kunne det medvirke til at forstærke det indtrykket.

    Hovedet på sømmet i denne persons analyse – the smoking gun – kunne være, at man så oven i købet betaler dyre P takster og holder i lange køer, når man vælger at korsfare sit ideologiske marturium bag rattet eller føler sig nærmere himlen fordi man sidder i en bil og får stillet sin fixetrang af at holde i kø.

    Men – og nu ved jeg godt at jeg forventer meget af dig Kocis – kunne det alligevel være rationelt?

    Hvis nu du tillader dig et øjeblik at tænke, at din måde at se verden på, ikke nødvendigvis er fuldt oplyst visdom, men istedet et usikkert funderet ideologisk manifest, er der så en mulighed for, at det at have en privat bil IKKE er narkomani, religiøsitet eller irrationelt?

    Kunne det skyldes nødvendighed? at man ganske enkelt er tvunget til det for at få hverdagen til at hænge sammen? at sammenfaldet af arbejdstider, arbejdssted, daginstitutioner, arbejdsopgaver osv osv betyder, at man er tvunget ud i at foretage sig noget så indlysende tåbeligt, som at købe og eje en bil i Danmark?

    Træk lige vejret mester og skru lidt ned for din narcisistiske forstyrrelse og selvforelskelse… så kan det være at folk begynder at lytte til dig igen.

    Og så lige et godt råd.. Når man hånligt skoser folk for ikke at være i stand til at læse og skrive korrekt, så bør man nok læse lidt mere korrektur på det man selv sender afsted, end du gør.

  18. Af peter kocsis

    -

    Kim Olsen

    Kocsis

    “Overfor personer der ikke kan læse, er denne argument selvfølgelig ikke holdbar.”

    “Jeg læser godt nok til at få øje på mindst en fejl i ovenstående sætning.”

    Nå. du følte dig truffet?

    Anders And,

    “Og så lige et godt råd.. Når man hånligt skoser folk for ikke at være i stand til at læse og skrive korrekt, så bør man nok læse lidt mere korrektur på det man selv sender afsted, end du gør.”

    Føler du dig truffet? Jeg har da ikke hånet nogensomhelst. Jeg påpegede bare, at folk der ikke kan læse ikke bruger tiden til at læse itoget, og hvad forkert er der i det?

    “Kunne det skyldes nødvendighed?”

    Fuldstændigt rigtigt! For mange bilister er det en tvingende nødvendighed at KØRE de 100 meter ned til bageren for at hente morgenkrydderen og Jyllandsposten…

  19. Af peter kocsis

    -

    Andres And

    “Kunne det tænkes, at din påstand var et udtryk for, at du ikke selv havde den fornødne kognitiv kapacitet og empati ”

    Måske kune du medc dine store kognitive og empatiske evner forklare mig noget jeg aldrig har forstået.

    1)Hvorfor er biler konstrueret sådan, at den eneste der ikke bliver generet af den modbydelige larm de laver, er den person, der selv er årsagen til larmen?Virker det rationelt på dig?

    2) Hvorfor er biler lavet sådan, at den eneste, der ikke får de giftige udstødninger i hovedet er ham, der selv er ansvarlig for dem? Virker det rationelt på dig?

    3) Hvis biler er så dyre i drift som du jamrer over, hvordan kan det så være ,at der kun sidder en enkelt bilist i de fleste, selvom der er plads til 4 personer, som så kunne dele udgifterne og hermed minimere dem til en fjerdedel. Men dette sker ikke:
    Virker det rationelt på dig?

    4) Biler dræber langt flere uskyldige mennesker , er langt farligere end alle terrorister tilsammen, uden at dette bliver anset for en særlig stor problem.Virker det rationelt på dig?

    Martin Larsen,

    “Jeg gider ikke at kommunikere med “kocsissen”, men er der nogle der kan forklare mig hvad hans “road rage” betyder?”

    Jeg er står til tjeneste for at forklare dig de manfge ord du ikke kender.

    Wilkipedia:

    The following are common manifestations of road rage:

    Generally aggressive driving, including sudden acceleration, braking, and close tailgating.
    Cutting others off in a lane, or deliberately preventing someone from merging.
    Chasing other motorists
    Flashing lights and/or sounding the horn excessively.
    Yelling or exhibiting disruptive behavior at roadside establishments.
    Driving at high speeds in the median of a highway to terrify drivers in both lanes.
    Rude gestures (such as “the finger”).
    Shouting verbal abuses or threats.
    Intentionally causing a collision between vehicles.
    Hitting other vehicles.
    Assaulting other motorists, their passengers, cyclists or pedestrians
    Exiting the car to attempt to start confrontations, including striking other vehicles with an object.
    Threatening to use or using a firearm or other deadly weapon.
    Throwing projectiles from a moving vehicle with the intent of damaging other vehicles.

    In the U.S., more than 300 cases of road rage annually have ended with serious injuries or even fatalities – 1200 incidents per year, according to the AAA Foundation study, and rising yearly throughout the six years of the study that examined police records nationally.[2]

  20. Af Peter R

    -

    #Peter T

    Nu er der jo i årevis, både under socialdemokratiske og borgerligere regeringer, postet milliarder i offentlig trafik. Og hvad er resultatet ?

    Der bliver længere og længere mellem busserne, og de kører mindre og mindre når befolkningen har behov for det.

    Der er postet milliarder i DSBs materiel, spor, renoveringer og udbygninger. Resultatet er mere og mere og mere nedslidt material, over-over-fyldte tog og rettidighed der ikke engang “er en by i Rusland”. Man har ikke engang styr på, hvornår man skal vedligeholde sin broforbindelse til LollandFalster, mens øjnene stråler over at man får lov at bygge en tunnel til Tyskland.

    Offentlig trafik er måske relevant i København, for dem der bor i København (indenfor voldene = betalingsringen), måske nogle andre større byer.

    Offentlig trafik passer måske ansatte i statsadministrationen i København, der har faste kontortider og 37,5 timer om ugen inkl. frokost.

    Resten af befolkningen, i landdistrikterne, i udkants Danmark, alle de privatansatte 20-25% af befolkningen, der skal tjene pengene og betale cirkusset for resten – de kan kun klare sig ved at have en bil, hvis de skal leve op til alle de krav der stilles i dagligdagen. Så, ikke alene skal de betale verdens højeste bilafgifter for at “forsøge” at klare en hverdag, de skal også via verdens højeste skattetryk betale til en kollektiv trafik, som på ingen måde passer ind i deres dagligdag – en kollektiv trafik der kun er et socialistisk S SF EL levn, for at vi alle skal have lige dårlige muligheder og opleve lige store besværligheder i dagligdagen – så er vi nemlig “alle lige”.

  21. Af Hr J TRICK

    -

    Betalingsringen er dommen over det kapitalistiske Danmark.

    Betalingsringen er svaret på sovjetunionens opdeling i zoner som krontrolleres zone for zone i kreml for et hver tiltag af kapitalisme og selvstændigt tænkning.

  22. Af Hr J TRICK

    -

    Ok! Ok!

    Men den kollektive trafik kan jo ikke løses af socialister. Den ny-SRSF-EL har kun svaret ved at sætte alle afgifter op og og gøre der hamrende dyrt at benytte offentlig transportmidler, hvis de overhovedet kører.

    Der kommer vel snart afgifter og moms på apostlenes heste. Og sålelæder.

  23. Af Kim Olsen

    -

    Kocsis,

    Efter dit sidste indlæg, forstår jeg din indgangsvinkel til spørgsmålet om betalingsring.

    Had mod privatbilisme er i dit tilfælde en religion, og det kan man som bekendt ikke argumentere imod. Retorikken fra koranskolen skinner tydeligt igennem.

    Fred være med det. Vi har i forvejen så mange andre uskadelige religiøse retninger i vores rummelige samfund, så du skal da have lov til at dyrke din – også i fuld offentlighed:)

  24. Af Anders And

    -

    @ Peter Kocis

    Du har lige taget det sidste skridt “ud over kanten”. Det der er ganske enkelt ikke seriøst. Jeg gider ganske enkelt ikke at spilde min tid på at kommentere på dine indlæg.

    Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves. Du er jo helt væk fra vinduet ?! mage til umodne småparanoide argumenter skal man lede længe efter.

    Men jeg tror med sindsro at jeg kan fortælle dig at du nok ikke skal tage privatbilismen så personlig som du åbenlyst gør. Den er med ganske stor sikkerhed ikke blevet det den er i dag for at genere dig.

  25. Af Anders And

    -

    Men blot for at komme tilbage på sporet efter at være blevet provokeret af Hr Kocis…

    Det som den her kommentar oprindeligt omhandler er jo den siddende regerings krampagtige fascination af en betalingsring, som ikke har fundet nogen bred opbakning af de pårørte personer og grupper.

    Det er forstemmende at se, at personlig stolthed og angst for at miste ansigt skal koste så meget. Tilhængerne referere flittigt til Oslo, Stockholm og London, som lykkelige eksempler på at det kan lade sig gøre.

    Lad mig henlede opmærksomheden på, at alle disse steder brugte man mange år på at planlægge og undersøge konsekvenser af forskellige løsninger. Det vil vores regering gøre på et halvt år (?!).

    Der er ikke noget i dennuværende regerings generelle habitus som kunne indikere at de skulle være SÅ meget dygtigere og klogere end hvad politikere normalt er. Så måske var det rimeligt at forvente at vi i Danmark skulle bruge lige så lang tid på at undersøge muligheder og udfordringer som de har gjort andre steder ?!

    Og mens man undersøger, så kunne det være klædeligt at man ikke havde lagt sig fast på en løsning. Den løsning, som London har indførtblev påbegyndt i 1997 og igangsat 2003. Måske har teknologien medført, at man kunne komme med smartere løsninger end dem man kunne komme på dengang?!

    Jeg synes mere og mere at det her ligner et projekt som er sat i verden for at redde den siddende regerings ansigt. Og dét er bekymrende.

  26. Af T Nielsen

    -

    Man kan jo undre sig hvorfor trængslen ikke skal reguleres for med en befoklningstilvækst på 10-12000 mennesker om året alene i Københavns kommune så kræver det vel at der bliver fundet en løsning. Så sidder folk som brokker sig over betalingsringen idag sidder om år og brokker sig over at hvorfor der ikke bliver gjort noget ved trafikken…….

  27. Af T HA

    -

    Det er lidt ærgerligt, Kocsis forrykte rablerier kommer til at skygge for sagens substans.
    Hvis den betalingsring er sådan en dårlig ide, hvorfor har den så været en klar succes i de rigtige storbyer, hvor den er blevet indført?
    Snarest er det de fundamentalistiske tilhængere af privatbilismens uregulerede vækst der har et religiøst ærinde.
    En religion, der næppe kan kaldes uskadelig.
    Hadkampagnen mod socialdemokratiet forekommer ligeledes af emotionelt-religiøs frem for rationel karakter.
    Blandt denne religions ritaler ses en hjernedød opbakning til en klovnetrup, der gennem 10 års katastrofer hverken har udmærket sig i henseende til ærlighed, ædruelighed eller ukorrumperet retfærd

  28. Af Kim Olsen

    -

    T HA (ha ha)

    Du startede så godt:

    “Det er lidt ærgerligt, Kocsis forrykte rablerier kommer til at skygge for sagens substans.”

    Men så afsluttede du sådan her:

    “Blandt denne religions ritaler ses en hjernedød opbakning til en klovnetrup, der gennem 10 års katastrofer hverken har udmærket sig i henseende til ærlighed, ædruelighed eller ukorrumperet retfærd”

    Øhm… sagens substans:)

    Men hvorom alting er: Betalingsring-koncepten er ikke gennemtænkt. Det er der masser af eksempler på.

    Roadpricing kombineret med nedsættelse af registreringsafgiften kunne løse en del af problemet. En mere effektiv forvaltning af skattemidlerne kunne frigøre penge til en bedre kollektiv trafik.

    Yderligere brandbeskatning af bilejere er uanset partifarven hos ophavsmændene en hjernedød refleksreaktion. Jeg er selv glad for den frihed min bil giver mig, men kunne ikke drømme om at bruge den til daglig idet jeg som en af de få har adgang til et nogenlunde velfungerende offentligt transportsystem (havnebusserne i KBH). Så min indgangsvinkel er ikke religiøs.

  29. Af Anders And

    -

    Til alle Jer, som påstår at det ikke vil have en konsekvens, så hjælp mig lige her:

    På onsdag ser min kalender sådan her ud:

    5 kundebesøg:
    -indreby
    -Valby
    -Glostrup
    -Ballerup
    -Høve

    Hvis den betalingsring er så god en ide, og vi sparer så meget tid på det, hvordan kan det så være at jeg under INGEN omstændigheder kan få tingene til at passe sammen med det offentlige ?

    Jeg har nu brugt 45 minutter på rejseplanen for at forsøge at se om det overhovedet var muligt, og der er ikke en Kina mands chance for at jeg kan få det til at hænge sammen… med bil derimod – så går det lige.

    jeg er ked af at måtte sige det, men det kan godt være at betalingsringen er en god ide i nogles øjne, men det har altså en række negative konsekvenser for mange mennesker og det nytter ikke noget at man ikke tager højde for det.

    Og til dem som henviser til andre storbyer hvor betalingsringen har været en rigtig god ide – så kan jeg blot informere om at London f.eks. startede med at planlægge sin betalingsring i 1997 og åbnede den i feb 2003. De brugte mere end 5 år på at planlægge og forberede den. Regeringen er klar til at smide et lovforslag på banen efter 4 måneder?!. er der en sandsyunlighed for at de mangler at tage højde for væsentlige forhold, når de kun bruger 1/15 del af tiden på at forberede og planlægge i forhold til hvad de andre storbyer brugte.

    Og hvorfor er det lige at vi skal kopiere en løsning som bygger på de teknologiske mulighederman havde til rådighed i 1997 ? Internettet var stort set ikke op at køre dengang og GPS var kun lige blevet frigivet til civilt brug. Der er sket en del ting siden. mon ikke vi kunne få gavn og glæde af det?

  30. Af Anders And

    -

    Når T HA kalder diskussionen om betalingsringen for en hadekampagne mod socialdemokratiet, så vil jeg igen henlede opmærksomheden på sagens substans: betalingsringen. Om man kan lide socialdemokratiet eller ej har ikke noget med dem sag at gøre.

    At det så til gengæld forholder sig således at Socialdemokratiets troværdighed og professionalisme som regeringsbærende parti ikke er voldsomt høj i befolkningen for tiden, det kan de vist kun takke sig selv for. Jeg ved godt at der er mange som gerne vil give NKK og andre skrivendejournalister skylden, men faktum er, at selv socialdemokratiets eget bagland har været ude og råbe løftebrud og uprofessionalisme i denne sag.

    Og igen.. forklar mig lige T HA, hvad det er for helt særlige evner og forudsætninger, som den siddende regering har for at gøre det som andre storbyer har brugt 5 år til på blot 4 måneder ?!

    Jeg beundrer din tillid og loyalitet til den siddende regering, men kan du ikke dele det med os andre så vi kan få ro i maven.

  31. Af Martin Larsen

    -

    Ligesom “Kim Olsen”, bruger jeg som jeg har sagt flere gange aldrig min bil i København. Nej, jeg tager off.transportmidler. (trods deres vanvittige priser). De røde, forhippede på at få en ekstra afgift og flytte forureningen til omegnskommunerne kulle vide, at nu har jeg kørt med RAPID-bus i Los Angeles 8-15 kilometer! vor 25 cent!!!!!! Det svarer til ca. 1 krone og 50 øre!!!! HVIS de røde kunne love samme priser, SÅ var der nok lidt mere argument – men stadig ikke fornuft i projektet.
    Og i L.A. er der ingen betalingsring – trods bilkøer og myldretider. Men iøvrigt er amerikanerne også en hel del klogere end danskerne. Når de har f.eks. 4-5 kørebaner på motorvejene, så er den inderste bane kaldt “Car-Pool” forbeholdt biler med mindst 2 personer i! Klogt. endvidere har de trafiklys ved indkørsel på særlig trafikerede motorveje , således at kun een bil lukkes ind ad gangen (rødt,grønt) fantastisk smart. Egoister,der presser lukkes ude. Og iøvrigt er amerikanerne langt, langt mere venlige i trafikken end ego-danskerne. Men det er jo en anden sag.
    Men som nogle siger at “når andre byer har betalingsring kan vi vel også” – tror man jo at det er løgn. Nordmændene er da også begyndt at sande at det ikke var sagen allerede!
    Det er KUN og KUN en ny afgift på bilisterne.
    Det siger JEG, der endda ikke vil få den – eller måske højst 3-4 gange om året.
    Det er så tumpet, at det KUN kan være fremsat af radigale, SF og S. (og måske den lille Johanne, der naturligvis vil have den væk fra Amager (Christania).

  32. Af peter kocsis

    -

    @ Peter Kocis

    “Du har lige taget det sidste skridt “ud over kanten”. Det der er ganske enkelt ikke seriøst. Jeg gider ganske enkelt ikke at spilde min tid på at kommentere på dine indlæg.”

    Vi konstaterer, at du altå ikke kan besvare nogle helt simple spørgsmål af den enkle grund, at hvis du besvarede dem, ville du jo selv være nødt til at indrømme,hvor fuldstændig irrationel og uhensigtsmæssig privatbilismen er.

    “Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves.”

    Ja kampen mod privatbilismen og dets tilhængeres dumhed er forgæves, i hvert fald på denne blog.

    “Du er jo helt væk fra vinduet ?! mage til umodne småparanoide argumenter skal man lede længe efter.”

    Hvornår er det blevet et umodent småparanoidt argument at pointere, at privatbilismen årligt dræber langt flere mennesker end samtlige terrorister tilsammen? Du er en typisk eksempel på en privatbilist, der er fuldstændigt ligeglad med og fortrænger det årlige kæmpeblodbad, den af dig foretrukne transportform anretter. Lad os derfor tabuisere ethvert omtale af de blodige kendsgerningerne.

    “Men jeg tror med sindsro at jeg kan fortælle dig at du nok ikke skal tage privatbilismen så personlig som du åbenlyst gør. Den er med ganske stor sikkerhed ikke blevet det den er i dag for at genere dig.”

    En ven af mig ,der cykler mere end jeg inde i byen ,er blevet kørt ned ikke mindre end 3 gange af højresvingende bilister, og oplevede som barn at miste sin bedste ven , fordi en bil dræbte drengen.
    Så der er faktisk nogle som privatbilismen generer særlig meget,nemlig de utallige dræbte og sårede fodgængere og cyklister og deres familier.
    Endvidere er der en hel del ofre for tørkekatastrofer i Afrika også generede meget af din bils ubegrænsede CO2 udlednigner, men den slags forlanger jeg ikke, at du med din store kognitive og empatiske evner skal forholde dig til.

  33. Af Kim Olsen

    -

    kocsis,

    Hold nu kæft….

  34. Af Ole Juul

    -

    Danmark har p.t. ingen regering!

    Vi har en samling magtliderlige amatører som ingen sammenhængende politik har at byde på.

    Derfor kommer disse badutspringer-ideer som betalingsring (pengemaskine), lammetævninger ved generationsskifte i stærke virksomhedsdynastier, det er den forrige regerings skyld, Willey kan ikke lide Anders Fogh usw. dumpende for at aflede opmærksomheden fra kendgerningens modbydelige fjæs: Latterlige amatører.

    (Ved nogen hvad de 18 – 19 ministre og deres 36-38 spinnere der er totalt stille om, -foretager sig???

    Det er fandme uhyggeligt du. Men du betaler!

  35. Af Anders And

    -

    Kim – Glem det… Jeg har valgt at koncentrere min fokus på de mennesker som har noget at byde på. Lad tossen fra koranskolen stå helt alene og tale med sig selv i et hjørne…

  36. Af Anders And

    -

    Hej Kim – Glem det… Jeg har valgt at koncentrere min fokus på de mennesker som har noget at byde på. Lad tossen fra koranskolen stå helt alene og tale med sig selv i et hjørne…

  37. Af peter kocsis

    -

    Når man ingen argumenter har bliver privatbilisterne nødt til at udspy selvafslørende hadefulde stupiditeter,der svarer til deres road rage, når de terroriseerer landevejen.

    “kocsis,

    Hold nu kæft….”
    Skrevet af Kim Olsen,

    “Kim – Glem det… Jeg har valgt at koncentrere min fokus på de mennesker som har noget at byde på. Lad tossen fra koranskolen stå helt alene og tale med sig selv i et hjørne…”
    Skrevet af Anders And, 30. december 2011 kl. 18:47″

  38. Af Amalie Kathe Høyer

    -

    To be, or not to be: that is the question: Fra HAMLET.
    William Shakespeare (23. april 1564 – 23. april 1616)

    Om METTRO HISTORIEN,
    Da Otto var 8 år og VICTOR var 6, glædede de sig til at køre i METRO.

    Otto og Victor boede i VANLØSE og sagde i toget, “Jubiiii”, nu kommer det, og så skal der snart være en METRO til også Jyllingevej og Ballerup. Men ak og ve, de skammede sig, da de hørte debatten som voksne. Hvem der blot ville tro at, udtryk kom til orde:
    To be or not to be, That’s the question. ( Om Metro betalingsring).

    Da Metro debatten er blevet en sjofel sag, som handler om andet end Metro ringen,
    undrer jeg mig over, hvilke Journalister som byder sig sin præstige.
    Det må være udtryk for mangel på selverkendelse. Eftersom Journalister ikke har en god historie, men en dårlig nyhed som skaber mange læsere.
    Måden de her problemer håndteres på er uacceptabelt. Især fordi man siger et og gøre andet. Men på bekostning af god presse etik og hensyn for økonomien. Altså at flest penge går til pressens debatter.

    Så hellere bruge tiden på Shakespeare og kunst samt teatre og koncerter. Tak!
    Mahlers (7 juli 1986) symfonier er en realitet, fordi MALMØ og KBH kan samle 2 orkestre og dermed opfører MAHLER symfonier korrekt.
    Men det er musik som kræver evner at høre. Disse evner er ikke at se, med den holdning som føres i debatten om bl.a. METRO BETALINGSRING.

    Mens arkæologer bader sig i solen, over uvurderlige fund, fra dybet, og turisterne kommer til som om det var METROEN i Wien, ja så hænger debatten og avisernes interesse på HAMLET og de Sjofle debatter. Og de tjener gode penge på netop debatten.

    Ikke en dansker tør stille sig op og sige: “Så er det nok” og sætter Avis trykkeriet i knuder
    så aviserne, så at sige pakker sig selv ind i trykkeriet – og dermed ikke udkommer.
    Hvorfor er det hemmeligt, hvor aviserne trykkes i paper udgave?, fordi mange gerne så avisen stoppet.

    Hvis man skulle sige A er lig med B, Ja så kunne man jo stemple samtlige aviser og spørge ind til om betalingsaviser er fremtiden?

    Dvs. vi har allerede en “betalingsring” i sjofelt anliggender – og den hedder Medie – og Pressen ringen,
    og det er sikkert bedre, for hvem har en hellige gral velforvaret og gider sidde i metroen og være hellig til sine opgaver. ? Ikke mange.
    Olsen bandens påfund er jo også sjovere, og den måde at tjene på, er det samme som avisernes udvikling.

    Men der er lig i graven i bogstaveligste forstand og arkæologerne har travlt.
    De lig som i overført betydning, hensynsløst bliver brugt i debatten om metroringen,
    er ikke et ægteskab eller vielsesring, men en uforskammet grov og nedladende chikane.

    Mon ikke der gemmer sig et par lobby ister, som skulle ses efter i sømmene.

    Det var en skam, for netop den succeskriterier som OTTO og VICTOR havde planlagt,
    faldt til gulvet. Årsagen var mangel på tro, mangel på anerkendelse og svigtet i
    samfundet. En af de sammenhænge, som bl.a. handler om Metroringen.
    Man tænker kun på sin egen næsetip.

    Måske skulle Danmark af Shakespeare synge på sidste vers.
    Om forladelse.! Jeg ber.

  39. Af Th. Amalie Høyer Georgberg

    -

    METRO RINGENS DEBAT OG UDVIKLING.

    Jeg har arbejdet med projektudvikling og haft kendskab til transportudvikling siden ungdom. Kørte med sølvtoget mellem KBH og Fredericia som barn. Min kæreste farfar som var TJENESTE POSTMESTER med de røde uniformer, arbejdede dengang også med posttoget. Jeg nåede at mindes hans sidste levetid, ved at sove i hans seng, lige efter hans død. Intet problem for mig. Danske aner i slægt, at leve og føle fores skæbne i arv.
    På samme måde har jeg det fint med METRO RINGEN, som ny dansk transport.
    For mig et minde om sporvognene, men i ny udgave.
    Jeg ønsker helst ny modernisering, med Sporvogne i KBH som køre smart, således af 5 erhvervsaftaler kan nås ved hhv. METRO, SPORVOGNE og Privat smart cyklisme.

    METRO ØRESTAD OG DR METRO STATION,
    PRIVAT PROJEKT:
    Pressen ved DR Danmark Radio har chikaneret mig groft, da jeg arbejdede med privat civilt projekt om transportudvikling.
    Jeg var redaktør for en flyveklub og havde tidligere overværet 4 udenlandske Astronauter besøge DK, hhv. på DTU og i KBH city. Mine projekter har været i udvikling siden ungdom i mindst 20 år.
    Senere har jeg overværet nogle foredrag om vores 3 astronaut kandidater som virkelig havde knoklet benhårdt. Jeg mener DR er gået LANGT OVER STREGEN og i forbindelse med METRO ØRESTAD med TV DR byen, er situationen GANSKE UACCEPTABELT.
    I min situation har DR under privat lukket arbejde, ringet mig op uventet og på anden måde misbrugt mit arbejde.

    DR DESIGN på DR UPDATE, er nærliggende kopi af et design som jeg har arbejdet med. Så grov er sagen !
    Derfor mener jeg debat om METRO er gået for langt.

    For at imødekomme debat om METRO for eller imod, i forhold til PRIVAT BILISME og OFFENTLIG TRANSPORT, så har DR formået at træde på mig, således at arbejdsprojektet er TOTALT ØDELAGT.

    Der er blevet gjort indstilling til FOLKERETTEN hvor der klages over DR på grund af den skade som DR PRESSE har medført.

    I år 1992/1993 spillede jeg som studerende musiker. Jeg var i Odense og var engageret i Kultur liv, ø’en hvor TV2 har hovedkontor. Bl.a. spillede jeg på Fynske Musikkonservatorium Big Band, men gik ikke som elev på Konservatoriet. Jeg er KBH fra Frederiksberg af aner. Men spillede under Børge Wagner i FAUST med musik af H.C. Lumbye(2. maj 1810 i København – 20. marts 1874 smst)

    Jeg mødte en med musiker i ODENSE som var tidligere Jagerpilot, men havde stoppet på grund af et BLACK OUT. Han spillede så trompet.

    De kapaciteter som viser sig i Danmark og som viser sig at tabe store ressourcer, er for alvorlige.
    Det her brister på lang sigt for DK.

    I 1999 da jeg søgte ind som jagerpilot, blev ikke optaget, men var igennem prøver,
    da havde jeg forinden overværet en kendt DR Journalist, tale EKSTREMT racistisk om mig i et undervisningsforløb. Håndteringen var så grov, at sagen blev behandlet af andre studerende med konsekvenser.

    Med transport som bør være differentieret – således at sikker miljø og venlig bilisme – kan fungerer sammen med offentlig transport, så har DR presse et ansvar i denne udvikling.

    Jeg vil derfor gerne gøre DR presse ansvarlige for at debat og udvikling om METRO UDVIKLINGEN er uacceptabelt.
    Herunder i sagens natur af grov misbrug.

    Der bedes om at tænke situationen igennem om vores fremtid, i forhold til Cyklister, KLIMA og fremtidens
    risiko for farligt vejrlig. Hvis Debatudviklingen i negativ retning, medfører skade ved beslutninger om METRO, som gør forskel på liv i fremtiden, mener jeg vi er i udvikling mod ” THE END”.

    Jeg beklager min åbne debatindlæg, men jeg har været vidne til meget grov udvikling om METRO i forhold til DR presse, som er på ØRESTADEN.
    GODT NYTÅR.

  40. Af Bjarne Petersen

    -

    Erkend nu at trafikken stiger i byerne og at folk ikke vil kører i bus…vi er så rige at vi selv vil køre i vores bil og hvornår det passer ind i vores familieliv..Roadpricing, tja så os der kører 40 km hver vej til arbejde , på en næste tom vestfynsk landevej skal betale for busser i københavn..rimeligt eller ej…tja
    SF, de ” dør snart ” hvad har dette parti dog tilbage INTET.Villy er og bliver et stort nul blandt de 2 stærke kvinder.

  41. Af Hr J TRICK

    -

    Den vigtigste grund til at jeg fortrækker mit eget private køretøj er at jeg ikke kan finde ud af at bruge de offentlige busser.

    Informationen hvis man kommer et ukendt sted og det gør jeg af og til er stort set lig med nul. Man skal læse hvis der overhovet er noget at læse kryptiske nødtørftige oversigter, så hvis man ikke er godt inde i området så kan man lige så godt gå.

    Og for det andet så ligner disse busser og deres mangel på miljø jo sovjetunionens gamle rustne busser med vodkadrikkende no fjutor/personer uden fremtid generationer i store luvslidte tøj bylter og årelangt skægvækst og tobaksudmattede rynkede kvinder. Og dette er ikke for hårdt sagt.

    GODT NYTÅR.

    Den gode nyhed er at næste år bliver langt værre.

  42. Af Martin Nielsen Nielsen

    -

    Hvorfor bruge energi på en betalingsring? Alle de tiltag der skal til for at begrænse trafikken findes allerede. Betalingsparkometre og beboerlicenser. Administrationen findes allerede. Det er bare at skrue prisen op for begge gange 10? Stop for private parkeringpladser og garageanlæg. No problem. Dette kunne gøres uden at investere een krone.
    Men sandheden er jo, at det er en skat under dække af at beskytte den stakkels befolkning. DET er en særdeles ulækker tanke – eller er de bare dumme? Begge scenarier er skræmmende!

  43. Af T HA

    -

    Kim Olsen og Anders And
    For en god ordens skyld: Selvfølgelig skal en betalingsring eller for den sags skyld andre biltrafikbegrænsende tiltag forberedes ordentligt.
    Det kan også tage tid at få den/dem til at fungere.
    Jo før man kommer i gang jo bedre.
    Desværre kører kampagnen der i sidste øjeblik synes at have vendt venstres indtil da styrtende tilbagegang, jo kun på massiv afvisning, med henvisning til den velkendte røde uduelige ondskab.
    I mangler stadig at svare på hvorfor den angiveligt umulige ide er blevet en succes i i hvert fald Stockholm og London.
    Oslo er måske ikke det bedste eksempel på det modsatte, hverken byens størrelse, befolkningstæthed eller sagens forløb taget i betragtning.
    De danske registreringsafgifter er meningsløst høje. Også efter 10 års borgerlig klovneforestilling, trods store kampagner om det modsatte.

  44. Af Martin Larsen

    -

    Nu siger “oraklet” Helle Ib, Børsen, at betalingsringen KOMMER! Hvorfor? Når alle kan se at det er “ren Anders And” og kun en ekstra afgift til de plagede bilister – så hvorfor? Der er jo langt flere andre muligheder. 1) “road-price” – selvom jeg bestemt også er imod. 2) langt bedre offentlige transportmidler – men DEN er der da vist ikke mange der tror på. 3) Væk med dieselbusser – sporvogne tilbage! o.s.v. Man har allerede så høje p-afgifter i KBH. at jeg f.eks. aldrig ville drømme om at tage min bil derind. Det hele er så “hjernedødt” og kun , kun, kun et forsøg på at afgifte, beskatte danskerne igen og igen. Men den utroværdige HelleT, bliver jo hos nogen ikke mindre utroværdig, nu hvor hun pludselig siger at det måske ikke er helt lige sagen.
    Iøvrigt stemte Sosserne jo mod betalingsring flere gange for år tilbage. Faktisk er det ren “anders and”. Og hvem bor indenfor en evt. betalingring??? Jeg tror ikke at jeg behøver at nævne det.

  45. Af Holger Mathiesen

    -

    Fantastisk kommentar fra Københavnsk omegns borgmester i dagens TV avis: Der skal nu virkelig investeres i København (på bekostning af det øvrige land)….

    Hvorfor pokker skal vi der ikke bor (aldrig vil drømme om det) i København betale skat i dette land, når alle pengene går til København? Samtidig med at alle offentlige job ligger i København. En helt utroligt kræve mentalitet man har i den by.

    Flyt nogle af de offentlige stillinger væk fra København – så bliver der på alle måder mere plads! Og der skabes lidt balance i dette land.

  46. Af Holger Øster Mortensen

    -

    – en tidligere finansminister fra Venstre er nu under mistanke for at have kørt politisk spin omkring betalingsringen. Waterfront, DSB og denne tidligere minister har et forklaringsproblem. Hvem er denne minister?

Kommentarer er lukket.